Mazda 929 3.0 1992 -mix99-

Andke ka teistele mazdaklubi foorumi kasutajatele teada mis autoga sõidate.

Mazda 929 3.0 1992 -mix99-

PostitusPostitas -mix99- » 16 Juul 2019, 22:24

7 aastat möödunud ja olen taas mazda omanik.
Seekord sai siis koju veetud eestis üsna haruldane 929.
Jäi kuulutus silma, sai ka siin foorumis "Erilised mazdad müügis" teemasse kuulutust jagatud, kuid siis mõtlesin, et miks mitte see ise ära võtta.

Tegemis siis 1992a 3.0 121kw tagaveolisega, millel automaatkast.
Kere on nii vana mazda kohta väha heas seisus, väljast vaadates leiab vaid mõne täpi roostet. Põhja alune sammuti korralik. Karpidel esineb kohati tekkivast pindmist, kuid sellest saab ilusti jagu ilma keevituseta.
Auto sõidab, enamus lisadest töötavad (lisasid on palju)
Põhiliseks probleemiks on käigukast, mille tõttu jäi see auto ka 12a tagasi eelmisel omanikul garaazi seisma. Peale II käiku viskab kasti avariisse ja rohkem edasi ei vaheta. Proovisin kapotialt pistikust veakoode lugeda, kuid kast veakoode ei anna. Pole olnud hetkel rohkem aega uurida, kuid järgmisena hakkama andureid ja pistikuid kontrollima. Sammuti viskab siis põlema ka ABS ja Check engine tule, võimalik, et seotud ja viga pigem seal pool kuskil. Mootor sammuti veakoode ei andnud. Kuid ABS-i süsteemi diagnostikaks puudub kapotialt pistikust ühendusklemm, erinevalt teistest mazdadest. Vajalik on spetsiaalne kaabel ja seade, et seda diagnoosida.

Plaanidest siis kõigepealt teha mootori hooldus, kuna praeguse õli ja filtritega ei raatsi teda enam käima panna.
Siis saada käigukast korralikult toimima.
Kasti ja diffriõli vahetus.
Pidurid ja sillaosad lahti, puhastada ja vajalikud osad vahetada (kettad-klotsid ning puksid uued)
Salongi põhjalik puhastus, osad detailid korralikult kinnitada ( uksepolstrite taskud nukadest lahti, armatuuri kliimaplokk logiseb, mõned plastikud mõradega ja katki.)
Esiosa ja tagaluuk paremini paika sättida, vahed paigast ära. (Autol on olnud eestis 7 avariid, kapott on üles löödud)
Kere ära teha, et poleks ka roostealgeid, kust uss saaks hakata edasi levima.
Ülevaatusel käimiseks originaalmõõdus veljed-rehvid.
Silmale ilus vaadata oleks, siis 18" veljed (et siis välimuselt pereautole väga alla ei jääks)

Eks postitan siia jooksvalt, kui aega on ja midagi auto juures muutub.


Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Kasutaja avatar
-mix99-
 
Postitusi: 225
Liitunud: 04 Mär 2008, 16:41
Asukoht: Ida-Virumaa, Mäetaguse

1992 Mazda 323F

Re: Mazda 929 3.0 1992 -mix99-

PostitusPostitas Marsa » 17 Juul 2019, 17:50

Äge aparaat, jõudu ja jaksu tegemistel!
Marsa
 
Postitusi: 29
Liitunud: 18 Juul 2018, 19:17
Asukoht: Tartu

1992 Mazda 323F

Re: Mazda 929 3.0 1992 -mix99-

PostitusPostitas Mel » 17 Juul 2019, 23:22

Ahoi.Kunagi himustasin omal sellist,hea suur laev ja üldse näeb väga seff välja.Sellist pole olnud au katsuda,kunagi ammuammu krooni aeg nägin taolist pealinnas ja ss ka kohe tahtsingi vist.Kas ustel hallikas osa alaservas on värvitud,või plastik? See küll põnev,et kere olu x rahuldav,heasti hoitud ja pole ammu liikunud.
Mis muud kui edu... :thumbup:
keretööd,keevitus,maalimine 56849477
http://nagi.ee/photos/melkoiv/sets/
Kasutaja avatar
Mel
 
Postitusi: 3104
Liitunud: 20 Nov 2007, 21:34
Asukoht: Läänemaa

Re: Mazda 929 3.0 1992 -mix99-

PostitusPostitas -mix99- » 18 Juul 2019, 08:19

Mel kirjutas:Ahoi.Kunagi himustasin omal sellist,hea suur laev ja üldse näeb väga seff välja.Sellist pole olnud au katsuda,kunagi ammuammu krooni aeg nägin taolist pealinnas ja ss ka kohe tahtsingi vist.Kas ustel hallikas osa alaservas on värvitud,või plastik? See küll põnev,et kere olu x rahuldav,heasti hoitud ja pole ammu liikunud.
Mis muud kui edu... :thumbup:

Seesama 929 jäi mul endal sammuti kord krooni ajal silma, kui ise veel 323F-iga sõitsin.
Eestis on arvel 4 sellise kerega 929-at. Koos minu omaga on neist vähemalt 3 liiklusest eemal. (viimased ülevaatused 2007, 2007 ja 2010), neljanda kohta info puudub.
Alumine tumedam hall ring on plastik. Niipalju kui uksi servadest uurisin, siis ei paista ka seal roostet tekkivad. Ainuke koht on juhiukse siseserva valtsi koht, kus paar mulli. Sinna olevat eelmine omanik mingit roostet takistavat vahendit lasknud, kui auto seisma jäi ja tundub et on aidanud.
Eks põhiline mis kere hoidnud on, on see, et sõideti suhteliselt vähe ning hoiti garaazis. Auto alates 1995 aastast Eestis.

Kõige kurvem muidugi on see, et autol on olnud 7 avariid. Vasak tagatiib on märgatavalt teist tooni. Ja kes pilte võrdleb mõne teise 929-ga, siis saab aru, et esiosaga midagi valesti. Jah, autol on ees 626GE tuled ja iluvõre, kapott on peale avariid üles taotud ja lõigatud ning keevitatud/needitud külge 626GE esimene kapotiserv :thumbdown: Ju seda sellepärast, et polnud 929 detaile võtta.
Kasutaja avatar
-mix99-
 
Postitusi: 225
Liitunud: 04 Mär 2008, 16:41
Asukoht: Ida-Virumaa, Mäetaguse

1992 Mazda 323F

Re: Mazda 929 3.0 1992 -mix99-

PostitusPostitas tomkulibin » 18 Juul 2019, 12:38

Võrdle teh. passi andmeid Wiki andmetega ( https://en.wikipedia.org/wiki/Mazda_Sentia#HD )
Mikskipärast arvan, et sul reaalselt rohkem võimsust, kui teh. passis. 121 kW oli V6 18 klapiga mootor, sul on 24klappi.
Juppidega on, nagu on. Miskit pakutakse siin: https://allegro.pl/kategoria/motoryzacj ... t-1-4-0619
Aga muidu on vast ebay võimalused. Esindust ei soovita tüüdata selle liikuriga, seal pole peale kirve vast midagi, kui sedagi.
Kasutaja avatar
tomkulibin
 
Postitusi: 7975
Liitunud: 28 Okt 2005, 20:42
Asukoht: Tallinn tel:53435757

Re: Mazda 929 3.0 1992 -mix99-

PostitusPostitas Mel » 18 Juul 2019, 15:30

-mix99- kirjutas:Kõige kurvem muidugi on see, et autol on olnud 7 avariid. Vasak tagatiib on märgatavalt teist tooni. Ja kes pilte võrdleb mõne teise 929-ga, siis saab aru, et esiosaga midagi valesti. Jah, autol on ees 626GE tuled ja iluvõre, kapott on peale avariid üles taotud ja lõigatud ning keevitatud/needitud külge 626GE esimene kapotiserv :thumbdown: Ju seda sellepärast, et polnud 929 detaile võtta.


Ma küll pilte ei võrrelnud,esiots tundus kohe kahtlane,selle kapotega on vast kõvasti vaeva nähtud,annab ikka kokku miksida :) Jagasin ka FB su teemat,oles sellest ka abi,aga orig. juppe oleks sul vaja,terve komplektne kere oles hea,kui ikka kannatust jätkub saad lõpuks ka õige asja.Tom pakutud lehel mingid asjad olemas,aga no kõiksee võtab oma aja...
keretööd,keevitus,maalimine 56849477
http://nagi.ee/photos/melkoiv/sets/
Kasutaja avatar
Mel
 
Postitusi: 3104
Liitunud: 20 Nov 2007, 21:34
Asukoht: Läänemaa

Re: Mazda 929 3.0 1992 -mix99-

PostitusPostitas -mix99- » 18 Juul 2019, 21:09

tomkulibin kirjutas:Võrdle teh. passi andmeid Wiki andmetega ( https://en.wikipedia.org/wiki/Mazda_Sentia#HD )
Mikskipärast arvan, et sul reaalselt rohkem võimsust, kui teh. passis. 121 kW oli V6 18 klapiga mootor, sul on 24klappi.
Juppidega on, nagu on. Miskit pakutakse siin: https://allegro.pl/kategoria/motoryzacj ... t-1-4-0619
Aga muidu on vast ebay võimalused. Esindust ei soovita tüüdata selle liikuriga, seal pole peale kirve vast midagi, kui sedagi.


Seda tehnilise passi erinevust tehase andmetest olen märganud. 24 klappi mootor peaks olema eri andmetel 147-151kw.

Juppidega on nii, mul omal on väike varuosadega tegelev ettevõte. Kuid 929 harulduse pärast pole ka suurema otsimise peale eriti palju osi kohe võtta.
Leidsin USA-st esmaselt vajalikud kuluosad ja lähevad tellimusse kohe, kui on teada mis käigukastiga toimub ja kas sinna ka midagi vaja on. USAst tellides nõuab muidugi transport ja toll oma osa. Kuid sellegi poolest tulevad asjad kokkuvõttes odavamalt kui ebayst olen leidnud. Keredetailid, eelkõige originaal nina jääb tulevikku, kui tehnika üle on käidud.
Kasutaja avatar
-mix99-
 
Postitusi: 225
Liitunud: 04 Mär 2008, 16:41
Asukoht: Ida-Virumaa, Mäetaguse

1992 Mazda 323F

Re: Mazda 929 3.0 1992 -mix99-

PostitusPostitas justin.keiss » 19 Juul 2019, 20:03

Esimest pilti vaadates muigasin, et hea mees, ostis US ja A numbriga GE Sentia pähe.
Muidu uhke värk. Olen ise ka sellist soovinud aga Euroopas neid väga vähe.
Kasutaja avatar
justin.keiss
 
Postitusi: 136
Liitunud: 07 Mär 2015, 02:26

Re: Mazda 929 3.0 1992 -mix99-

PostitusPostitas -mix99- » 28 Juul 2019, 22:30

Nüüd siis niipalju teinud, et sai uuritud ja leitud, et käigukasti viga on veakoodi järgi gaasiklapi asendi anduri viga. Andur maha võetud, manuaal lahti arvutis ja üle mõõdetud. Näidud hoopis midagi muud, kui olema peaks. Eks uus andur kohale jõuab, siis näha, kas tõesti on see kogu "käigukasti remont"
Ilma andurita käima pannes ja sõites, täpselt sama nagu anduriga oli. Mootoripöörded veidi kõrged ja peale II käiku läheb avariisse.

Mootoriõli, õlifilter, õhufilter ning jahutusvedelik vahetatud. Hammasrihma kontrollisin üle, et päris narmendav või mõrades ei oleks ja kannatab veel käivitamist.

Sai ka ostetud teised veljed, koos täpselt sobilikus mõõdus rehvidega 225/40R18. Auto välimus muutus ikka oluliselt paremaks.
Ka said kõik vanad roostes veljemutrid asendatud garaaziriiulil mitmeid aastaid seisnud pm uute KIA mutritega.

Paar pilti siis ka, millisena ta praegu andurit ootama jäi.

Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Kasutaja avatar
-mix99-
 
Postitusi: 225
Liitunud: 04 Mär 2008, 16:41
Asukoht: Ida-Virumaa, Mäetaguse

1992 Mazda 323F

Re: Mazda 929 3.0 1992 -mix99-

PostitusPostitas tomkulibin » 28 Juul 2019, 23:14

Jäin piltidel põrnitsema, et kas esiratas koopas mitte liiga taga ei ole :think:
Jääb mulje, et pole päris augu keskel.
Kasutaja avatar
tomkulibin
 
Postitusi: 7975
Liitunud: 28 Okt 2005, 20:42
Asukoht: Tallinn tel:53435757

Re: Mazda 929 3.0 1992 -mix99-

PostitusPostitas Mel » 29 Juul 2019, 10:57

tomkulibin kirjutas: :think:
Jääb mulje, et pole päris augu keskel.


Eitea,see jutt kui pilt ütleb rohkem kui tuhat sõna,ei see väide paika pea,esimesel pildil pole näha sellist anomaaliat.Küllap see ikka varjude mäng on ja ega ta pruugigi väga keskel olla :) Ilma klaasi raamita uks see ajab kohe märjaks... oli mul ka võimalus,aga põlnd must asja :think:
keretööd,keevitus,maalimine 56849477
http://nagi.ee/photos/melkoiv/sets/
Kasutaja avatar
Mel
 
Postitusi: 3104
Liitunud: 20 Nov 2007, 21:34
Asukoht: Läänemaa

Re: Mazda 929 3.0 1992 -mix99-

PostitusPostitas tomkulibin » 29 Juul 2019, 14:41

Mel kirjutas:... Ilma klaasi raamita uks see ajab kohe märjaks...

Mind ajab ka, aga pigem nutma. Probel tahaks uusi tihendeid, saadavus olematu :cry:
Kasutaja avatar
tomkulibin
 
Postitusi: 7975
Liitunud: 28 Okt 2005, 20:42
Asukoht: Tallinn tel:53435757

Re: Mazda 929 3.0 1992 -mix99-

PostitusPostitas -mix99- » 31 Juul 2019, 22:40

See ratas asetseb jah koopas nagu veidi tagapool. Kuid teisel pool täpselt sammuti. Ka uurisin google pilte ja paistab ka teistel nii, ju siis selliselt ta ehitatud on.
Raamita uksed on ilusad. Eks see tihendite saadavus ole jah olematu. Kuid sama kehtib ka paljude teise 929 osade kohta.
Kasutaja avatar
-mix99-
 
Postitusi: 225
Liitunud: 04 Mär 2008, 16:41
Asukoht: Ida-Virumaa, Mäetaguse

1992 Mazda 323F


Mine Lugejate autod

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 0 külalist

cron