Postitas tomkulibin » 17 Juun 2008, 07:30
Aiman, mida öelda tahad, aga igal sõnal on oma tähendus ja kui sõnad sassi ajad, muutub edastatava mõtte arusaam.
1.Turbo on suuteline tootma vaid ülerõhku ja seega vaakumiga pole tal miskit pistmist.
2. Väide, et turbomootoril on enam vaakumvoolikuid on antud mootori (F2/F2T) puhul vale. Vaata vabalthingava ja turbomootori siibrite korpusel olevaid torukeste kogust.
3. Antud isendi turbol on komplektis kaks lisa vidinat. Üks neist on nn"kuumal poolel", mis on solenoidis oleva vedru toimel suletud ja avaneb teatud ülerõhul(kaitseb liigse rõhu eest, kui on ühenduses külma poole rõhu osaga). Rõhu regulaator on ühenduses "külma poole" torustikuga ja muudab kuuma poole solenoidi tundlikust(overboost).
"külmal poolel" on nn ülevoolu klapp( see kes käiguvahetsel PSST teeb), tema laseb käiguvahetusel surve maha(säästmaks turbo soolikaid). tehase originaal seades on ta ühendatud ülevoolu klapina ka suunab turpsi tekitatud rõhu turpsi enda sisendisse. "tuunijad" lasevad selle truki ilmselt heliefekti saavutamise eesmärgil "õue" saavutades erinevate klappide puhul erinevat heli effekti.
Kumb õigem on, sellest on liigagi palju diskussioone olnud. Ühest vastust pole keegi sõnastanud(mina pole veel leidnud). Samas väga tugeva teoreetilise ettevalmistuse saad, kui suudad hankida turbotajate aabitsa, ehk kod Corky Bell on vastava raamatu kirjutanud ("Maximum boost"), kus on kõik üksikasjadeni lahti näritud. Kui oled selle läbi lugenudJa ka aru saanud, ei esita sa enam küsimusi, pigem pakud vastuseid.