Mazda 323 1,6 65kw bensiin, mootor ei käivitu.

Mazda 323 1,6 65kw bensiin, mootor ei käivitu.

PostitusPostitas rauul » 10 Mär 2018, 12:50

323S IV (BG) 93a 1.6 16V (65 kW)
Panin auto tööle. Käivitus hästi. Mõni minut töötas, siis mootor jäi seisma ja enam ei käivitunud.
Tavaliselt kui mootori panin tööle, siis mõni minut töötas suuremate pööretega, siis pöörded muutusid.
Praegu tundub, et sel momendil jäi nüüd mootor seisma. Kas see viitab millegile mis võiks katki olla?
rauul
 
Postitusi: 9
Liitunud: 08 Mär 2018, 14:32
Asukoht: Pärnu

Re: Mazda 323 1,6 65kw bensiin, mootor ei käivitu.

PostitusPostitas 624AUH » 10 Mär 2018, 17:22

rauul kirjutas:323S IV (BG) 93a 1.6 16V (65 kW)
Panin auto tööle. Käivitus hästi. Mõni minut töötas, siis mootor jäi seisma Kas see viitab millegile mis võiks katki olla?


See suht laiali valguv küsimus.
Mõned vastused ,bensiin otsas,hammasrihm puru ,mingi el.viga sädet pole jne.

Kas mootor pärast seisma jäämist starteriga pöörates käib sama moodi nagu enne või lihtsamini.
3x626 GE 1.8
Kasutaja avatar
624AUH
 
Postitusi: 362
Liitunud: 12 Apr 2013, 17:07
Asukoht: Saue vald Vatsla küla

Re: Mazda 323 1,6 65kw bensiin, mootor ei käivitu.

PostitusPostitas rauul » 10 Mär 2018, 20:24

Mootor pärast seisma jäämist starteriga pöörates käis ja käib praegu justkui sama moodi.
Kontrollisisin sädet ja seda polnud. Vahetasin küünlad ja jagaja kaane ära. Käivitasin uuesti sädet ikka polnud.
Võtsin ühe küünla ära ja see oli kuiv nagu poleks bensiini saanudki. Bensiini paak sai hiljuti täis võetud ja 40km oli sõidetud.

Aga kui meenutan, siis mingi moment võibolla oli nii, et starterit andes käis lihtsamalt nagu poleks midagi järgi olnud. Kas see viitab hammasrihmale?
Hammasrihma pole kontrollinud, kas terve või mitte. Selle vaatan üle. Ja miskid märgid vist ka vaja üle kontrollida.
rauul
 
Postitusi: 9
Liitunud: 08 Mär 2018, 14:32
Asukoht: Pärnu

Re: Mazda 323 1,6 65kw bensiin, mootor ei käivitu.

PostitusPostitas 624AUH » 10 Mär 2018, 23:56

rauul kirjutas:Mootor pärast seisma jäämist starteriga pöörates käis ja käib praegu justkui sama moodi.
Kontrollisisin sädet ja seda polnud. Vahetasin küünlad ja jagaja kaane ära. Käivitasin uuesti sädet ikka polnud.
Võtsin ühe küünla ära ja see oli kuiv nagu poleks bensiini saanudki. Bensiini paak sai hiljuti täis võetud ja 40km oli sõidetud.

Aga kui meenutan, siis mingi moment võibolla oli nii, et starterit andes käis lihtsamalt nagu poleks midagi järgi olnud. Kas see viitab hammasrihmale?
Hammasrihma pole kontrollinud, kas terve või mitte. Selle vaatan üle. Ja miskid märgid vist ka vaja üle kontrollida.


Kõige lihtsam on veenduda kas rihm on terve ,jagaja kaan maha üks annab starterit teine vaatab ,kui rootor ringi käib siis võiks ok olla .
Muidugi rihma märgid üle vaadata on kõige täpsem.
Aga rihm on muidugi ainult üks asi mis võib olla igasugu muid põhjuseid võib veel olla,kui sädet ei ole ja jagaja käib ringi siis võib olla süüte moodul ,kui küünlad kuivad siis võiks kontrollida kas bensiini süsteemis surve on äkki pump õhtal jne.

Kui auto ehituses väga terav pliiats ei ole siis vast odavam ja kiirem moodus lasta mõnel pädeval remondimehel või diagnostikul asi üle vaadata.
3x626 GE 1.8
Kasutaja avatar
624AUH
 
Postitusi: 362
Liitunud: 12 Apr 2013, 17:07
Asukoht: Saue vald Vatsla küla

Re: Mazda 323 1,6 65kw bensiin, mootor ei käivitu.

PostitusPostitas rauul » 07 Apr 2018, 22:51

Võtsin jagaja kaane maha, rootor ei käinud ringi. Põhjuseks on, et nukkvõlli rihmaratas oli lahti. Selle polt oli murdunud ja nuut maas.
Näha pildil:
Pilt

Aga veel küsimus, et kas kolvid ja klapid võisid viga saada?

Ja kuidas süütemärgid paika saada?


See peaks olema väntvõlli oma?
Pilt

Aga nukkvõlli oma millise märgi järgi paika panna?
Pilt
rauul
 
Postitusi: 9
Liitunud: 08 Mär 2018, 14:32
Asukoht: Pärnu

Re: Mazda 323 1,6 65kw bensiin, mootor ei käivitu.

PostitusPostitas 624AUH » 07 Apr 2018, 23:46

rauul kirjutas:... Põhjuseks on, et nukkvõlli rihmaratas ... polt oli murdunud ja nuut maas.

Aga nukkvõlli oma millise märgi järgi paika panna?...


Võib proovida nii et pöörata nukkvõlli nii kaua kui esimese silindri klapid on kinni ja nookurid nukkvõlli nukkadest võimalikult kaugel,samas neljanda silindri nookurid on väga lähedal nukkadele.Nüüd peaks nukk olema paigas ,proovi rihma ratast ja äkki on näha kus ja missugused märgid on.Kui jagajat ei ole maha võtnud võib jagaja järgi ka esimese silindri asendi teada saada enamvähem.
Nukkvõlli keerates peaks veenduma et kolvid ei ole ülemises asendis,võib vigastada klappe (puudub info kas klapid jäävad terveks kui rihm puruneb).
Samuti võib jälgida kuidas klapid liiguvad kui kõik klapid tunduvad liikuma ühte moodi siis võibolla vedas.

Kui rihm on terve või uus rihm ei ole kallis võiks rihma peale panna ja ilma küünaldetta mootorit käsitsi ringi ajada kui mingi klapp kõver võiks seda tunda.
Kui tunne on hea siis võiks silindri kompressiooni ära mõõta kui kõikides silindrites surve olemas siis vedas.
Võib muidugi ka käima panna proovida aga .....

Äkki on sellest abi
https://www.autozone.com/repairinfo/rep ... 3f80cb0f60
Viimati muutis 624AUH, 07 Apr 2018, 23:52, muudetud 1 kord kokku.
3x626 GE 1.8
Kasutaja avatar
624AUH
 
Postitusi: 362
Liitunud: 12 Apr 2013, 17:07
Asukoht: Saue vald Vatsla küla

Re: Mazda 323 1,6 65kw bensiin, mootor ei käivitu.

PostitusPostitas tomkulibin » 08 Apr 2018, 08:38

Mis oli murdumise põhjus (puudulik õlitus või polt väsinud aga miks tihvt maha lõigatud/pildil jätab sellise mulje/)?
Kontrolli, kas nukkvõll pole kinni kiilunud! Vaata ka üle nuka liugpinnad ja saaled- pesad, kas pole miskit anomaaliat - liitepind "karvane"
Need mootorid peaksid olema nn "non interferense"- ehk klapid ei tohiks ulatuda kolbideni.
Kasutaja avatar
tomkulibin
 
Postitusi: 7835
Liitunud: 28 Okt 2005, 20:42
Asukoht: Tallinn tel:53435757

Re: Mazda 323 1,6 65kw bensiin, mootor ei käivitu.

