Mazda 929 HB 1985 2.0 74 kw Kipu33

Andke ka teistele mazdaklubi foorumi kasutajatele teada mis autoga sõidate.

Re: Mazda 929 HB 1985 2.0 74 kw Kipu33

PostitusPostitas kipu33 » 15 Dets 2020, 14:51

Et Tere jälle!

Sai siis nädalavahetusel autoga edasi mässatud. Kuna aasta lõpp läheneb halastamatu kiirusega ja tahaks see aasta ikkagi jõuda teda ülevaatusele ette näitama, siis sai ikka edasi ehitatud.
Sai teha uuele mootorile hooldus (klapikambrikaane tihend, karteri põhja tihend, rihma vahetus koos rullidega, vuka simmeri ja mõlema otsa vända simmeri vahetus, vända laagri vahetus, jagaja o rõngas, uus siduri surv elaager) Ehk nüüd mootor lekkevaba :) Samuti sai mootor uued küünlad juhtmed jagaja rootori ja jagaja kaane.
Vanad rihma poolsed simmerid olid ikka jubedad
Pilt
Pilt
Pilt
Samas sai ka plokk õlist puhastatud seal oli ikka senda mögina kihti ajaga peale tekkinud, mootor sai paar kilo kergemaks kindalsti :D
Pilt
Pilt
Pilt

Selle "suure töö" tulemuseni jõudsime siis pühapäevaks nioi kaugele et sai ka mootor uuesti aiste vahelew tõstetud.
Pilt
Et nüüd mootor vahel genekas ja rooliramm küljes.
Tuleb veel juhtmed ühendada. Mis tähendab mõningate uute juhtme otsade tegemist, kuna eelnevad omanikud on seal neid ikka vähe retsinud ja kasutanud käepäraseid vahendeid. Üritaks ise v ähekenegi korektsem olla :)
Sellega seoses ka üks küsimus, ega kellegil pole mootoriruumi juhtmete skeemi (kos oleks tähistatud juhtme värv ja kuhu läheb või midagi sellist) Aitaks olla endfal kindel, et kõik juhtmed saaksid õige koha peale ikka ühendatud :)

Siis eilsest päevast suur kummardus uvele, kes aitas mind esiistmetega, et nüüd saab autos tooli peal istuda, et peagi enam põrandal istuma :D
Pilt
Pilt

Et nädalavahetusel suuremalt edasi toimetama :)
Saaks äkkiviimased plekid külge ja mootori tööle :)
:wave:
"If you can't get someone out of your head, then maybe it`s supposed to be there."
Kasutaja avatar
kipu33
 
Postitusi: 273
Liitunud: 03 Nov 2010, 23:19
Asukoht: Pärnumaa/ Tallinn

Re: Mazda 929 HB 1985 2.0 74 kw Kipu33

PostitusPostitas tomkulibin » 16 Dets 2020, 08:19

kipu33 kirjutas:...
Sellega seoses ka üks küsimus, ega kellegil pole mootoriruumi juhtmete skeemi (kos oleks tähistatud juhtme värv ja kuhu läheb või midagi sellist) Aitaks olla endfal kindel, et kõik juhtmed saaksid õige koha peale ikka ühendatud...

HB elektriskeemi väheusutav, et leiad. Kas su nn doonorilt pole miskit vaadata?
Palu Istmete loovutajal teha pilte pistikutest ja muust vajalikust, ehk saad selliselt abi.
Minul pakkuda 626 1983-1987a. 626 GC skeem. Miskid värvid ei pruugi katuda!
Starter: jäme aku pealt + starteri tõmberele süütelukust B/Y
Generaator: kahene pistik(kontrolllamp W/B + ergutus B/W)+ jäme otse aku pealt B.
Pildil näeb selline välja:
https://photos.app.goo.gl/WFYuxzTbGYB4DUPx9
Kasutaja avatar
tomkulibin
 
Postitusi: 8238
Liitunud: 28 Okt 2005, 20:42
Asukoht: Tallinn tel:53435757

Re: Mazda 929 HB 1985 2.0 74 kw Kipu33

PostitusPostitas kipu33 » 22 Dets 2020, 08:38

Tere jälle.

