Abiks auto ostul...

Kui on vaja abi millegi ostmisega siis siin saad abi küsida.

Abiks auto ostul...

PostitusPostitas Mario » 11 Mär 2007, 19:44

Kuna palju kysitakse yht ja sama asja ja otsinguga ei leidnud sarnast teemat, seega panen siia punktid, mida peaks j2lgima kasutatud auto ostul:

Kere

Korrosioon

Korrodeerunud keredetailid on halva seisukorra märk. Tähtsamad vaadeldavad kohad on ukseläved, põhi, põiki- ja pikipoolkarbid, poritiiva alumised osad.

Korrosioonikaitse

Kaitsekiht peab olema terve, ilma mullide ja eralduvate kihtidega, mille all võib olla rooste. Värske kaitsekate on kahtlane, see võib varjata roostet

Avarii teinud auto

Värske värvikiht suhteliselt uuel autol tähendab enamasti seda, et auto turvasüsteeme on järgi proovitud ka praktikas. Seda tunnistavad ebaühtlased pilud kerepaneelide vahel, halvasti sulguvad uksed ja pakiruumiluuk.

Auto läbisõit

Suurt läbisõitu näitavad sile rool, kulunud pedaalide kummid, läbivajunud istmed ja näiteks vahetatud mootor. Odomeetri järgi ostavad autot ainult väga naiivsed inimesed.

Küttesüsteem

Kontrollida, et küttesüsteem poleks umbes ja salong ikka soojaks läheks. Suvel pole sellest suurt lugu, aga talvel paneb ikka kiruma küll.

Lisaseadmed

Sellised vidinad nagu valuveljed, katuseluuk, hea helisüsteem, mis vägagi meeldivad noortele vihastele meestele tõstavad auto hinda märgatavalt. Lisaseade nagu haakekonks, näitab seda, et autot on rohkem koormatud.

Mootori ja jõuülekande kontrollimine

Mootori ülevaatus

Parim variant oleks, kui mootor oleks kenasti puhas ja kuiv. Natuke viletsam oleks see, kui mootor on mõnest kohast (nt. õlivalamisava ümbrus) kergelt niiske ja tolmune. Tilkuva mootoriga autot ei soovita küll kellegile.

Kompressioon

Mida kõrgem ja ühtlasem on surve silindrites, seda parem on mootori olukord. Rõhu erinevus ei tohiks olla üle 1kg/cm2. Bensiinimootorites peaks surve olema üle 10 ja diiselmootori silindris üle 18kg/cm2 (Mazda mootorid enamus siiski alla 10, erandiks JDM ning turbokad jäävad lausa sinna 8 kanti - täiendus IvarR'i poolt).

Kulumine

Kõik mis liigub, see kulub ja kui õlimõõtevardalt leiad metallikübemeid, siis tea, et see näitab laagriliudade ja väntvõlli kulumist. Kui õlivalamisaugust tuleb mootori töötamisel suitsu, siis tähendab see vähemalt kolvirõngaste vahetust. Igasugused kloppimised tähendavad aga enamasti tõsisemaid rikkeid. Tark oleks vaadata ega kloppimise varjamiseks ei kasutataks suurema viskoossusega õli ja kas õli hulgas ei ole jahutusvedelikku (õli on sel juhul hallikas).

Jahutussüsteem

Loomulikult tuleb vaadata, et ei oleks leket. Mõistlik oleks uurida, et jahutusvedelikust ei tõuseks mulle - juhul kui tõuseb tähendab see plokikaanetihendi vahetust. Jahutusvedeliku hulgas ei tohi olla õli ega roostet.

Summuti

Kui tühikäigul sulgeda väljundtoru, siis lekke puudumisel mootor seiskub.

Sidur

Pedaali vabakäik peab olema 2 - 3 cm (automaatreguleeringul vähem). Siduri libisemist kontrollida nii, et sõita esimese käiguga ja vajutada pidurit. Kui auto seiskub, on kõik OK.

Poolteljed

Nendel võib olla väike lõtk. Lõtku kontrollida rattaid edasi-tagasi pöörates.


Käiguosa kontrollimine kohapeal

Vedrustus

Rehvide ebaühtlane kulumine näitab vedrustuse rikutud geomeetriat. See tähendab lihtsalt seda, et auto on kõveraks sõidetud. Heal juhul saab seda viga parandada, halvemal mitte.

Amortisaatorid

Amortisaatorid ei tohi olla õlised. Järsult poritiivale vajutades ei tohi kere teha üle kahe võnke.

Roolimehhanism

Rooliratta vabakäik ei tohi otsesõiduasendis ratastega ületada käelabapaksust. Kui rool väriseb sõidu ajal, võib siin mitu põhjust olla. Näiteks tasakaalustamata rehvid.


Proovisõit

Külma mootori proovimine ja käivitamine kohapeal

Jahtunud mootor peab käivituma häireteta ja töötama tõrgeteta. Kui töösoe mootor suurendab halvasti pöördeid ja kui töös on nn. tühjad kohad, on viga enamasti karburaatoris või süütesüsteemis.

Õlikulu

Kui gaasi järsul vähendamisel tuleb summutist suitsu (sinist), näitab see, et õli satub põlemiskambri kulunud klapisääretihendite või kolvirõngaste kaudu. Alaline sinine suits õlivalamisavast näitab jällegi kolvirõngaste kulumist.

Käigukast

Kui gaasi järsul vähendamisel on kuulda (halvemal juhul tunda) ulguvat häält, on hammasrattad kulunud. Ragin käiguvahetusel näitab, et sünkronisaatorid on oma aja ära elanud.
Viimati muutis Mario, 04 Jaan 2010, 11:56, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar
Mario
 
Postitusi: 6069
Liitunud: 29 Mär 2006, 17:37
Asukoht: Tartu-Türi-Jõgeva /55 608 255

1999 Mazda 626

Re: Abiks auto ostul...

PostitusPostitas Mario » 03 Jaan 2010, 17:48

Täiendaks seda teemat ka selliselt, kuna erinevatel autodel on ka erinevaid tüüpvigu, siis tasub ka interneti olemasolul natuke tuhnida ja eeltööd teha, et konkreetse auto kõrval (nina)tark olla.
Autoleht on teinud ka osa tööd -
http://www.autoleht.ee/tests?make_id=522 .. Ülejäänud testid - http://www.autoleht.ee/tests
If you can't fix it with a hammer... Then you've got an electrical problem!!
Kasutaja avatar
Mario
 
Postitusi: 6069
Liitunud: 29 Mär 2006, 17:37
Asukoht: Tartu-Türi-Jõgeva /55 608 255

1999 Mazda 626

Re: Abiks auto ostul...

PostitusPostitas IvarR » 04 Jaan 2010, 00:27

Mario kirjutas:Kompressioon

Mida kõrgem ja ühtlasem on surve silindrites, seda parem on mootori olukord. Rõhu erinevus ei tohiks olla üle 1kg/cm2. Bensiinimootorites peaks surveaste olema üle 10 ja diiselmootori silindris üle 18kg/cm2.


Surveaste ja kompressioon on kaks eri asja :!:

Surveaste on enamustel mazda mootoritel alla 10 va JDM mootorid.
Turbokatel lausa alla 8

IvarR
Megasquirt ajude müük/paigaldus
Custom turboprojektid
Eesti kiireima Mazda ehitaja: Rx7 493whp/650nm
Kasutaja avatar
IvarR
Administraator
 
Postitusi: 1942
Liitunud: 01 Veebr 2005, 12:25
Asukoht: Keila-Tallinn

Re: Abiks auto ostul...

PostitusPostitas skyline » 05 Dets 2011, 14:23

Täislaks kontroll-leht :)

Üldisem kontroll:

1. Tulede-akende markeeringud. Avariilisel autol aastaarvud ja tootjad peaaegu alati erinevad
2. VIN-kood Eesti registris oleva auto puhul (ww.lkf.ee kontroll), kas kerenumbritel pole keevitusjälgi?
3. USA-st toodud auto puhul VIN-koodi abil teha www.carfax.com kontroll
4. Külma mootoriga vaadata esmalt üle vedelike tasemed ja värvused. Ega õli ei vahuta?
5. Hooldusraamatu olemasolu, kas VIN- kood hooldusraamatus klapib auto omaga. Kas hooldusraamatus on kõik leheküljed alles ja leheküljenumbrid jooksevad loogiliselt.
6. Kas mehhaanilisel odomeetril on kõik numbrid sirgelt ees
7. Vaadata, kas armatuuri kinnituskruvidel on lahti keeramise jälgi (üks võimalik eesmärk mehhaanilise odomeetri kerimine)
8. Roolilõtk või roolilatilõtk uurida
9. Amortide seisukord
10. Kas rehvid on ühtlaselt kulunud?
11. Klappida istmed alla, et vaadata ega istme all klaasikilde pole. Sama kontroll uksetaskute osas

Kere:

12. Stanged. Terved? Kriimudeta? Udutulede seisukord?
13. Kere. Kas on roostekohti (koopaääred, bensiiniluuk, numbritulede ümbrus, uste allääred, karbiservad, liistude juurest)?
14. Kere. Kas reljeefid jooksevad korrektselt? Küljekarpidelt kontrollida võimalikke venituspingi jälgi
15. Tuled. Kas terved? Kas põlevad?
16. Uksed. Kas teevad imelikke hääli? Kuidas sulguvad? Kas sisevalgustus põleb?
17. Uksed. Kas saab lukustada võtmest?
18. Veljed. Seisukord?
19. Kas katuseluuk ei leki?
20. Kas päikesesirmid ja istmete plastseljatoed on terved (avarii puhul lüüakse tihti pea või põlvedega katki)
21. Vaata armatuuri alla ja pagasiruumi, kas seal metall pole tugevalt korrodeerunud, kui on, siis arvatavasti auto üleujutatud olnud. Vaadata ka seljatoe taskutesse, kas seal on hallituse jälgi
22. Kas uksetihendid ja aknaliistud istuvad hästi, taastatud autodel on need reeglina kehvasti paigas
23. Panna näpud rehvi ja küljekarbi vahele ja vaadata kas teisepool autot on ratta ja küljekarbi vahel täpselt samasugune vahe, kui ei, siis sild viltu all
24. Pehme külmkapimagnetiga saab otsida kahtlastel kerepaneelidel pahtli kohti
25. Kas kapoti all poolraamide juures ja pakiruumis mati all ei ole imelikke keevitusi tehtud
26. Kas ei ole värvitolmu jälgi ukse käepidemetel, uksetihenditel ja plastosadel
27. Kas on liigseid antenniauke katusel, tagaluugil, auke armatuurlauas (võimalik endine takso või operatiivsõiduk)?

Elekter:

28. Airbag. Kontrolltuli peab süttima ja teistest kauemaks põlema jääma.
29. Armatuuris imelikke põlevaid tulukesi?
30. Kas kõik elektriaknad töötavad?
31. Raadio, CD. Kas töötavad? Kas kõik kõlarid töötavad? Kas plaate loeb?
32. Kas kliima töötab? Kohe puhub? Soe / külm? Erinevad kiirused?
33. Kas tulepesurid töötavad? Kas kojamehe pesurid töötavad?
34. Kas kojamehed töötavad vaikselt?
35. Elektripeeglid töötavad?
36. Kas sigaretisüütajat on kasutatud? Suitsetaja auto?
37. Kas signaal töötab?

Mehaaniline:

38. Kas uksed käivad seestpoolt lahti?
39. Kas pedaalid krigisevad, loksuvad külgedele?
40. Katuseluuk ei krigise?
41. Kas kõik turvavööd on olemas ja liiguvad kenasti?

Vanus:

42. Kas nuppudel on sümbolid loetavad? (kägukangi nupp, nupud roolil, suunatule kang, armatuuril)
43. Kas istmed on igalt poolt korras?
44. Kas roolil olev airbagi kate on ülejäänud sisuga ühte tooni?
45. Kas on näha puuduvaid detaile?
46. Kas lagi on määrdunud?

Proovisõit:

47. Kas käivitub kergelt?
48. Kas õlituli kustub ära mõistliku aja jooksul
49. Kas kõik käigud lülituvad kenasti
50. Kiirendamine: rahulikult ja täiega. Kuidas käitub auto gaasi tagasi lastes mootoriga pidurdades
51. Kas paisupaagis mullitab? Plokikaane tihend siis tavaliselt läbi
52. Sõita kaheksaid, et kontrollida esiveolisel autol pooltelgede seisukorda
53. Kas sildades on kolkse-naginaid-kriginaid
54. Ega rool ei vibreeri ega kisu suurema kiiruse korral?
55. Kas püsikiirushoidja töötab?
56. Mootori temperatuur peale sõitu.
57. Kas pidurdades pidurikettad ei viska?
58. Järsk pidurdus. ABS korrasoleku kontroll
59. Kas tagant viskab suitsu mootor (turbo läbi jne)? Kas töötava mootoriga õli sissevalamise avast viskab suitsu? (klapisääretihendid?)
60. Kontrollida ega sidur ei libise. Kõrgem käik, gaas põhja ja vaadata mootorpöördeid ja minekut
61. Kas käsipidur töötab?
62. Kas summuti löriseb?

Muu:
63. Mitu võtit? Mitu pulti? Kasutaja juhend? Raadio kood?
64. Kas on kaasas tungraud, veljevõti, varuratas , veoaas jm tarvikud
65. Kas talverehvid saab kaasa?
Aitan Tartus veakoodide lugemisel(OP-com, Delphi DS150e,Autel Maxiscan, jne seadmed), tel.51961080
Kasutaja avatar
skyline
 
Postitusi: 519
Liitunud: 28 Sept 2009, 10:32
Asukoht: Tartu

Re: Abiks auto ostul...

PostitusPostitas skyline » 05 Dets 2011, 17:00

Mel206 kirjutas:Kogu see inf siin tuleks lausa välja printida,neil kes üritavad siis midagi uut enesele soetada.Enam üksikasjalikumalt vist ei olegi võimalik.
Mul oles e väike küsimus,kuda selle aknal oleva koodi järgi välja lugeda,kõik see mis seal kirjas? :? Joru igast numbreid,nulle.


:) Ma hoidsin analoogset listi taskus kui oma praegust autot 2a tagasi ostsin. Kasutasin seda nimekirja rohkem meelespeana, mitte ei käinud kõike punkthaaval läbi. Ostuõhinas on nimelt kombeks ka väga oluliste asjade ülevaatamist unustada :)
Akendega on üldjoontest lihtne aru saada, et mõni aken on vahetatud. Näiteks kui mul on 3 küljeakent Nipponi omad ja üks (kaassõitja esiaken) on Sekurit küsisin autot ostes kohe müüjalt, et mis selle uksega on... selgus, et autos on 2 korda makivargad sees käinud.
Lisaks on akendel reeglina ka aasta markeering(kõigil automarkidel seda ei ole) näiteks kujul ...9 ehk aken on toodetud näiteks 1999 või 2009, aga kui 1999a autol on küljes aken kirjaga ...7 siis võib suure tõenäosusega arvata, et sinna on mingit pauku saadud või on aken muul põhjusel ära vahetatud lammari jupi vastu ja tasub seda kereosa lähemalt ja tähelepanelikumalt uurida. Enamasti näeb küll vahetatud esiklaase.
Aitan Tartus veakoodide lugemisel(OP-com, Delphi DS150e,Autel Maxiscan, jne seadmed), tel.51961080
Kasutaja avatar
skyline
 
Postitusi: 519
Liitunud: 28 Sept 2009, 10:32
Asukoht: Tartu

Re: Abiks auto ostul...

PostitusPostitas Mario » 06 Dets 2011, 20:40

Skyline, selle listi eest võib sulle lausa musi teha. :wave:
If you can't fix it with a hammer... Then you've got an electrical problem!!
Kasutaja avatar
Mario
 
Postitusi: 6069
Liitunud: 29 Mär 2006, 17:37
Asukoht: Tartu-Türi-Jõgeva /55 608 255

1999 Mazda 626

Re: Abiks auto ostul...

PostitusPostitas skyline » 06 Dets 2011, 21:51

Mario kirjutas:Skyline, selle listi eest võib sulle lausa musi teha. :wave:

Musi ei taha, peaasi, et sellest listist kellegile autoostul veidi abi oleks :)
Aitan Tartus veakoodide lugemisel(OP-com, Delphi DS150e,Autel Maxiscan, jne seadmed), tel.51961080
Kasutaja avatar
skyline
 
Postitusi: 519
Liitunud: 28 Sept 2009, 10:32
Asukoht: Tartu

Re: Abiks auto ostul...

PostitusPostitas R-go » 07 Dets 2011, 01:11

Ma tahaks selle automüüa nägu näha kelle juurde selle listiga minnakse :lolno: .
Algsest müügihinnast ei jää vist pool kah lõpuks alles,kui varem auto juurest eemale ei aeta :wink:
Mina ei tea midagi,aga mõni ei tea sedagi ;)
Kasutaja avatar
R-go
 
Postitusi: 745
Liitunud: 20 Nov 2009, 22:22
Asukoht: Tallinn

Re: Abiks auto ostul...

