Mazda RX-8 1.3 170kW 05a. - nomad

Andke ka teistele mazdaklubi foorumi kasutajatele teada mis autoga sõidate.

rx

PostitusPostitas pani11 » 13 Mai 2007, 02:53

kui autol summutid ära võtta ja panna asemele 3 tolline toru,kas see annab midagi juurde(kw) või siis pihustid ära vahetada(N mps omad panna).mis veel annab teha,nii käepäraste vahenditega.
pani11
 


Re: rx

PostitusPostitas IvarR » 13 Mai 2007, 10:39

pani11 kirjutas:kui autol summutid ära võtta ja panna asemele 3 tolline toru,kas see annab midagi juurde(kw) või siis pihustid ära vahetada(N mps omad panna).mis veel annab teha,nii käepäraste vahenditega.

Inimesed unustage ära igasugused pihustite vahetamised jne. Selleks et sellist asja teha pead mootori juhtaju ka kohe ära vahetama.
Ja sellele autole: http://www.mazdaklubi.com/foorum/viewto ... highlight= sai tehtud db-hp poolt custom 3" väljalase ning omanik oli väga rahul sellega ning väidetavalt muutis ka minekut tema autol. Dünos ta vist käia ei jõudnudki.
IvarR
Megasquirt ajude müük/paigaldus
Custom turboprojektid
Eesti kiireima Mazda ehitaja: Rx7 493whp/650nm
Kasutaja avatar
IvarR
Administraator
 
Postitusi: 1931
Liitunud: 01 Veebr 2005, 12:25
Asukoht: Keila-Tallinn

PostitusPostitas nomad » 13 Mai 2007, 15:50

*3 tolline otseläbi pütt, ilma turbota, vähendab mootori võimsust (ilma turbota mootor ootab vastusurvet) aga parandab häält :)

*Koos chipiga (RX8-l üldjuhul ei vahetata aju vaid pannakse chip täiendama aju tööd, kuna aju on suht keeruline) saab veidi võimsust juurde (siin on suhteliselt õnne asi, kas väiksema vastusurvega väljalase suurendab või vähendab võimsust)

*Kui paned turbo, siis 3" väljalase suurendab kindlalt võimsust, aga eeldab chipi ümberconfimist (turbomootor vajab üldjuhul vähem vastusurvet)

*Pihustite vahetamisest:
1. kas sa oled kindel et MPS-i pihustid sobivad (vankelmootor ikkagi...)
2. RX8 stock pihustid peavad Greddy kitiga kuskil 270-280rwhp välja, kui soovid üle selle, siis on uusi vaja
3. Pihustite vahetus ei anna võimu juurde. Pihustid võivad aga saada piiravaks faktoriks juhul kui tõstad tõsiselt mootorisse mineva õhu rõhku (turbo/kompressor). Isegi kui paned pihustid mis suudaksid liitri bensiini sekundis (:P) sisse pritsida, pritsivad nad ikka vastavalt sissemineva õhu hulgale.

Tõsiselt soovitan lugeda http://www.rx8club.com/ DIY osa. Seal on mõned odavad modifikatsioonid (koos juhendite ja piltidega), mis võivad 5-10hp juurde anda (nt. suveks õhusissevõtu torust 180 kraadine põlv ära kaotada jne.)


Ise ei suuda järgmist sügist (garantii lõppu) ära oodata :)
Olen päris tõsiselt uurinud turbo-kiti pealepanemise reaalseid hindu.
Siin ligakaudu hinnad siis RX8 turbotamiseks:
*Greddy RX8 Turbokit (koos E-manage Ultimate-iga): $3200 (ebay)
*Uued voolikud kitile (kitis väga kehvad voolikud): 1500 EEK (eesti poed)
*Uus väljalase 6000-10000EEK
*Greddy Oil Pan Update $250 (ebay)
*BOV $200-$400 (ebay/eesti netipoed)
*Boost Controller $300 (ebay/eesti netipoed)
*AFR gauge $300 (ebay/eesti netipoed)
*Boost gauge $200 (ebay/eesti netipoed)
*Gauge mounts $140 (ebay)
*AFR harness Emanage Ultimate-ile $20 (ebay)
*Uued (külmemad) küünlad $60 (ebay/eesti netipoed)
*Õlivahetus 800EEK
*Greddy FIX no. 2 (http://www.rx8club.com/showthread.php?t=81825) 250 EEK
*Paigaldus 1000EEK (sõbra juures garaazis) / 10000-15000 töökojas
*Emanage Ultimate kaabel ja soft 5000EEK (netipoed)
*E-bay transport: $600

Kokku siis:
78480 (kui veab jupihindadega ja paigaldad sõbra juures)
97940 (kui ei vea jupihindadega ja paigaldad töökojas)

Sinna juurde veel käive+tollimaksud summas ligikaudu 28% ehk kokku:
85000 (I variant) kuni 110000 (II variant)

Pealepanemiseks kulub: tõstukiga proffide juures: ~8h, tungidega sõbra juures 2-4tp :)
Lisaks tuleb arvestada 3-4 päeva enda turbo tööpõhimõtetega kurssi viimiseks ja tuunimiseks (afr ja boost paika saada, jõu kurv siledamaks)
nomad
 


rx

PostitusPostitas pani11 » 13 Mai 2007, 17:51

kui sul garantii läbi saab paned endal kiti peale.maru kallis ja paistab et liiga palju sebimist,et need kõik asjad kätte saada.midagi odavamat ja lihtsamat ei anna teha.
on keegi kiirendusel ka käinud rx-ga,et mis aegu auto sõidaks.alla 14 saab hakkama.
pani11
 


Re: rx

PostitusPostitas nomad » 13 Mai 2007, 19:24

pani11 kirjutas:kui sul garantii läbi saab paned endal kiti peale.maru kallis ja paistab et liiga palju sebimist,et need kõik asjad kätte saada.midagi odavamat ja lihtsamat ei anna teha.

Leia palun 1 mitte-turbo masin millele on lihtsam turbot peale panna :) (stock mootorile siis, turbomootori ümbertõstmisest ma ei räägi).
Tegelikult "piisab" ka vaid Greddy turbokitist ($3200+kohaletoomine+maksud+pealepanek) ja ongi "turbokas" valmis. Aga see on umbes samahea kui haamriga telekal kanaleid vahetada... see töötab... aga keegi ei garanteeri kui kaua :)
Et turbo kestaks on vaja AFR-i jälgida ja timmida, 1500EEK voolikute eest on väike summa võrreldes sellega mis läheks uue mootori ostmiseks mõne vooliku lõhkemise tõttu, ja boosti on vaja juhtida, et turbost maksimum kätte saada :)
Odavamalt on sellised variandid:
*otsene õhusissevõtt koonusfiltriga - ca 1500 EEK + 2-3h tööd
*chip - ca 8000 EEK + 5000EEK soft/kaabel + 2h tööd, paar päeva confi paika saamist
*väljalase (mõte koos chipiga) ca 7000-10000 EEK
*kergem hooratas ja teise otsa balansi ajamine ca 4000 EEK + 4-5h tööd
Kõik see kokku annab *reaalselt* juurde kuni 40rwhp

pani11 kirjutas:on keegi kiirendusel ka käinud rx-ga,et mis aegu auto sõidaks.alla 14 saab hakkama.


Ise olen 2x3h harjutanud... parim aeg 1/4 miilile hetkel 15.2
Stock RX8 peaks oskaja sõitja käes 14.4 ära jooksma.
Alla 14 jookseb võibolla tõsiselt oskaja sõitja käes, kõigi ülalmainitud modifikatsioonidega....

Greddy turboga peaks minema ~13.2 "stockina" ja 12.6 kui boosti rohkem ja A/F paika timmitud.

Veel kiirendamise kohta infot: kui masinaga on pikalt maanteed sõidetud kipub RX8 "ökonoomsed" seaded meelda jätma ja ei liigu nagu lubatud...
Selle vastu (aku lahtiühendamine resetib raadio ja kõik muu, kuid ei reseti KAM-i):
1. reseti NVRAM (kus hoitakse A/F/RPM kaarte): süüde väljas hoia all tripi reset nuppu. Keera süüde sisse (ära käivita), hoides ikka seda nuppu all.
Hoia nuppu alla kuni trip'i näidikule tuleb tekst "TEST". Lase nupp lahti ja keera süüde välja. Korda sama asja uuesti (tuleb teha 2 korda järjest)
2. reseti KAM (kus hoitakse sensorite infot): Keera süüde sisse (ära käivita). Vajuta pidurile kiirelt, 20 korda järjest. Selle tulemusena peaks õlirõhu näidik minema 50% peale ja tagasi nulli.
3. Kuna reseti käigus resetitakse ka DSC siis (et kiirenduse ajal kammima ei hakkaks :)): Käivita mootor, DSC tuli peaks põlema jääma. Keera rooli äärest äärde. Sureta mootor välja (kui mootor on külm, lase enne 3 min käia, nagu RX8-l ikka). Käivita mootor uuesti, DSC tuli peaks kustuma. Hoia DSC nuppu 7 sec all, et välja lülitada mõlemad, veojõu ja stabiilsuskontroll)
Nende 3 (tegelt küll 2ga, viimane on lihtalt DSC tagasi töökorda seadmiseks) lihtsa nippiga saad 0ist 100ni pool sekundit kiiremini :P


Lisaks bentsukulu kohta huvitavat infot :)
Täna sai jälle 400m-i harjutamas käidud (5000 rpm starti)... seekord oli läppar ka taga autol, et hiljem analüüsida vigu. Vigu oli nagu oli aga bentsukulu 700m läbimiseks (410m kiirendust ja 300m rahulikuks mahapidurduseks) oli 0.8 kuni 1 liiter :twisted: (ehk 142 l/100km :P)
nomad
 


rx

PostitusPostitas pani11 » 13 Mai 2007, 20:19

kust sa kõiki neid asju tead,mis ala peal töötad.mul silme eest kirju kui loen.kus sa kiirendamas käid.142l päris hea.
pani11
 


PostitusPostitas Anonymous » 13 Mai 2007, 20:29

Millega mõõtsid ja ehk saab teine kord kampa lüüa :roll:
Anonymous
 


Re: rx

PostitusPostitas nomad » 13 Mai 2007, 20:36

pani11 kirjutas:kust sa kõiki neid asju tead,mis ala peal töötad.mul silme eest kirju kui loen.kus sa kiirendamas käid.142l päris hea.

Töötan progejana :)
Ja info pärineb veebist/tutavatelt kes tegelevad autode ehitamisega

MazdaGTI kirjutas:Millega mõõtsid ja ehk saab teine kord kampa lüüa :roll:

Eelmine kord mõõtsime g-tech'iga, täna speedTracer-iga (mõlemad akselomeetritel põhinevad mõõteriistad, gtech veidi täpsem)
Kampa löömisest: aga palun :) (järgmine nädalavahetus olen kinni, aga ülejärgmine lähen kindlasti jälle)
nomad
 


rx

PostitusPostitas pani11 » 13 Mai 2007, 20:56

anna enne teada kui lähed äkki saab ka kaasa tulla(prooviks kah).ps.mis see stock on.
pani11
 


Re: rx

PostitusPostitas mazda95 » 13 Mai 2007, 21:22

pani11 kirjutas:anna enne teada kui lähed äkki saab ka kaasa tulla(prooviks kah).ps.mis see stock on.


Stock = ORIGINAAL :wink:
mazdaklubist audiklubisse ja audiklubist bemmiklubisse :D
Kasutaja avatar
mazda95
 
Postitusi: 319
Liitunud: 09 Nov 2005, 13:17
Asukoht: Haapsalu

Re: rx

PostitusPostitas nomad » 14 Mai 2007, 00:55

pani11 kirjutas:anna enne teada kui lähed äkki saab ka kaasa tulla(prooviks kah).ps.mis see stock on.


Nagu mazda95 ütles... stock=originaal (nagu poest ostetud)
Greddy "stock'i" all mõtlesin originaal+greddy kit, ilma paika timmimata.
nomad
 


PostitusPostitas Anonymous » 14 Mai 2007, 19:35

Tõsine info tõesti. Anna teada kui uuesti sellise ürituse ettevõtad. Tuleks ka piiluma. :wink:
Anonymous
 


PostitusPostitas nomad » 08 Juun 2007, 11:59

Täna sai siis ka esimene pauk ära pandud :/

ca 50 km/h hooga driftides lendasin juhipoolse esiveljega äärekivisse...

tulemus: ca 50% velje äärest on ära äestatud (ikka päris sügavalt)

Pilt

Kui keegi teab, kus selliseid velgi parandada saaks, palun andke teada...
nomad
 


PostitusPostitas Muri » 02 Juul 2007, 19:23

art kirjutas:Kui pikk sa oled muidu, et sinna istuma mahud?
Ise küll tundsin autos istudes väga ebamugavalt,taha ei mahuks spordikott ka :)

Aga samas kui endal pikkust ei ole palju,siis kindlasti väga uhke pill!


ma 2meetrit, proovisin ka istuda autosse, korra oli mõte selline isend osta..aga nalja sai, iste täitsa taha, natuke alla ka, istusin nagu valatult..ainuke mure oli see, et ust kinni ei saanud tõmmata, jalg oli ees:D

aga muidu igati ilus auto:)

edukaid kilomeetreid!
:)
Parem must minevik, kui lilla tulevik.
Muri
 
Postitusi: 1705
Liitunud: 03 Juun 2007, 03:29
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitas HrHunt » 03 Juul 2007, 00:21

nomad kirjutas:
Kui keegi teab, kus selliseid velgi parandada saaks, palun andke teada...


http://www.vihur.ee/kontakt.php
Kasutaja avatar
HrHunt
 
Postitusi: 315
Liitunud: 04 Mai 2007, 23:05
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitas nomad » 11 Mär 2008, 15:24

Nii, uuendaks seisu üle poole aasta (või rohkema) :)

Olen oma RX-iga sõitnud pea 20k kilomeetrit ja siin siis lühikokkuvõte muljetest/juhtumistest:

Ikka veel avaldab muljet juhitavus, isegi kui masin on käest läinud ja spinnib, on suhteliselt kerge teda 'suunata'. Pole veel sõitnud masinaga, millega oleks lõbusam külg ees libiseda.
Kahjuks talve kui sellist ei olnudki ja lumega sai sõidetud vaid ca 10 õhtut parklates ja mõned ööd mööda väikeseid, libedaid tänavaid.
Õnneks saatsin eelmine sügis suvekummid prügimäele ja enne seda oli nädal-kaks ka asfaldil ikka väga lõbus.

Olen märganud et RX-i küttekulu hirmujuttud on tegelikult ikka sõitjas kinni, talvel (siis kui miinuskraade ka veidi oli) ei olnud probleemi paar paaki 100% linnas sõita, saades keskmiseks kuluks 14.5

Väga positiivne on see, et RX8'id tundub Tallinna aina juurde tekkivat,
kuna vähemalt minujaoks on RX-iga sõitmine killuke rõõmu, igasse päeva :)

Juhtumistest:
*Sügisel vahetati garantiikorras välja kast ja sidur, kuna siduri tagasisurve hoob vms. oli defektne ja oli vaikselt sidurit/kasti hävitanud (tundus ja kostis nii, nagu oleks 3nda ja 4nda käigu sünkrod kulunud, kuid tegelt oli hullem)
*Õnnestus liituda selle 80% RX8 omanikega, kes on mootori üle ujutanud (ise ei olnud süüdi, masin pargiti 'oskuslikult' ümber sell ajal kui ei viibinud eestis) ja teatavasti ei aita rootoril selle vastu muu, kui käima tõmbamine (manuaalis kirjeldatud defloodimise protsess on BS).
nomad
 


PostitusPostitas Anonymous » 12 Mär 2008, 10:28

nomad kirjutas:Ikka veel avaldab muljet juhitavus, isegi kui masin on käest läinud ja spinnib, on suhteliselt kerge teda 'suunata'. Pole veel sõitnud masinaga, millega oleks lõbusam külg ees libiseda.
Kahjuks talve kui sellist ei olnudki ja lumega sai sõidetud vaid ca 10 õhtut parklates ja mõned ööd mööda väikeseid, libedaid tänavaid.
Õnneks saatsin eelmine sügis suvekummid prügimäele ja enne seda oli nädal-kaks ka asfaldil ikka väga lõbus.



Muideks sama kinnitas ka Jeremy Clarkson Top Geari saates seda masinat proovides :wink: aga ainuke kehva asi selle auto juures pidi olema juhitavus märjal asfaltil, vähemalt tema väitel kuid see ei muutvat üldist arvamust autost just väga palju :idea:
Anonymous
 


PostitusPostitas nomad » 13 Mär 2008, 12:01

Alajuhitavust olen kogenud vaid täiesti kiilasjää peal ning ülejuhitavus on parema jala taga kinni :)
Märja asfaldi peal on vähemalt minuarust juhitavus täiesti hea, ainukeseks probleemiks on kiirendus :)
Korduvalt on juhtunud et vaja märjal/lörtisel asfaldil foori tagant kiiremini ära saada, et rida vahetada, kuid juhtub üks kahest:
*põhimõtteliselt gaasi ei vajuta ja kiirendad nagu vanaema :)
*vajutad veidi gaasi, saba lopendab nii nagu oleks esimest päeva tagaveolise auto roolis ja kiirendad ikka nii nagu vanaema :)
nomad
 


PostitusPostitas Sandor » 20 Mär 2008, 03:57

Tagasi selle turbo juurde.Milline kit tuleb?Kas Greddy Type S või Greddy Type RS.Type S BOV'il on sigakõva hääl.Kuulda saabSIIT
ja võrdlus SIIN.
Ja millise väljalaske peale oled mõelnud?Borla?HKS?
Soovitan vaadata neid ka.
Sandor
 


PostitusPostitas Tony » 20 Mär 2008, 22:31

Muri kirjutas:
art kirjutas:Kui pikk sa oled muidu, et sinna istuma mahud?
Ise küll tundsin autos istudes väga ebamugavalt,taha ei mahuks spordikott ka :)
Aga samas kui endal pikkust ei ole palju,siis kindlasti väga uhke pill!


ma 2meetrit, proovisin ka istuda autosse, korra oli mõte selline isend osta..aga nalja sai, iste täitsa taha, natuke alla ka, istusin nagu valatult..ainuke mure oli see, et ust kinni ei saanud tõmmata, jalg oli ees:D


Ma oma 192cm-ga mahun ilusti ära...

ja mis spordikoti juttu siin räägitakse - taga on ju terve iste veel ning ka korralik pagasiruum?!?

Ega sa MX-5 ga segi ei aja?
Tony
 


PostitusPostitas art » 21 Mär 2008, 00:51

Tony kirjutas:
art kirjutas:Kui pikk sa oled muidu, et sinna istuma mahud?
Ise küll tundsin autos istudes väga ebamugavalt,taha ei mahuks spordikott ka :)
Aga samas kui endal pikkust ei ole palju,siis kindlasti väga uhke pill!



Ma oma 192cm-ga mahun ilusti ära...

ja mis spordikoti juttu siin räägitakse - taga on ju terve iste veel ning ka korralik pagasiruum?!?

Ega sa MX-5 ga segi ei aja?



Ei aja. Esinduses huvi pärast proovisin end seal sättida. Mõõtudelt jään vaevalt,et Sulle alla :)

Ma tahaks näha seda vaatepilti, kuidas Sina oma mõõtmetega taga istud :lol:
art
 
Postitusi: 338
Liitunud: 02 Dets 2006, 19:03
Asukoht: Pealinn

PostitusPostitas nomad » 02 Nov 2009, 12:56

Veidi kilomeetreid jälle mööda läinud, turboplaanid vajusid tänu masule ära, aga veidi olen masinat ikka ehitanud.

Jupid mis on viimasel ajal leidnud tee masina külge:
*Borla cat-back
*Racing cat
*K&N Typhoon air ram
*RotaryFx front accent
*RotaryFx side accents
*RotaryFx carbon hood dampeners
*RotaryFx clear look side markers
*Hertz EP1D
*Hertz ES300D
*Mazdaspeed rear wing (genuine)
*Salongis (ja mujal kus seadusega reguleerimata) valge LED valgustus
*mustad poleerrandiga veljed suveks (pildid talvevelgedega)
*muud nipet-näpet :)

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt
nomad
 


PostitusPostitas IvarR » 02 Nov 2009, 18:28

nomad kirjutas:*3 tolline otseläbi pütt, ilma turbota, vähendab mootori võimsust (ilma turbota mootor ootab vastusurvet) aga parandab häält :)


Tervitused vana kursavend.
Igaksjuhuks mainiks ikkagi ära et Rootormootoril pole vastusurve oluline ei NA või Turboga. Ning vastusurve tähendab pigem seda rootormootoril et kambrisse jääb veel eelmisest töötsüklist põlenud kuid kuuma gaasi/õhku mis kahandab nii hj kui ka väänet ning halvendab kütuse põlemist.Mina tean 3 inimest (mina, kuubalane, llman) kes meil on lahanud rootormootorit ning võivad seda ka kinnitada.

Kes ei usu võib tulla mulle garaazi külla ning näitan lahtise rootormootori peal ära mismoodi õhud/gaasid mootoris liiguvad.


Teistele vastuseks kes siin pihusti teemat arutlesid
Lisaks MPS-i jne pihustite toppimine on pointless ning pigem lased sellega mootori laiali. RX7-l on tehasest juba 550ccm pihustid mis piisavad ainult 250hj jaoks rootormootoril. MPS omad on väiksema tootlikkusega.

IvarR
Megasquirt ajude müük/paigaldus
Custom turboprojektid
Eesti kiireima Mazda ehitaja: Rx7 493whp/650nm
Kasutaja avatar
IvarR
Administraator
 
Postitusi: 1931
Liitunud: 01 Veebr 2005, 12:25
Asukoht: Keila-Tallinn

PostitusPostitas nomad » 03 Nov 2009, 10:52

IvarR kirjutas:Igaksjuhuks mainiks ikkagi ära et Rootormootoril pole vastusurve oluline ei NA või Turboga. Ning vastusurve tähendab pigem seda rootormootoril et kambrisse jääb veel eelmisest töötsüklist põlenud kuid kuuma gaasi/õhku mis kahandab nii hj kui ka väänet ning halvendab kütuse põlemist.Mina tean 3 inimest (mina, kuubalane, llman) kes meil on lahanud rootormootorit ning võivad seda ka kinnitada.


Aega veidi mööda läinud ja ka ise targemaks saanud, rootori puhul on jah ideaalne vastusurve pea olematu
nomad
 


PostitusPostitas Filler » 12 Nov 2009, 16:32

See masin teeb ulmehäält ikka.Nagu bikega sõidaks.Vahva riistapuu on.
mazda6 sport gt
Pilt
Kasutaja avatar
Filler
 
Postitusi: 90
Liitunud: 11 Veebr 2005, 13:23

Eelmine

Mine Lugejate autod

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 0 külalist