Mazda 6 GH universaal 2.0 AT 09. - Taavi_L

Andke ka teistele mazdaklubi foorumi kasutajatele teada mis autoga sõidate.

Mazda 6 GH universaal 2.0 AT 09. - Taavi_L

PostitusPostitas Taavi_L » 16 Okt 2018, 10:23

Tere foorumlased.
Teen siis teema "uuest" autost. Autoga hakkab küll peamiselt sõitma elukaaslane, kuid et endal oleks kõik info olemas ja et saaksin Teiega jagada oma muresi ja rõõme - tegin teema.
Kuna naise "vana" auto hakkab ajale jalgu jääma, sai hakatud otsima uut (kuut). Sai ka vaadatud teisi Mazdasi, kuid tihtipeale oli hind ja auto seisukord mitte sobiv, kuni selle autoni. Sai omanikuga kohtutud, proovisõit tehtud, natukene auto ajaloo kohta siit-sealt uuritud ning sobivale hinnatasemele jõudes sai käed löödud!
Autost endast: 01/2009 Eestis arvele võetud. Omanikke pole õnneks väga palju vahetanud, seega on pigem selline püsivam tarbeese olnud. Ostu puhul olid meil kindlateks kriteeriumiteks bensiin, automaat ja universaal.
Varustust on autol meie jaoks piisavalt, küll aga vajavad kaasaaitamist juhi istmesoojendus ja tagumised parkimisandurid. Juhi istmesoojendus lihtsalt ei tööta - pidi olema tüüpviga, et matt läheb katki. Tagumised parkimisandurid töötavad kümnest korrast ühel, ei teagi mis neil viga on. Läbisõitu jagub autol 195000 kanti, mis tundub mnt ameti kodulehe põhjal õige. Küll aga positiivse poole pealt on autol selle aasta alguses Mazda-Abis vahetatud käigukast, kuna tosool jooksis kasti ning kast laiali. Roolilatt on vaikne(vähemalt sõites), sillad vaiksed, pidurid korras. Eks kui lähipäevil saab auto tõstukile, selgub tõde, mis vajab veel tegemist. Kivitäkkeid on kapotil muidugi üsna palju, kui lähedalt vaadata, samuti on kriime/kraapse kerel, kui õnneks ei midagi ületamatut. Eks kevadel vaatab, kas proovib poleerida või tuleb lasta mõned detailid ära värviga.
To-do list:
-õli ja filtrite vahetus (filtrid olemas juba)
-sillad kontrollida ja vajadusel vajalikud kaikad vahetada
-istmesoojendus korda
-tagumised parkimisandurid töökorda
-muud jooksvad tööd, mis selguvad töökäigus

Nüüd küsimus teile:
*pardakompuuter - hetkel olen saanud kella asemel tööle ainult keskmise kütusekulu vajutades makil "clock" nuppu. Kas muude näitude (hetkeline kulu, palju kütusega saab sõita jne) saab vahetada roolilt? Kuna olen ise sõitnud ainult 20km ja sedagi ühe korra, siis ei jõudnud kõiki nuppe näppida-proovida :shifty:

Hetkel auto seisab ja ootab, et saaks lähipäevil töökotta ning peale seda ootab ees veel suurem pesu ning siis kostitan ka korralikemate piltidega, seniks üks pilt telefonist.

Pilt
Taavi_L
 
Postitusi: 13
Liitunud: 02 Mär 2009, 13:43

Re: Mazda 6 GH universaal 2.0 AT 09. - Taavi_L

PostitusPostitas eksole » 16 Okt 2018, 17:16

Taavi_L kirjutas:Tere foorumlased.


Nüüd küsimus teile:
*pardakompuuter - hetkel olen saanud kella asemel tööle ainult keskmise kütusekulu vajutades makil "clock" nuppu. Kas muude näitude (hetkeline kulu, palju kütusega saab sõita jne) saab vahetada roolilt? Kuna olen ise sõitnud ainult 20km ja sedagi ühe korra, siis ei jõudnud kõiki nuppe näppida-proovida :shifty:

Täpselt nii ongi, et kõik käib roolilt parempoolse nupustiku abil - üldiselt ebamugav
elu on ilus, aga saatus nöögib
Kasutaja avatar
eksole
 
