Piduri õhutuse nippel

Siia postita see mis teiste teemade alla ei lähe

Piduri õhutuse nippel

PostitusPostitas doze » 01 Mär 2007, 23:35

Keegi oskab öelda mitme mm'ne see piduri õhutuse nippel seal supportite küljes on...see peaks standardne olema japsidel...homme maale minek ja vaja nippel lahti saada ning ilma silmusvõtmeta seda ilmset ei tee...nii et kiire vastus oleks teretulnud, et saaks hommikul poest läbi lipata :) ja muidugi kui kellegil mingi hea nipp kuidas neid roostehunnikuid hästi lahti saada (va kuumutamine) siis ei jookseks see info mööda külge maha :D
Kellegil sellise asjaga on kogemusi http://www.avsk.ee/tdetail.php?cat=97&de=2467 teoreetiliselt peaks üsna hästi abistama...
doze
 


PostitusPostitas maaks » 02 Mär 2007, 13:13

Minul oli 8mm. See rooste eemaldamise aerosool oleks abiks, samuti kuumaõhu puhur. Ja ettevaatlikult keera, koputa enne haamriga talle peale, kui keerama hakkad.
Kasutaja avatar
maaks
 
Postitusi: 538
Liitunud: 16 Nov 2005, 18:53
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitas doze » 02 Mär 2007, 15:40

Tänud :) Jõudsin juba võtme ära osta ja õnneks valisingi 8mm, selle mis seal lingi peal pildil on, igati väärt riistapuu :) . Nii esimese kui tagumise (trummel) piduri nipplid olid 8mm. Sai seda rooste vedelikku piisavalt lastud ja koputatud kuid esimese supporti nippel otsustas lahti tulemise asemel pooleks minna (oli ikka jubedalt roostes ka):( Probleem selles et vaja klotsid ära vahetada aga supporti kolb ei taha enam sisse minna, natukene roostetanud. Oleks vaja kolb välja võtta ja ära puhastada aga kui nippel katki siis pärast tagasi pannes ei saa õhutada. Ka oleks vaja supportil kõik kummidetailid ja see väljakeeratav juhtvarras ära vahetada, ei taha mitte veel alla anda ja mingi kaks kilo uue supporti eest välja käia. Iseasi palju need eelnimetatud detailid kokku lähevad, võibolla siiski mõtekam uus või taastatud support osta. Kõik ideed on teretulnud :) Kui ikkagi si*ast saia otsustan teha siis panen pildimaterjali ka siia ülesse!
doze
 


PostitusPostitas doze » 06 Mär 2007, 17:03

Nii, nüüd järgmise probleemi ees. Selgus et niplit ei saagi osta auto andmete järgi. Kui kellegil vedeleb mõni esisupporti nippel või teab nipli mõõtmeid (autoks 98a. 626 1.8l 66kw) siis abistava info eest nelikpakk garanteeritud :)
doze
 


PostitusPostitas doze » 06 Mär 2007, 20:18

Uurisin netis ringi ja selgus et GF ja GE supportid on samad. Nii, et kõige lihtsam oleks siiski mõni kasutatud support osta kui hakata selle pooleks läinud nippliga jamama. Homme lähen uurin kas vastab tõele.
doze
 


PostitusPostitas doze » 07 Mär 2007, 15:51

Õlle pakkumine veel jõus. Ei ole siis kellegil GE või GF'i esimese supporti niplit pakkuda? Võib olla ka üleni roostes ja mitmes tükis :) Peaasi et mõõdud sealt kätte saaks. Kui uus nippel on siis saab kokku kaks nelikpakki :) Asjaga suht kiire, saada PS või 56567985
doze
 


PostitusPostitas fm25 » 08 Mär 2007, 22:39

need niplid enamustel ühte mõõtu, pole vahet mis mark.
keera lühike polt ette kui muud üle ei jää.
auto on eluks vägagi vajalik
fm25
 
Postitusi: 91
Liitunud: 08 Nov 2006, 12:09
Asukoht: viljandi

PostitusPostitas doze » 12 Mär 2007, 20:38

Support nüüd korras ja auto käitub kohe palju paremini. Esisupporti nippel on siis keermega M7x1.0 ja nippli kogupikkus on 35,15mm. Kuna kolb oli natuke roostekahjustusi saanud siis ei tahtnud enam silindrisse minna ja ei saanud piduriklotse vahetada. Et kolb pärast puhastamist tagasi saada, on vaja töökorras õhutusnipplit. Nippel aga keeldus lahti tulemast ja otsustas pooleks minna:
Pilt

Esmalt proovisin nende poldiekstraktoritega:
Pilt

Tulemust see ei andnud, ühe keerasin kõveraks (õnneks sain ennem jaole kui sisse ära murdus) ja suuremaga proovides ka tulemust ei olnud. Võtsin käiku plaani B :) Puurisin 6mm puuriga nippli läbi kuni keerme lõpuni. Võtsin M7x1.0 keermelõikuri ja puhastasin keerme ära. Keerasin supporti tagurpidi ja sisse jäänud nippliots kukkus ka välja. Uus nippel sisse ja nüüd sain pidurit pumbates kolvi kätte:
Pilt

