Veovõlli porikummide vahetus.

PostitusPostitas Anonymous » 07 Juul 2005, 15:31

Veovõlli kummide vahetus iseenesest pole raske, kuid kas see sul ludinal õnnestub, see on küsimus.

Tööde järjekord:
1) Auto kanalile ja käigukastist õli välja;
2) Keerad lahti käändtelje ja pooltelge ühendava mutri - suur ca 32 (tavaliselt paremoolse keermega kasutusel);
3) Ratas maha;
4) Järgmiseks pead saama käändtelje suht vabaks, see aga sõltub mudelist. Vanad 323-d vabasta alumine sarniir poltidest, 626 vabasta amort poltidest, ülejäänutel vaata ise- isee on saada käändtelg väljatõmmatavaks;
5) Sõber tõmbab käändtelge käigukastist eemale ja sina aitad kummiheebliga pooltelje käigukastist välja - rahulikult ja ühe nõksuga - ei käi meeletu jõuga;
6) Võtad poolteljeliigendid tasakesti käigukastist välja ja siis ka käändteljest;

Nüüd alles kepp hakkab ;D

7) Puhasta kupatus;
8) Vabasta kaitsekumme hoidvad vitsad ja tõmba kaitsekumm võlli peale, nii et nuudistik ja kuulid paljastuksid;
9) Kui on spets rakis kasutada siis kasuta seda, et saada välimine veovõlli ots nuudilt maha. Muudel juhtudel pead kinnitama võlli kruustangide vahele ja ise lööma haamriga (vähemalt 2 kilone ) vastu veovõlli otsa, et see liiguks nuudistikult maha. NB! Veovõlli ots on stoperdatud rõngastihvtiga, seega ära löö ainult ühelt küljelt, vaid keera vähemalt kaks korda, et tekiks löökide kolmnurk. NB! Üle kolme löögi ei soovita lüüa, sest siis lõikab tihvti katki - muidugi ega see nii lihtne ka pole, suurem oht on nuudid minema lüüa ja seda päris tõsiselt. Kui löökidega lahti ei saa siis...
10) Soovitan puhastada töötav liigend vanast määrdest ja panna uus asemele;
11) Puhastada katkine kaitsekumm ja kui on väike pilu sees siis on pohhui, kui tahad siis võid peene vasktraadiga pilu kinni tõmmata, kasutades naasklit ja nõelumistehnikat;
12) Panna ppoltelg tagasi;
13) Kinnita avatud sõlmed ja vala kindlasti ka käimakotti õli sisse.

Rohkem nagu ei oskagi midagi soovitada.
MIs puutub veovõlli otsa lahtitulekusse siis see on hul joppamise värk. Viimati vahetasin 7 tunniga neli otsa ja neist kaks tulid ideaalselt lahti aga kaks pidin relakaga puruks lõikama. Töö lõpuks oli hull kopp ees ja tarbisin sellepärast hulga õlut, rohkem nagu ei tahaks seda tööd hetkel teha.


Edu sulle
Anonymous
 


PostitusPostitas Reix » 07 Juul 2005, 15:49

to hotsepp: siin tahetakse teada välimiste kummide vahetust, sina kirjeldad sisemiste vahetust
Kasutaja avatar
Reix
 
Postitusi: 174
Liitunud: 02 Veebr 2005, 12:04

PostitusPostitas Anonymous » 07 Juul 2005, 19:00

Reix kirjutas:to hotsepp: siin tahetakse teada välimiste kummide vahetust, sina kirjeldad sisemiste vahetust

Loe korralikult läbi ja saad aru, et pean silmas ikka välimisi kaitsekumme. Räägin ju välimise veovõlli otsast võtmisest.
Või millest järeldad, et sisesmistest räägin.
Anonymous
 


PostitusPostitas choise » 07 Juul 2005, 19:13

aga millex on siis vaja käimakasti õli välja lasta?tõesti hivitab mix nii keeruliselt seda asja tegema peab kui välimisi otsi nagu kõvasti kergem ää võtta on?
choise
 


PostitusPostitas Anonymous » 07 Juul 2005, 20:15

Olen meelsasti nõus vaatama (julgen väita - kõvade meeste) välimiste veovõlliotste vahetust, ilma, et kogu veovõlli käigukastist välja ei võtaks. Tõsi, on võimalus auto ka tungiga nii kõrgele tõsta, et õli välja ei valguks, kuid siis on ebamugav tegutseda, kuidas kellegile.


Kas keegi on nõus siis sellist välimise veovõlliotsa vahetust näitama, saaks isegi kogemusi juurde.

Töö kiidab tegijat!!!

Kui keegi peab õli väljalaskmist keeruliseks ja hakkab veovõlli auto all tampima siis tuleb kogu võll nagunii käimakotist välja, nahui sellist jama vaja.

Ma tõsiselt kahtlen mehed, kas te ikka olete veovõlli otsi vahetanud. Vabandan kui kedagi solvasin oma umbusuga, kui teate, millest räägite siis olen nõus ja tänulik, kui järgmiste otste vahetuse ajal ka mind kampa kutsute ja õpetate oma nippe ka mulle. Inimene õpib kogu elu.
Anonymous
 


PostitusPostitas choise » 07 Juul 2005, 23:07

Kas oled kunagi välimisi otsi ilma võllita eemaldand?
kui oled siis peaxid ju teadma mis moodi need ka võlli otsast ää tulevad ja kui arvad et nad ää ei tule siis seleta palun mil moel sa saad välimise otsa kummi üle tugi laagri ja seda ka tervelt?
choise
 


PostitusPostitas Anonymous » 08 Juul 2005, 00:25

choise kirjutas:Kas oled kunagi välimisi otsi ilma võllita eemaldand?
kui oled siis peaxid ju teadma mis moodi need ka võlli otsast ää tulevad ja kui arvad et nad ää ei tule siis seleta palun mil moel sa saad välimise otsa kummi üle tugi laagri ja seda ka tervelt?

Ma ei saa su jutust aru, ma ju ütlesin, et alati olen eemaldanud terve võlli, kuhu kinnitub nii välimine kui sisemine ots. Mida sa mõtled?

Kas sa ise ka ikka aru saad missugune on välimine ja missugune on sisemine ots!? Mis seos on tugilaagril välimise otsa kummiga. Kui Välimise otsa ära võtad siis tõmbad ka kummi ju üle nuudi, hiljem uus asemel ja veovõlliots tagasi. Mis puutub siia tugilaager, pealegi on need ainult 626-tel ja siin pole autot veel avaldatud. Jutt kisub rohkem teineteisele asjade selgeks vaidlemiseks, millel ma erilist mõtet ei näe.
Anonymous
 


PostitusPostitas choise » 08 Juul 2005, 00:34

aga millex üldse võlli ära võtta?
sellest mina aru ei saa!!!
ja sry kui sa hakkad mootorit maha võtma võtad sa siis mootori maha või eemaldad äkki mootorilt auto?(ää solvu)
choise
 


PostitusPostitas choise » 08 Juul 2005, 00:45

ühe sõnaga asi kisub siin jamax selles teemas!
kui sa hätta jääd siis helista ja küsi aitan heameelega!
choise
 


PostitusPostitas veveix » 08 Juul 2005, 01:07

1) Keerad lahti käändtelje ja pooltelge ühendava mutri...
2) Siis võtad ratta alt ära....
3) Järgmisena lased sarniiri lahti ....
4) Siis eemaldad käändtelje ratta rummust....
5) Eemaldad käändtelje küljes oleva kummi.....
6) Võtad kätte suurema haamri lööd mõne korra vastu telje välimist liigendit nii et sa ei vigastaks kuule, et võlli küljest eemalduks.....
8)Hea oleks kui eemaldaksid vana liigendi määrdest kas diisel kütusega või siis bensuga....
9) Paned uue määrde liigendile....
9) Võtad vana kummi võlli küljest ära.....
10) Paned uue kummi asemele......
11) Paigaldad tagasi liigendi ja kinnitad kummi korralikult kinni....
12) Siis paned kõik asjad kinni jälle ilusti mis selle töö käigus lahti sai võetud

SA EI PEA VÕTMA KASTI KÜLJEST LAHTI JA ÕLI LIHTSALT AJA VIITEKS VÄLJA LASKMA!!!!!!!!! :twisted:
Kasutaja avatar
veveix
 
Postitusi: 157
Liitunud: 06 Juun 2005, 17:48
Asukoht: järvamaa

1995 Mazda Xedos

PostitusPostitas aibast » 08 Juul 2005, 01:29

ise vahetanud seda Hyunday Ponyl, samatüüpi vedrustus kui mazdal ning pole seal rasket midagi, vaja vaid suures osas korralikku võtmekomplekti (igal auto-omanikul peab see olema) ning uusi lutte mida peale toppida. Ei läinud kauem aega kui 20 minutit. Kunas samas vahetasin kah õõtsu puksid. Nendega läks kauem. Käimakotist õli ma küll välja ei laskunud. Suht hea ja lihtne tegevus. Päikeselise ilmaga paras õues nokitseda.
aibast
 


PostitusPostitas Anonymous » 08 Juul 2005, 10:30

sõber toob maale siukseid asju: http://www.arnibalt.ee/index.php?kat=121
Anonymous
 


PostitusPostitas Anonymous » 08 Juul 2005, 12:07

Ega ma ei raiugi 100%, et peab käimakotist välja võtma. Kui tõesti õnnestub lahtitulek siis on bueno ju aga tihti peale ei tule see nii ludinal sealt otsast ära.
Põhjendan. Teie räägite siis kummi vahetamisest, eeldusel, et veovõlliots poel eriti palju sõitnud ja raginat ei tee. Mida rohkem auto ragiseva poolteljega sõidab, seda rohkem sööb rõngastihvt end nuutidese, sest lõtk on otsas päris suur. Kui on ikka kulunud otsad siis on täitsa õnn kui alt ära tuleb!!!

Meeldiv lugeda GW ütlust, et igal mehel on oma stiil. Mina eelistan asja teha korralikult laua peal ja puhtalt, kindlalt kruustangide vahel. Käigukastist õli väljalaskmine ei võta kaua aega, lisaks saate kindlaks teha, kas õli sees on palju metallipuru või on õli juba liiga vana ja vajaks vahetamist. Aga see on õige, et igaüks leiab endale sobiliku töömugavuse. Eelistan lauda sellele, kui peadpidi kuskil rattakoopas urvitada niiet istmik ainult pruuniks saab. Maitse asi!
Anonymous
 


PostitusPostitas Mart » 10 Juul 2005, 08:34

Sai kaks kuud tagasi ka Miol mõlemad veovõlli otsad ja kattekummid äravahetatud. Õli välja ei lasknud ja kättesain otsad ka normaalselst.
Aga tean ka juhtumeid,kus veovõlli otsa kättesaada, on rellakaga pooleks lastud.

Mart
Kasutaja avatar
Mart
 
Postitusi: 197
Liitunud: 01 Veebr 2005, 20:57
Asukoht: Saue

PostitusPostitas Anonymous » 10 Juul 2005, 13:21

Mart kirjutas:Aga tean ka juhtumeid,kus veovõlli otsa kättesaada, on rellakaga pooleks lastud.

Mart

Just just. Siis ei jää muud üle kui targem on asja teha laua peal.
Anonymous
 


PostitusPostitas Mart » 11 Juul 2005, 21:34

seda kindlasti
Kasutaja avatar
Mart
 
Postitusi: 197
Liitunud: 01 Veebr 2005, 20:57
Asukoht: Saue


Mine 626/MX-6/Xedos-6/6

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 0 külalist