Salongiradiaatori läbipesu ja probleemid

Siia postita see mis teiste teemade alla ei lähe

Salongiradiaatori läbipesu ja probleemid

PostitusPostitas Mario » 04 Dets 2007, 10:43

Küsimus siis selles, et kus asub GE-l salongiradikas.. (mul on siis luukpära, kui see midagi muudab).. sai pestud läbi jahutussüsteem ja sooja tuleb juba nagu kiiremini, aga tugevamalt võiks tulla.. seega pakun et salongiradikas on umbe lännu.. :P

kui palju ma armatuuri eest pean lammutama? :P
Viimati muutis Mario, 04 Dets 2007, 21:22, muudetud 1 kord kokku.
If you can't fix it with a hammer... Then you've got an electrical problem!!
Kasutaja avatar
Mario
 
Postitusi: 6050
Liitunud: 29 Mär 2006, 17:37
Asukoht: Tartu-Jõgeva /55 608 255

PostitusPostitas villi » 04 Dets 2007, 14:24

Mario võid proovida veel ühte varjanti. Oma eelmisel autol primeral tegin ja sai palju parem. Ma muidugi ei tea kuidas su v6-l nende soojendus radika voolikutele ligipääs on. Mina võtsin ploki küljest voolikud lahti.Ühele voolikule panin pimeda ette ja teisele voolikule köögi väikse trehtli. Ajasin keedukannuga äädika soojaks ja valasin sisse. Lasin nii pool tunnikest seista ja välja. Siis võtsin söögisoodat tegin lahuse ja kordasin protsetuuri kaks korda. Sooda neutraliseerib happe see on vajalik muidu jääb see närima sinu auto jahutus süsteemi. Ja pärast voolikuga vee läbipesu. Soovitavalt läbipesu teha teistpidi kui radikas jahutusvedelik jookseb. Ehk oli abiks. :wink:
Kasutaja avatar
villi
 
Postitusi: 281
Liitunud: 17 Okt 2007, 20:27
Asukoht: Lääne-Virumaa

PostitusPostitas Mario » 04 Dets 2007, 17:41

hmm
see oli tõesti midagi teistsugust.. :)

ma tegin hetkel läbipesu mingi poe vahendiga, midagi ka aitas.. aga peab sinu varianti proovima siis kui ilmad veidi soojemad on :D

tänud Villi, see oli väärt nõu.
If you can't fix it with a hammer... Then you've got an electrical problem!!
Kasutaja avatar
Mario
 
Postitusi: 6050
Liitunud: 29 Mär 2006, 17:37
Asukoht: Tartu-Jõgeva /55 608 255

PostitusPostitas undu » 04 Dets 2007, 18:21

Hmm, äädikas pole just kõigeparem kummidetailidele. isegi kui asi 30 min pärast soodaga neutraliseerida jõuab äädikas oma lammutustööd teha.
Mina igatahes oleks ettevaatlik, enda autol nii ei teeks.
Minu tagasihoidlik arvamus, igaks juhuks kirjutan, siis olen vähemalt hoiatanud (kui üldse midagi juhtuma peaks)

Igatahes edu ja jõudu kõigile, kes katsetada viitsivad :)
see, kes palju räägib ei pruugi alati palju öelda
undu
 
Postitusi: 200
Liitunud: 04 Jaan 2007, 16:50
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitas Mario » 04 Dets 2007, 18:27

no töökaaslane julges torusiili kasutada, sis ma arvan et see ei ole ehk midagi väga hullu :D
If you can't fix it with a hammer... Then you've got an electrical problem!!
Kasutaja avatar
Mario
 
Postitusi: 6050
Liitunud: 29 Mär 2006, 17:37
Asukoht: Tartu-Jõgeva /55 608 255

PostitusPostitas villi » 04 Dets 2007, 19:44

Hmm. 30% söögiäädikas teeb kummivoolikutele viga? Kooliajast mäletan, et kõikidel katseklaasidel olid kummikorgid peal ja seal oli igasugu keemiat. Mario ootaksin hr.Kulibini vastuse ära. Nimelt pean tema vastuseid väga kompentenseks. :wink:
Kasutaja avatar
villi
 
