Mazda 6 AutoBildi revüü.

Arvamused mazda mudelite kohta postitada siia.

Mazda 6 AutoBildi revüü.

PostitusPostitas Mario » 29 Apr 2008, 20:32

Värskem, sportlikum, emotsionaalsem –“kuuenda” mudeliga hakkas Jaapani autoehitaja endalt igavuse mainet maha raputama. Kõik head omadused jäid alles – kasutatud “kuued” tõestavad seda.

Matemaatikas “viis”, emakeeles vaevaline “kolm”. Või vastupidi – ikkagi pole kuigi meeldiv hinnete järgi järjestatud saada. Kui aga arvate, et sellised jamad kooliga lõppesid, siis eksite. Hinnetepanekut kohtab kõikjal, ja eks ta ole asjades selguse saamisel päris kasulik abinõu. Isegi autoostul. Isegi siis, kui kõne all on mõne mustereksemplari ost. Mazda 6 on just üks viimastest. Igapäevaelus kasin ja kuulekas, kuid ei näe sugugi selle moodi välja. Kas temast võiks saada puhas viiemees? Vaatame...


Alustame kaasatöötamisest. Koolis on see tähtis, kuid autoomanikudki hindavad oma sõiduki koostöövalmidust. Ning annavad Mazdale enamasti häid ja väga häid hindeid. Vead ja rikked on Mazda 6 puhul harvad erandid. Ette neid siiski tuleb, ütlevad Auto Bildi lugejakirjad. Sagedamini tabab õnnetus ühisanumpritse-diiselmootoritega autosid. Neil võivad üles öelda mootori juhtelektroonika, toitesüsteem (sealhulgas kõrgsurvepump) ja turbolaadur. Üksikutel juhtudel on diiselmootor ka kapitaalselt rikkis.

Ottomootorid hädasid peaaegu ei tunne. Enamasti teevad moodsad neljaklapilised oma tööd sama märkamatult ja veavabalt kui Auto Bildi kestvustesti läbinud 1,8-liitrine baasmootor. Hammasrihma purunemist ei maksa karta, sest Mazdagi on õnneks nukkvõllide kettajami juurde tagasi pöördunud. Samuti ei leki õli ega jahutusvedelikku. Ja mootori juhtseadmedki töötavad usaldusväärsemalt kui mitmetel konkurentidel. Ottomootoriga “kuus” saab seega hindeks “viie”.

Pisut lohakamalt on Mazda suhtunud kere-kodutöösse. Eriti enne 2006. aasta veebruari ehitatud autodel kipub roostet ilmuma uste, mootorikatte ja pakiruumiluugi ning põhjaplekkide äärtele, aga ka tagarattakoobaste servadesse. Põhjuseks muidugi tehase korrosioonikaitse nõrkus. Ei, sugugi kõik autod ei roosteta, kuid pruunistuvate “kuute” kohta käivate kaebuste sagenemine väärib märkimist. Küll aitas Mazda tekkinud roostet kõrvaldada ning parandas töö käigus ka roostekaitset, kuid kere asjus me üle rahuldava hinde siiski anda ei saa. Kes igatpidi korralikku kasutatud autot soovib, peaks sestap vaatama võimalikult noori, tõhusama korrosioonitõrjega eksemplare.

Kuid Mazda-omanikke rõõmustab jällegi soliidne vedrustus, mis ülevaatusel vaevalt probleeme valmistab. Peab küll ütlema, et veermik ei salli kontakte äärekividega – isegi pealtnäha tühine puude võib rataste reguleeringu paigast nihutada. Üldiselt aga kiputakse norima pisiasjade kallal, nagu vibreerivad pidurid. Esimestel “kuue”-omanikel tuli oma autod ka kohustuslikus korras töökotta viia: 2004. aastani toimus neli tagasikutsumist.

Kokkuvõttes on Mazda 6 ka pruugituna vägagi soovitatav, kuid pigem ottomootoriga. Seetõttu jääb lõputunnistusele koondhindeks “neli”.

Mazda 6: ottomootorid väga töökindlad, esineb plekiservaroostet ja probleeme diiselmootoritegaÜldiselt kuulub Mazda 6 kasutatuna väga soovitatud autode hulka. Ja ikkagi tasub enne lepingu sõlmimist ostetav sõiduk korralikult üle vaadata. Nimelt jääb enne 2006. aasta veebruari valmistatud autodel vajaka korrosioonikaitsest. Mistõttu kaebavad Auto Bildi lugejad uste ja luukide plekivaltsidel algava rooste üle, samuti leidub pruuni katku põhjaplekkide servadel ja rattakoobastes. Saksamaal käitus Mazda enamasti vastutulelikult, lastes rooste kõrvaldada ja vigasaanud paneelid värvida omal kulul. Lisaks tõhustati rattakoobaste kivikaitset. Sellest hoolimata tasub kriitiliste kohtade hoolikam uurimine end ära. Asjad muutusid paremuse poole alates 2006. aasta veebruarist, kui tehas kivi- ja roostekaitset märkimisväärselt parandas.

Probleeme esineb ühisanum-diiselmootoritega – lugejakirjades kaevatakse kütusesüsteemi, turbolaaduri ja siduri üle, üksikjuhtudel on isegi kapitaalseid mootoririkkeid ette tulnud. Ottomootorite kohta kaebusi peaaegu ei ole, ja ka elektrisüsteem töötab väga kindlalt. Rõõmustavalt hästi peavad vastu Mazda 6 sillad ja rool.

Pilt

Mudeliajalugu: Mazda 6 (tüüp GG/GY)Juuni 2002
Täiesti uue mudeli – Jaapanis ehitatava Mazda 6 – esitlus, esialgu ainult neljaukselise sedaankerega. Valikus kolm samuti täiesti uut ottomootorit: 1.8 MZR (120 hj), 2.0 MZR (141 hj) ning tippmootorina 166 hobujõuga 2.3 MZR, viimane saadaval ainult GT-versioonil. 1,8-liitrise mootoriga Comfort-varustuses baasmudeli hind Saksamaal alates 19 700 eurost (Eestis 260 000 kroonist). Kõik autod varustatakse juhi ja kaassõitja kaheastmeliste turvapatjade, külgturvapatjade ning mõlemat istmerida katvate turvakardinatega, samuti kliimaseadmega.

August 2002
Müügile jõuab luukpärakerega Mazda 6 Sport (hind alates 270 000 kroonist).

September 2002
Mudelirea lõpetab universaal, samuti jõuavad mootorivalikusse kaheliitrised ühisanumdiislid (2.0 MZRCD) võimsustega 121 ja 136 hobujõudu (viimast Eestis ei müüdud). 121-hobujõuline diiselauto maksab 120-hobujõulisest ottomootoriga analoogist umbes 60 000 krooni rohkem.

November 2002
Kalleimas, Top-varustuses 2,3-liitrise mootoriga universaali pakutakse nüüd ka nelikveolisena. Mudel 6 STW 2.3 4WD GT arendab 162 hobujõudu, hind algab 380 000 kroonist.

Aprill 2004
Müügile jõuab luukpära- või universaalkere ja 2,3-liitrise bensiinimootoriga mudel Dynamic, mida iseloomustavad 18-tollised kergmetallrattad, tekstiil-nahkpolster, metallist ehisliistud kabiinis, modifitseeritud veermik ja erilised värvid. Eestis seda erimudelit ei pakutud.

Juuni 2005
Ulatuslik mudelivärskendus, mis esialgu puudutab vaid ottomootoriga sõidukeid. Muu hulgas tugevdatakse autokeret, plekivaltsid saavad parema tihenduse ning auto tõhusama korrosioonikaitse. Nina- ja sabaosas tehakse mõningast iluravi, kabiinis pakutakse uusi istmepolstrikangaid ning kvaliteetsemaid materjale. Tagaakende elektritõstukid on nüüd saadaval baasmudelist alates, uuenevad audioseadmed (CD-mängijaga) ja kergmetallveljed. Muudetava sisselasketraktiga mootor 2.0 MZR annab 6 enamhobujõudu (147 hj) ning komplekteeritakse (nagu ka 2.3 MZR) kuuekäigulise käigukastiga. Lisatasu eest pakutakse käsitsijuhtimise võimalusega viiekäigulist Activematic-automaatkäigukasti, mis vahetab välja senise neljakäigulise. Stabiilsuskontrolliseade kuulub kõigi “kuute” põhivarustusse. Uuenenud mudeli hinnad algavad 280 000 kroonist.

Oktoober 2005
Uuendatuna jõuavad müügile ka diiselautod. Needki varustatakse kuuekäigulise käigukastiga ning täidavad Euro 4 heitgaasinormi. Kübemefilter kuulub põhivarustusse, võimsam mootor saab veelgi hobujõude juurde – neid on nüüd 143.

Jaanuar 2006
Sportliku tippmudeli Mazda 6 MPS 2.3 MZR DISI esitlus. Sedaankerega auto saab 2,3-liitrise modifitseeritud ja turbolaaduriga varustatud erimi, mis annab 260 hobujõudu. Kuuekäigulise käigukasti kaudu käitatakse kõiki nelja ratast, veojõu jaotamise eest hoolitseb elektrooniline juhtimissüsteem. Veel kuuluvad Mazda 6 MPS juurde 18-tollised rattad, aerodünaamikapakett, must nahkpolster ning kabiinianduriga valveseade. Tippmudeli hind algab 521 000 kroonist.

August 2006
Erimudel Active (saadaval kõigis keretüüpides) võidakse varustada nii otto- kui ka diiselmootoriga. Aluseks võetud varustustaset Elegance täiendavad klaverilakiga keskkonsool, vihmaandur, ksenoonlaternad ja sportistmed. Hind algab 336 000 kroonist.

Veebruar 2008
Neljaukselise sedaaniga alustab Mazda 6 teine põlvkond.
If you can't fix it with a hammer... Then you've got an electrical problem!!
Kasutaja avatar
Mario
 
Postitusi: 6069
Liitunud: 29 Mär 2006, 17:37
Asukoht: Tartu-Türi-Jõgeva /55 608 255

1999 Mazda 626

Mine Mazda mudelid

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 0 külalist