Lugu sellest kuidas Mazda sünnitas Mustangit

Arvamused mazda mudelite kohta postitada siia.

Lugu sellest kuidas Mazda sünnitas Mustangit

PostitusPostitas tomkulibin » 29 Sept 2007, 09:14

MUSTANG + MAZDA = PROBE

Ford Probe nägi ilmavalgust tänu Fordi ja Mazda firmade koostööle. Väljatöötlus toimus Jaapani autotootja
poolt Ameerika partneri tellimusel. Probet toodeti uues tehases, mis läks maksma 550 miljonit dollarit ja asus
Michigani osariigi Flat Rocki linnas koos MX6 ja Mazda 626 kupeega, milledega omas väga palju ühist.
Esmaesitlus toimus aastal 1979 ideeautona, millel oli väga head aerodünaamilised omadused. 1982 aastal
toimus USA-s hüppeline bensiinihinna tõus,
Sel ajal tegeles Fordi firma autoga, mis pidi olema Mustangi IV
põlvkond. Uus auto pidi tulema sujuva vormi ja väiksema kütusekuluga,
erinevalt suure janu ja kohmaka muskelauto Mustang III põlvkonna väljanägemisest.

Projekt sai koodnimeks:SN8 ja seda juhtis Barry Johnson.
1983a algul, et mitte ennast üle koormata, sõlmis Ford lepingu Mazda firmaga, milles oli Fordil 25%-line
osalus. Lepingu tagajärjel sai Johnson enda kätte 626-e platvormi, mille baasil ta kavatses uut autot ehitama
hakata. Kompaktne Mazda 626 esiveoline platvorm oli just see, mida Ford tol ajal otsis.


Uue auto eksterjööriga tegeles põhja-ameerika Fordi disainikeskuses Tosi Saito, kes alustas tööd 1982 aasta
suvel. Ta visandas mõned eskiisid Mustangist, millest arendajate meeskond valis välja need, mis nende
arusaama järgi kõige enam sobisid Fordile ja esitasid need kõrgemale juhtkonnale.

Mõned parimad said välja valitud ja Saito alustas tööd täismõõduliste makettide kallal. Selle töö lõpetades
otsustati lõplik variant.
1983a. septembris saadeti Hiroshimasse koos fiiberklaasist mudeliga 4 liikmeline vastutav stilistide meeskond-
Barry Dzhonson, Tosi Saito, insener- disainer ja sekretär lõpetamaks töö projekti kallal, mille nimeks oli
nüüd: ST16.
Kabinet 321 Mazda peakorteris sai koduks kodust eemal, kaug- ida keskuses Ford Mustangile.
Probleemid tekkisid kohe meeskonna Jaapanisse saabudes. Mazda juhtkond kiitis disaini heaks, Aga Ford hakkas
seda jõuliselt kritiseerima.Fordi juhtkonna arust eelnevalt väljatöödatud ja heakskiidetud disain on tootmise
ajaks juba vananenud.

