Kuna mul õnnestus lõpuks leida lahendus eelpool kirjeldatud Mazda kõrvalistme turvapadja anduri probleemile, siis tekkis mõte sellest ka teistele teada anda. Et ehk on veel mõnele hädalisele abiks.
Jõudis see kurikuulus Mazda veakood 47/48 ka minu 1999. aasta 626-ni. Pidin siis asja lähemalt uurima hakkama. Tulukeste vilkumine armatuuril on küll tüütu, kuid pole iseenesest veel probleem. Hoopis hullem on see, et istmeanduri vea ajal on turvapadjad välja lülitatud. Seega ei saa loota turvapatjadele.
Lootus lahendada olukorda pistikute kontrollimise-puhastamisega haihtus kohe, kui pistiku lahti ühendasin. Siis hakkas vilgutama veakoodi 45. Seega olid ühendused korras ja viga ikkagi anduris.
Kõne Esma Auto varuosade osakonda andis "meeldiva" üllatuse, et ainus mõeldav lahendus on terve istmepadja äravahetamine ja padja enda hinnaks nüüd juba "tühised" 21000 eeku. Sellest teadmisest uut jõudu ammutanud, hakkasin hoolega guugeldama, et leida veidigi rohkem
tehnilist inffi. Päeva lõpuks oli selge, et tegu on ühe paremini varjatud saladusega Universumis
Jäi üle "paralleeluniversum" - kirillitsa taha varjuv slaavi veebimaailm. Pikkade ja vaevaliste päringute tulemusena leidsin lõpuks huvitava vihje ühest Valgevene meistrimehest, kes häda
sunnil ise sellise istmeanduri imitaatori valmis on teinud. Omaenda Mazdale. Siis vaatas, et asi toimib, ja hakkas neid ka müüma.
Asja põhimõte on järgmine: rikkis istmeanduri asemel ühendatakse süsteemi külge istmeanduri imitaator. Imitaator saadab süsteemile teavet, et istmeandur on olemas ja korras ning et kõrvalistmel istub reisija (et kõrvalistuja turvapadi avarii puhul rakenduks).
Ainus puudus on fakt, et kui kõrvalistmel kedagi pole, siis avatakse avarii puhul turvapadi ikkagi. Aga see on taolises olukorras ilmselt väike mure.
Veel niipalju, et arvatavasti kaob ära ka turvapadja automaatne väljalülitamine Mazda enda toodetud lastetooli paigutamisel esiistmele. Aga see pole üldse probleem - lasteiste tuleb panna tagaistmele.
Asi hakkas huvitama. Veel natuke otsimist ja leidsin meistrimehe meiliaadressi. Kirjutasin. Selgus, et tegu on ühe kogenud sideelektroonikuga. Kuna olen ise aastaid elektroonikaga tegelnud, siis võisin hinnata tema selgituse piisavalt usutavaks, et kusagilt kahtlase
kuulsusega Valgevenest midagi tellima hakata
Hind oli soodne (70 dollarit - koos postikuludega). Tasumine Western Unioni kaudu.
"Ah, saan tünga siis saan," mõtlesin ja tellisin jublaka ära.
Üsna uskumatu, aga nädalaga oli kaup kohal (mees ise arvas, et kuigi Ukrainasse läheb 10 päeva ja Venemaale 3 nädalat, siis ehk Eestisse tuleb kiiremini). Panin autole peale - ja töötabki!
Tegija annab ka garantii. Aga väidetavalt pole seni veel probleemi olnud.
Välimuselt on tegu päris pisikese plastikkestas plokiga. Tunduvalt väiksemaga kui pildi peal nägin, nii tegu siis uuema versiooniga. Realiseeritud ilmselt PIC-ilaadsel mikroskeemil. Täpselt ei tea - pole viitsinud lahti võtta. Paigaldamisega saab igaüks hakkama. Jälgida tuleb vaid, et tagurpidi ei ühenda, muidu tuleb ilmselt see sinine suits välja, mis seal sees tööd teeb
Kui millegi kallal üldse uriseda, siis ploki kinnitussüsteem võiks ehk parem olla. Aga kellele ei meeldi, see võib ju ise alati kindlama teha.
Nii et kui kellelgi on analoogilisi probleeme Mazdadega (Mazda 626 1998-2002; Mazda 323 1998-2003; Mazda MX-5 1998-2004; Mazda 6 alates 2002), siis võib sealt abi saada:
aadress: [b]valentin157@mail.ru[/b]
nimi: Valentin
Seda ma ei tea, kas mõnes muus keeles peale vene keele kah kontakti saab. Mina ei hakanud katsetama, panin oma "puuvene keelt", niipaljukest kui seda mäletasin.
Loodan, et on abiks info.