cabernet1 kirjutas:... tühikäigul hoida pöördeid punases ...
ehk et Tahhomeetri maks poolel?
Terminite probleem: tühikäik- mootor töötab ilma pedaalile(või trossi mõjutamata) vajutamata ja seejuures enamusel autodel on pöörded alla 1000rpm.
Ilmselt oli väljendi eesmärk - ilma koormuseta max pöörded.
Sedasi teha ei soovitaks, ohutum ja tulemuslikum on ikka koormusega suurtel pööretel kasutada mootorit. Arvan ka et ega see mootorile kasulik pole pidevalt pöördeid "laes" hoida. Pigem võiks seda teha puhastamise eesmärgil lühiajaliselt, ja profülaktiliselt- kasutada mootori 4-5 tuh. pöördeid peale mootori töösoojaks saamist korra sõidu kohta ikka.
Madalate pöörete ja vähese koormusega mootori kasutamine annab küll kokkuhoiu kütuses, samas peale silindrite, klappide ja küünalde tahmamise soodustab see ka katalüsaatori eluea vähendamisele. Viimane pole kamitte odavate killast. Kokkuvõttes saame kokkuhoidliku sõidustiili ja kulutame vähem raha kütusele eesmärgiga katta suuremad remondi kulud(küünlad u 1000.-+ katalüsaator u 1000.-+ plokikaane remont koos klappide soveldamisega- ilmselt u 3000.-). Ehk kui kaua me peaksime sõitma "säästliku" sõidustiiliga, et kokku hoida u 5000.- ja siis selle ära viima rem töökotta?