Nädalavahetusel sai vähe nokitsetud.
Sai külge pandud esiotsa plekid tagasi. Tuled kapote tiivad.
Sai üle käidud kõik tuled ja läbipõlenud pirnid vahetada. Ainsad pirnid mida tööle ei saanud olid tiivapealsed suunatuled. Kuna need täitsa ära mädanenud. Eks peab sinna mingid asendused vaatama :)
Esituledesse sai ka korralikud Philips extreemvision pirnid et ehk näeb ka sõita.
Pühapäeval sai ka korra autot tööle proovitud ja käivitus nagu polekski vahepeal mootor maas olnud.
Eile õhtul sai termostadi korpuse külge uued temp anduurid ja sai mootori soojaks lasta.
Tühikäik tahab regullimist ja radika ülemine lõdvik tuleb ära vahetada. Vaatasin et ta sellise räsitud välimusega on aga lootsin et ehk peab, kuid selle traat klambriga on niipalju lõdvikule liiga tehtud, et tõmbab tilga otsa (traadiga lõdvik puruks keeratud)
Praegu mis veel kindlalt teha siis: Taga tiib värvida, etta logarid sisse, Esimeste tiibade suunatuled,Keresse vähe ml-i lasta :)
Siis peaks garagede vahel vähe autot liigutama, et näha kuidas töötab.
Et siiski pole kadunud lootus jõuda see aasta ülevaatusele :)
Ülevaatuse suurimaks tegemiseks on siiski auto ARK-i onudele ette näitamine, et on ikka tegu selle autoga. Auto nii kaua liiklusest eemal, et ei ole uues arki süsteemis ja seega tuleb minna ostumüügi lepingu ja tehnilise passiga arki autot näitama :)
"If you can't get someone out of your head, then maybe it`s supposed to be there."
Kasutaja avatar
kipu33
 
Postitusi: 273
Liitunud: 03 Nov 2010, 23:19
Asukoht: Pärnumaa/ Tallinn

Re: Mazda 929 HB 1985 2.0 74 kw Kipu33

PostitusPostitas hardo » 23 Dets 2020, 18:33

Väljalaskekollektoriga oli ka väike tagasilöök, nimelt F2 ja FE pükste poolsed flantsid on üksteise suhtes peegelpildis.
Pilt

Ehk siis tuli ikkagi FE kollektor lõpuni valmis teha, kuna HB väljalasketorustik on väga heas seisukorras. EGRi avad sai lõpuni keermestatud ning sinna sobivad M14 poldid sisse keeratud. Nurga all väljalaskekanalisse tungivad poltide otsad freesisin otsfreesiga tasaseks ja püüdsin sealjuures anda kanalitele ka veidi paremini voolavat kuju.
Pilt

Pilt

Pilt
hardo
 
Postitusi: 20
Liitunud: 21 Dets 2018, 00:52

Re: Mazda 929 HB 1985 2.0 74 kw Kipu33

PostitusPostitas hardo » 28 Dets 2020, 13:15

Auto sõidab ja pidurdab. Tühikäigu leidsime ka üles ning tosool seisab sees. Lähipäevil ülevaatusele.
hardo
 
Postitusi: 20
Liitunud: 21 Dets 2018, 00:52

Re: Mazda 929 HB 1985 2.0 74 kw Kipu33

PostitusPostitas kipu33 » 05 Jaan 2021, 14:57

Tere ilusat uut aastat!

Autoga nüüd jälle edasiminekud :)
Eile õhtu oli mul veel sellinne pass ja broneeritud täna hommikuks aeg arki
Pilt
Ja see oli ainuke osa mis mul tehnilisest passist oli ka :)

Nii sai siis hommikul oldud argis autot näitamas.
Pilt
Sai seletatud et B poolt ei ole ja nähtud vähe ninade krimpsutamist aga lõpuks sain ikkagi uhke uue paberi :D
Pilt
Seejärel muidug kähku nina suunaga ülevaatuse poole.
Pilt
Kus sai nähtud ülevaatajate üllatunud nägu et ei mäletatagi millas viimati sellist autot üldse nähti.
Lisati veel et pidurid ja veermik ning kere on ikka üllatavalt head arvestades auto vanust.
Ja sai lõpuks sealt välja jalutatud ühe positiivse paberiga :clap:
Pilt
Nüüd siis seega üks ülevaatusega 929 teel juures. Ei tea palju neid üldse liikumas on ka :think:

Sai siis v äike 100 kildine tiir tehtud.
Esimese hooga auto sõitis täitsa edukalt. Need siis ta esimesed kilomeetrid peale seda kui teda kevadel tegem hakkasime.

Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Eks nüüd tuleb sõita ja vaadata kuidas on :)
Esimene pikem sõit plaanis laupäeval. Seiklusministeeriumi korraldatud vanatehnika orienteerumisel.

