Kui ilmseid lekkeid ei paista. siis:
624AUH kirjutas:Õlirõngad võibolla kulunud või soones kinni , või klapisääre tihendid...
Siis saabki õli mainitud vigade tõttu põlemiskambrisse, kus põleb ära ja:
mainhem kirjutas:...viskab tagant halli pahvaka välja ja tunda on pigem nagu õli põlemise haisu. Olen täheldanud ka õlikadu...
626 GE ja GF põlvkonna mootorite tüüpviga
Minu jaoks on ka põhjus tuvastatud- õlirõnga soone põhjas on õli äravoolu avad liiga väikesed ja ummistuvad ajapikku soodustades õlirõnga kinnijäämist, mis omakorda kiirendab õlirõnga kulumist.
Olen viimase aasta jooksul kahel korral seda viga ravinud(tajoba seelika ja maazu 626 GF mootorid)
Sugulane oli netist oma tajoba kohta leidnud vastavaid viiteid. Pakuti välja rõngaste vahetus + vältimast uuesti tekkimise vastu olemasolevad äravoolu agud suuremaks puurida ja lisaaugud juurde tekitada. Mina tekitasin sinna 4x2mm avade asemel 8x3,5mm.
Vanematel maazu mootoritel on õlirõnga all lausa lõhik u poole kolvi ümbermõõdu ulatuses ja neil mootoritel pole kunagi seda häda olnud vs 4x2mm avad uuematel mootoritel. uuematel mootoritel on ju kasutusel paremad materjalid, mis lubavad valmistaja sõnutsi õlivahetusvälpa suurendada 10 000km pealt kuni 30 000km.
Üks minu kasutuses olnud vanakooli mootor oli sünnistsaati korralikult hooldatud ja summuti otsast/seest oli näha roostet, mitte tahma peale 350 000km. Ka dünostend näitas ühe kW võrra suuremat jõudu, kui valmistaja oli lubanud uuele mootorile