Postitusi: 281
Liitunud: 17 Okt 2007, 20:27
Asukoht: Lääne-Virumaa

PostitusPostitas jaan mmc » 04 Dets 2007, 20:11

villi kirjutas:Hmm. 30% söögiäädikas teeb kummivoolikutele viga? Kooliajast mäletan, et kõikidel katseklaasidel olid kummikorgid peal ja seal oli igasugu keemiat. Mario ootaksin hr.Kulibini vastuse ära. Nimelt pean tema vastuseid väga kompentenseks. :wink:

villi meetod on parim võimalik, lisada on ehk ainult nii palju et kui nimetatud lahus on radikas toimida jõudnud võiks selle välja lasta õhu survega (mitte üle 3 baari). Sellega saab lihtsalt rohkem settinud sodi radikast välja. Kui radikas on aga väga õhukeseks roostetanud võib õhu rõhk selle laiali lüüa! Õhuga puhastades olgu väljuval torul/voolikul muidugi korgid vms. eest ära :!: Ja veel, kui jahutus süsteemi katlakivi lagundamis aineid panna siis tosooli hulka valades ei toimi need kunagi nii efektiivselt kui veega täidetud jahutus süsteemis.
vana algaja
jaan mmc
 
Postitusi: 28
Liitunud: 05 Nov 2007, 23:25
Asukoht: pärnu

PostitusPostitas tomkulibin » 04 Dets 2007, 21:05

Saabus jumal
Laskuge põlvili ja kuulake hoolega :D
Ok, ma pakun oma arvamuse.
Korra sai tehtud kod. "Choise" 323le soendusradika läbipesu spetsiaalse keemiaga(tööalaselt küttesedmete remont ja ka keemiline läbipesu vastavate seadmetega/pumbad,filtrid, settemahutid, ehk ollus on pidevas liikumises läbipesu ajal).Tulemus: läks paremaks, aga mitte heaks(keemia ise betoonpõrandale tilkudes võttis vahule-räige). Keemia mida kasutasin, oli ettenähtud katlakivi ja rooste eemaldamiseks vasest soojusvahetitele ja ohutu plastikule ja kummile(juhendis nõnda kirjas). Samas tosooli lagunemise/sadestuse jäätmed on ilmselt miskit muud ja sarnase keemiaga temast lahti ei saanud. Ilmselt ka kodukeemias kasutatav kohvikannu katlakivi eemaldi on suht vähe efektiivne.
Torusiil ilmselt peaks olema universaalsem lahusti/hape, ehk saaks jagu antud ollusest(pole kindel) ja kas ta tosooli jäätmetest jagu saab, pole ka kindel.
ÄÄdikhape- ilmselt kange(mitte toidu 30%) ehk isegi saaks jagu sellest ollusest(jällegi pead ei anna) ja kui hästi mõjub plasti ja kummi tervisele(ei pruugi kohe väljenduda) ei tea keski miskit kindlat väita.
Neutraliseerimine on oluline igasuguse happe kasutamisel(veega loputamine on happe lahjendamine ehk raktsioon jätkub aga aeglasemalt, leelis on happe surm).
Loputamine peaks toimuma muutuva voolusuunaga, võimalusel õhumullide ja vee segu(toimib efektiivsemalt paljast veest või kuivast õhust)

Uus radikas? Hind on kirves.
http://www.exist.ru/resultr.asp?pcode=G ... =01c&sr=38 (kui isegi on eestis odavam, siis arvan, et mitte oluliselt)
kasutatud radikas- kas on parem olemasolevast?
Samas ise vahetada- armatuurlaud täies tükis maha, alles siis pääsed ligi soenduse korpusele, mille sees istub radikas ise
http://213.234.216.242/mazda/details.as ... d=BA00022F
ajaliselt teenenduses läheb u tööpäev, ehk 8 tundi x 300 või ka enam krooni.
Vihjeks veel sobivustabel:
http://www.elcats.ru/fullinfo.asp?flag= ... d=49E3901F
Seega miskit kindlat vastust ei andnud(nagu mustlase ennustusedki), aga valikuvõimalusi küll.
Küll nüüd lajatasin. Ok epistel on lõpetatud, võite püsti tõusta
:D
Kasutaja avatar
tomkulibin
 
Postitusi: 8362
Liitunud: 28 Okt 2005, 20:42
Asukoht: Tallinn tel:53435757

PostitusPostitas Mario » 04 Dets 2007, 21:21

no käed pepust välja ei kasva, seega armatuuri lammutamine probleemi ei valmista :)

ma ootasin pigem vihjeid keemia osas :)

lisaks korrigeerisin pealkirja natu..
If you can't fix it with a hammer... Then you've got an electrical problem!!
Kasutaja avatar
Mario
 