PostitusPostitas rauul » 08 Apr 2018, 11:29

Nukkvõll liigub raskelt ma arvan. Aga ma ei tea ka kui kregelt-raskelt liikuma peab. Kui panin nukkvõllile rihmaratta peale ja ajutiselt puuri otsiku tihfti asemele, siis käsitsi keerata ei jõudnud.
Kui võtsin klapikambri kaane maha, siis sai suure mutrivõtmega keerata.
Hammasratta polt tundub, et on pooleks väänatud, ilmselt tihfti enne ära lõiganud. Ja see saab olla vast ikka sellest, nukkvõll ei liigu nagu peab.
rauul
 
Postitusi: 9
Liitunud: 08 Mär 2018, 14:32
Asukoht: Pärnu

Re: Mazda 323 1,6 65kw bensiin, mootor ei käivitu.

PostitusPostitas justin.keiss » 08 Apr 2018, 11:46

rauul kirjutas:Nukkvõll liigub raskelt ma arvan. Aga ma ei tea ka kui kregelt-raskelt liikuma peab. Kui panin nukkvõllile rihmaratta peale ja ajutiselt puuri otsiku tihfti asemele, siis käsitsi keerata ei jõudnud.
Kui võtsin klapikambri kaane maha, siis sai suure mutrivõtmega keerata.
Hammasratta polt tundub, et on pooleks väänatud, ilmselt tihfti enne ära lõiganud. Ja see saab olla vast ikka sellest, nukkvõll ei liigu nagu peab.


Kui klapid, vedrud, nookurid küljes on, nukkvõll just liiga kergelt ei pea liikuma. Pead ju käsitsi klapivedrud kokku suruma niiviisi. Kui kahtlustad, et nukaga miski jama, võta nookurid maha ja vaata nuka ja pakkude pinnad üle. Kui ilma nookuriteta nuka ära pingutad, peaks väga kergesti liikuma.
Kasutaja avatar
justin.keiss
 
Postitusi: 85
Liitunud: 07 Mär 2015, 02:26

Re: Mazda 323 1,6 65kw bensiin, mootor ei käivitu.

PostitusPostitas rauul » 08 Apr 2018, 20:03

624AUH kirjutas:Võib proovida nii et pöörata nukkvõlli nii kaua kui esimese silindri klapid on kinni ja nookurid nukkvõlli nukkadest võimalikult kaugel,samas neljanda silindri nookurid on väga lähedal nukkadele.Nüüd peaks nukk olema paigas ,proovi rihma ratast ja äkki on näha kus ja missugused märgid on.Kui jagajat ei ole maha võtnud võib jagaja järgi ka esimese silindri asendi teada saada enamvähem.

Selle juhendi järgi leidsin, et rihmaratta asend on selline, kus kriipsud on üleval ja paremal.
Pilt
rauul
 
Postitusi: 9
Liitunud: 08 Mär 2018, 14:32
Asukoht: Pärnu

Re: Mazda 323 1,6 65kw bensiin, mootor ei käivitu.

PostitusPostitas 624AUH » 08 Apr 2018, 20:50

rauul kirjutas:
624AUH kirjutas:Võib proovida nii et pöörata nukkvõlli nii kaua kui esimese silindri klapid on kinni ja nookurid nukkvõlli nukkadest võimalikult kaugel,samas neljanda silindri nookurid on väga lähedal nukkadele.Nüüd peaks nukk olema paigas ,proovi rihma ratast ja äkki on näha kus ja missugused märgid on.Kui jagajat ei ole maha võtnud võib jagaja järgi ka esimese silindri asendi teada saada enamvähem.

Selle juhendi järgi leidsin, et rihmaratta asend on selline, kus kriipsud on üleval ja paremal.
Pilt


Kui jagaja rootori klemm on esimese silindri küünlajuhtme kohal siis peaks niimoodi märgid õiged olema.

Kas poldi purunemise põhjus on selgunud.kas mootoriga on midagi eelnevalt tehtud.
3x626 GE 1.8
Kasutaja avatar
624AUH
 
Postitusi: 362
Liitunud: 12 Apr 2013, 17:07
Asukoht: Saue vald Vatsla küla

Re: Mazda 323 1,6 65kw bensiin, mootor ei käivitu.

PostitusPostitas rauul » 08 Apr 2018, 22:43

Jah, jagaja rootori klemm on esimese silindri küünlajuhtme kohal.

Aga poldi purunemise põhjust ei tea. Nukkvõll mutrivõtmega keerates algul oli raskem, aga praegu kergem.
Aga ega mul vist muud varianti ka teha pole kui leida uus polt (tavalise poldi keerme samm on natuke teine)
ja nuut(tihvt) ning ära proovida.

Aga kui nüüd nukkvõlli asend on teada, siis tekkis küsimus, et kas väntvõlli rihmarattal olev sälk peab olema millises asendis?
Kas punsega või sinisega märgitud kohas?
Pilt
rauul
 
Postitusi: 9
Liitunud: 08 Mär 2018, 14:32
Asukoht: Pärnu

Re: Mazda 323 1,6 65kw bensiin, mootor ei käivitu.

PostitusPostitas 624AUH » 08 Apr 2018, 23:14

rauul kirjutas:Jah, jagaja rootori klemm on esimese silindri küünlajuhtme kohal.

Aga poldi purunemise põhjust ei tea. Nukkvõll mutrivõtmega keerates algul oli raskem, aga praegu kergem.
Aga ega mul vist muud varianti ka teha pole kui leida uus polt (tavalise poldi keerme samm on natuke teine)
ja nuut(tihvt) ning ära proovida.

Aga kui nüüd nukkvõlli asend on teada, siis tekkis küsimus, et kas väntvõlli rihmarattal olev sälk peab olema millises asendis?
Kas punsega või sinisega märgitud kohas?
Pilt


Arvan et punasega märgitud märk sinine peaks olema süüte reguleerimise märgid.
Kontrollida saaks nii et eemaldada esimese silindri küünal ja väntvõlli keerates ühele ja teisele poole märgist ,peab kolb olema kõige kõrgemal .
Natuke enne ja pärast märki seisab kolb paigal nn,ÜSS (ülemine surnud seis.)
Kontrollimiseks saab kasutada pikemat kruvikat(või mingit muud peenikest pulka) mille saab toetada kolvi peale ja siis on kruvika liikumisest näha kus maal kolb asub.

Võibolla on sellest abi.

http://www.4secondsflat.com/TDC.html
3x626 GE 1.8
Kasutaja avatar
624AUH
 
Postitusi: 362
Liitunud: 12 Apr 2013, 17:07
Asukoht: Saue vald Vatsla küla

Re: Mazda 323 1,6 65kw bensiin, mootor ei käivitu.

PostitusPostitas kipu33 » 09 Apr 2018, 11:51

Kui on huvi võin sulle odavalt teise mootori juurde müüa :) Seisab teine lihtsalt nukralt :)
"If you can't get someone out of your head, then maybe it`s supposed to be there."
Kasutaja avatar
kipu33
 
Postitusi: 234
Liitunud: 03 Nov 2010, 23:19
Asukoht: Pärnumaa/ Tallinn

Re: Mazda 323 1,6 65kw bensiin, mootor ei käivitu.

PostitusPostitas rauul » 10 Apr 2018, 10:30

Tänan mootori pakkumisest, aga veel loodan olemasoleva mootori tööle saada.

Keerasin küünla maha ja katsetasin traadi jupiga, et punasega asendis on kolb ülemises surnud seisus.

Otsisin sobilikku tihvti millega asendasa katkine tihvt. Leidsin ühest poest tihvti mis on küll pikem, aga teeb selle lühemaks.
5mm läbimõõduga. Et tihvt ei hakkaks loksuma, siis kas peaks puur olema natuke väiksema kui tihvt ise?
Ja kas igasugune tihvti metallimaterjal sobibki. Puuri otsikust/naelast/poldist tehtud tihvtist vast ikka parem.
Ühes autuoosade poes oli ka võimalus tellida uus tihvt kataloogi järgi sellele konkreetsele nukkvõllile, aga 2 nädalase tellimisajaga.
Ilmselt katsetan juba olemasoleva tihvtiga ära, et kas ja kuidas mootor tööle hakkab.
Pilt
rauul
 
Postitusi: 9
Liitunud: 08 Mär 2018, 14:32
Asukoht: Pärnu

Re: Mazda 323 1,6 65kw bensiin, mootor ei käivitu.

PostitusPostitas tomkulibin » 10 Apr 2018, 17:00

Parajas pikkuses tihvt on ava lõpuni siisse toksitud, ei loksu ja ei ulata rihmaratta pinnast välja poole. Liiga pikk tihvt jääb segama hammasratta kinnipoomist poldiga.
Kasutaja avatar
tomkulibin
 
Postitusi: 7835
Liitunud: 28 Okt 2005, 20:42
Asukoht: Tallinn tel:53435757

Re: Mazda 323 1,6 65kw bensiin, mootor ei käivitu.

PostitusPostitas rauul » 12 Apr 2018, 12:51

Sai tihvt lühemaks tehtud, paika pandud, ning hammasratas poldiga kinni keeratud nukkvõlli külge.
Märgid jätsin väntvõlli juures nii nagu eelmisel pildil punasega märgitud ja nukkvõllil nii et tihvt oli üleval.
Proovisin käivitada ja ei hakanud tööle. St nagu lubas, aga siis lõi justkui tagasi. Ilmselt liiga vara süütas.

Pärast panin prooviks märgi väntvõlli juures sinisega märgitud kohta. (kahe rihma hamba asukohta muutsin)
Nii hakkas mootor tööle ja sai mõned kilomeetrid sõidetud. Tundus, et sõitis nagu ennegi.
Ilmselt lähen veel kuskile kus stroboskoobiga saab süüdet kontrollida.

Veel tekkiks mõte, et äkki peaks teise tihvti ka juurde lisama, et kes teab kui õige see pandud tihvt sai.
Samas sai seda tihvti lõigatud relakaga ja see midagi kuumutas ja võis metalli pehmemaks muuta.
Rauasaag peale ei hakanud.
rauul
 
Postitusi: 9
Liitunud: 08 Mär 2018, 14:32
Asukoht: Pärnu

Re: Mazda 323 1,6 65kw bensiin, mootor ei käivitu.

PostitusPostitas 624AUH » 13 Apr 2018, 22:07

Vot nii et märkidega panin siis puusse
Minu mazdal on rihma märk väntvõlli küljes oleva mootori rihmaratta küljes,see võib erineda märkidest mis on väljaspool .
Aga jah rihma vahetuse puhul peab olema 100 prosssa kindel et märgid on õiged,muidugi on hea kui on selline mootor mis andestab.
Kas muidu jäi mootor tööle ja kas panid uue rihma või.... .
3x626 GE 1.8
Kasutaja avatar
624AUH
 
Postitusi: 362
Liitunud: 12 Apr 2013, 17:07
Asukoht: Saue vald Vatsla küla

Re: Mazda 323 1,6 65kw bensiin, mootor ei käivitu.

PostitusPostitas rauul » 14 Apr 2018, 10:47

Uut hammasrihma momendil ei pannud. Tantsin näha kas saab mootori üldse tööle. Nüüdseks paar päeva sõidetud.
Aga hammasrihm on peal olnud umbes 60000km ja 10+ aastat kui sai auto ostetud. Pingutusrulliku vahetusest ma ei mäleta.
Ilmselt peaksin mõlemad ära vahetama lähiajal.
rauul
 
Postitusi: 9
Liitunud: 08 Mär 2018, 14:32
Asukoht: Pärnu


Mine 323/MX-3/3/MX-5

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 0 külalist