Pampri parandus?

Välimusega seotud probleemid

Pampri parandus?

PostitusPostitas ivo626 » 19 Juun 2008, 00:10

probleem siis selline, et üks jänesepoiss otsustas mu auto pihta enestappu teha ja tulemuseks minu auto katkine stange :(
stangel kild väljas ja mõrad sees.

kuna mul vedeleb üks vana stange, millel on kinnitused katki, siis mõtlesin et lõikaks autopeal olevalt stangelt katkise koha välja ning asendaks selle terve tükiga, mille saan vanalt stangelt ja siis suve lõpus laseksin ainult selle koha üle värvida.

mis arvate plaanist? äkki on kellegil midagi paremat välja pakkuda?

olen näinud ka needitud stangesid, kui ma ei tea, tulemus ei ole eriti ilus minumeelest.
Kasutaja avatar
ivo626
 
Postitusi: 72
Liitunud: 02 Jaan 2008, 16:10
Asukoht: Jõgeva - Tartu

1992 Mazda 626

PostitusPostitas Anonymous » 19 Juun 2008, 07:33

2-st 1 kokku lappimine on raskem ja keerulisem kui selle ühe lappimine, tavaliselt on vaik ja klaasriie abiks sellistel ettevõtmistel :wink:
Anonymous
 


PostitusPostitas ivo626 » 19 Juun 2008, 08:18

okei aga kas algaja saab sellise tööga hakkama ise?
sellesmõttes et ma pole ise klaasriide ega vaiguga möllanud varem...
või oleks õigem lasta see töö ära teha kellegil, kes asja jagab?
Kasutaja avatar
ivo626
 
Postitusi: 72
Liitunud: 02 Jaan 2008, 16:10
Asukoht: Jõgeva - Tartu

1992 Mazda 626

PostitusPostitas tomkulibin » 19 Juun 2008, 08:31

Õigeid materjale kasutades saad hakkama küll, aga profi töö kvaliteet on parem ja tasandamiseks kuluva pahtli kogus väiksem. Viimase kuu aja jooksul olen ka käe valgeks saanud vaigutamisega, pole ta nii keeruline miskit, aga hea oleks eelnevalt kõrvaltki natuke jälgida, kuis seda tehakse. suusõnaline õpetus pole pooltki nii hea, kui tegevuse käigus õpitu.
Popneete ja metallklambreid mõistlik sisepinnal kasutada ja needki hiljem riide ja vaiguga ära uputada.
Mina kasutasin materjale, mida Tallinnas virma nimega "Variant" pakub (samu materjale kasutavad ka tegelased Db-hp`s ja teisedki tegijad).
Kasutaja avatar
tomkulibin
 
Postitusi: 8361
Liitunud: 28 Okt 2005, 20:42
Asukoht: Tallinn tel:53435757

PostitusPostitas ZoommooZ » 19 Juun 2008, 10:39

Ausalt öeldes kui sul see auk väga suur ei ole siis peaks sulle jaguma isegi sellest topsikust mis on poes stangeremondi komplekti nime all.Kui ma ei eksi siis mingi 400g. potsik seal vaik ja kõvendi vaja kokku segada ja siis u.15 minutiga peale tõmmata(klaasriie kah kaasas).
Esimest korda tegin isegi jummala lambist nii,et saad hakkama kindlasti.
Alt pind karedaks ja pintsliga peale. Jõudu.
Ergo - 56362926
Kasutaja avatar
ZoommooZ
 
Postitusi: 681
Liitunud: 17 Dets 2007, 23:16
Asukoht: Tallinn,Laitse,Püssi,Lüganuse,Aa

PostitusPostitas ivo626 » 19 Juun 2008, 17:08

no tegin pilti kah, et asi selgem oleks.
ma ei tea kas stangeremondi komplektist piisab? pmst võib neid ju kaks tükki ka osta?? või on siiski mõtekam kuskilt riiet ja vaiku eraldi osta? palju need maksavad umbes?

targemad võiks rääkida kuda see neetide kaotamine käib. needin mingi pleki sinna taha ja siis lihvin väljaulatuva needi osa maha ja katan pahtli/vaiguga?? kas siis neet välja ei tule?

suured tänud neile, kes vastavad/on vastanud :)



Pilt
Pilt
Kasutaja avatar
ivo626
 
Postitusi: 72
Liitunud: 02 Jaan 2008, 16:10
Asukoht: Jõgeva - Tartu

1992 Mazda 626

PostitusPostitas tomkulibin » 19 Juun 2008, 17:57

Sissejuhatuseks prooviks mõlki kätte saada. Fööniga sooja ja seest poolt suruma. 100% mõlki kätte ei saa ilmselt. Siis stange maha, puhtaks seestpoolt u 5-10cm augu ümbert karedaks, väljapoolt augu servad väljapoole kaldu lihvida ja karvaseks jätta. Poes müüdava riidega see jama, et kui tahad piisavalt tugevat, pead u 6-8 kihti panema. Ise kasutasin riide asemel matti, see annab kumerusi paremini järgi teha ja ei hakka lokkima. Sedagi on kahte eri paksust, õhemaga tahab rohkem kihte, aga on paremini vormitav.
Nii-siis pakuksin esimesed 2-3 kihti seest poolt liimida ülekattega u 5 cm. Edasi väljapoolt ja juba täpsemalt ava järgi mati tükke sobitades ja natuke madalamaks stange paksusest jätta(pahtli jaoks kah vaja ruumi).
Poe rem. komplektiga läksin korra alt, ei kõvenenud ära isegi nädala möödudes(kõvendi/vaigu vahekord oli õige, temp kah ja reageeris isegi- läks soojaks).
PS riide/mati kihtide vahele ei tohi õhku jätta.
Targemad/kogenenumad parandagu/täiendagu minu targutusi :)
Kasutaja avatar
tomkulibin
 
Postitusi: 8361
Liitunud: 28 Okt 2005, 20:42
Asukoht: Tallinn tel:53435757

PostitusPostitas Evert » 19 Juun 2008, 18:08

Ma ei tea.. Ma pigem hangiks selle remontkomplekti ja prooviks teisele stangele uued kinnitused teha.
Evert
Moderaator
 
Postitusi: 2192
Liitunud: 02 Veebr 2005, 21:49
Asukoht: Tln

PostitusPostitas ivo626 » 19 Juun 2008, 19:11

to kulibin: mõlki mul küll kuskil sees ei ole....see plastmass on nii rabe ilmselt, et ei anna kuskile mõlki suruda, enne läheb katki....

Evertile niipalju, et teisel stangel on ka muud asjad katki, see on matsu pannud stange :( ja isegi kui seda oleks kergem parandada, peaksin selle üleni üle värvima...vana parandades on võimalik ainult see teatud koht üle värvida.

nüüd on pildid näha, mis teadjamad ütlevad, kas selle stangeremondi komplektiga parandab ära selle?
Kasutaja avatar
ivo626
 
Postitusi: 72
Liitunud: 02 Jaan 2008, 16:10
Asukoht: Jõgeva - Tartu

1992 Mazda 626

PostitusPostitas tomkulibin » 19 Juun 2008, 19:29

Sorry, ülemise pildi tumedam koht jättis mõlgi mulje. lähemalt/suuremalt vaadates - vari :D
Kasutaja avatar
tomkulibin
 
Postitusi: 8361
Liitunud: 28 Okt 2005, 20:42
Asukoht: Tallinn tel:53435757

PostitusPostitas ZoommooZ » 19 Juun 2008, 21:08

Kas sul see puuduolev tükk on muidu olemas?
Tean ühte venda kes teeb päris head tööd homme saan teada kas tal on praegu võimalik teha ja millist hinda ta küsib, siis annan teada.
Aga ma arvan,et 1-2 rem.komplektiga seda vist küll ära ei paranda. :(
Ergo - 56362926
Kasutaja avatar
ZoommooZ
 
Postitusi: 681
Liitunud: 17 Dets 2007, 23:16
Asukoht: Tallinn,Laitse,Püssi,Lüganuse,Aa

PostitusPostitas Rixx » 20 Juun 2008, 02:03

Kui tükk olemas siis olen kuulnud ka plastmassi keevitusest

Või ongi keevitamine see riide ja vaiguga möllamine :shock:

Tondil tehakse seda keevitamist muidu...
Rixx - ei miskit muud
tel. 5206081
Kasutaja avatar
Rixx
 
Postitusi: 673
Liitunud: 21 Aug 2007, 12:43
Asukoht: Harjumaa, Saku vald, Juuliku

PostitusPostitas tomkulibin » 20 Juun 2008, 07:01

Olemasolev tükk pannakse oma kohale tagasi ja Võimsama jootekolviga sulatatakse seest poolt lõikejoon üle. Vajadusel lisatakse nn doonorplastmassi juurde. Hea on, kui risti õmblusega ka mõned traadijupid sisse sulatatakse(u3cmpikad vasest lattjuhtme/mitte kiudjuhtme jupid 1-2mm läbimõõdus), jääb tugevam. Kui kilde kaotanud pole, jääb väljast vaid pragu näha, mida lihtsam likvideerida.
Kasutaja avatar
tomkulibin
 
Postitusi: 8361
Liitunud: 28 Okt 2005, 20:42
Asukoht: Tallinn tel:53435757

PostitusPostitas ivo626 » 20 Juun 2008, 12:40

otsisin mis ma otsisin aga jänest ei leidnud ja kildu sammuti mitte :(

niiet see idee jääb ära. peab ikka poodi minema riiet ja vaiku tooma....

keegi teab tartus või selle lähedal mõnd kohta kust vajalikke asju leida?
Kasutaja avatar
ivo626
 
Postitusi: 72
Liitunud: 02 Jaan 2008, 16:10
Asukoht: Jõgeva - Tartu

1992 Mazda 626

PostitusPostitas kentaur » 20 Juun 2008, 14:58

ivo626 kirjutas:keegi teab tartus või selle lähedal mõnd kohta kust vajalikke asju leida?
Mine lase kvissentalis paadimeistril ära teha, vähemalt saad korraliku töö.
Portos ilmselt aitab värvimisega.

Kui ise teha tahad käi sepa turust autopoest läbi.
Kui seal pole siis vana ARK juurest natuke kesklinna poole on eramajas üks autokemikaalide pood.
Kasutaja avatar
kentaur
Administraator
 
Postitusi: 401
Liitunud: 02 Veebr 2005, 22:17
Asukoht: Tartu

1992 Mazda MX-6

PostitusPostitas ivo626 » 21 Juun 2008, 13:08

suured tänud kõigile.

kui veel küsimusi tekib, eks annan teada.
Kasutaja avatar
ivo626
 
Postitusi: 72
Liitunud: 02 Jaan 2008, 16:10
Asukoht: Jõgeva - Tartu

1992 Mazda 626

PostitusPostitas ivo626 » 29 Juul 2008, 20:03

sain pampri klaasriide ja pahtliga korda ja olen tulemusega rahul :)

teema lukku!
Kasutaja avatar
ivo626
 
Postitusi: 72
Liitunud: 02 Jaan 2008, 16:10
Asukoht: Jõgeva - Tartu

1992 Mazda 626

PostitusPostitas lines » 30 Juul 2008, 13:07

Näitad ehk parandatud stangest ka pilte? siis saaks võrdlust enne/nüüd. Ning lisaks mis tehnikaga parandasid?
Kasutaja avatar
lines
 
Postitusi: 1559
Liitunud: 07 Veebr 2005, 11:36
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitas ivo626 » 30 Juul 2008, 18:50

tegin siis asja nii: kõigepealt kruvisin stange küljest ära ning eemaldasin kõik ebavajalikud vidinad (numbri, lisatuled, laiendid).
seejärel puhastasin augu ümbruse seestpoolt ning kandsin sinna 3 kihti klaasmatti. kui see oli ära kuivanud, kandsin väljastpoolt klaaskiudpahtli peale ning lihvisin ja nii mitu korda kuni lõpuks vesiliivapaberiga päris siledaks. seejärel värvisin ja lakkisin ära.

korda ta sai....augu asemel enam auku ei ole ja tulemus silma ei riiva ning kes ei tea et seal auk oli, ei oskaks esmapilgul vist midagi öelda. kuigi oleks saanud kõvasti paremini teha, sest minujaoks oli see esimene kord klaasmati ja vaiguga möllata ning ka esimene kord värvida :D selle kohta tuli minumeelest väga hästi välja.

parema tulemuse oleks saanud, kui mul oleks olnud tavalist, peenemakiulist pahtlit ka, kuna klaaskiudpahtel on paks ja sellega ei saanud asja väga siledaks....lihvima oleks ka natuke rohkem pidanud.....aga no teinekord olen juba kõvasti targem :wink:

materjalidest: ostsin 1,2m2 klaasmatti, 1,6liitrit vaiku ja sellele kogusele vastavalt kõvendit - 200.-
lasin segada 300g värvi ja 300g lakki - 300.-
klaaskiudpahtel. kogust ei tea peast, aga päris suur potsku oli - 156.-
kokku siis 656.-

ja nüüd palju mul tegelikult kulus :D: klaasmatist kulus alla veerandi, vaigust kulus ka vist mingi 300g värvist kulus umbes-täpselt pool , pahtlist kulus veerand:D seega oleks hakkama saanud umbes 250.-

tartus taheti koos värvimise ja kõigega 1400.- juhul kui kisun stange ise küljest ära ja viin sinna.


piltide kvaliteet on kaka, sest telefoniga tehtud, ei ole praegu paremat võimalust kahjuks. sellepärast ei olegi väga täpselt aru saada ka kui hästi see auk lapitud on, aga aimu saate


Pilt

Pilt
Kasutaja avatar
ivo626
 
Postitusi: 72
Liitunud: 02 Jaan 2008, 16:10
Asukoht: Jõgeva - Tartu

1992 Mazda 626

PostitusPostitas lines » 31 Juul 2008, 09:54

Tulemus ju ilus. Ja nüüd ka õpetus olemas järgmistele hädalistele.
Kasutaja avatar
lines
 
Postitusi: 1559
Liitunud: 07 Veebr 2005, 11:36
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitas steve » 31 Juul 2008, 11:03

kui see oli ära kuivanud, kandsin väljastpoolt klaaskiudpahtli peale ning lihvisin ja nii mitu korda kuni lõpuks vesiliivapaberiga päris siledaks. seejärel värvisin ja lakkisin ära.



Nagu ma õieti aru sain kasutasid ainult klaaskiudpahtlit ?
Ja pahtlit nühkisid vesilihviga ?
krunt ?
steve
 


PostitusPostitas ivo626 » 31 Juul 2008, 17:53

said küll õigesti aru jah et ainult klaaskiudpahtlit kasutasin.....

aga esialgu ikka paksu liivapaberiga ja aina peenemaks....

ja krunti ei kasutanud ka :D ärge näkku lööge
Kasutaja avatar
ivo626
 
Postitusi: 72
Liitunud: 02 Jaan 2008, 16:10
Asukoht: Jõgeva - Tartu

1992 Mazda 626

PostitusPostitas m0nx » 14 Jaan 2009, 19:34

kuidas värvi lasid segada? lihtsalt auto värvikood ja vsjoo?
Kasutaja avatar
m0nx
 
Postitusi: 25
Liitunud: 02 Jaan 2009, 20:17

PostitusPostitas ivo626 » 14 Jaan 2009, 23:13

just nii!
Kasutaja avatar
ivo626
 
Postitusi: 72
Liitunud: 02 Jaan 2008, 16:10
Asukoht: Jõgeva - Tartu

1992 Mazda 626

PostitusPostitas portos » 15 Jaan 2009, 01:22

ime vennad :shock:

SORRY ega ma mitte pahapärast.
keretööd ja värvimine 56396887
Kasutaja avatar
portos
 
Postitusi: 404
Liitunud: 26 Veebr 2006, 22:45
Asukoht: tartu

1994 Mercedes-Benz C Class

Järgmine

Mine Välimus

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 0 külalist

cron