Postitusi: 6050
Liitunud: 29 Mär 2006, 17:37
Asukoht: Tartu-Jõgeva /55 608 255

PostitusPostitas tomkulibin » 04 Dets 2007, 21:50

Mario kirjutas:...ma ootasin pigem vihjeid keemia osas

Meie majas(tööl) kasutatakse keemiat nimega "Caltioniit" ja kasutame u kuni 10% lahust(eduliselt lammutab betoonpõrandaid).
Kasutaja avatar
tomkulibin
 
Postitusi: 8362
Liitunud: 28 Okt 2005, 20:42
Asukoht: Tallinn tel:53435757

PostitusPostitas Mario » 04 Dets 2007, 21:54

äge on see, et autopoes on ainult mingi RadFlush ja kodukeemia osakonnas ei osata autole midagi soovitada :lol:
If you can't fix it with a hammer... Then you've got an electrical problem!!
Kasutaja avatar
Mario
 
Postitusi: 6050
Liitunud: 29 Mär 2006, 17:37
Asukoht: Tartu-Jõgeva /55 608 255

PostitusPostitas villi » 04 Dets 2007, 23:03

Tõusin püsti. :lol:
Kasutaja avatar
villi
 
Postitusi: 281
Liitunud: 17 Okt 2007, 20:27
Asukoht: Lääne-Virumaa

PostitusPostitas tomkulibin » 05 Dets 2007, 07:38

villi kirjutas:Tõusin püsti. :lol:

Nüüd võta vabalt. :D
Kasutaja avatar
tomkulibin
 
Postitusi: 8362
Liitunud: 28 Okt 2005, 20:42
Asukoht: Tallinn tel:53435757

PostitusPostitas tomkulibin » 05 Dets 2007, 07:43

Mario kirjutas:äge on see, et autopoes on ainult mingi RadFlush ja kodukeemia osakonnas ei osata autole midagi soovitada :lol:

Otsi välja kontaktandmed firma kohta, mida nimetatakse "FILTER", neil on seal keemik, kes teab igasugu läbipesudest üksjagu palju(ta ongi kohe päris keemik ja tema töö ongi läbipesid ja muu säärane). Olen meie (tööalaste) probleemidega pöördunud mõned korrad tema poole, on piisavalt tõhusat abi saanud. Pole ta olnud ka kitsi konsultatsiooni jagama telefoni teel.
Kasutaja avatar
tomkulibin
 
Postitusi: 8362
Liitunud: 28 Okt 2005, 20:42
Asukoht: Tallinn tel:53435757

PostitusPostitas Mario » 05 Dets 2007, 09:09

tänud jällegist.. :D
hakkan uurima.. :P
If you can't fix it with a hammer... Then you've got an electrical problem!!
Kasutaja avatar
Mario
 
Postitusi: 6050
Liitunud: 29 Mär 2006, 17:37
Asukoht: Tartu-Jõgeva /55 608 255

PostitusPostitas undu » 05 Dets 2007, 09:45

villi kirjutas:Hmm. 30% söögiäädikas teeb kummivoolikutele viga? Kooliajast mäletan, et kõikidel katseklaasidel olid kummikorgid peal ja seal oli igasugu keemiat.

Ega ma enam vaileda ei tahagi, loomulikult tasub konsulteerida inimestega firmast, kes päevast-päeva tegelevadki asjaga.
Lihtsalt mainin, et söögiäädikaga veekeedu kannust katlakivi eemaldades juhtub varem v hiljem see, et kann hakkab vett läbi laskma spiraali-lüliti kaudu - äädikas ikkagi murendab sealsed tihendid - seda teeb igasugune hape. Toime ei ole kohene, aga kuna auto osad peavad taluma eriti talvel ektreemseid temp muutuseid, siis võib toime avalduda aasta-paariga.
Ja rääkides katseklaasidest - oled sa nii kindel, et neid korke ei vahetatud mitte kunagi :P Ja nägid sa kunagi juhust, kus hape pandi katseklaasi ja keerati siis korgi peale seisma?

Ja veel lahustavatest ainetest - happed aitavad edukamalt igasugu anorgaanilise saasta puhul - katlakivi jm sadestused.
Seevastu mainitud torusiil on happevastand - leelis (KOH v NaOH kõige levinumalt) - nende toime on tuntav orgaaniliste sadestiste puhul, näiteks kanalisatsiooni süsteemid, kust leiame juukseid ja toidurasvu jne. Auto salongiradikast ma neid asju leida ei loodaks :P
Kui jahutussüsteemis ei ole kunagi kasutatud vett (destvesi ei lähe arvesse), siis klassikalist katlakivi sealt leida on suht vähene tõenäosus ja seega ka katlakivieemaldaja ei saa eriti tõhusalt aidata.
see, kes palju räägib ei pruugi alati palju öelda
undu
 
Postitusi: 200
Liitunud: 04 Jaan 2007, 16:50
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitas Mario » 05 Dets 2007, 10:19

no õnneks või kahjuks, tuli minu süsteemist niipalju roostet et paha hakkas :D seega tõendid veest on olemas.. :) esimese kolme pesuga tuli vaid cappuccino moodi asja sealt välja :lol:
If you can't fix it with a hammer... Then you've got an electrical problem!!
Kasutaja avatar
Mario
 
Postitusi: 6050
Liitunud: 29 Mär 2006, 17:37
Asukoht: Tartu-Jõgeva /55 608 255

PostitusPostitas jaan mmc » 05 Dets 2007, 22:44

To. undu Autode jahutus süsteemidest leiab tavaliselt just nn. katlakivi ja mitmesuguste metallide (alumiinium, raud, vask) oksiide, oksiidid pärinevad muidugi süsteemist endast, katlakivi tavaliselt mitte kvaliteetsest (kraaniveega lahjendatud) tosoolist. Muiddugi võib süsteemi olla sattunud olenevalt omaniku fantaasiast veel muudki alates mootori õlist, lekke peatamis ainetest kuni kana munadeni välja :lol: :wink:
vana algaja
jaan mmc
 
Postitusi: 28
Liitunud: 05 Nov 2007, 23:25
Asukoht: pärnu

PostitusPostitas 323IFF » 12 Dets 2007, 18:10

tegi ühel oma autol äädikaga,3KORDA 1/3 auto süsteemi kohta,sõites selle seguga ca150 km maha .Temp .tõus esiklaasi peale puhudes oli 4KRAADI.Teisel autol polnud aega nii palju lahjendada,panin poole pudeli kaupa,peale teist pudelit ehk neljandat segu hakkas veepump lekkima,,
auto läbisõit oli 233600 ,arvestasin et ongi loomulik kadu..
4wd-l 101000KM läbisõitnul autol kasutasin kodumaist ORTO toodangut
(kohvi masinate ja triikraudade jaoks tehtud),aitas.
erinevalt RED BULL-ST minu pakutavad tiivad kannavad kauem, Kysi ATSi karikate tulemuste pöhjusi....
Kasutaja avatar
323IFF
 
Postitusi: 537
Liitunud: 07 Juul 2005, 11:04
Asukoht: TALLINN kIVIMÄE : 52 88765

PostitusPostitas rnz » 12 Dets 2007, 20:22

Kasutasin samuti radflushi, tegin selle pudelitäie ja vee segu ning lasin käia 10 minti ning seejärel loputasin 2-3x puhta veega ning julgen kindlasti väita, et sellest oli abi.
Vara üles, hilja voodi-nõnda Mazda majja toodi.
Kasutaja avatar
rnz
 
Postitusi: 46
Liitunud: 18 Mär 2007, 21:58
Asukoht: Tartu

PostitusPostitas Mario » 12 Dets 2007, 20:37

tubli poiss :)
If you can't fix it with a hammer... Then you've got an electrical problem!!
Kasutaja avatar
Mario
 
Postitusi: 6050
Liitunud: 29 Mär 2006, 17:37
Asukoht: Tartu-Jõgeva /55 608 255

Re: Salongiradiaatori läbipesu ja probleemid

PostitusPostitas killer666 » 19 Veebr 2010, 20:14

Siin ühes teises temas oli pilt , kus salongiradikas oli seest paksult sitta täis.
Mul keiss selline , et v6tsin lõdvikud lahti ja puhusin sealt läbi. Puhudes Käis 6hk küll ilma igasuguse takistuseta läbi. Seega ei tohiks olla mul viga salongiradiaatoris. Panin alumisele torule punni ette ja valasin radika keemiat täis , veerand tunni pärast tyhjaks lastes ei tulnud sealt mingit plöga ega pläga. Kas v6ib eeldada , et asi on korras? Kuigi sooja ei tule.
Kasutaja avatar
killer666
 
Postitusi: 69
Liitunud: 08 Apr 2008, 15:26

Re: Salongiradiaatori läbipesu ja probleemid

PostitusPostitas Mario » 19 Veebr 2010, 20:38

oletan samuti, et torustik on puhas, kuid termostaat kinni jäänud avatud asendisse. Kui on veel see odava otsa termokas, siis ei imestagi. See ka hetkel ainuke variant. Sooja peaks igaljuhul ka siis tulema, kui radika ette papitükki ei pane... Samas proovi ära see, et peida pool radiaatorist papitüki taha (ventilaatori tööala jäta vabaks) ja vaata, kas siis hakkab tulema miskit.samas kui kapoti all on torud tulised, süüdistaks mina termostaati.
või on soojenduse juhpaneeli ja klappide vahelt tross jooksu pannud. omal oli sama juhus, kui suvel avastasin, et tulist õhku tuleb.. Tross oli oma koha pealt lahkunud ja ei liigutanud õhuvooluklappe...
If you can't fix it with a hammer... Then you've got an electrical problem!!
Kasutaja avatar
Mario
 
Postitusi: 6050
Liitunud: 29 Mär 2006, 17:37
Asukoht: Tartu-Jõgeva /55 608 255

Re: Salongiradiaatori läbipesu ja probleemid

PostitusPostitas killer666 » 19 Veebr 2010, 20:57

Eelmis omaniku käest kysisin , et miks esimene radiaks on kuum , kuna 6ues nii kylm , tema valetas mulle , et pikast s6idust tuli. Ometigi olid aknad udused. Temp seier liigub päris kiiresti keskele ja jääb sinna püsima.
edit: http://ladu24.ee/et/ladu1/1906/4,85,0,1/107265
Kas keegi teab termostaadi m66tusid?
Omal sellise välimusega termostaat kuskil , aga ei tahaks ilma asjata lammutama hakata.
Kasutaja avatar
killer666
 
Postitusi: 69
Liitunud: 08 Apr 2008, 15:26

Re: Salongiradiaatori läbipesu ja probleemid

PostitusPostitas killer666 » 20 Veebr 2010, 16:41

Nii , kuna mul ei olnu midagi muud teha , siis lahkasin veidi seda asja. Soendusradika ribidel tundus k6ntsa olevat ja imesin tolmuimejaga ära selle , tulemuseks puhub nyyd veidi vabamalt seda 6hku.

Leidsin üless mingi termostaadi , pärit oli ta lancerilt , aga võrreldes civicu omaga oli täpselt sama m66tu.
Keetsin siis vett ja 80"c juures oli veel termostaat kinni , 84 juures läks lupsti lahti. Päris kinni läks umbes 70 juures , aga v6ibolla oleks k6rgema tempiga ka läinud , aga vesi jahtus liialt kiiresti. Termostaadi peal siis 82"C.

Lahkasin siis mazda oma maha kähku ja imekombel oli termostaat täpselt samade m66tude ja kujuga(!)(ja ladu24.ee andmetel ei ole need termostaadid vahetattavad.)
Pidingi lihtsalt ära vahetama , aga padruni kärr oli ära jäätanud ja läksin sooja sulatama. Testisin siis vana termostaati ka avanes ka umbes 84"c , aga sulgus märksa kiiremini kui teine. Aga igaks juhuks vahetasin ära.

Tulemus :D
Ennem näitas seier keskele ja nagu mingi 1mm yle selle. Nyyd näitab täpselt keskele. Seega vana oli parem.
Kuuma endiselt ei tule:(. Näpuga katsudes tundus soenduse torud kuumad olevad , seega jääb yle , et soendusradikas on sita soojusjuhtivusega v6i ikkagi mingit paska täis.
Pilt'
acar.ee-88eek 82"c
ladu24.ee 88"C 160 eek
Huvitav millest selline hinna erinevus? Kas kuskilt odavalt seda 88"C ja üless ei saa?
Ladu1 ei näita et sobib mitsule ja hondale , ladu 24 annab päris pikka nimekirja sobivusest
edit: See peaks siis teoorias ka sobima?
Kui sisuliselt sama asi , miks nad seda mazdale ei paku? Kas mazdale ongi ettenähtud 82 kraadi variant?
Kasutaja avatar
killer666
 
Postitusi: 69
Liitunud: 08 Apr 2008, 15:26

Järgmine

Mine Üldine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 0 külalist