Ford Probe (ehk Mazda MX6/626)

Andke ka teistele mazdaklubi foorumi kasutajatele teada mis autoga sõidate.

Ford Probe (ehk Mazda MX6/626)

PostitusPostitas RetroTeam » 13 Jaan 2019, 04:09

Loodan et administraatorid ei pahanda aga minujaoks ei ole see Ford sest Ford probe on koostöös Mazdaga loodud.
Kere on Ford kuid kogu elektroonika, mootor, sisu, veermik jne on Mazda MX6/626.

Sai ostetud siis selline isend ette teades juba varasemast kogemusest et tegemist on Mazdaga.
Päritoluriik on Eesti ja tehasest tuli see välja 1998 ehk siis viimane väljaanne.
Esimene registeerimine arvele on 2006 (Seni polnud auto sõitnud)
Kerel puudub rooste täielikult ning Talvel auto sõitnud ei ole.
Mootori läbisõit on 193400km.
Sees on must poolnahksisu.
Kapotiall on 2.0 FS 16v 85KW Mazda Dohc.

Varustuse poolepealt täis EL sisu, udukad, ABS, ESP, 4xKetas, Immo.

Autos on ka tehasepoolt mingi imelik asi mida olen ka Mazda 626 autodes kohanud.
juhipool akna ääres all on mingi mikri või väljudi pisike karp, Kundepool üleval aknaääres mingi plokk milles punane tuluke küljes.
Really ei tea mis see on ja kuidas töötab sest tehasepoolt signa sellel ei ole ning pole ka hetkel signa peal.

Natuke ka tegemistest

Sai siis metsast välja toodud ja tallinnas siin puhtaks nühitud.
Sisu kokku tagasi pandud ja mootor pulkadeks võetud ja puhastatud.
Auto ise oli 2a seisnud ja loomulikult käima see ei läinud.

Nüüd siis mootor ja sisu koos aga käima ma pole teda korrakult siiamaani saanud.
Mootor lubab aga käima ei lähe.
Ise kahtlustan et jagaja kommutaator on õhtal.
Eelmine omanik ütles et suvel sai proovitud ja käivitus. Nüüd aga enam mitte.
Homme lammutan jagaja laiali vaatan üle, puhastan ära ja loobin kokku tagasi.
Kui siis ka ei aita tuleb mazda 626GE terve jagaja siitpoolt hankida.

Samamoodi on mul küsimus et leitsin pildi millepealt oli selgelt näha küünlajuhtmete jooks.
Kas see on ikka õige????
Miskipärast arvan et 1 ja kolm peaksid vahetusse minema või ma eksin?

Pilt
RetroTeam
 
Postitusi: 11
Liitunud: 13 Jaan 2019, 03:37

Re: Ford Probe (ehk Mazda MX6/626)

PostitusPostitas tomkulibin » 13 Jaan 2019, 09:28

Mootori töö jörjekord on 1342, seega juhtmed peavadki nii olema, siis saab rootor päripäeva pööreldes õiges järjekorras kõrgepinget jagada. Jagaja kaanel on enamuses ära märgitud 1. sil. juhtme asukoht, ülejäänud vastavalt tööjärjkorrale. :wave:
Imelik on, et 1998a. tulid ikka veel jagajaga mootorid, Mazdal endal oli juba ka viimastel GE mootoritel ilma jagajata süütesüsteem.
RetroTeam kirjutas:...Päritoluriik on Eesti ja tehasest tuli see välja 1998 ehk siis viimane väljaanne...

Pärit on ta ikkagist USA-s Michiganis olevast Mazda/Fordi tehasest
https://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Probe
Kasutaja avatar
tomkulibin
 
Postitusi: 7885
Liitunud: 28 Okt 2005, 20:42
Asukoht: Tallinn tel:53435757

Re: Ford Probe (ehk Mazda MX6/626)

PostitusPostitas RetroTeam » 15 Jaan 2019, 00:56

Tundub et tuleb mootor välja vahetada kui seda saada on kuskilt veel...
Kahju ainult sellest et originaal läbisõiduga 198.000km mootor tööle ei hakka.

Säde on vägev, Bensu surve ok ja pikemal käjjamisel bensuhais üleval ka.
Märgid sai paika, küünlad ok ja ikka mittemidagi.
Pauku annab ehk siis lubab peale märkide sättimist igakord ja palju paremini aga käima ta ei lähe.
Foorumis abi pole saanud ja tundub et 626 FS 2.0-id on otsa saanud eestis. :cry:
RetroTeam
 
Postitusi: 11
Liitunud: 13 Jaan 2019, 03:37

Re: Ford Probe (ehk Mazda MX6/626)

PostitusPostitas RetroTeam » 15 Jaan 2019, 01:00

tomkulibin kirjutas:
RetroTeam kirjutas:...Päritoluriik on Eesti ja tehasest tuli see välja 1998 ehk siis viimane väljaanne...

Pärit on ta ikkagist USA-s Michiganis olevast Mazda/Fordi tehasest
https://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Probe


Päritolu riigiall mõtlesin seda mis ARK lehel kirjas et ei ole toodud välismaalt kasutatuna vaid ikka eesti esindusest välja müüdud
RetroTeam
 
Postitusi: 11
Liitunud: 13 Jaan 2019, 03:37

Re: Ford Probe (ehk Mazda MX6/626)

PostitusPostitas tomkulibin » 15 Jaan 2019, 09:28

Ehk on sul ikkagi jagaja 180 kraadi vale? :think:
Muul juhul pakuks ikkagi elektroonilist viga, ehk et süüte ajastus vale- jagaja komposteerib ajusid...
Kasutaja avatar
tomkulibin
 
Postitusi: 7885
Liitunud: 28 Okt 2005, 20:42
Asukoht: Tallinn tel:53435757

Re: Ford Probe (ehk Mazda MX6/626)

PostitusPostitas justin.keiss » 15 Jaan 2019, 11:27

RetroTeam kirjutas:Tundub et tuleb mootor välja vahetada kui seda saada on kuskilt veel...
Kahju ainult sellest et originaal läbisõiduga 198.000km mootor tööle ei hakka.

Säde on vägev, Bensu surve ok ja pikemal käjjamisel bensuhais üleval ka.
Märgid sai paika, küünlad ok ja ikka mittemidagi.
Pauku annab ehk siis lubab peale märkide sättimist igakord ja palju paremini aga käima ta ei lähe.
Foorumis abi pole saanud ja tundub et 626 FS 2.0-id on otsa saanud eestis. :cry:


Võtan kaan maha. Käib kiirelt see. Ehk ei pea alumist osa üldse puutuma.
Kasutaja avatar
justin.keiss
 
Postitusi: 103
Liitunud: 07 Mär 2015, 02:26

Re: Ford Probe (ehk Mazda MX6/626)

PostitusPostitas RetroTeam » 15 Jaan 2019, 18:49

Ühesõnaga pimedas prozektorikäes möllates panin paika ka jagaja kaudu süüdet.
Tulemus endiselt sama.

Küll aga pimedas olles märkasin üht asja.
Nimelt sell momendil kui auto lubab viskab ka kapotiall sisselaske kolle poolt mingi hõreda auru ülesse.
Teine asi mida avastasin et õlivanni seinalt jookseb juga alla ja tilgub aga mega mega aeglaselt.

Kättpidi sisse ronides ja nuusutades võib kaifunni alla jääda :D
Värvus must aga hais on bensiin.

Mootor seest pekkis või?
RetroTeam
 
Postitusi: 11
Liitunud: 13 Jaan 2019, 03:37

Re: Ford Probe (ehk Mazda MX6/626)

PostitusPostitas tomkulibin » 15 Jaan 2019, 21:56

Survet silindrtes oled mõõtnud?
Kasutaja avatar
tomkulibin
 
Postitusi: 7885
Liitunud: 28 Okt 2005, 20:42
Asukoht: Tallinn tel:53435757

Re: Ford Probe (ehk Mazda MX6/626)

PostitusPostitas RetroTeam » 15 Jaan 2019, 22:34

Ei ole sest pole selliseid tööriistu võtta käepärast
RetroTeam
 
Postitusi: 11
Liitunud: 13 Jaan 2019, 03:37

Re: Ford Probe (ehk Mazda MX6/626)

PostitusPostitas justin.keiss » 16 Jaan 2019, 00:03

Ainult suruõhu olemasolul saad "leakdown" testi teha. Kui vastavaid mõõteriistu pole, siis õhu susisemine sisse/väljalaskes suletud klappide korral on minu jaoks piisav argument kaane maha tirimiseks.
https://shop.advanceautoparts.com/r/car-projects/leak-down-test-what-is-it-and-how-to-do-it
Kasutaja avatar
justin.keiss
 
Postitusi: 103
Liitunud: 07 Mär 2015, 02:26

Re: Ford Probe (ehk Mazda MX6/626)

PostitusPostitas RetroTeam » 16 Jaan 2019, 05:01

Anyway tõmbasin täna kapotialuse täielikult pulkadeks ja rihmad uuesti maha.
Lekkeid ei avastanud kuid vaakumvoolikute kallale lähen homme.

Vaatan kõik üle uuesti ja kui juba ainult mootor ilma ümbritsevate pudinatega kapotiall on teen ka puhastuse seal kohe ära.
Alumine plokk on täiesti kuiv nii eest / tagant kui ka külgedelt ja lekkeid ei ole.
Ainuke mis lekib on õlivann.

Homme lasen õli välja ja võtan vanni ka maha et vaadata altpoolt mis seal sees õige toimub.
Järgmine etapp on aku peale ja süüde sisse ning pumba relee maha ja sild vahele + voolik kanistrisse et paak tühjaks lasta.
Miks tühjaks lasta on asi selles et kuna auto oli ennem mind seisnud võib ka küte halvavõitu olla.

Kui mootor puhas, rihm peal, õli ja küttefilter vahetatud, mahlad uuesti sees eks siis paistab mis mootor mulle head räägib.
Kas 10W40 on 2.0L 16V mootorile sobiv? Loodame sest seda saab Autokaubad kauplusest osta otse vaadist mille liiter maksab ainult 1,50€ :D
RetroTeam
 
Postitusi: 11
Liitunud: 13 Jaan 2019, 03:37

Re: Ford Probe (ehk Mazda MX6/626)

PostitusPostitas tomkulibin » 16 Jaan 2019, 08:41

10W40- see on viskoosuse stabiilsuse sõltuvus temperatuurist. Kvaliteet kui selline on omaette süsteem.
http://www.yacco.ee/leia-sobiv-oli/
Mul tuttav tegeleb selle brändiga ja olen kasutanud juba aastaid seda va nn tundmatut, õlituse probleeme pole olnud ühelgi liikuril
Ka seletused leiad hõlpsasti sealt :wave:
Kasutaja avatar
tomkulibin
 
Postitusi: 7885
Liitunud: 28 Okt 2005, 20:42
Asukoht: Tallinn tel:53435757

Re: Ford Probe (ehk Mazda MX6/626)

PostitusPostitas RetroTeam » 16 Jaan 2019, 09:14

tomkulibin kirjutas:10W40- see on viskoosuse stabiilsuse sõltuvus temperatuurist. Kvaliteet kui selline on omaette süsteem.
http://www.yacco.ee/leia-sobiv-oli/
Mul tuttav tegeleb selle brändiga ja olen kasutanud juba aastaid seda va nn tundmatut, õlituse probleeme pole olnud ühelgi liikuril
Ka seletused leiad hõlpsasti sealt :wave:


Tänud info eest :)

Täna siis sai asi selgeks et mootor maha ja prügimäele.
Nimelt 3 päeva tagasi kallasin uue õli sisse nii et varras näitas FULL.
Need paar päeva nokitsemist ja käjjamist aga lootusetult on õlinäidk LOW.
Auto all on ainult väike loik ala 3-4cm.

Seega õli kaob meeletu uhinaga käjjamisel.
Isik kes antud Probe edasimüümisega tegeles vahepeal autoomaniku palvel ei vasta kõnedele ja ignoreerib eelmist omanikku.
Nüüd siis aru saadav miks. Poiss on mingi Si**ga hakkama saanud ja nüüd ei julge enam kõnedele vastata.

Kellel seisab rootoriga jagaja versioonis 2.0 FS mootorit oleks väga kift.
Detaile mootoriküljes vaja pole.
Ainult alumineplokk õlivanniga ja ülemine plokk kamrikaanega.
Veepump, rihm ja pinguti peavad peal olema aga võivad ka puududa.
Oluline on töökord.

Helistada saab mulle 53 749 74 üks
Mootorile järgi saan ise tulla :)
RetroTeam
 
Postitusi: 11
Liitunud: 13 Jaan 2019, 03:37

Re: Ford Probe (ehk Mazda MX6/626)

PostitusPostitas tomkulibin » 16 Jaan 2019, 23:55

Tihendi komplekt+ kolvirõngad+saaled= töökorras mootor, mille seisord on sulle teada :wave:
Kasutaja avatar
tomkulibin
 
Postitusi: 7885
Liitunud: 28 Okt 2005, 20:42
Asukoht: Tallinn tel:53435757


Mine Lugejate autod

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 0 külalist