PostitusPostitas skyline » 07 Dets 2011, 10:15

R-go kirjutas:Ma tahaks selle automüüa nägu näha kelle juurde selle listiga minnakse :lolno: .
Algsest müügihinnast ei jää vist pool kah lõpuks alles,kui varem auto juurest eemale ei aeta :wink:

Ega ei pea seda listi kapotile panema ja ükshaaval läbi käima hakkama. Minul oli näiteks selle listi miniversioon taskus, algul vaatasin kõik tavapärase ja meelesoleva auto juures üle ja siis hiljem heitsin pilgu sellele "spikrile" et midagi olulist ei ununeks :) Jah, avastatud vead annavad kauplemisruumi kindlasti.
Ausal müüjal pole midagi varjata, mingid Kadaka turu või Raadi huiarid võivad kindlasti selle listi järgi tehtava täiskontrolli peale hirmust tõmblema hakata.

PS Edaspidi autosid ostes hakkan autosid vaatamas käima nii listi kui ka värvikihi paksuse mõõtjaga, siis saab näha, kas Kadaka teelt aetakse suisa minema :D
Aitan Tartus veakoodide lugemisel(OP-com, Delphi DS150e,Autel Maxiscan, jne seadmed), tel.51961080
Kasutaja avatar
skyline
 
Postitusi: 519
Liitunud: 28 Sept 2009, 10:32
Asukoht: Tartu

Re: Abiks auto ostul...

PostitusPostitas skyline » 07 Dets 2011, 16:54

Mel206 kirjutas: Ehh,ole sellega ettevaatlik, kui satud mõne mägedepojaga kokku,võib su tegevus kurvalt lõppeda. :) Ja lase siis juba kindluse mõttes ka,tungimis kohti kontrollida,las see müja ise tõstab,vaatab kas ikka tõuseb autu,või aint tung. :wink:

No ma ise ka kõige pisem ei ole: 192 cm ja 100 kg. Autoaedades enamasti ikka müüjateks sellised Napoleoni kompleksiga päkapikud :) Autos on mul alaliselt ka pisargaas oma koha leidnud, seega olen üsna hästi relvastunud autohuiaritega kohtumiseks :)
Aitan Tartus veakoodide lugemisel(OP-com, Delphi DS150e,Autel Maxiscan, jne seadmed), tel.51961080
Kasutaja avatar
skyline
 
Postitusi: 519
Liitunud: 28 Sept 2009, 10:32
Asukoht: Tartu

Re: Abiks auto ostul...

PostitusPostitas skyline » 04 Mär 2013, 14:53

Maanteeamet on üles seadnud tasulise päringu, millega saab teada auto fikseeritud odomeetri näidu tehnoülevaatustel alates 2005. aastast.
Päringu leht asub siin http://195.80.106.137:9050/laiParing
Päring maksab 2 eur ja tasumine on pangalingiga.
Kindlasti on abiks pikema Eesti ajalooga autodel. Värskelt Saksast, Leedust ja mujalt toodud autode puhul pole suurt mõtet kasutada kuna näitab fikseeritud läbisõitu vaid Eestis tehtud tehnoülevaatustel.
Aitan Tartus veakoodide lugemisel(OP-com, Delphi DS150e,Autel Maxiscan, jne seadmed), tel.51961080
Kasutaja avatar
skyline
 
Postitusi: 519
Liitunud: 28 Sept 2009, 10:32
Asukoht: Tartu

Re: Abiks auto ostul...

PostitusPostitas Mario » 04 Mär 2013, 20:16

mina juba enda masina proovisin ära. Polegi õigupoolest väga midagi kontrollida, läbisõit on õige, mina olen teine omanik.. :D selles suhtes on uuemate autodega igav. aga mõne enne 99.a ostetud autoga saab küll nalja...nt. FB's paaril sõbral ikka Audide läbisõidud lainetanud läbi aastate.. ühel on olnud ühel aastal eelmise omanikuga 500 000 ja järgmisel aastal järgmise omanikuga juba 300 000km kadunud :D :D
Aga no PDFi salvestasin omale küll, vähemalt on näha, mis andmeid säilitab MNT andmebaas :) isegi rehvimõõdud on kivisse raiutud. Norras võiks justkui rängalt trahvi saada, kuna mul on juba tolli võrra suuremad rattad, rehvimõõdust rääkimata.. :P
If you can't fix it with a hammer... Then you've got an electrical problem!!
Kasutaja avatar
Mario
 
Postitusi: 6069
Liitunud: 29 Mär 2006, 17:37
Asukoht: Tartu-Türi-Jõgeva /55 608 255

1999 Mazda 626


Mine Ostuabi

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 0 külalist