lõõride puhastamine

Siia postita see mis teiste teemade alla ei lähe

lõõride puhastamine

PostitusPostitas cabernet1 » 19 Sept 2008, 08:19

Tervist klubilised.
Kuigi seda teemat tõstetud klubi autode teemas üksikult, siis siin küsiks teadjatelt uuesti üle, kuidas autol nn lõõre puhastada?
On palju erinevaid jutte kuuldud, et tühikäigul hoida pöördeid punases ca 10 sekundit ning et sõita maanteel madalama käiguga jne.
Kuid küsimus siis nii:
1. Tühikäigul mis pööretel ja kui kaua tuleks mootorit hoida, et lõõrid puhtaks saada?
2. Maanteel millise käiguga? Millistel pööretel või mis kiirusel?
3. Kas selleks on soovitav kasutada ka eraldi kütust või vähemalt tavalisest kõrgema oktaanarvuga? (95 asemel 98)
Koerte Värvimine
Kasutaja avatar
cabernet1
 
Postitusi: 1249
Liitunud: 26 Nov 2006, 10:54
Asukoht: Viljandi

PostitusPostitas ZoommooZ » 19 Sept 2008, 09:08

Mulle näiteks kasutaja _siim_ soovitas panna paaki 1/3-le bioetanoli mis mõnedes statoili bensukates müüakse.Võid ta enda käest küsida mis effekti see annab.Mul kavas kindlalt see järgi proovida.
Aga see pöörede värk huvitaks mind kah.
Ergo - 56362926
Kasutaja avatar
ZoommooZ
 
Postitusi: 681
Liitunud: 17 Dets 2007, 23:16
Asukoht: Tallinn,Laitse,Püssi,Lüganuse,Aa

PostitusPostitas Mario » 19 Sept 2008, 09:39

mina kallasin Nitro3000 paaki, läksin raadile, tõmbasin kolm käiku punaseni, ja kohe masin käib palju pehmemalt.. ei ole tarvis siin mingit pööret ega käiku taga ajada.. piisab ehk sellestki, kui kasutada natuke aega veidi erksamat sõidustiili näiteks foori alt minna teisega 60ni..
küünal on esimene, mis ära tahmab, kui liiga kõrget käiku kasutada linnas.. seetõttu oleks aegajalt hea käia kiirendamas... :)
Kasutaja avatar
Mario
 
Postitusi: 6056
Liitunud: 29 Mär 2006, 17:37
Asukoht: Tartu-Jõgeva /55 608 255

PostitusPostitas undu » 19 Sept 2008, 09:43

Käisin kunagi autoga diagnostikas Speedsteris Hannese juures.
Ega autol suurt häda ei olnud, olid ka nn lõõrid mustad.
Enne kui tõsine puhastustöö pihta sai hakata sain ülesande:
mine sõida 15-20 minutit JÕULISELT. s.t. gaasipedaalil on vaid kaks asendit - põhjas v jalg gaasilt ära. Samas ei tähenda see, et peab kiirust ületama, linnas lihtsalt ei ole üle 2. käigu vaja. Ja sõit koosnegu tugevatest spurtidest vaheldumisi pidurdustega. Tulemuseks oli kergelt hõõguv väljalaskekollektor.
Tundub mõttetu auto lõhkumisena? Kui nii pidevalt teha, siis on mootori eluiga tunduvalt lühem kui ootaks, samas ise teen aegajalt maanteel möödasõite 5. käigu asemel 3. käiguga, samuti lasen 1. käiguga 5000+ pöördeni enne kui käiku vahetan, ja mootoril on hoopis kergem hingamine.
Ja veel - tühikäigul mootori pöördes hoidmine olulist effekti ei anna, sest mootoril puudub koormus. Parim puhastussõit toimub ikka suurtel koormustel. Kuna maanteel on see ohtlik, siis ideaalne on mõni OPEN-TRACK üritus. Boonusena õpid tundma oma auto käitumist piirsituatsioonis (reaalses elus ei tea kunagi milla on vaja sooritada järskpööre ja pidusrdus ssuurematel kiirustel - kas või põdra laksu vältimiseks) ja viimistled ka oma sõiduoskust.
see, kes palju räägib ei pruugi alati palju öelda
undu
 
Postitusi: 200
Liitunud: 04 Jaan 2007, 16:50
Asukoht: Tallinn

Re: lõõride puhastamine

PostitusPostitas tomkulibin » 19 Sept 2008, 12:59

cabernet1 kirjutas:... tühikäigul hoida pöördeid punases ...
ehk et Tahhomeetri maks poolel?
Terminite probleem: tühikäik- mootor töötab ilma pedaalile(või trossi mõjutamata) vajutamata ja seejuures enamusel autodel on pöörded alla 1000rpm.
Ilmselt oli väljendi eesmärk - ilma koormuseta max pöörded.
Sedasi teha ei soovitaks, ohutum ja tulemuslikum on ikka koormusega suurtel pööretel kasutada mootorit. Arvan ka et ega see mootorile kasulik pole pidevalt pöördeid "laes" hoida. Pigem võiks seda teha puhastamise eesmärgil lühiajaliselt, ja profülaktiliselt- kasutada mootori 4-5 tuh. pöördeid peale mootori töösoojaks saamist korra sõidu kohta ikka.
Madalate pöörete ja vähese koormusega mootori kasutamine annab küll kokkuhoiu kütuses, samas peale silindrite, klappide ja küünalde tahmamise soodustab see ka katalüsaatori eluea vähendamisele. Viimane pole kamitte odavate killast. Kokkuvõttes saame kokkuhoidliku sõidustiili ja kulutame vähem raha kütusele eesmärgiga katta suuremad remondi kulud(küünlad u 1000.-+ katalüsaator u 1000.-+ plokikaane remont koos klappide soveldamisega- ilmselt u 3000.-). Ehk kui kaua me peaksime sõitma "säästliku" sõidustiiliga, et kokku hoida u 5000.- ja siis selle ära viima rem töökotta? :D
Kasutaja avatar
tomkulibin
 
Postitusi: 8375
Liitunud: 28 Okt 2005, 20:42
Asukoht: Tallinn tel:53435757

Re: lõõride puhastamine

PostitusPostitas cabernet1 » 19 Sept 2008, 14:02

Minu viga terminitega jah, sest olen autode alal amatöör :oops:
Enivei klubin... mainisid, et 4-5000 pööret sõidu ajal, kuid kui lähen maantee peale, lasen seal pöörded umbes 5000 kanti, siis KUI KAUAKS? :D :D Kui mitmeks sekundiks või minutiks või ka kilomeetriks? :P
Sry, kui see vaid mulle arusaamatuks jäi :oops:
Koerte Värvimine
Kasutaja avatar
cabernet1
 
Postitusi: 1249
Liitunud: 26 Nov 2006, 10:54
Asukoht: Viljandi

PostitusPostitas sleepydog » 19 Sept 2008, 17:51

mõnikord lase lihtsalt põõrded ülesse ja enne punast vaheta kõik ära. pikalt ei soovita hoida kõrgetel põõretel ja pidev paarutamine on minule maksma läinud nädalas liitri õli :oops:. palju oleneb sellest kuidas sa igapäevaselt sõidad. kui palju korraga gaasi annad enne käigu vahetamist, kui madalate põõretega käiku vahetad ja milliste põõretega ühtlast kiirust hoiad jne
tean neiut, kes kogub põõrdeid meeletu aja aga vahetab alles 4000-5000rpm pealt käiku ja inimest kes laseb põõrded kiirelt 2500'ni umbes ja vahetab käigu ära
56 847 050 aitan võimalusel alati ;)
sleepydog
 
Postitusi: 160
Liitunud: 21 Mai 2008, 20:28
Asukoht: Saare mk Kaarma v Laheküla k

PostitusPostitas cabernet1 » 19 Sept 2008, 17:57

siiani ise ca 3000 - 3500 pealt vahetand. Sõltub paljuski kas mul on aega mõnes väikelinnas või on mul kiire, et näiteks pealinna liikluskeerises osaleda.
Seega ma vist sain aru, et võimaluse korral iga sõidu ajal 1 kord lasta pöörded 5000 kanti, et siis käiku vahetada. Seega lihtsalt ühe käigu lasen hästi pikaks, mitte ei hakka maanteel osalema 100 km/h liikluses 3-da käiguga 200 ja enam km järjest :roll:
Paistab, et antud lollile on asi puust ees ja punane :D
Tänud :P
Koerte Värvimine
Kasutaja avatar
cabernet1
 
Postitusi: 1249
Liitunud: 26 Nov 2006, 10:54
Asukoht: Viljandi

PostitusPostitas sleepydog » 19 Sept 2008, 18:02

seda ei pea iga sõit tegema vaid aeg-ajalt
56 847 050 aitan võimalusel alati ;)
sleepydog
 
Postitusi: 160
Liitunud: 21 Mai 2008, 20:28
Asukoht: Saare mk Kaarma v Laheküla k

PostitusPostitas tomkulibin » 20 Sept 2008, 03:01

Kaks aastat tagasi sain uue tööauto, koos minuga samal päeval ka kaasttöötaja sai samasuguse. Läbisõit on umbes sama, temal on summuti ots seest tahmane, minul mitte(peaaegu nagu uus). Erinevus selles, et tema sõidab "kokkuhoidlikult". Järeldused on lugeja teha.
Pöördesse laskmine on jah korraks. Mõte(minul) on asjal selline, et suurtel pööretel ja veel ka koormusega toimub kõlemiskambris(silindris) paras orkaan, mis viib kõik, mis vähegi kätte saab (ka kinni paakunu)kiirelt väljapääsu poole.
Kasutaja avatar
tomkulibin
 
Postitusi: 8375
Liitunud: 28 Okt 2005, 20:42
Asukoht: Tallinn tel:53435757


Mine Üldine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 0 külalist