Postitusi: 350
Liitunud: 13 Veebr 2011, 20:51
Asukoht: pärnu

Re: Mazda 6 GH universaal 2.0 AT 09. - Taavi_L

PostitusPostitas leviathan » 16 Okt 2018, 22:31

eksole kirjutas:Täpselt nii ongi, et kõik käib roolilt parempoolse nupustiku abil - üldiselt ebamugav


Möh? Kui ma veel gh-ga liiklesin käis see vasakpoolse nupupartiiga - paremal pool oli cruisenupud. A see oli ammu kah juba
leviathan
 
Postitusi: 1425
Liitunud: 10 Mär 2005, 16:30

Re: Mazda 6 GH universaal 2.0 AT 09. - Taavi_L

PostitusPostitas Taavi_L » 16 Okt 2018, 22:50

Mulle tundub nüüd ka, et ikka vasakpoolsete nuppude võimalik seda teha. Vaatasin ka youtubest mingit videot, et mitte ise leiutama hakata :)
Taavi_L
 
Postitusi: 13
Liitunud: 02 Mär 2009, 13:43

Re: Mazda 6 GH universaal 2.0 AT 09. - Taavi_L

PostitusPostitas eksole » 17 Okt 2018, 17:33

leviathan kirjutas:
eksole kirjutas:Täpselt nii ongi, et kõik käib roolilt parempoolse nupustiku abil - üldiselt ebamugav


Möh? Kui ma veel gh-ga liiklesin käis see vasakpoolse nupupartiiga - paremal pool oli cruisenupud. A see oli ammu kah juba


Sorry-sorry-sorry, olid vasakul jah.
Ma pole juba pool aastat rooli saanud, seega nii lühike see mälu ongi.

Aga ebamugav on ikka
elu on ilus, aga saatus nöögib
Kasutaja avatar
eksole
 
Postitusi: 350
Liitunud: 13 Veebr 2011, 20:51
Asukoht: pärnu

Re: Mazda 6 GH universaal 2.0 AT 09. - Taavi_L

PostitusPostitas Taavi_L » 17 Okt 2018, 21:54

Täna sain siis rahulikumalt autoga tutvuda, no nii umbes 20 minutit :D Ehk siis sõita Sauelt Sakku ja siis peale pooleteisetunnist trenni Sakust Sauele tagasi. Kuna ostes oli sees suhteliselt vähe kütust, sõitsin rõõmsalt tankima ja peale sooduskaardi ja raha sisestamist seisin nukralt tankur käes...aga mida polnud oli bensuluuk. Siis meenus, et japsidel kurat on ta juhipool (igapäevaselt sõidan sakslasega - tööauto). Egas midagi, kiirelt autosse, auto teistpidi tankuri ette ja tankimine võis alata :D. Kompuutri süsteemile sain ka pihta, kasutusmugavus on tõesti nigel sel, aga no saab hakkama. Seadistasin natuke heli ka autos, eelmine omanik oli bassi maha kruttinud ja kõrged põhjas. Ma pole küll ise veel istunud Mazda 6s, kus oleks Bose süsteem (kahjuks mul on tavaline), aga ajavad need kõlarid asja ära küll. Pimedas sõites sain aru, et pirnid tuleb välja vahetada, praegused on ikka häguselt kollased ja nõrga valgusvihuga. Samuti tuleks mõelda ka tagumistele nr. tuledele, kuna sellise erksama sinise värviga selline tuhm "kuukollane" ei taha mitte sobida. Ühesõnaga nokitsemist jagub. Esmaspäevaks sai siis kokkulepitud hooldus+kontroll(sillad). Samal ajal läheb tegemisse juhiiste, et istmesoojendus tööle saada. Iste läheb tegemisse BeeInterjori ja auto ise Vihur-Autosse. Eks siis ole paista, mis huvitavat veel välja tuleb.
Kokkuvõttes võin öelda, et olen rahul autoga. Võrreldes 2018 aasta VW Golfiga, mis on tööauto, on Mazda jäigemapoolsem ja kuidagi kontreetsem. Golfil muidugi valides sõidureziimi "sport" muutub ka jäigemaks ja konkreetsemaks, aga Mazda on koguaeg selline jäik.
Aa, talverehvid ostsin ka ära. Seekord osutusid valituks Hankook Ipeak RS2-d mõõduga 215/50/R17. Need saab ka hoolduse käigus vistatud teistele velgedele, mis kaasa sain - alla ei hakka vast kohe panema, hetkel ilmataat veel suurt külma ei luba.
Taavi_L
 
Postitusi: 13
Liitunud: 02 Mär 2009, 13:43

Re: Mazda 6 GH universaal 2.0 AT 09. - Taavi_L

PostitusPostitas eksole » 17 Okt 2018, 22:03

Mazda juhitavus ja auto kuulekus roolile on puhas sõidurõõm. Reageerib kohe ja konkreetselt. Väike puudus siiski on - sirgel teel kipub keskasendis roolimine natuke ebamääraseks jääma.
Kusjuures võrreldes kogu VW valikuga on automaadi minek kohe, mida ei saa ütelda sakslaste kohta, kes kipuvad pikalt mõtlema. Olen ristmikult väljasõidul peaaegu selle ohvriks langema.
Ja talv tulemas - Mazdas on veel alles käigukangi taga olev käsipiduri hoob, millest tunnen volkaris meeletut puudust. Nupp on saast.
elu on ilus, aga saatus nöögib
Kasutaja avatar
eksole
 
Postitusi: 350
Liitunud: 13 Veebr 2011, 20:51
Asukoht: pärnu

Re: Mazda 6 GH universaal 2.0 AT 09. - Taavi_L

PostitusPostitas Taavi_L » 17 Okt 2018, 22:48

Maanteel nö sirgelt sõites võibolla tõesti on Mazda "närvilisem" kui Golf, aga ei midagi hullu. Mazda tõesti käsipiduri kang, mis tõenäoliselt lubab "parklas hullata", küll aga Golf seda ei lase, see nupuga käsipidur, lisaks veel kõikvõimalikud kontrollid, mida ei saa maha võtta - aga mul ootab alles esimene talv ees Golfiga, seega eks paistab. Aga Mazda käigukasti kohta, tõesti reageerib koheselt ja üsna jõuliselt võrreldes Vw-ga. Eriti hull on asi Vw puhul, kui start-stop+auto hold aktiveeritud, siis läheb aega et käivituda ja et vabastada käsipidur on liikuma hakkamist, sellepärast ma seda startstopi ei kasuta (harjumusest lülitan käivitades välja ja niipalju mul veel jaksu on, et fooritaga jalga piduril hoida, mul tööauto puhul tegemist dsg kastiga). Aga see selleks, tähtis on see, et Mazda hea, homsest hakkab elukaaslane sellega igapäevaselt liiklema, eks siis kuulen, mis arvamused sealt poolt tulevad :)
Taavi_L
 
Postitusi: 13
Liitunud: 02 Mär 2009, 13:43

Re: Mazda 6 GH universaal 2.0 AT 09. - Taavi_L

PostitusPostitas Taavi_L » 23 Okt 2018, 09:17

Täiendamaks remondipäevikut:
Eile sai vahetatud/remonditud siis
*õlivahetus
*õlifilter
*salongifilter
*õhufilter
*tosool
*talverehvid alla (õnneks olid kaasasaadud veljed korralikud ja sirged)
*sillad läbi logistatud - lõtke pole, mootor/kast/latt kuivad õnneks
*juhi istmesoojendus korda tehtud + külgmine tugi korrastatud: vahetati porolon välja ja venitati riie ilusti sirgeks.

Parkimisandurid (kogu süsteem) lähevad vahetusse täna, siis saab esmane to-do-list täidetud.
Ainukese asjana mainiti, et tagumiste ketaste vahetuse võiks kevadeks päevakorda seada, kuna rant on juba kettal küljes, samas paksust on, ei värista, seega jätan midagi kevadeks ka. Üritan homseks ka pesulasse aja saada, et seest lasta korralikult ära koristada ja väljast vaha peale talveks. Üritan ikka pilte ka kiiremas korras teha :)
Taavi_L
 
Postitusi: 13
Liitunud: 02 Mär 2009, 13:43

Re: Mazda 6 GH universaal 2.0 AT 09. - Taavi_L

PostitusPostitas eksole » 23 Okt 2018, 10:42

Taavi_L kirjutas:Täiendamaks remondipäevikut:

*juhi istmesoojendus korda tehtud + külgmine tugi korrastatud: vahetati porolon välja ja venitati riie ilusti sirgeks.

Ainukese asjana mainiti, et tagumiste ketaste vahetuse võiks kevadeks päevakorda seada, kuna rant on juba kettal küljes, samas paksust on, ei värista:)


Mida istmesoojenduega tehti ja kalliks läks? - mul sama probleem.

Enda omal vahetasin kettad ära möödunud aasta novembris - juunikuus juba rool pidurdamisel värises. Omast arust ei ole sõitmisel midagi muutnud, sõiduharjumused ja maneer ei ole teistsugused. Kuidas :evil: nüüd uued kettad poole aastaga kõveraks saavad???? :evil:
elu on ilus, aga saatus nöögib
Kasutaja avatar
eksole
 
Postitusi: 350
Liitunud: 13 Veebr 2011, 20:51
Asukoht: pärnu

Re: Mazda 6 GH universaal 2.0 AT 09. - Taavi_L

PostitusPostitas Taavi_L » 23 Okt 2018, 10:59

Minu auto puhul oli juhiistme juhtmestik üleviigu kohast katki. Pikendati juhtmeid natuke, et poleks nii pinges ja joodeti kokku. Peale seda töötas ilusti. Kuna mul taastati ka istme küljetuge ning keevitati istmeraami, siis oli hind kallim, kui ainult istmesoojenduse remont. Tööd lasin teha www.beeinterior.ee, neil see istmete taastamine ja lahtivõtmine igapäevane tegevus. Ise arvasin, et on soojendusmatt tuksis, aga õnneks piirdus asi ainult juhtmete lappimisega. Eks hinnad sõltuvadki, milles probleem täpsemalt on.
Ketaste kohta niipalju, et töötasin autovaruosasi maaletoovas firmas 7 aastat. See kõveraks minemine on täiesti suhteline. nt Bmw E39, E60, E61, E90, E91 puhul polnud harvad juhud, kus kettad kestsid 2-3kuud ja olid kõverad (ja ei olnud no-name firma kettad). Samas on mul elukaaslase eks-autol (mis on müügis :D) olnud all kettad 3,5 aastat juba...suhteliselt odavamaotsa omad - ja ptuiptui, kestavad täiesti okeilt, pole kõverad ega midagi. Lisaks oli varuosade peal töötades juhuseid, kus klient vahetas ära 3 paari kettaid ja kõik väidetavalt kõverad. Selgus, et rattarumm polnud täpselt ümar, supportid olid tuksis...ehk siis alati ei pruugi olla viga kettas endas. Mazdal pole muidugi kettad kallid, et võib ka uusi osta, aga tean juhuseid, kus inimesed sõidavad 2-3kuud ära, ketas hakkab kergelt vibrama, lastakse üle treida (pidi väidetavalt kettast "pinged" välja laskma) ja sõidetakse rõõmsalt edasi ilma probleemideta.

eksole - kui tahad, võta ühendust PS teel, saan Sind istmesoojenduse teemaga õige inimeseni juhatada.
Taavi_L
 
Postitusi: 13
Liitunud: 02 Mär 2009, 13:43

Re: Mazda 6 GH universaal 2.0 AT 09. - Taavi_L

PostitusPostitas Taavi_L » 03 Nov 2018, 21:38

Niih, vahepeal on vaikus olnud. Täna sain võimaluse taas autoga ise sõita ja toimetada. Sai ette võetud korralik pigipesu, veljed happega üle käidud ja kerge vahakiht ka peale kantud. Lisaks ostsin parandusvärvi, et suuremad täkked ära "peita", kuna neid täkkeid ikka jagus. Eriti nõme on see, et selle värvi pealt paistavad kõik täkked kohe eriti silma. Panin ka täna tähele, et kui auto saime, nullisin keskmine kütusekulu ära. Nüüd, koos nende hommikuste soojendamiste jne asjadega näitab kompuuter 9,1 - see siis suhteliselt 50-50 maantee/linn - pole paha. Muidu mulle meeldib auto :) Paar pilti ka.
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Taavi_L
 
Postitusi: 13
Liitunud: 02 Mär 2009, 13:43


Mine Lugejate autod

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 3 külalist

cron