Arutlev kirjand teemal "Kuda mazda uue mootori sai".
Nuh, püüaks siis seda lõbusat nädalavahetust kommenteerida. Mingit hägusat pildimaterjali sai kah üles riputatud:
http://vibra.dynalias.com/pildid/929/remont/
1. päev
Mis seal siis ikke erilist, algul kõik kapotialune liigsest puhtaks, siis kardaan lahti ja kast kõhu alt ära (algul käigukang natu takistas, aga hiljem saime targemaks ja kruvisime kangi ära küljest). Viimasena siis
vana mootor ise aiste vahelt välja. Päev lõppes vajalike juppide ühelt motalt teisele tõstmisega. Kuna uus mootor oli varem automaadiga, siis sai ta vana mota pealt hooratta, siduri ja paar kronsteini. Õhtu lõpetasin velikije luki konsal
2. päev
Kehv oli olla
Küllap ikke nendest lahustitest, millega kapotialust rookisime, igatahes mitte eelmiseõhtusest peost :p
Algus läks suht libedalt, mootoriruum puhtaks (ime, et seal veel mingit taimestikku ei olnud tekkinud, igatahes huumuskiht esisillatalal ja muudel katetel oli täitsa arvestatav), ja uus süda oma kohale, lohistasime kasti ka kõhu alla ja see sobitus suht kergesti oma kohale, kast kinni, kardaan külge. Kastile sai kõvasti värsket õli lisatud, väljalase kinni keeratud ja oligi kõhu all nagu kõik. Kapoti all läks veits kauem, rohkem pudinaid ja juhtmekimpe oma kohale ajada jne. Lõpuks vaatasime kõik nurgatagused ruumis üle, et leida veel juppe, mis võiks külge minna, kuid ei leidnudki.
Kallasime värsked vedelikud mootorisse ja tegime katset.
1. katse: vent kohe süütega tööle hakkas, Kulibin leidis ühe vigase (vigaselt lapitud) juhtme.
2. katse: uus ja läikiv starter ei kõssanudki, vaid oli ilgelt kuum, mingi lühis seal ilmselt oli, igatahes läks külge vana mootori starter, mis juba toimis.
3. katse: mootor ei käivitu, veendusime selles niikaua, kuni aku tühjaks sai. Siis olime veendunud, et tõesti ei käivitu
Tõime laadija ja teise aku.
Kulibin oli veendunud, et süütes jama, mina ei olnud milleski eriti kindel, a kui süüde siis süüde ja pakkusin välja, et vana jagaja kah peale.
4. katse: nõnna teinud, läks plärtsust käima. Leiutasime ja lappasime ringi, aga uue jagajaga ei saanudki normaalselt käima, süütehetk hüppas siia-sinna jne. Niisiis jäi vana jagaja. Piinasime ja tuuritasime, kuni avastasime, et vent ei taha tööle hakata. Vee temp juba 120 peal :p
Selle asemel, et uurida, miks vent ei tööta, hakkas Kulibin vee mulinat kuulama ja uurima, kas surve sees või hoopis mootor imeb radikast vett.
Ega ju muidu teada ei saa, kui tuleb kontrollida! Ta hiljem seletas küll, et radika kork tegi mingi vimka ja tuli liig ruttu lahti ja et tema ainult natuke lahti tahtis teha
:D Igatahes see surve kontroll lõppes sellise 4-5 meetri kõrguse jämeda tosoolijoaga lae suunas, meenutagem, et temp näitas 120kraadi. Järeldus: oli küll surve sees
Imekombel ei juhtunud Kulibiniga selle käigus miskit, aga pool autot ja garaazi oli seda laga nüüd täis, mis ei olnud just eriti lohutav. läks käiku uus tosool. Ventika vea väljaselgitamine nõudis palju aega, spetsiaaltööriistu ja mitut õlut, lõpuks leidsime tänu suurtele kogemustele, et pistik on lihtsalt lahti
:P
Nüüdseks siis sõit uue motaga üle 300km, näpin siin veel süüdet jne. 15 lisa-kw on suht leigelt tunda (ega see saagi vist väga tunda anda), ei taha ka veel väga piinata teist, muidu ikke parem kui enne, mootor vaiksem ja ühtlasem, ainult üks hüdrokompens. plagistab suvalistel hetkedel, ehk läheb üle. Suur kraapsjalg selle meeletu kraapimise ja vaeva eest Kulibinile (teistmoodi kraapsjalgu peab veel ta panga-arvele tegema, nuuks). Lõbu maksis kokku nii 4000raha kanti, 2600 raha osade eest (saaled, rõngad, tihendikompl, rihmad, pingutid, küünlad) ja ülejäänu õlide, värvide ja muu sellise träna peale.
Kui teil pole midagi tarka teha, siis palun ärge tehke seda siin ! Tel:51717-null-seitse