:wave:
"If you can't get someone out of your head, then maybe it`s supposed to be there."
Kasutaja avatar
kipu33
 
Postitusi: 273
Liitunud: 03 Nov 2010, 23:19
Asukoht: Pärnumaa/ Tallinn

Re: Mazda 929 HB 1985 2.0 74 kw Kipu33

PostitusPostitas justin.keiss » 08 Jaan 2021, 02:58

Ilus :thumbup:
Kasutaja avatar
justin.keiss
 
Postitusi: 240
Liitunud: 07 Mär 2015, 02:26

Re: Mazda 929 HB 1985 2.0 74 kw Kipu33

PostitusPostitas Mel » 08 Jaan 2021, 20:30

Igast siseõõnsused,küljekarbid jne.said ikka õliollust konserveermis pläga...? :wtf:
keretööd,keevitus,maalimine 56849477



https://www.upload.ee/image/12692173/023.jpg
Kasutaja avatar
Mel
 
Postitusi: 3396
Liitunud: 20 Nov 2007, 21:34
Asukoht: Läänemaa

Re: Mazda 929 HB 1985 2.0 74 kw Kipu33

PostitusPostitas kanemgi » 09 Jaan 2021, 12:59

Väga kena, et üks vanake nüüd päästetud on, hoia hoolega teda siis :D
Hoolistsed oma auto eest ja auto hoolitseb sinu eest. Hooli oma Mazdast!!!
O/M/V: 83-87 aasta 626 mazdasid ja nende varuosi. 53482036
Kasutaja avatar
kanemgi
 
Postitusi: 1310
Liitunud: 04 Jaan 2010, 16:16
Asukoht: Põhja Saaremaa

1987 Mazda 626

Re: Mazda 929 HB 1985 2.0 74 kw Kipu33

PostitusPostitas kipu33 » 10 Jaan 2021, 12:40

Hommikust!

On siis saanud vanake vähe sissesõitu. Nüüdseks üle 1000 km.
Reede andis esimene vana asi teada et tahab vahetust. Üks karpa alune tosooli lõdvik otsustas puruks minna.
Eile sai käidud Seiklusministeeriumi vanatehnika lustisõidul. Päevaga konues kilomeetreid nii 700. Muidu auto hoidis end kenasti ülal ja kõik töötas nagu pidi.
Ainuke asi mis seal välja tuli oli see et klapikambri kaane tihend mingil üõhjusel lekib. Sai küll uus pandud aga eks peab süvenema mis talle ei meeldinud.
Melile: Uksed on veel laskmatta. Karbid ja poolraamid said mli jah täis plögastattud. Kuigi nüüd mõtlema hakates oleks võinud isegi rohkem uputada veel. Aga veel on võimalus.
Enne suuremaid sõita sai isegi raadio sisse pandud nii et ei pea päris vaikuses sõitma :D
Aga ennast häirib veel see, et salongi valgustus ei tööta. Kuna eelmine inimene on otsustanud laest lambi sisu ära omastada :)
Ehk saab muretuid kilomeetreid nautida :)
:wave:
"If you can't get someone out of your head, then maybe it`s supposed to be there."
Kasutaja avatar
kipu33
 
Postitusi: 273
Liitunud: 03 Nov 2010, 23:19
Asukoht: Pärnumaa/ Tallinn

Re: Mazda 929 HB 1985 2.0 74 kw Kipu33

PostitusPostitas Mel » 10 Jaan 2021, 17:05

kipu33 kirjutas:Hommikust!


Melile: Uksed on veel laskmatta. Karbid ja poolraamid said mli jah täis plögastattud. Kuigi nüüd mõtlema hakates oleks võinud isegi rohkem uputada veel. Aga veel on võimalus.

Ehk saab muretuid kilomeetreid nautida :)
:wave:


Nonüüd mul ka vähe rahulikum :thumbup: ,mis muud kuijh soovida tuhandeid muretuid km :D
keretööd,keevitus,maalimine 56849477



https://www.upload.ee/image/12692173/023.jpg
Kasutaja avatar
Mel
 
Postitusi: 3396
Liitunud: 20 Nov 2007, 21:34
Asukoht: Läänemaa

Re: Mazda 929 HB 1985 2.0 74 kw Kipu33

PostitusPostitas TeeTL » 01 Mai 2021, 13:10

Mullusuviseid pilte vaadates on küll uskumatu, et see komplekt roosteauke taas 929 kuju võttis.
Sisuliselt te vahetasite nii kere kui mootori ära, peaaegu et polegi enam sama auto :)

Ikka väga tükk aega ei ole näinud, et keegi nii kehvast seisust nii kähku oleks suutnud tänavakõlbliku auto kokku panna.

Kas doonori kere oli veel hullem? Pealtnäha polnud väga vigagi, aga eks samamoodi paistis ka peategelane algul pildi pealt päris hea :)
TeeTL
 
Postitusi: 11
Liitunud: 29 Mai 2017, 17:18

Re: Mazda 929 HB 1985 2.0 74 kw Kipu33

PostitusPostitas kipu33 » 05 Mai 2021, 12:14

Tore näha et inimesed kaasa elavad :)
Praeguseks auto läbinud juba üle 5 tuhande kilomeetri ja saanud 4 õlivahetust.
Algul ikka tuli igasugust jama mootorist välja mis sinna seismisega tekkinud oli.
Auto taastamine oli ja sellinne kiireloomuline.
Ei ole näituse pill aga sai augud asjad ära lappida. Alati võiks paremini. Aga tahtsime lihtsalt ühe auto teele tagasi saada :)
Doonor kere on uuem HC mittew HB aga eks seal ka keevitamist oleks.
Kui keegi oleks hubitatud siis selle oleks nõus kellegile taastamiseks maha müüma (kaasa saaks 2.0 mootori juppidena :) )
kere jäi siiski antud autol originaal mille külge sai keevitatud.
suvine plaan oleks cruis ka peale aretada ära siis oleks eriti mugav sõita :)
Vaja minevatest töödest oleks vaja veel korralikud amordid ja vedrud kuskilt leida või millegi teise omad alla sobitada :)
Aga oleme ausad sellise autoga on ikka uhke sõita küll :)
Ja ega sõidu mugavuselt palju uuematele autodele alla jää :)
Ei tea palju selliseid üldse pea sõidukõlbulikke eestis eksisteerib? hetkel peaks olema vist ainus linnapeal sõiteb HB
Suvel näeb kindlalt seda autot pidevalt sõidus Parnu ja Tallinna kandis ja ka muud eestit avastamas :)
:wave:
"If you can't get someone out of your head, then maybe it`s supposed to be there."
Kasutaja avatar
kipu33
 
Postitusi: 273
Liitunud: 03 Nov 2010, 23:19
Asukoht: Pärnumaa/ Tallinn

Re: Mazda 929 HB 1985 2.0 74 kw Kipu33

PostitusPostitas hardo » 06 Mai 2021, 14:00

Kere sai keevitatud täpselt nii palju kui vaja ja nii vähe kui tarvis. Enamasti poolraamid, koopad jm karkass. Suur õnn oli et karbid ja salongi põhi korras olid. Hea kui paar-kolm aastat liikluses suudame hoida seda.

2.2L mootori karburaator sai üleeile ära puhastatud ja valmis seatud auto peale panemiseks. Kas keegi oskab öelda, mismoodi mazda elektriline tooreklapp töötab? On kellelgi sellekohast kirjandust jagada?

HC hardtopist saaks asja küll umbes sarnase töömahu juures. Üks asi mis meenub on et paak lekkis tal. Lihtsalt hõredaks roostetanud kuskilt kohast. Kusjuures ma ühe vana opel vectra paagi suutsin ära päästa sedasi, et puhastasin hõredad kohad traatharjaga ja määrisin kokku tihendisilikooniga mis sulges need pisikesed augud. Pärast seda sai veel paak paksu värvikihiga kaetud ja jäi pidama.
hardo
 
Postitusi: 20
Liitunud: 21 Dets 2018, 00:52

Re: Mazda 929 HB 1985 2.0 74 kw Kipu33

PostitusPostitas tomkulibin » 06 Mai 2021, 15:22

hardo kirjutas:. Kas keegi oskab öelda, mismoodi mazda elektriline tooreklapp töötab?
Kui süüde sees, siis vool tuleb tooreklapile peale ja viimases olev kütteelement soojendab sarnast junni, niikui termostaadis, miss soojendamise peale paisuma hakkab. Paisumisega hakatakse liigutama tooresklapi pöördsiibrit.
Skeemi pole, aga kunagi oli sarnase asjaga kokkupuudet.
Üldiselt mitte väga töökindlad asjad...
Kasutaja avatar
tomkulibin
 
Postitusi: 8238
Liitunud: 28 Okt 2005, 20:42
Asukoht: Tallinn tel:53435757

Re: Mazda 929 HB 1985 2.0 74 kw Kipu33

PostitusPostitas psyaddict » 08 Mai 2021, 21:55

hardo kirjutas:... Üks asi mis meenub on et paak lekkis tal. Lihtsalt hõredaks roostetanud kuskilt kohast. Kusjuures ma ühe vana opel vectra paagi suutsin ära päästa sedasi, et puhastasin hõredad kohad traatharjaga ja määrisin kokku tihendisilikooniga mis sulges need pisikesed augud. Pärast seda sai veel paak paksu värvikihiga kaetud ja jäi pidama.

paagi aukude parandamiseks on super hea fosforvask, sellised pulgad, tööriistamarketis kõige odavamad olid miski 15€, eeldan, et tig keevitust vaja selleks, aga võibolla saab leegiga ka joota. hästi lihtne teha, jääb kohe ilusti peale puhtale terasele, kusjuures vasele raskemini isegi... kestab kordades kauem kui peale möksimine
RX-7 Turbo II 1989
626 GW
323 BG
Luce 1500 1969
B2200
Wankel mootorite remont TEL: 55518288
Kasutaja avatar
psyaddict
 
Postitusi: 702
Liitunud: 17 Okt 2012, 15:50
Asukoht: Tallinn

Re: Mazda 929 HB 1985 2.0 74 kw Kipu33

PostitusPostitas kipu33 » 01 Aug 2021, 15:10

Tere rahvas.
Pean nentima et vana mazda sõidab endiselt hästi :D
Kuumade ilmadega oli probleem, et tahtis kuumaks minna. Keegi oli mingi kahtlase radika ette pannud. Ma nüüd vahetasin selle ära. Läks siis nissan pimeda radikas. Sellel vähemalt kärg pole eemaldunud ja peaks ka suurem olema. Üks asi mis vaja teha. On vaja lõdvikule vahele osta osta toru jupp kuhu panna temp andur ventika jaoks. Hetkel kas töötab koguaeg või pistik väljas ja ei tööta üldse. Pole parim lahendus ;D
Enne sügist peaks põhja ja karbid ml iga ka üle veel käima et ära ei mädaneks. Muidu see talvel sõit võib suht tappev olla :evil:
"If you can't get someone out of your head, then maybe it`s supposed to be there."
Kasutaja avatar
kipu33
 
Postitusi: 273
Liitunud: 03 Nov 2010, 23:19
Asukoht: Pärnumaa/ Tallinn

Re: Mazda 929 HB 1985 2.0 74 kw Kipu33

PostitusPostitas tomkulibin » 01 Aug 2021, 17:13

kipu33 kirjutas:... On vaja lõdvikule vahele osta osta toru jupp kuhu panna temp andur ventika jaoks. Hetkel kas töötab koguaeg või pistik väljas ja ei tööta üldse...

Tal ju plokis vastav andur olemas???Ja kui plegi või on surnud, siisneid veel poest saada. Peaks ikka odavam olema, kui toru+andur+ juhtme+ aeg...

https://aeromotors.ee/kataloog/article/ ... 5069-facet
Kasutaja avatar
tomkulibin
 
Postitusi: 8238
Liitunud: 28 Okt 2005, 20:42
Asukoht: Tallinn tel:53435757

Re: Mazda 929 HB 1985 2.0 74 kw Kipu33

PostitusPostitas kipu33 » 02 Aug 2021, 13:30

Plokis on andur, aga see temp kella jaoks.
Hb-l on originaalis andur radika küljes. Aga kuna pole mul õiget radikat olnud, siis pole mul ka andurit. Hetkel ventikas uhmerdab koguaeg pole ka parim lahendus .
"If you can't get someone out of your head, then maybe it`s supposed to be there."
Kasutaja avatar
kipu33
 
Postitusi: 273
Liitunud: 03 Nov 2010, 23:19
Asukoht: Pärnumaa/ Tallinn

Re: Mazda 929 HB 1985 2.0 74 kw Kipu33

PostitusPostitas tomkulibin » 02 Aug 2021, 20:13

plokikaanes on pritsega mootoril ventika lüliti. asub sisselaske kollektori eesmise otsa juures, kaane külge kinnituse lähedal.
Karpaga motol seda ei pruugi olla, küll aga peaks olema see koht, kuhu on kas pime ette keeratud või pole auku üldse puuritud.
Samas esiveolisel 2,2 motol on see andur termostaadi kaanes. Sul võib olla ka puurimata avaga, aga valundiga selle puurimiseks. Samas mul on ka olema termostaadi kaan anduri avaga.
Kasutaja avatar
tomkulibin
 
Postitusi: 8238
Liitunud: 28 Okt 2005, 20:42
Asukoht: Tallinn tel:53435757

Eelmine

Mine Lugejate autod

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 0 külalist

cron