Nagu pildilt näha siis tundus kolb üsna kurvas seisus olevat. Kuid ilusti väikeste traatharjadega puhastades muutus pilt rõõmustavamaks. Pind jäi ilus sile, näpuga katsudes karedusi ei olnud ja ei tohiks tihendit sööma hakata:
Pilt

Seest ka traatharjaga suurem jama välja ja törts värvi:
Pilt

Samal ajal sai puhastatud ja värvitud ka supporti alus(või mis iganes selle ametlik nimetus on).
Enne:
Pilt
Pilt
Pilt

Nagu näha siis üks juhtvarras on samuti roostega kaetud. Ometi õnnestus ka see puhtaks saada.
Pärast:
Pilt
Pilt
Pilt

Kuna pidurivooliku kinnitused supporti küljes olid suht roostes, siis ei hakanud supportit ära kiskuma vaid tegutsesin peadpidi rattakoopas. Support sai ka puhastatud ja värvitud. Pidurisilindri tegin vääääääga hoolikalt puhtaks sest väikseimgi mustus võib seal kolbi sööma hakata. Vahetasin kõik vanad tihendid,
Pilt

uute vastu:
Pilt

Siis selgusid ka minu pidurisadula invaliidsuse süüdlased-kolvi ja ühe juhtvarda tihend olid pensionile jäänud:
Pilt
Pilt

Panin kolvi tagasi sisse, uued klotsid ja sadula kokku:
Pilt

Lõpuks õhutasin piduri oma uue nipli kaudu ära :)
Pilt

Aega võttis kogu tegevus koos mõtlemise, lõunasöögiga ja värvi kuivamisega ca 6 tundi.

Maksumus: tihendite komplekt 280.-, värv 100.- ja uus nippel 12.- ehk siis kokku kuskil 400.-
doze
 


PostitusPostitas jan » 12 Mär 2007, 21:48

Väga kiiduväärt kirjeldus :wink:
võiks isegi feivoritside alla panna selle teema :P
Peale kiiruse, punase Mazda, ei ole meil midagi enam...
Kasutaja avatar
jan
 
Postitusi: 91
Liitunud: 05 Dets 2005, 21:54
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitas layri » 12 Mär 2007, 22:26

retsept doze, tubli töö :D
näha, et käed ei kasva mehele pepust välja :D
Kasutaja avatar
layri
 
Postitusi: 212
Liitunud: 20 Nov 2005, 17:14
Asukoht: Jõgeva<>Tartu 55587156 või 5524370

PostitusPostitas tomkulibin » 13 Mär 2007, 07:55

Soovitaks panna "DIY.e tee ise" alla
Kasutaja avatar
tomkulibin
 
Postitusi: 8372
Liitunud: 28 Okt 2005, 20:42
Asukoht: Tallinn tel:53435757

PostitusPostitas taav19 » 16 Mär 2007, 16:27

kust poest sa nipli said
täna tulin automaailmast tyhjade kätega tagasi
eile nimelt sain teiselt kerelt yhe tagumise 2-est vajaminevast,kuid teinegi juba oli ära keeratud nii et polnud enam midagi võtta :(
ja esi,tagumistel on keermevahe,silmaga vähemalt märgatav,mõtlesin kyll et paneks siis esimese,sest esimesed kuidagi alati paremas seisus!
taav19
 


PostitusPostitas doze » 16 Mär 2007, 18:45

taav19 kirjutas:kust poest sa nipli said


Nippli sain Raplast, Autoaapteegist (parandasin autot Raplas). Aga mine näiteks AVSK'sse ( http://www.avsk.ee ), neil oli ka kohapeal minu arust normaalne valik, Laki autost võid ka läbi hüpata. Nippel võta muidugi kaasa muidu saadavad juba uksepealt tagasi. Unustasin eespool mainida, et käisin huvi pärast ka Esmas nipplit küsimas, öeldi et kohapeal ei ole aga tellides maksab ca 380.- JÕHKER HIND :twisted:
doze
 


PostitusPostitas taav19 » 16 Mär 2007, 20:59

tänud :)
taav19
 


PostitusPostitas servermshome » 17 Mär 2007, 00:50

Kui juba nii korralikult teha, poleks paha ketas ka ära mõõta.
servermshome
 
Postitusi: 22
Liitunud: 23 Mär 2006, 21:51
Asukoht: Keila lähedal

PostitusPostitas taav19 » 17 Mär 2007, 02:58

kusjuures kui juba ketta mõttmisest juttu siis paks ta peaks enavähem olema,tavaliselt saab välimise randi järgi aru kui palju kulund,kuid mõõtmeid vast keegi pole otseselt mõõtnud :) huvi pärast,kuna päris tihti on autol hakkes järgi yle tonni,et suur tähtsus siiski minu traktori puhul :)
taav19
 


PostitusPostitas servermshome » 17 Mär 2007, 19:34

AutoData andmetel min. mõõdud
GD-l ventileeritavad 18mm, ABS 22mm, tagaumised 8mm
servermshome
 
Postitusi: 22
Liitunud: 23 Mär 2006, 21:51
Asukoht: Keila lähedal


Mine Üldine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist