Mazda 929 Coupe 2.0 74kW '84 Injection

Andke ka teistele mazdaklubi foorumi kasutajatele teada mis autoga sõidate.

Mazda 929 Coupe 2.0 74kW '84 Injection

PostitusPostitas Injection » 30 Jaan 2017, 01:22

Teen sel korral kiirelt ja postitan kaua oma aega oodanud 929 ka siia ära, ehk kiirendab foorumlaste know-how masina valmimist, mõni teine kord uuendan ja heietan pikemalt.

Tegu on kasutaja bmw vana 929-ga minu käes on ta olnud umbes viimased sada aastat, mille jooksul on ta saanud uued tagasilla kinnitused, veidi komplekteerimist-sorteerimist, sünnipärase mootori.

Pilt
Pilt
Pilt

Tellitud sai mõningat elementaarset pudi-padi, uus klaas.

Pilt
Pilt

Hetkel on armatuur laiali, kuna eemaldasin juhtmeporri. Ühtlasi on tarvis soojenduse tihedus ja töökorras olek tagada enne kui seda miljonist haprast detailist koosnevat armatuuri peale laduda.

Välja tuli ka veider puudus - nimelt teadmata kadunud on roolivõimendi rihmaratas. Eeldan, et sobib üpris paljude Mazdade rihmaratas, vähemalt FE 8V mootoriga isenditelt kindlasti. Nuudil on 17 hammast, neid leidub ka 14-ga.

Pilt

Pilt

Kui Sul on know-how'd pumba rihmaratta kohta, siis anna aga teada, oleks teist tarvis! Ühtlasi huvitab ka see, kuidas ta reservuaar kapoti all välja peaks nägema. Saan aru, et antud isendil on see pumba küljes, mis asub suhteliselt madalal. Viimane omakorda tekitab aga küsimuse, kas tal peaks olema täitetoru, mis toob RV vedeliku valamise kõrgemale või ongi ta seal madalal karu***-s?
Viimati muutis Injection, 25 Juul 2017, 22:27, muudetud 1 kord kokku.
Rastblaster - Abrasiivpritsi teenus erinevate materjalidega
Motoristi Klubi
Jaapani Autode Entusiastid
Kasutaja avatar
Injection
 
Postitusi: 265
Liitunud: 15 Dets 2010, 13:25

1992 Mazda MX-3

Re: Mazda 929 Coupe 2.0 74kW '84

PostitusPostitas tomkulibin » 30 Jaan 2017, 03:04

Kõigil HB-del on selliselt roolivõim!
Roolivõimu õli lisatakse nende liitriste pudelitega, millel väljatõmmatav voolik küljes. Need olid ka aut. kasti õli kanistritel kah küljes.
Rihmaratta asjus pöördu kasutaja Uve poole, ehk tal miskit on.
Kasutaja avatar
tomkulibin
 
Postitusi: 7795
Liitunud: 28 Okt 2005, 20:42
Asukoht: Tallinn tel:53435757

Re: Mazda 929 Coupe 2.0 74kW '84

PostitusPostitas Injection » 30 Jaan 2017, 08:36

tomkulibin kirjutas:Kõigil HB-del on selliselt roolivõim!
Roolivõimu õli lisatakse nende liitriste pudelitega, millel väljatõmmatav voolik küljes. Need olid ka aut. kasti õli kanistritel kah küljes.
Rihmaratta asjus pöördu kasutaja Uve poole, ehk tal miskit on.


Selge. Eks enamusel ATF-il säärased pakendid jah. See tähendab, et siis vajan ka korki, mitte täitetoru. Pöördun, taaskord.
Rastblaster - Abrasiivpritsi teenus erinevate materjalidega
Motoristi Klubi
Jaapani Autode Entusiastid
Kasutaja avatar
Injection
 
Postitusi: 265
Liitunud: 15 Dets 2010, 13:25

1992 Mazda MX-3

Re: Mazda 929 Coupe 2.0 74kW '84

PostitusPostitas kanemgi » 30 Jaan 2017, 10:16

Jõudu ja paksu rahakotti taastamisel sulle :thumbup:
Ehk suvel saab juba teedel legaalselt liiklemas :)
Hoolistsed oma auto eest ja auto hoolitseb sinu eest. Hooli oma Mazdast!!!
O/M/V: 83-87 aasta 626 mazdasid ja nende varuosi. 53482036
Kasutaja avatar
kanemgi
 
Postitusi: 1206
Liitunud: 04 Jaan 2010, 16:16
Asukoht: Põhja Saaremaa

1987 Mazda 626

Re: Mazda 929 Coupe 2.0 74kW '84

PostitusPostitas Injection » 30 Jaan 2017, 13:21

kanemgi kirjutas:Jõudu ja paksu rahakotti taastamisel sulle :thumbup:
Ehk suvel saab juba teedel legaalselt liiklemas :)


Tänud! Nagu öeldakse: "Noore mehe aja ja rahakoti surm on noor naine ja vana auto. Mõlemad tahavad näppimist, muidu lähevad käest".

Tegelikult esmane siht on ta veebruari lõpuks liiklusesse saada. Hetkel olen veel üpris optimistlik, eks näis. Hiljemalt kevade lõpp on minu jaoks tagumine aeg.
Rastblaster - Abrasiivpritsi teenus erinevate materjalidega
Motoristi Klubi
Jaapani Autode Entusiastid
Kasutaja avatar
Injection
 
Postitusi: 265
Liitunud: 15 Dets 2010, 13:25

1992 Mazda MX-3

Re: Mazda 929 Coupe 2.0 74kW '84

PostitusPostitas Injection » 02 Veebr 2017, 02:26

Koostasin täna soojendussüsteemi veidi. Ventilaatori koda oli vigastatud, 2k liimi, pleki ja neetidega sai asi korralikult lapitud. Vanad porolontihendid said osaliselt asendatud D-profiil kleebitava tihendiga. Soojendusradika kraanil oli O-tihend plastiks kuivanud, sai ka see asendatud. Et kogu masin on seisnud, siis enne armatuuri peale tõstmist tegelen peasilindritega, kuna need kinnituvad seespoolt tulemüüri.

PiltPiltPiltPilt
Rastblaster - Abrasiivpritsi teenus erinevate materjalidega
Motoristi Klubi
Jaapani Autode Entusiastid
Kasutaja avatar
Injection
 
Postitusi: 265
Liitunud: 15 Dets 2010, 13:25

1992 Mazda MX-3

Re: Mazda 929 Coupe 2.0 74kW '84

PostitusPostitas Injection » 02 Veebr 2017, 23:11

psyaddict kirjutas:vägev masin, edu!


Tänan! On! Läheb tarvis!
Rastblaster - Abrasiivpritsi teenus erinevate materjalidega
Motoristi Klubi
Jaapani Autode Entusiastid
Kasutaja avatar
Injection
 
Postitusi: 265
Liitunud: 15 Dets 2010, 13:25

1992 Mazda MX-3

Re: Mazda 929 Coupe 2.0 74kW '84

PostitusPostitas Injection » 03 Veebr 2017, 01:40

Sai täna tehtud suuri edusamme. Tulemüüril kinnitasin pedaalipuki, roolisamba. Korrastasin juhtmestiku, sain enamuse asju ka tööle. Tuled tahavad kõik kontrollimist, esimesed klapid toimivad kuradima kenasti see-eest. Otsisin pikalt taga, et kuhu kaob starteri tõmbeka vool, lõpuks sain pilli ka võtmest käivituvaks. Prognoosin ~nädalakese veel tööd enne, kui asi ilmet hakkab võtma. Tahaks salongi suurest luust kokku laduda, seejärel tegeleda mootori, ülekande, väljalaske ja piduritega.

Endiselt otsin ka roolivõimendi pumba rihmaratast!
Rastblaster - Abrasiivpritsi teenus erinevate materjalidega
Motoristi Klubi
Jaapani Autode Entusiastid
Kasutaja avatar
Injection
 
Postitusi: 265
Liitunud: 15 Dets 2010, 13:25

1992 Mazda MX-3

Re: Mazda 929 Coupe 2.0 74kW '84

PostitusPostitas Injection » 06 Veebr 2017, 02:12

Mõõtsin silindrite surveid. Manuali järgi on ette nähtud näiduks 11.5 kg/cm².
Pilt
Pilt
Tulemused olid head, 12+, viimases silindris oli vaid madalaim 11,4.

Vahetatud sai õhufilter, siduri töösilindri mansetid, küünlajuhtmed ja küünlad.
PiltPiltPiltPilt
Pilt

Küünalde vahetamise käigus sai ka üks neist sisse murtud. Ilmselt on mootor väga pikalt seisnud ja küünlad kuivalt sisse keeratud kõvasti - kurat täpset põhjust teab. Lappasin manuali, sealgi oli kirjas, et küünla esimesed paar niiti peaks saama määritud anti-seize compound-iga. Jah, sel teemal on palju vaieldud, kas küünla keeret peaks millegagi määrima ja mis jõuga seda pärast keerata - las see siin teemas jääda sinnapaika.
Pilt

Küünla jäänuki eemaldamiseks tegin vanast plokikaane poldist eemaldustööriista.
PiltPilt
Pildi klikkimine avab video

Karburaatori küljest jookseb voolik, mille otstarvet ma pole veel suutnud tuvastada. Ehk oskab keegi välja pakkuda, millega tegu? Mis mul selle teisest otsast puudu on?
Pilt

Radikasse valasin jahutusvedeliku ära. Niipea, kui summuti jooks lõpuni all ja salong täielikult koos, õhutan jahutussüsteemi ja lasen mootori esimest korda soojaks, kontrollin lekkeid. Töösooja mootoriga saan ühe soojaga õli ka ära vahetada. Auto all summutiga tegeledes avastasin, et tagasilla suured puksid on otsa saanud. pean ka neid uusi otsima hakkama.
Rastblaster - Abrasiivpritsi teenus erinevate materjalidega
Motoristi Klubi
Jaapani Autode Entusiastid
Kasutaja avatar
Injection
 
Postitusi: 265
Liitunud: 15 Dets 2010, 13:25

1992 Mazda MX-3

Re: Mazda 929 Coupe 2.0 74kW '84

PostitusPostitas Probz » 06 Veebr 2017, 09:21

Väga vinge masin, üliharuldane Eestis ma eeldan?

Karpa vooliku kohta pakuks et sinna käib kütuseaurude tuulutus ehk "charcoal canister".
http://i254.photobucket.com/albums/hh83 ... ookup2.jpg

(Pildil mingi suvaline "charcoal canister", mitte mazdaga seotud)
Kasutaja avatar
Probz
 
Postitusi: 25
Liitunud: 10 Aug 2016, 19:29

1995 Ford Probe

Re: Mazda 929 Coupe 2.0 74kW '84

PostitusPostitas psyaddict » 06 Veebr 2017, 12:05

see salongi kokku ladumine teeb palju ruumi juurde, ise ootan seda pikisilmi :D
mul võibolla vedeleb üks söekanister kui sul soov selline lisada, aga põhimõtteliselt võib selle atmosfääri ka ventileerida, kuskile mootoriruumist eemale siis ehk.
võibolla kisun endaomalt ka maha, saab ruumi juurde..
RX-7 Turbo II, 626 gw

Wankel mootorite remont TEL: 5 5 5 1 8 2 8 8
Kasutaja avatar
psyaddict
 
Postitusi: 366
Liitunud: 17 Okt 2012, 15:50
Asukoht: Tallinn

Re: Mazda 929 Coupe 2.0 74kW '84

PostitusPostitas tomkulibin » 06 Veebr 2017, 22:39

Olen juhtunud nägema, kus nn õhutustorud/voolikud sillatala tühimikku ühendatud... pole päris kindel antud juhul.
Kasutaja avatar
tomkulibin
 
Postitusi: 7795
Liitunud: 28 Okt 2005, 20:42
Asukoht: Tallinn tel:53435757

Re: Mazda 929 Coupe 2.0 74kW '84

PostitusPostitas Mel » 06 Veebr 2017, 23:34

tomkulibin kirjutas:Olen juhtunud nägema, kus pole päris kindel.


Pilt

Nää mul kaa 929 karpuss,aa see ots nii pimedavõitu,mingi imepisike ava niikui oles,nõela otsa suurune :wtf: Vbl.peaks omal ka ühendama nn.püsika,või teisisõnu käsigaasi.Aint armatuuris pole kuskil mingit nupu kohta,ma lihtsalt ei tea kus see asetseda võiks :)
keretööd,keevitus,maalimine 56849477
http://nagi.ee/photos/melkoiv/sets/
Kasutaja avatar
Mel
 
Postitusi: 2959
Liitunud: 20 Nov 2007, 21:34
Asukoht: Läänemaa

Re: Mazda 929 Coupe 2.0 74kW '84

PostitusPostitas Injection » 07 Veebr 2017, 00:32

Probz kirjutas:Väga vinge masin, üliharuldane Eestis ma eeldan?

Karpa vooliku kohta pakuks et sinna käib kütuseaurude tuulutus ehk "charcoal canister".
http://i254.photobucket.com/albums/hh83 ... ookup2.jpg

(Pildil mingi suvaline "charcoal canister", mitte mazdaga seotud)


On vinge! Ütleme, et mina pole isiklikult ühtegi teist kupeed elusast peast oma silmaga näinud. Sedaanigi olen ise vaid üht katsunud ja see sai minu kupeele mootoridoonoriks. Omal ajal olevat siiski neid meil liikunud küll, eks enamus on vast kere pärast rauaks saanud või teistele osadeks läinud.

Iseenesest manuali sai karpa ja sellega seonduva koha pealt lapatud küll aga antud voolikut ei jäänud silma isegi söekanistri ja vaakumite seas. Eks tuleb hoolikamalt süveneda mingi hetk, kui tähtsamad asjad ühel pool.
Rastblaster - Abrasiivpritsi teenus erinevate materjalidega
Motoristi Klubi
Jaapani Autode Entusiastid
Kasutaja avatar
Injection
 
Postitusi: 265
Liitunud: 15 Dets 2010, 13:25

1992 Mazda MX-3

Re: Mazda 929 Coupe 2.0 74kW '84

PostitusPostitas Injection » 07 Veebr 2017, 00:38

psyaddict kirjutas:see salongi kokku ladumine teeb palju ruumi juurde, ise ootan seda pikisilmi :D
mul võibolla vedeleb üks söekanister kui sul soov selline lisada, aga põhimõtteliselt võib selle atmosfääri ka ventileerida, kuskile mootoriruumist eemale siis ehk.
võibolla kisun endaomalt ka maha, saab ruumi juurde..


Jaa, nii on, saab kõik pisidetailid-plastid lõpuks sinna, kus peaks.
Tänan pakkumast! Ilmselt soovi pole, kui just miski piss pähe ei löö :D.
Eks nad tavaliselt garaaži nurka irduvad kapoti alt. Küll aga teinekord annab selle eemaldamine tunda salongi jõudva bensiini haisu näol.
Rastblaster - Abrasiivpritsi teenus erinevate materjalidega
Motoristi Klubi
Jaapani Autode Entusiastid
Kasutaja avatar
Injection
 
Postitusi: 265
Liitunud: 15 Dets 2010, 13:25

1992 Mazda MX-3

Re: Mazda 929 Coupe 2.0 74kW '84

PostitusPostitas Injection » 07 Veebr 2017, 00:39

tomkulibin kirjutas:Olen juhtunud nägema, kus nn õhutustorud/voolikud sillatala tühimikku ühendatud... pole päris kindel antud juhul.


Ka päris huvitav, pole ise vist et säärast varianti näinudki.
Rastblaster - Abrasiivpritsi teenus erinevate materjalidega
Motoristi Klubi
Jaapani Autode Entusiastid
Kasutaja avatar
Injection
 
Postitusi: 265
Liitunud: 15 Dets 2010, 13:25

1992 Mazda MX-3

Re: Mazda 929 Coupe 2.0 74kW '84

PostitusPostitas Injection » 07 Veebr 2017, 00:48

Mel kirjutas:
tomkulibin kirjutas:Olen juhtunud nägema, kus pole päris kindel.


Pilt

Nää mul kaa 929 karpuss,aa see ots nii pimedavõitu,mingi imepisike ava niikui oles,nõela otsa suurune :wtf: Vbl.peaks omal ka ühendama nn.püsika,või teisisõnu käsigaasi.Aint armatuuris pole kuskil mingit nupu kohta,ma lihtsalt ei tea kus see asetseda võiks :)


Peaks ka kaema, kas omalgi seal toru otsas ava üldsegi eksiteerib. Minul peaks käsigaasi nupp asetsema pagasi- ja kütuseluugi avamise nupu kõrval vasakul pool. Pole 100% kindel aga arvan, et see on see koht.
Rastblaster - Abrasiivpritsi teenus erinevate materjalidega
Motoristi Klubi
Jaapani Autode Entusiastid
Kasutaja avatar
Injection
 
Postitusi: 265
Liitunud: 15 Dets 2010, 13:25

1992 Mazda MX-3

Re: Mazda 929 Coupe 2.0 74kW '84

PostitusPostitas Mel » 07 Veebr 2017, 10:25

Hmm see oles küll veic imelik kui käsigaasi tross selliselt lahendatud. Ma ommaaruga ei teeks talle nii palju jõnkse aga no inseneerid on kavalad :) Ja nüüd saan ma ka vbl teada mis krdi toru see sihke on siis?
keretööd,keevitus,maalimine 56849477
http://nagi.ee/photos/melkoiv/sets/
Kasutaja avatar
Mel
 
Postitusi: 2959
Liitunud: 20 Nov 2007, 21:34
Asukoht: Läänemaa

Re: Mazda 929 Coupe 2.0 74kW '84

PostitusPostitas Injection » 07 Veebr 2017, 10:33

Mel kirjutas:Hmm see oles küll veic imelik kui käsigaasi tross selliselt lahendatud. Ma ommaaruga ei teeks talle nii palju jõnkse aga no inseneerid on kavalad :) Ja nüüd saan ma ka vbl teada mis krdi toru see sihke on siis?


929 HB manual. Saad ise ka järgi vaadata.

Muideks, mis 929 sul on, Mel? Aasta? Kere? Pilti?
Rastblaster - Abrasiivpritsi teenus erinevate materjalidega
Motoristi Klubi
Jaapani Autode Entusiastid
Kasutaja avatar
Injection
 
Postitusi: 265
Liitunud: 15 Dets 2010, 13:25

1992 Mazda MX-3

Re: Mazda 929 Coupe 2.0 74kW '84

PostitusPostitas Mel » 07 Veebr 2017, 14:25

Mul ikka GC millele sai see 929 karpuss peale sätitud ja oli mingi anomaalia rooli ja tühi käiguga sellega seoses. Ei mäleta enam isegi täpselt peab oma teemast vaatama
See mu 929 on Tom oma tegelt mis vbl saab mu omaks kui ma ikka tubli poiss olen. Selle HC 3 L tagaveolisega oles vast äge rullida ringi. Neid autusi kole palju tekkinud ei suuda kõiki ülal pidada vbl kunagi olukord paraneb
keretööd,keevitus,maalimine 56849477
http://nagi.ee/photos/melkoiv/sets/
Kasutaja avatar
Mel
 
Postitusi: 2959
Liitunud: 20 Nov 2007, 21:34
Asukoht: Läänemaa

Re: Mazda 929 Coupe 2.0 74kW '84

PostitusPostitas Injection » 08 Veebr 2017, 09:25

Mel kirjutas:Mitu tegelast motoristi klubis tegutseb ja mis spetsiifika sul?


Ütleme nii, et kahjuks on koosseis muutunud ja punt väikeseks jäänud. Hetkel palju on muutumas, küll tulevad ka uued tuuled. Ise tegelen valdavalt plekitöödega, eelistan tehnilisi ja elektritöid.
Rastblaster - Abrasiivpritsi teenus erinevate materjalidega
Motoristi Klubi
Jaapani Autode Entusiastid
Kasutaja avatar
Injection
 
Postitusi: 265
Liitunud: 15 Dets 2010, 13:25

1992 Mazda MX-3

Re: Mazda 929 Coupe 2.0 74kW '84

PostitusPostitas Injection » 08 Veebr 2017, 10:22

Eile eemaldasin pidurisadulad, töö käigus selgus veel omajagu puudusi:
* T. piduritoru kolmiku ja õõtsa vooliku vahel vigased
* T. pidurivoolikud kere ja õõtsa vahel vigased
* T. piduritoru õõtsa ja sadula vooliku vahel vigased
* T.P. rattalaager lõtkuga
* T. stabikakondid vigased
* T. silla kinnituse suured puksid lõtkuga
* Kütusevoolik kütusefiltrist -pumpa mõrane
* Kütusefiltri-pumba "kausi" kinnitusdetailid on puudu. Kummipuksid on seal alles aga kinnitusdetailid on puudu.
* Summuti tripid 4+2 puudu
* Jupp summuti toru keskelt puudu
* Väljalaske pükse on veidi koledasti ravitud

Kuna sildasid on mul kokku 4, siis pidurid koostan ma parematest osadest, mis mul olemas on. Mõned klotsid-kettad on iseenesest väga korralikud, vat et mitte kuigi palju sõitnud, seega esmalt kasutan ma neid. Piduridetailid lasen ilmselt liivapritsist läbi ja tõmban mingisuguse võõba peale. Seejärel paigaldan remontkomplektid ja sadulad uuesti alla.

Üldine pilt põhja all on endiselt üllatav - seda positiivses mõttes. Läbivat roostet pole ma veel kuskil senini täheldanud, küll aga on tal ohtralt "rebast". Karbid on ka kunagi paksuks vahetatud või pahteldatud, eks näis, mis selle taga on.
Rastblaster - Abrasiivpritsi teenus erinevate materjalidega
Motoristi Klubi
Jaapani Autode Entusiastid
Kasutaja avatar
Injection
 
Postitusi: 265
Liitunud: 15 Dets 2010, 13:25

1992 Mazda MX-3

Re: Mazda 929 Coupe 2.0 74kW '84

PostitusPostitas tomkulibin » 09 Veebr 2017, 00:36

Melli kasutuses olev karpa on pärit HB sedaan, aut kastiga liikuri küljest(ehk on tundmatu voolik miskit aut. kastiga seonduvalt).
See teine 929, mis jutu sekka poetatud on HC 3.0L manuaal. Maakera küljes on ilmselt seepärast et rhvid tühjaks vajunud. Samas on ta iga u 3-5 aasta takka saanud käima proovitud, kunagi pole raskusi olnud. Pidurid ja muu värk on vähem üle vaadatud(madal teine, ei paista muru seest vaadata).
Kasutaja avatar
tomkulibin
 
Postitusi: 7795
Liitunud: 28 Okt 2005, 20:42
Asukoht: Tallinn tel:53435757

Re: Mazda 929 Coupe 2.0 74kW '84

PostitusPostitas Injection » 12 Veebr 2017, 00:59

tomkulibin kirjutas:Melli kasutuses olev karpa on pärit HB sedaan, aut kastiga liikuri küljest(ehk on tundmatu voolik miskit aut. kastiga seonduvalt).
See teine 929, mis jutu sekka poetatud on HC 3.0L manuaal. Maakera küljes on ilmselt seepärast et rhvid tühjaks vajunud. Samas on ta iga u 3-5 aasta takka saanud käima proovitud, kunagi pole raskusi olnud. Pidurid ja muu värk on vähem üle vaadatud(madal teine, ei paista muru seest vaadata).


Antud mootor pärineb koos manuaalkastiga HB sedaani pealt. Käiva mootoriga võtsin voolikul pimeda eest, eimingit muutust.

Juba lootsin, et HB-st jutt. Loodan, et saab tarbimisse, enne kui hilja.
Rastblaster - Abrasiivpritsi teenus erinevate materjalidega
Motoristi Klubi
Jaapani Autode Entusiastid
Kasutaja avatar
Injection
 
Postitusi: 265
Liitunud: 15 Dets 2010, 13:25

1992 Mazda MX-3

Re: Mazda 929 Coupe 2.0 74kW '84

PostitusPostitas tomkulibin » 12 Veebr 2017, 10:50

Injection kirjutas:... Loodan, et saab tarbimisse, enne kui hilja.
Sel HC-l on varuks pea roostest puutumatu kere :wave:
Kasutaja avatar
tomkulibin
 
Postitusi: 7795
Liitunud: 28 Okt 2005, 20:42
Asukoht: Tallinn tel:53435757

Järgmine

Mine Lugejate autod

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline