kütusesäästlik sõitmine

Siin rääkida teemadel mis teiste teemade alla ei mahu

kütusesäästlik sõitmine

PostitusPostitas bmw » 27 Aug 2007, 21:22

kuna ma liigun nüüd ühe vana 84a masinaga millel on 2,0 karpamoto fe tähisega, küsks kas käiguga pidurdases säästab see moto kütust või tuleb lihtsalt lasta pidurdamise ajal motod töödata tühi käigul? küsiks veel seda kas saab karpa vahetada pritsungivastu, (praktikas saab olen näinud) aga seal oli lihtsalt varem kah pritsega moto olnud ja doonor oli varem karpa, mul oleks vaja aju kah külge pookida ja ma kardan et ma ainutl sellega ei pääse tulevad veel mustmiljon juhet veel vedata ja kas on vaja kah lambda andur kah paigaldada? kui suur ja kulukas see töö oleks?
Kasutaja avatar
bmw
 
Postitusi: 499
Liitunud: 21 Dets 2005, 15:43
Asukoht: KEILA

Re: kütusesäästlik sõitmine

PostitusPostitas tomkulibin » 28 Aug 2007, 06:02

bmw kirjutas:kuna ma liigun nüüd ühe vana 84a masinaga millel on 2,0 karpamoto fe tähisega, küsks kas käiguga pidurdases säästab see moto kütust või tuleb lihtsalt lasta pidurdamise ajal motod töödata tühi käigul?

Mis põhimõttel karburaator töötab?
Kui siibrid on suletud asendis on hõrendus(mis imeb kütust ujukikambrist segukoonusesse) karpas ligi 0 ja seega ei imeta kütust. Hõrendus on mootoriga pidurdades vaid kollektoris.
Karpas on veel eraldi tühikäigu süsteem mis saab hõrenduse ka suletud siibrite korral ja see imeb ikka kütust. Ei tea sinu karpa ehitust, aga arvan, et seal peaks olema elektriline klapp, mis ei anna õhku mootoriga pidurdades, kuni pöörded pole kukkunud u 1500 rpm-ni, siis avatakse tühikäigu õhu kanal, mis hakkab imema kütust tühikäiguks vajalikul kogusel.
Seega mootoriga pidurdades peaks kütuse kulu olema väiksem, kui vabakäigu ja jalgpiduriga hoogu maha võttes.
Ka ohutuse seisukohast on mõistlikum kasutada kombineeritud pidurdamist e. mootoriga+jalgpiduriga.

bmw kirjutas:küsiks veel seda kas saab karpa vahetada pritsungivastu, (praktikas saab olen näinud) aga seal oli lihtsalt varem kah pritsega moto olnud ja doonor oli varem karpa, mul oleks vaja aju kah külge pookida ja ma kardan et ma ainutl sellega ei pääse tulevad veel mustmiljon juhet veel vedata

lisaks ajule ja juhtmetele vaja pumpa(929-l on erinevad pumbad, küll samas kohas/tagavara ratta all/pritsega kõrgema survega pump), õhulugeja, temp andur võib-olla jagaja ja siibri asendi andur jm.
Arvan, et 626GC 85-87a. pritsemootori jubinad.
bmw kirjutas:ja kas on vaja kah lambda andur kah paigaldada? kui suur ja kulukas see töö oleks?

Lambda vajaduse dikteerib aju. Minu teada Sinu 929-l pole lambdat.
Eeneva kirjutamisel lähtusin, et tegemist sul 929 kupeega, mida olen näinud.
Kasutaja avatar
tomkulibin
 
Postitusi: 8372
Liitunud: 28 Okt 2005, 20:42
Asukoht: Tallinn tel:53435757

PostitusPostitas bmw » 28 Aug 2007, 21:14

tegemist on jah 929ga.

odavam siis see karpa korralikult tööle saada :D
täna sai vahetatud jagaja kaan uue vastu, kuid miskit ei muutunud, rootor loksub koos võlliga :(
taolise avastuse tegin seda tööd tehes
ei tea kas nüüd vahetada mõne kasutatud jagajaga välja või kannatab seda jagajat kah remontida?, moto ei taha hästi töödata alla 2500pöörde, jätab vahele, küünlatki on uued
Kasutaja avatar
bmw
 
Postitusi: 499
Liitunud: 21 Dets 2005, 15:43
Asukoht: KEILA

PostitusPostitas tomkulibin » 29 Aug 2007, 07:12

bmw kirjutas:tegemist on jah 929ga.... rootor loksub koos võlliga...

Kas jagajal on võllil puks või laager, mis hoiab loksumise eest?
Kui puks, siis pead treiali leidma, kes uue puksi treib vastavalt mõõtudele. Kui on laager, siis tuleb uus laager leida.
Kui võll on kulunud, tuleb peale keevitada ja siis siledaks treida. Keevitamisel tuleb ettevaatlik olla, et võlli kõveraks ei kisuks.
Veel on võimalus, et võll ei loksu, vaid loksub ekstsentrikute jarootori kandur
võllil, ka sel juhul tarvis keevitaja ja treiali abi.
Seda kõike siis juhul, kui ilma loksuta jagajat kasutatult ei leia.
Kasutaja avatar
tomkulibin
 
Postitusi: 8372
Liitunud: 28 Okt 2005, 20:42
Asukoht: Tallinn tel:53435757

PostitusPostitas vvs » 07 Nov 2007, 19:03

Äripäevast üks lugu:


Naftahind lööb aina uusi rekordeid ning bensiini hinnad ronivad üles. Siin on veebilehe Daily Fuel Economy Tips vahendusel kümme nõuannet, kuidas sama bensiinikogusega on võimalik sõita rohkem ning säästa nii raha kui keskkonda. Enamasti pole vaja isegi sõiduharjumusi oluliselt muuta.


1. Kui pole vaja, ära sõida. Kui palju lühikesi (kilomeeter-paar) sõite teed sa nädalas? Kui sõidad supermarketisse ostma terve nädala toitu, on autoga minek mõistlik. Kui vajad vaid paari asja, siis võib olla saaksid minna rattaga või käia jalgsi mõnes väiksemas poes?

2. Kärbi aega, mil passid seisva mootoriga ummikus. Kui on selge, et foori taga tuleb oodata minut, siis on parem süüde välja keerata. Kümme sekundit paigalseisu töötava mootoriga kulutab sama palju bensiini kui üks käivitus.

3. Võta sujuvalt paigalt ning vaheta sujuvalt käike. Raske jalaga gaasitamine kulutab bensiini. Samas ei tasu paigalt võtta ka nii madalate pööretega, et mootor ägab. Seegi viib kütusekulu lakke.

4. Pea kinni piirkiirusest. Kihutamine suurendab kütusekulu.

5. Jälgi liiklust. Pidevalt kiirendamine ja pidurdamine raiskab bensiini. Jättes eessõitjatega piisava pikivahe on võimalik hakkama saada ilma pidurdamata ning liigsete käiguvahetusteta. Sujuv sõitmine aitab kütust säästa.

6. Hoolitse, et auto oleks võimalikult aerodünaamiline – aknad kinni, katuseluuk suletud. Samuti ei maksa auto külge panna lippe, ka tühi pakiraam katusel raiskab kütust.

7. Kui kiirus on kuni 50 km/h, siis tasuks kuumalaine ajal aknad alla lasta ning autot tuulega jahutada ning konditsioneerist ajutiselt loobuda. Kui sõidad kiiremini, hoia aknad üleval ning kasuta konditsioneeri.

8. Jälgi, et rõhk rehvides vastaks normile. Tühjavõitu kummid tõstavad auto kütusekulu 2-3 protsenti

9. Vaheta ära õhufilter. Vana filtriga sõitmine suurendab kütusekulu kuni kümme protsenti.

10. Ära hoia autos tarbetuid asju. Liigsed kilod suurendavad kütusekulu.


PS! Endale meeldib see teine variant :mrgreen:
Saab, Saab, Saab - Ükskord ikka Saab
Kasutaja avatar
vvs
Moderaator
 
Postitusi: 1579
Liitunud: 30 Jaan 2006, 09:21
Asukoht: Tartu

PostitusPostitas Mario » 07 Nov 2007, 19:12

jah? :D
eile ka vist Räni selveri juures üks papi tegi nii, tulemuseks kilomeetrine tuututav rong selle vaese Sunny taga :D
If you can't fix it with a hammer... Then you've got an electrical problem!!
Kasutaja avatar
Mario
 
Postitusi: 6054
Liitunud: 29 Mär 2006, 17:37
Asukoht: Tartu-Jõgeva /55 608 255


Mine Vaba teema

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 0 külalist