heliisolatsioon?

Kõik probleemid ja ideed mis seotud helitehnikaga postitada siia.

heliisolatsioon?

PostitusPostitas Anonymous » 26 Juul 2006, 19:07

Kas olete oma Mazda heliisolatsiooniga rahul?
Anonymous
 


PostitusPostitas vvs » 26 Juul 2006, 19:53

Hakkab looma :twisted:
Saab, Saab, Saab - Ükskord ikka Saab
Kasutaja avatar
vvs
Moderaator
 
Postitusi: 1579
Liitunud: 30 Jaan 2006, 09:21
Asukoht: Tartu

PostitusPostitas kaRRRL » 26 Juul 2006, 23:41

originaalis ei ole..aga eks kui pigimatitamistamiseks läheb peaks vast paremaks minema. :P
Kasutaja avatar
kaRRRL
 
Postitusi: 229
Liitunud: 08 Mär 2006, 18:50
Asukoht: Tallinn, Kesklinn

PostitusPostitas riits » 27 Juul 2006, 09:52

ei ole rahul, müra tuleb kõvasti sisse.
nüüdseks on pagasnik ja uksed matitatud - läks veidi paremaks.
kui rattakoopad ka veel ära teha, siis peaks ehk üpris hea juba olema.
Kasutaja avatar
riits
 
Postitusi: 26
Liitunud: 01 Aug 2005, 18:04
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitas Anonymous » 27 Juul 2006, 11:17

Aga kas rehvid võivad ka kõvasti mõjutada müra tasemele?
Anonymous
 


PostitusPostitas petslane » 27 Juul 2006, 11:56

Serz kirjutas:Aga kas rehvid võivad ka kõvasti mõjutada müra tasemele?


Mul tuleb näiteks põhiline müra rehvidest, koobaste pigitamine aitas. Mul on suve-talve rehvid ka, paneks suvekummid alla, oleks vast parem.
petslane
 


PostitusPostitas Mario » 27 Juul 2006, 12:02

petslane kirjutas:
Serz kirjutas:Aga kas rehvid võivad ka kõvasti mõjutada müra tasemele?


Mul tuleb näiteks põhiline müra rehvidest, koobaste pigitamine aitas. Mul on suve-talve rehvid ka, paneks suvekummid alla, oleks vast parem.

tegelt ega vahet ei olegi.. suurim vahe ongi naelte ja m+s-i vahel..
nüüd said mul ju suvekummid alla.. ja sahin ikka samasugune.. aga jh, rattakoobaste pigimatitamine aitab ;)
If you can't fix it with a hammer... Then you've got an electrical problem!!
Kasutaja avatar
Mario
 
Postitusi: 6050
Liitunud: 29 Mär 2006, 17:37
Asukoht: Tartu-Jõgeva /55 608 255

PostitusPostitas Anonymous » 27 Juul 2006, 15:20

Aga kas rehvid võivad ka kõvasti mõjutada müra tasemele?



mull oli ka enne müra ja vahetasin kummid ära ja müra kadus ka ära :D
Anonymous
 


PostitusPostitas Anonymous » 27 Juul 2006, 17:09

To Janks:
Millised kummid sa panid peale?
Anonymous
 


PostitusPostitas riits » 27 Juul 2006, 18:29

jah, rehvid mõjutavad mürataset.
pehme seguga ja kõva seguga rehvid teevad ikka erinevat häält.
Kasutaja avatar
riits
 
Postitusi: 26
Liitunud: 01 Aug 2005, 18:04
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitas via101 » 27 Juul 2006, 23:27

Varsti olen rahul aga praegu mitte 8)
via101
 


PostitusPostitas koer1 » 31 Juul 2006, 00:08

miks te inimesed siiamaani aru ei taha saada et pigimatt ei isoleeri müra???
koer1
 


PostitusPostitas tomkulibin » 31 Juul 2006, 07:48

Matid versus vatid.
Tegin mina kodus euro remonti, roovitus- vatt/vill- kipsplaat- viimistlus.
Müra isoleerimise eesmärgil sai ka roovitus(puidust isoleerib paremini ja odavam ka)seina(betoon) kinnitatud läbi kummipuhvrite(ise tegin linoleumist).
Kui roov koos vatiga seinas oli heliisolatsiooni tase selline, et enda hääl tundus sumbuvat iseenda sees, no oli tunne, et räägid, aga heli vaevu jõuab oma kõrvadeni.
Töötegemise lõbustamiseks oli ka miski leierkast toas. Kui vati panemisega hakkasin ühele poole saama, tuli "teine pool" asja uurima, et kas ma olen uttu tõmmanud, mürataseme järgi jäi mulje juskui on tegevus lõpetatud ja tegijad lahkunud. Niipaju heli lämmatamisest.
Järgmine etapp oli kipsiga katmine, selle töö lõpetades kõlas ja kajas kogu tuba. Ka läbi sena oli kuulda, kuigi summutuse efekt oli tuntav.
Järeldus: mida kõvem kattekiht, seda vähem summutust. Pehme aga neelab.
Isolatsiooni max. efekti saab, kui pehme kiht on erineva tihedusega, see soodustab erinevate sageduste summutamist. Kuna pigimatt on suht tihe, on ka tema summutusvõime tunduvalt viletsam pehmest.
Järeldused tehke ise, mida autosse toppida(raskem auto suuremad kulutused, mitte ainult kütusele).
Kasutaja avatar
tomkulibin
 
Postitusi: 8362
Liitunud: 28 Okt 2005, 20:42
Asukoht: Tallinn tel:53435757

PostitusPostitas riits » 24 Aug 2006, 23:41

rääkides pigi- ja viltmatist:
teine koolkond teoretiseerib jällegi, et pigimatt summutab madalad helid ja viltmatt kõrged helid...keda siis kokkuvõttes uskuda? või peaks minema ja Tehnikaülikoolis füüsikakursuse loengud ära kuulama? :D
Kasutaja avatar
riits
 
Postitusi: 26
Liitunud: 01 Aug 2005, 18:04
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitas martin » 25 Aug 2006, 00:34

riits kirjutas:rääkides pigi- ja viltmatist:
teine koolkond teoretiseerib jällegi, et pigimatt summutab madalad helid ja viltmatt kõrged helid...keda siis kokkuvõttes uskuda? või peaks minema ja Tehnikaülikoolis füüsikakursuse loengud ära kuulama? :D

See tuleks vist nii või naa kasuks :)
Ambitious, but Rubbish
Kasutaja avatar
martin
 
Postitusi: 432
Liitunud: 15 Juul 2005, 11:40
Asukoht: Tartu

1996 Mazda 626

PostitusPostitas Anonymous » 25 Aug 2006, 06:41

Nii palju kui ise kuulnud olen, siis tuleks ikke mõlemad panna et korralikku tulemust saada :roll:
Anonymous
 


PostitusPostitas Haramount » 25 Aug 2006, 08:07

Summutada tuleks ikka eelkõige seda, millega probleem on :)
Esimeses järjekorras on autos probleem teemüraga (madalad sagedused) ja sellega, et kõlarite taasesitatav madal sagedus paneb plekid kaasa lärisema. Nende mõlemate vastu aitab kenasti, kui plekitahvlid raskemaks muuta - resonantssagedus kolib allapoole kuulmispiiri, plekid ei kõmise enam kaasa. Teemüra jääb ka vaiksemaks - täpselt samal põhjusel - plekid ei kõmise kaasa. Pange bassikastile 4mm pigimatileht ette - vaadake, kas see hakkab 20-100Hz sagedusi summutama... ega eriti ei hakka, bassisagedused ronivad igalt poolt läbi.
Kõrgetega on teine teema. Neid summutab (hajutab) vilt või vill. Tugevalt homogeenselt materjalilt need sagedused pigem peegelduvad. Mida kõrgem heli, seda rohkem. Kust need tulevad? Mootorist? Järelikult tuleb tulemüür pehme vildiga katta. Uste sisse pole erilist mõtet panna.
Arvestage, ka seda, et need vildid-vatid korjavad paratamatult niiskust. Kuum mootor kuivatab viltmati ära aga uste sees, eriti talvel, pole lootagi. Mis siis juhtub, pole ilmselt vaja seletada.
Kasutaja avatar
Haramount
 
