kas on võimalik ja kui kallis on roolivõim?

PostitusPostitas Kooma » 26 Sept 2006, 23:37

Vaja on sul uut roolilatti, pumpa, õlireservuaari, jahutusradiaatorit (sisuliselt u kujuline toru) ja torusid /voolikuid nende vahel. Vaata ringi, kes pakub müüa selle aastakäigu masina juppe. Soovitan sul minna ise ja kogu krempel maha keerata. Esiteks saad nii pildi, kuidas kõik asjad masinal peal on ja kinnituvad ning saad ka kõik kinnitused mutrid ja poldid mis vajalikud. Sellega väldid hilisemat peamurdmist mis kuhu ning ka ei teki probleemi et midagi pole kaasa pandud. Reeglina on nn valmidus roolivõimuks olemas kõigil masinatel, st kinnituskohad on olemas ja keermestatud. Maksab see täpselt nii palju, kui paljuga kokkuleppele saad + uus õli + oma töö + nuh ja õlled muidugi ka (vajadusel ka uued rooliotsad). Küsi hinda nii siin forumis kui ka börsis ja mujal antud masina juppe müüvatelt tegelastelt. reeglina on nn iselammutajate hinnad soodsamad kui romulates. Muidugi leidub ka erandeid. Aga üldise hinnataseme saad teada, millest tingima hakata. Ostes soovitan kontrollida ka, et latil ja muus süsteemis ei oleks näha lekkeid (st et kogu süsteem olek välisel vaatlusel kuiv), seda muidugi saad teha siis kui midagi pole lahti veel keeratud.
Kooma
 
Postitusi: 67
Liitunud: 22 Mär 2005, 12:09
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitas Anonymous » 27 Sept 2006, 06:17

Miks osta hoopis auto millel võimendi peal, tahtmist peab olema sest oskused on õpitavad :!: Tee nii nagu eespool soovitati :wink:
Anonymous
 


PostitusPostitas tomkulibin » 27 Sept 2006, 06:37

Alles hiljuti kodanik "BMW" ähvardas mingit romu Emexisse saata, ehk on temal juppe sulle pakkuda. Ilmselt saad soodsalt kätte, ja aitab maha võtta, aru saada kogu kupatusest. Siin foorumis teisigi pakkujaid (tom 555 jne)- tuuselda ringi. Vaata rubriiki- varuosad.
PS Kui kogu auto jäätmete komplektist küstakse mingi 800- 500 eeki, ei tohiks ülemõistuse kallis ju olla.
Kasutaja avatar
tomkulibin
 
Postitusi: 8371
Liitunud: 28 Okt 2005, 20:42
Asukoht: Tallinn tel:53435757

PostitusPostitas Kooma » 27 Sept 2006, 08:30

Tegelikult suht lihtne ettevõtmine. Tegu täiesti iseseisva süsteemiga. Mingeid juhtmeid seal vist ei olnud (tegelikult vist on ka latte, millel mingi el asi on küljes aga soovitaks sul ilma selleta varianti). Lammutustöödest ei mäleta eriti aga pampri ja parema poritiiva pead minu mäletamist mööda maha võtma, et pääseda radiaatorit kinnitama. Kõige suurem töö vast on lati maha saamine. Ma ei mäleta enam, kas latt tuli lihtsalt maha või oli seal ees ka midagi. Kui kõik jupid kokku kogud mis vajalik, siis arvan et ka algaja mehaanik saab nädalavahetusega hakkama. Pluss see, et õpid oma autot tundma ja mutrivõti istub peale seda kohe kindlamalt kätte. Ah jaa, enne unustasin mainida, et rihmad on ka arvatavasti erinevad, seega ära unusta seda kaasa võtmast või uut ostmast.
Kooma
 
Postitusi: 67
Liitunud: 22 Mär 2005, 12:09
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitas bmw » 27 Sept 2006, 19:55

vahete latt ringi ja pane pump külge, sõidu mõnu kohe parem
Kasutaja avatar
bmw
 
Postitusi: 499
Liitunud: 21 Dets 2005, 15:43
Asukoht: KEILA

PostitusPostitas tomkulibin » 27 Sept 2006, 20:17

Kooma kirjutas:Tegelikult suht lihtne ettevõtmine. Tegu täiesti iseseisva süsteemiga. Mingeid juhtmeid seal vist ei olnud (tegelikult vist on ka latte, millel mingi el asi on küljes aga soovitaks sul ilma selleta varianti). Lammutustöödest ei mäleta eriti aga pampri ja parema poritiiva pead minu mäletamist mööda maha võtma, et pääseda radiaatorit kinnitama. Kõige suurem töö vast on lati maha saamine. Ma ei mäleta enam, kas latt tuli lihtsalt maha või oli seal ees ka midagi. Kui kõik jupid kokku kogud mis vajalik, siis arvan et ka algaja mehaanik saab nädalavahetusega hakkama. Pluss see, et õpid oma autot tundma ja mutrivõti istub peale seda kohe kindlamalt kätte. Ah jaa, enne unustasin mainida, et rihmad on ka arvatavasti erinevad, seega ära unusta seda kaasa võtmast või uut ostmast.

Juhtmetest: on üks pistik, mis tõstab tühikäigu pöördeid , kui kohapeal rooli keerama hakkad. Kui sul sellele vastust kerepoolt pole, pole ka midagi hullu, töötab niisama ka ja välja ei sureta mootorit(kohapeal gaasi andmata rooli keerates). Nii et suht savi, on pistik või ei ole.
Millega need pamper ja tiib ette jäävad? Ainult günekoloog opereerib mandleid läbi istmiku.
Tõstad nina maast lahti, paned pukid alla, eemaldad esi rattad ja koobastes olevad mootori pori katted(saab ka eemaldamata, aga mugavam on). Järgmiselt lased rooliotsad(välimised) lahti ja siis mootori ja tulemüüri vahelt paistev roolilatt lahti keerata( 4 kinnitus polti- mutrit), Lisaks rooliratta võlli kinnituspolt (salongist pääseb ligi)
Nii palju lammutamisest.
Koostamine: uus latt vana asemele, roolivõll kinni ja rooliotsad külge. Siis torud, mis doonorilt saadud lati külge ja kere külge. Järgnevalt võimu kronstein mootori külge, võim külge ja rihmaratas külge, rihm peale ja ära pingutada. Seejärel võimu vedeliku mahuti paika ja ühendad võimust voolikud torud omavahel . Täidad süsteemi õliga (mahutis oleva filtri alumine osa peab ära uppuma). Siis keerad paar korda rooli servast serva (esmane süsteemi õliga täitmine) seejärel käivitad mootori ja lased rooliga servast serva seni kuni ulguv heli rooli keeramisel ära kaob ( või jääb tunduvalt vaiksemaks/eakad pumbad on häälekad). Vahepeal kontrollid õli taset mahutis. Ilmselt peale lati vahetust tuleks kontrollida esi silla kokkujooksu.
Kasutaja avatar
tomkulibin
 
Postitusi: 8371
Liitunud: 28 Okt 2005, 20:42
Asukoht: Tallinn tel:53435757

PostitusPostitas Kooma » 27 Sept 2006, 20:29

Minuteada läheb õli jahutusradiaator (tegelikult siis lihtsalt toru) sinna kuhugi poritiiva ja pampri alla. Masin mida mina kunagi lammutasin oli avariiline ja mina seda igatahes poritiiva riismeid eemaldamata kätte ei saanud. Tervel autol võibolla saab ka ilma hakkama.
Kooma
 
Postitusi: 67
Liitunud: 22 Mär 2005, 12:09
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitas tomkulibin » 27 Sept 2006, 20:56

GC-l seda polnud ja töötas. GD-l on, aga ainult doonorilt eemaldamisel vaja tiiva alt kinnitust lahti lasta, paidaldamisel saab "jahuti" avast läbi lükata ja jätta sinna tiiva siseküljele rippu. Ah et äkki hakkab lärmi lööma seal. Pole hullu miskit, torule paar poroloni rõngast ümber ja ei lärma ta seal miskit. Aga elusat jahutit suht raske leida, need kipuvad kas juba surnud olema või koolevad doonorilt eemaldamise käigus. Kui kindel plaan see junn sinna panna, soovitan vasktorust kokku keerata(pehme materjal, mugav väänata, vasel terasest 8x parem soojusjuhtivus).
Kasutaja avatar
tomkulibin
 
Postitusi: 8371
Liitunud: 28 Okt 2005, 20:42
Asukoht: Tallinn tel:53435757

PostitusPostitas bmw » 27 Sept 2006, 21:06

mul alles hiljuti vedeles see toru kusagil, paistis terve kah olema. siit küsimus on seda jahutust tingimata vajalik, mul on ta olemas, aga küsin ikka niisama, kuna on olemas kah õliradikas mis käib jahutusradika ette, ja on mõeldud automaatkäimakasti õli jahutuseks, kui see vahele pista kah siis läheb asi paremaks?
Kasutaja avatar
bmw
 
Postitusi: 499
Liitunud: 21 Dets 2005, 15:43
Asukoht: KEILA

PostitusPostitas tomkulibin » 27 Sept 2006, 23:56

See lisaradikas pigem soojade maade jaoks, meie kliimas pole pluline.
Kasutaja avatar
tomkulibin
 
Postitusi: 8371
Liitunud: 28 Okt 2005, 20:42
Asukoht: Tallinn tel:53435757


Mine 626/MX-6/Xedos-6/6

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 3 külalist