Saito alustas viivitamatult muudatuste tegemist, et anda uuele Mustangile sportlikke jooni. Ford pikendas
töötluse ajagraafikuid- see oli ikkagi Mustangi IV-s põlvkond ja keegi ei tahtnud tulemuses pettuda.
Ford nõudis madalamat ninaosa, laugemat tuuleklaasi, kui see, mida kavatses Mazda konveierile saata. Fordi
nägemuses pidi ka tuuleklas enam sfäärilisem olema ja uste klaasid ilma raamideta. 1983a. detsembriks olid
Saito muudatused heaks kiidetud Fordi juhtkonna poolt Debronis ja esitatud Mazdale. Nüüd oli kord Mazda
inseneride kurvastuseks, vaatamata sellele kiideti disain heaks ja auto töödeldi muudatustele vastavaks.
Nüüd, kus kõik jõudsid ühisele nõusolekule, alustas Mazda keerulist protseduuri- originaalile vastavuse
kontrollimist. Ja siis tekkisid küsimused.
Üks küsimustest seisnes tootmise asukoha määramises. Mazda plaaneeris ehitada USA-sse oma tehast, aga Fordil
oli vaba valutehas Flet Rockis, Mitchiganis, mis asub 15 miili kaugusel peakorterist Debronis.
Peale pikaajalisi läbirääkimisi Mazda ostis selle tehase Fordilt ja tegi sellest lao, aga kõrvale ehitas
kaasaegse tehase. Selles tehases hakatakse tootma uut "Mustangit" ja tema konstruktsiooni teisikud Mazda MX-6
ja 626. Mustang, MX-6 ja 626 omasid sarnast sisikonda. Nad olid esiveolised, Mazda 2.2L 4 silindrilise
mootoriga, mis oli asetatud risti sõidusuunaga ja omas alumiiniumist ploki kaant. Iga silindri kohta oli
3 klappi hüdrokompensaatoritega, mis andis suurema hooldusvälba.
Mootri juhtimiseks oli elektroonilije juhtplokk, mis omas mitme punkti sissepritset.Baasvariandi mootoril oli
110 h/j 4700 rp/m ja väändemoment oli 176 N/m 3000 rp/m. GT versioonile paigaldati turbokompressor firmalt
MItsubishi/IHI, vahejahuti, detonatsiooni andur ja elektrooniline ülerõhu andur. Selliste muudatuste käigus
oli surve silindrites 9,3 Atm u 3000 rp/m juures, minimaalne oli alandatud kuni 7,3Atm. Tulemuseks oli mootori
võimsuseks 145h/j 4300rp/m ja soliidne väändemoment 227n/m 2000rp/m juures, mis kasvas 3500rp/m 258n/m
suuruseks. Koosluses: voolujoonelisus ja agresiivsed kere jooned, ei olnud uus Mustang sarnane eelnevate
mudelitega ja tõmbas tähelepanu. GL ja LX variandid ei olnud kaunistatud lisadega(tuulesuunajad, antitiivad,
karbilaiendid), omasid uskumatult väikest tuuletakistust- 0,308, samas GT variandil laiemate rehvidega,
õhuavadega esiosas ja spoileriga oli õhutakistuseks mõõdetud 0.312. Tolle aja kohta olid näitajad enam, kui
head. Õnnetuseks, kui jõudsid kuuldused uuest Mustangist avalikkuseni, tõusis suur kriitika laine. Põhjuseks
oli esivedu, jaapani pärand ja V8 puudumine.
FORD PROBE
Samal ajal hakkasid III põlvkonna Mustangi müüginumbrid suurenema ja V8 kütuseõgardlike mootorite probleem
polnud enam probleem. Bensiini hind langes ja Ford sai hulgaliselt negatiivseid teateid "tõeliste" Mustangite
kummardajatelt,oli sunnitud üle vaatama oma plaane seoses uue Mustangiga valgelt lehelt. Ford-Mazda sport
kupee, pretendeeriv Mustangi embleemile, nimetati ümber Probe-ks. Esimene Ford Probe esitleti publikule 1988a.
mais Chicago autoshow-l, kui 1989 aasta mudel. Vaatamata oma ilmselt sportlikule väljanägemisele, omas Probe
piisavalt lisasid rahuldamaks mugavuse ja luksuslikkuse kummardajaid. Lisade nimistus oli kondinsioneer,
püsikiiruse hoidja, kompuuter ja täis elektro pakett. GT standart variant oli varustatud ka kõikide rataste
ketaspiduritega ja pidurite blokeerumisvastase süsteemiga(lisana). Kui aga soovite automaatkäigukasti, siis
peaksite unustama turbokompressori ja valima GL ja LX mudelite vahel.
Nendel mudelitel oli pehmem vedrustus, rehvid kitsamad ja kere tagasihoidlikum- ilma laiendite ja antitiivata.
Võrreldes GL-i LX-ga oli viimane luksuslikum ja mõningate sarasustega GT-ga: enamate reguleerimisvõimalustega
istmed, roolisamba asendi muutmise võimalusega, elektriliselt peeglite asendi muutmisega ja kergmetallist
velgedega. Nagu ka GT, nii ka GL ja LX mudelitel oli erinevaid lisasid, mis suurendasid mugavust. Kui teil oli
vaja elektroonilist armatuurlauda, siis oli ainus variant LX.
Ford Probe sai endale tõsised konkurendid oma sektoris. Toyota Celica, Honda Prelude, Nissan 200SX ja Mazda
MX-6, aga näitas end tugeva konkurendina. Mitte vähemääravaks faktoriks konkurensis oli tema hind-
täisvarustuses Probe GL maksis 17 600 USD aastal 1988.
1990 aastal tehti kerge kere restailing, sammuti lisati uus mootor. LX mudelitele paigaldati nüüd populaarne
Fordi mootor. 3,oL, 24 klappi, V6, elektroonilise sissepritsega- nimega"Vulkan". Algselt projekteertud Yamaha
firmas, omas uusima põlvkonna mootori juhtimis süsteemi ECC-IV ja oli kasutusel sammuti mudelitel Taurus ja
Ranger. Loomulikult MX-6 ja 626-le neid mootoreid ei paigaldatud. Mootoril oli 140 h/j 4800rp/m juures ja
pöördemoment oli 217 n/m 3000rp/m juures. Kusjuures 80% pöördemoment saavutati juba 1000rp/m juures! 1992
aastal moderniseeriti antud mootorit ja saadi veel lisaks 5 h/j ja 7 n/m pöördemomenti. Samal aastal oli
teise põlvkonna Probe tegemine täies hoos. Seekord pani Ford tingimuseks projekteerimise algusest saati olla
tegemise juures.
Fordi ja mazda meeskonnad ühinesid taas, et teha täielik restailing ja 1993-ks aastaks esitleda järgmise
põlvkonna Probe. Ka seekord oli platvormiks Mazda. Seni kuni Ford nokitses välimuse ja interjööri kallal,
tegelesid Mazda meeskond mootori ja veermiku kallal.
Uus probe kasvas 5 cm pikemaks, 10 cm laiemaks ja kaalus kaotas 60 kilo.
Ford lõi imelise auto, ideaalse juhitavusega, püüdes vältida isiklikke vigu, mis olid tekkinud esimese
põlvkonna väljatöötamisega. Baasmudel sai Mazda mootori,2,oL 4 silindriga 16 klapiga millel oli 115h/j
5500rp/m ja 168 n/m 3500rp/m. GT mudel sai uue 24 klapiga V6 mootori Mahuga 2.5L. Seegi oli Mazda mootor.
Mootoril oli muutuva mahuga sisselaske kollektor, mida juhiti kompuutri poolt ja mitme punkti pritse süsteem.
Antud mootor tootis 164h/j 6000rp/m ja 211n/m 4000rp/m. Uut Probet esitleti avalikkusele 1992 aasta augustis.
Kui Ford 1994. aastal esitles(lõpuks ometi) uut Mustangit, hakkasid Probe müüginumbrid langema. Seepärast
otsustas Ford, et lõpetab probe tootmise 1996. aastal, kuid suutis vastupidada 1997. aastani.
Sellel viimasel Probe aastal püstitas Ford ebameeldiva rekordi, müüdud autode arv oli 32 505, mis oli halvim
näitaja kõikide Fordi mudelite kohta. 17. märtsil 1997. aastal teatas Ford ametlikult, et on lõpetatud
Probe, Thunderbird, Cougar ja Aerostar tootmine.
Vaatamata sellele otsustas Ford hiljem esimesed kolm mudelit uuendada.
Probe kolmas põlvkond pidi platvormiks saama Ford Contour ja Mercury Mystique. Baasmudeli mootor pidi olema
teise põlvkonna 4 silindriline mootor, kuid 125h/j- ga 5500rp/m ja 217n/m 4000rp/m. GT mootor pidi olema
sama mis oli eelmise põvkonna GT-l aga 170h/j 6250rp/m ja 275 n/m 4250rp/m juures(andmed sarnanevad
Jaapani siseturul olevate mootoritega).
Kahjuks, sammuti, kui Probe pidi olema Mustangi neljas põlvkond, uus Cougar nägi ilma sellena, mis pidi
olema Probe kolmas põlvkond. 1998. aastal esitles Ford uut Probet, mis oli tegelikult uuendatud Mercury
Cougar 1999. aastast.
---------------------------------------------------------------------
Materjal on võetud: http://www.paneuro.ru/main/oth/auto/ford/12.html
Ja minu oma algatusel tõlgitud. Loodan, et sisu on arusaadav.
Kasutaja avatar
tomkulibin
 
Postitusi: 7976
Liitunud: 28 Okt 2005, 20:42
Asukoht: Tallinn tel:53435757

PostitusPostitas tomkulibin » 15 Mai 2008, 19:47

Lisaks eelnevale tekstile leidsin ka pilte sellest kuis alates 1979-ndast aastast alates üritati kere disaini paika saada ja seeriatootmisse saada seda õnnetut Probet.
Otselink siis http://www.performanceprobe.com/gallery/concept.php
In 1979, Ford introduced a concept car series named the Probe. Between 1979 and 1985 Ford would introduce five Probe concept cars that displayed features such as extreme aerodynamics, wrap-around glass, and flip-up headlamps. In 1988, Ford gave the Probe badge to a new production car that featured many of the concepts that the concept line first featured.
Probe I - 1979
Pilt
The Probe I, introduced in September of 1979 at the Frankfurt Motor Show, was the first of the Probe concept vehicles. Originally introduced as a two-door hatchback, it featured popup headlamps, flat wheel covers, and covered rear wheels. It was built on a Mustang chassis and was powered by the Mustang's 2.3L 4-cylinder engine. With a drag coefficient of only .250, it got a solid 40mpg fuel efficiency rating. The Probe I's sleek shape was to be the design for cars to come by Ford for the late '80's. Less then a year later, during the spring/summer of 1980, Ford unveiled the four-door version of the Probe I.

Probe II - 1980
Introduced in 1980, the Probe II was designed as a less 'radical' concept car the the Probe I and was considered for future production in 1985. The Probe II was more geared toward safety then its predicessor, however never made it to the production line.
Pilt
Pilt
Pilt

Probe III - 1982
Pilt
Pilt
Pilt

Concept Drawings http://www.performanceprobe.com/index2. ... oncept.php
The Probe III was introduced at the Frankfurt Auto Show in the fall of 1982. It was a four passenger sedan that was designed and built in Europe. Its aerodynamic design sported a drag coefficient of only .220.

Probe IV - 1983
Pilt
The Probe IV, introduced in 1983, was the fourth concept vehicle to bear the Probe name. It was a four passenger sedan that had a drag coefficient of only .150... a world record for automobiles that is only matched by jet planes.

It had a 1.6L electronic fuel injected 4-cylinder engine that produced 102 horsepower and was tilted 70° to accommodate the low profile hood. Power was distributed through an advanced 3-speed automatic transaxle.The radiator was an advanced aluminum design that, along with the A/C condenser, was located in the rear quarter panels. Specially designed Goodyear tires had an aerodynamic tread pattern while the wheels were covered by a flexible membrane cover. A computer controlled vehicle height, attitude, and spoiler adjustments, all of which were speed sensitive and/or manually controlled. It had a steel and kevlar body to minimize weight, as well as aerodynamic headlamps, concealed windshield wipers, and flush underbody, all designed to minimize resistance.

Specifications
Engine: 1.6L 4-Cylinder
Compression Ratio: 9.7:1
Horsepower: 120@5500rpm
Torque: 98@5200rpm
Tires: 155/75-16

Length: 187.2"
Width: 71.9"
Heigth: 47.3"
Wheelbase: 107.0"
Fuel Capacity: 13 gal.
Luggage Space: 10 cu.ft.
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Probe V - 1985
Pilt
The Probe V, introduced in 1985, was the last on the line of the Probe concept vehicles. This 2+2 mid-engine Probe offered huge sliding doors opening high into the roof, eight "mini-quad" headlamps in its smooth nose, flush glass, a vertical stabilizer, fully enclosed underbody, and fully ducted cooling. A projected holographic display of the electronic instrumentation and a unique tilt/telescoping steering wheel highlight the interior.

The Probe V also boasted a drag coefficient of a mere .137-lower than an F-15 fighter. Ford claimed it could maintain a speed of 50mph on only 5 horsepower, of which 2 horsepower was needed to overcome head resistance. A dorsal fin steadied the car in crosswinds.
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Ford Probe - 1988 (vi)
Pilt
Viimati muutis tomkulibin, 22 Jaan 2009, 07:51, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar
tomkulibin
 
Postitusi: 7976
Liitunud: 28 Okt 2005, 20:42
Asukoht: Tallinn tel:53435757

PostitusPostitas Mario » 15 Mai 2008, 21:07

ulme.. :D
see Sierrari põine Probe on äge :D kui sinna lisada 2.8Cossu ja 4x4 oleks kõva pill olnud Euroopas :D

viimane Concept võib isegi varsti tõelisuseks saada - kui 5hj abil 100km tunnis sõidetakse :D
If you can't fix it with a hammer... Then you've got an electrical problem!!
Kasutaja avatar
Mario
 
Postitusi: 6069
Liitunud: 29 Mär 2006, 17:37
Asukoht: Tartu-Türi-Jõgeva /55 608 255

1999 Mazda 626

PostitusPostitas maaks » 16 Mai 2008, 12:18

________________________________________
Reisid korraldab: http://reisikorraldaja.ee/
Kasutaja avatar
maaks
 
Postitusi: 448
Liitunud: 16 Nov 2005, 18:53
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitas Evert » 21 Jaan 2009, 15:34

raivo98 kirjutas:Väga huvitav jutt oli, aga mul. Tekkis sellega ka üks küsimus. Mille sarniirid, muksid, rooli otsad ja muu jama läheb siis esimese põlvkonna Probele? Olen poodides kolanud aga nemad mind ei ole veel aidand sellega.


Põm'tselt kogu tehnika ja veermik on GD ('88-'91) Mazda 626.
Evert
Moderaator
 
Postitusi: 2201
Liitunud: 02 Veebr 2005, 21:49
Asukoht: Tln

PostitusPostitas raivo98 » 22 Jaan 2009, 00:26

Evert kirjutas:
raivo98 kirjutas:Väga huvitav jutt oli, aga mul. Tekkis sellega ka üks küsimus. Mille sarniirid, muksid, rooli otsad ja muu jama läheb siis esimese põlvkonna Probele? Olen poodides kolanud aga nemad mind ei ole veel aidand sellega.


Põm'tselt kogu tehnika ja veermik on GD ('88-'91) Mazda 626.


Ühe sõnaga kui tahan neid siis selle maisna veermik on sama mis mul vaja. Aitäh.

NB! Mina olen siin oma probleemiga kuna Probe foorum ei tööta. Sorry!!!
raivo98
 
Postitusi: 30
Liitunud: 17 Jaan 2009, 12:24
Asukoht: Kuressaare

PostitusPostitas Sven » 22 Jaan 2009, 07:33

raivo98 kirjutas:NB! Mina olen siin oma probleemiga kuna Probe foorum ei tööta. Sorry!!!


Nagu siin teemas kirjas siis Probe ongi ju tegelikult Mazda ja meil siin peale sinu veel nii mõnigi Probe omanik :wink:
Sven
 


PostitusPostitas tomkulibin » 22 Jaan 2009, 07:59

raivo98 kirjutas:
Evert kirjutas:
raivo98 kirjutas:...Mille sarniirid, puksid, rooli otsad ja muu jama läheb siis esimese põlvkonna Probele? Olen poodides kolanud aga nemad mind ei ole veel aidand sellega.


Põm'tselt kogu tehnika ja veermik on GD ('88-'91) Mazda 626.


Ühe sõnaga kui tahan neid siis selle maisna veermik on sama mis mul vaja...

Aga tegelikult on erinevusi ikka küll. Probe GT ehk turbomootoriga isendi veovõllid ja võlli otsad on pärit Mazda GE kerega ja 2.5 l mootoriga isendilt ja rumm ise on tal personaalne. GE rummust erineb tsentri rõnga(mis tsentreerib ratast) mõõduga. Ehk propsi velje tsentri ava on väiksem, Mazda GE oma suurem.
Mul ongi saatuse kurja käe läbi ühel pool originaal ja teisel pool moditud GE jagu rumm.
Kasutaja avatar
tomkulibin
 
Postitusi: 7976
Liitunud: 28 Okt 2005, 20:42
Asukoht: Tallinn tel:53435757


Mine Mazda mudelid

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 0 külalist