Postitusi: 514
Liitunud: 17 Apr 2006, 21:20
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitas Anonymous » 25 Aug 2006, 14:02

Noh :( Ja mis siis teha sõita nagu on? Kus on probleemi lahendus :?:
Anonymous
 


PostitusPostitas vvs » 25 Aug 2006, 14:46

Serz kirjutas:Noh :( Ja mis siis teha sõita nagu on? Kus on probleemi lahendus :?:

Kui tahad sama masinaga edasi sõita, siis tee need tegemata asjad veel ära (matt+vilt) ja kui ikka rahul pole - pead asjaga leppima ja muusikat kangemaks ehitama :twisted:
Saab, Saab, Saab - Ükskord ikka Saab
Kasutaja avatar
vvs
Moderaator
 
Postitusi: 1579
Liitunud: 30 Jaan 2006, 09:21
Asukoht: Tartu

PostitusPostitas koer1 » 25 Aug 2006, 20:00

hea vaadata et vähemalt mõned on omale asja korralikult selgeks teinud :idea:
koer1
 


PostitusPostitas margus » 11 Sept 2006, 23:54

igal rehvil on olemas oma müratase mida ta tekitab ja see on kindlate parameetritega paigas iga rehvi kohta, tuleb ainult küsida rehvimüüalt (loomulikult selliselt müüalt kes teab mida ta müüb-nurgatagant ei maksa osta). kes viitsib võib enne uute suverehvide ostu seda uurida - kavatsen isegi seda enne järgmist suve uued suverehvid osta. eks siis panen erinevate tootjate andmed üles (praegu ei viitsi sellega tegeleda)

heliisolatsioon aga muudab ka oluliselt helipilti näiteks uste sisse paigutatud kõlaritel kui uksed on seestpoolt pigimatiga üle käidud (bass hakkab oluliselt paremini välja tulema).
margus
 


PostitusPostitas tomkulibin » 12 Sept 2006, 07:04

Kas keegi on vaadanud mõne helistuudio seintele, lakke? Ehk leiab sealt mingi lahenduse? Või uuriks ehituskonstruktsioonidele pakutavat müraisolatsiooni tehnoloogiat. Need lahendused on ilmselt meist targemate inimeste poolt läbi töötatud ja kui pole mõne projekteerija või ehitaja poolt kihva keeratud, siis kannavad ka vilja.
Kasutaja avatar
tomkulibin
 
Postitusi: 8362
Liitunud: 28 Okt 2005, 20:42
Asukoht: Tallinn tel:53435757

PostitusPostitas Reix » 12 Sept 2006, 08:07

kulibin kirjutas:Kas keegi on vaadanud mõne helistuudio seintele, lakke? Ehk leiab sealt mingi lahenduse? Või uuriks ehituskonstruktsioonidele pakutavat müraisolatsiooni tehnoloogiat. Need lahendused on ilmselt meist targemate inimeste poolt läbi töötatud ja kui pole mõne projekteerija või ehitaja poolt kihva keeratud, siis kannavad ka vilja.

helistuudio ja ehituskonstruktsioon ei liigu ratastel mööda maanteid
Kasutaja avatar
Reix
 
Postitusi: 174
Liitunud: 02 Veebr 2005, 12:04

PostitusPostitas Lennu » 12 Sept 2006, 10:32

pange autosse munarestid.igati abx helisummutus.
Ma pigimatiga ei viitsi jamada, ehitasin vähe tümpsu juurde :D
Lennu
 


PostitusPostitas Haramount » 12 Sept 2006, 11:52

kulibin kirjutas:Kas keegi on vaadanud mõne helistuudio seintele, lakke?


Parem vaadake SQ heliautode "seinu" ja "lagesid"... nagu juba öedi, stuudio ei sõida linnast linna. Ning mis kõige olulisem - stuudio ei ole nii idiootliku kujuga kui auto salong.
Kasutaja avatar
Haramount
 
Postitusi: 514
Liitunud: 17 Apr 2006, 21:20
Asukoht: Tallinn

Järgmine

Mine Audio

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline