Vesi auto kütuseks

Siin rääkida teemadel mis teiste teemade alla ei mahu

PostitusPostitas arvutihdd » 02 Dets 2006, 02:39

Päris huvitav lugemine/vaatamine. Samas yritasin sygavamalt syybida, siis tabas mind kole lyhis :P HUvitav kas tegu võib reede õhtu produktiga olla .
arvutihdd
 
Postitusi: 263
Liitunud: 18 Okt 2005, 19:00

PostitusPostitas tomkulibin » 02 Dets 2006, 08:09

Eelmise sajandi 70-ndatel käis venelastel ka idee- vesi auto kütuseks- korra läbi. Paraku jäi ainult katseeksemplaride staadiumisse.
Siis kasutati ära keemilist reaktsiooni- tsink+ väävelhape= vesinik+jääkained. Väide oli, et kallis üles ehitada. Reaalselt peaks kõik need altrenatiivid vist olema vastuolus nafta magnaatidega, ilmselt sealt maalt tekkivad tõrked.
Ja nüüdsel ajal on pakutud välja "külma" tuumareaktsiooni, kus veest võetakse sigapalju energiat välja(piltlikult -ämbritäis vett= aastateks energiavajadus kogu maakerale). Paraku pole seegi variant veel käibesse jõudnud.
Kasutaja avatar
tomkulibin
 
Postitusi: 8370
Liitunud: 28 Okt 2005, 20:42
Asukoht: Tallinn tel:53435757

PostitusPostitas arvutihdd » 02 Dets 2006, 16:50

Tõenäoliselt on alternatiiv juba ammu olemas, aga kuna maailma majandust ootaks totaalne krahh, siis hoitakse kõike saladuse all.
Aga krt seda teab ..
arvutihdd
 
Postitusi: 263
Liitunud: 18 Okt 2005, 19:00

PostitusPostitas maaks » 28 Dets 2006, 10:40

Täielikult veele üle minek on täna veel utoopia :-)
aga väike võimalus säästa on olemas. Edasi tuleb idee kulibinlastele:
Sisepõlemismootor töötab põhimõttel, et kütuse põlemisel tekkiv suitsugaaside maht on suurem kui esialgne kütuse ja õhu ruumala, mis siis surub kolvi alla.
Sisepõlemismootor töötab alati soojuse ülejäägiga, mistõttu oleks võimalik osa kütust asendada veega - vesi arustudes samuti paisub kordades. Seega pead tööle!
PS! Olen ise näinud liikurit, mis kasutas lisaks bensule veel vett, see oli kaugel sovietiajal, ja liikuriks oli leivaauto. Karburaatori peale oli toodud veetoru kust siis tilkus vesi otse sisselaske kollektorisse.
Kasutaja avatar
maaks
 
Postitusi: 538
Liitunud: 16 Nov 2005, 18:53
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitas IvarR » 28 Dets 2006, 16:23

maaks kirjutas:Sisepõlemismootor töötab alati soojuse ülejäägiga, mistõttu oleks võimalik osa kütust asendada veega - vesi arustudes samuti paisub kordades. Seega pead tööle!
PS! Olen ise näinud liikurit, mis kasutas lisaks bensule veel vett, see oli kaugel sovietiajal, ja liikuriks oli leivaauto. Karburaatori peale oli toodud veetoru kust siis tilkus vesi otse sisselaske kollektorisse.

Hm igal korralikumal kiirendusautol on kusjuures tänapäeval water injection kasutusel ning väga edukalt. Hoiab temperatuuri madalamana ja tõstab kompresiooni.
IvarR
Megasquirt ajude müük/paigaldus
Custom turboprojektid
Eesti kiireima Mazda ehitaja: Rx7 493whp/650nm
Kasutaja avatar
IvarR
Administraator
 
Postitusi: 1930
Liitunud: 01 Veebr 2005, 12:25
Asukoht: Keila-Tallinn

PostitusPostitas maaks » 03 Jaan 2007, 11:17

IvarR kirjutas:Hm igal korralikumal kiirendusautol on kusjuures tänapäeval water injection kasutusel ning väga edukalt. Hoiab temperatuuri madalamana ja tõstab kompresiooni.
IvarR

Selle temperatuuri madaldamisega olen nõus, vee aurustussoojus on ~2100kJ/kg (võrdluseks erisoojus kõigest 4,2kJ/kg) ja see on päris suur number.
Mis aga sellesse kompresiooni suurendamisse puutub, siis sellest väitest ei saa hästi aru. Et kas veeaur läheb kuidagi "tihedamalt" kolvi ja hülsi vahele kui muud põlemisgaasid? Et nagu kompressiooniõli (mida käidi ämbriga MTJ-ist toomas)?
Ma arvan, et sa mõtlesid põlemiskambri rõhku töö ajal, aga see ei ole seesama mis kompressioon :-)
Kasutaja avatar
maaks
 
Postitusi: 538
Liitunud: 16 Nov 2005, 18:53
Asukoht: Tallinn


Mine Vaba teema

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline