BP DOHC probleemid ja ümberehitused!

BP DOHC probleemid ja ümberehitused!

PostitusPostitas Anonymous » 22 Okt 2008, 22:12

Kuna naise oma plaanis hakata ümber ehitama siis tekkis idee et teeks teema kus kõik selle mootoriga seotud mured, rõõmud ja ideed ühe mütsi alla koondada. Et kes mis juppe on kasutanud ja mismoodi ehitanud :idea:

Mootor on siis peal 89-94 aasta isenditel 323 puhul ning modifitseerituna ka MX-5 peal aga aastaarvud pean täpsustama :wink:
Anonymous
 


PostitusPostitas IvarR » 22 Okt 2008, 23:29

Ok tegelt on mitmeid variante mille teostamine ei ole teab mis raske ja kulukas.
1. CAI ehk külma õhu sissevõtt koos K/U Hübriid õhulugejaga.
Org õhulugeja maks läbilaskevõime on 140hj. Selle õhulugejaga suureneb see üle 300hj
2. Süütenurgaks 18kraadi
3. 2.5" Väljalase (parimat effekti on näidanud Simons minu kogemuste põhjal)
4. Torukolle
5. Piggypack või täisprogetav aju
6. Turbo kit (selle kallal hetkel töö käib ning varsti ka pakkuda)

Mainiks siinkohal ka ära et võimsaim vabalthingav millest mina kuulnud olen on 328hj rattast.

Turboga on saavutatud ka üle 600hj sellest mootorist.

Orginaal mootorisisu BP05 mootoril peab hea seade puhul ilma lahti võtmata 400hj kanti kuid Eesti kütusega pole see soovitatav. Väike kõrvalekalle ning ongi detonatsioon külas.

Ma teeks nii mõnegi asja kohta DIY teema kui leiduks keegi kellel neid asju vaja on või annetaks sellel eesmärgil mõningad jupid mis on järgmised.

1. 626 gd õhulugeja (2.2mootori oma) ja BP enda õhulugeja

IvarR
Megasquirt ajude müük/paigaldus
Custom turboprojektid
Eesti kiireima Mazda ehitaja: Rx7 493whp/650nm
Kasutaja avatar
IvarR
Administraator
 
Postitusi: 1910
Liitunud: 01 Veebr 2005, 12:25
Asukoht: Keila-Tallinn

Re: BP DOHC probleemid ja ümberehitused!

PostitusPostitas Kaarel » 13 Veebr 2010, 20:30

pöörde kasvades keerab aju süüdet varasemaks,kuidas süüdet boosti all hilisemaks saada?
Kasutaja avatar
Kaarel
 
Postitusi: 192
Liitunud: 01 Apr 2008, 12:36
Asukoht: tallinn

1990 Mazda 323F

Re: BP DOHC probleemid ja ümberehitused!

PostitusPostitas tomkulibin » 13 Veebr 2010, 22:07

Oma aju mõjutada selliselt ei saa, kui et miski lisavidin või progetav aju. Ka turboversiooni aju saaks antud probleemi lahendatud.
Kasutaja avatar
tomkulibin
 
Postitusi: 7848
Liitunud: 28 Okt 2005, 20:42
Asukoht: Tallinn tel:53435757

Re: BP DOHC probleemid ja ümberehitused!

PostitusPostitas unimyc » 16 Juun 2010, 01:15

IvarR mulle jäi natuke arusaamatuks, kas sa tahad teha vabalthingavat või turbo autot. Kui sa aga juba turbot mainisid, saavutad vaid ehk kuni 25% ohutut jõukasvu.
Ah jaa muide MSD teeb süütekarpi Miatale(ilmselt sobib ka sulle), see keerab süüdet iga ülelaetud psi pealt 1` tagasi ja kokku maks 6 kraadi. Kui õieti mäletan, siis on neid ebay.com is müügil miski 35$ pluss saatmine. Ka omal tärgatas kunagi mõte pähe, et osta see... Õnneks tuli õigel ajal mõistus pähe ja läksin megasquirdi teed.
Kasutan megasquirti, mis kasutab põhilise andurina MAPi ja kuna see on mul turbo projekt ja kahjuks kasutab mu auto originaalis kinnise elemendiga IATi(asub kah õhulugejas(totaalselt vale koht)) siis vahetasin selle GMi lahtise vastu. Ja lõpuks loomulikult saab MS hakkama ka kütusepumba lülitamisega( asub kah õhulugejas).
PS. vaatasin just su auto el. skeemi ja BP pritsung on suht sama Miata omale. See tähendab, et see jutt peaks sobima ka siin jutus olevale autole.




Selles postituses ja edasi korrigeeris teemat "tomkulibin"
Kasutaja avatar
unimyc
 
Postitusi: 22
Liitunud: 15 Juun 2010, 00:18
Asukoht: Pärnu

Re: BP DOHC probleemid ja ümberehitused!

PostitusPostitas Siim » 16 Juun 2010, 20:17

Samas siin ei ole kõneall MS,
selle kohta võib iga huviline ennast turboclubist targaks lugeda,
palju huvitavam on originaaltehnikat kasutades midagi saavutada.
Est/Fin/Lt/Swe :)
Kasutaja avatar
Siim
 
Postitusi: 1897
Liitunud: 29 Nov 2007, 16:12
Asukoht: Juuru/Välismaa

Re: BP DOHC probleemid ja ümberehitused!

PostitusPostitas unimyc » 16 Juun 2010, 22:08

Olgu su auto ülelaetud või mitte, aga vastavalt jõule on vaja piisav kogus kütust ära põletada. Kuna bp mootoril on originaalis vaid 265cc pihustid , siis nendega on võimalik ehk maks 200hp saavutada. Eks muidugi on võimalik tips suuremaid pihusteid kasutada ja vahetada ära bensiini pump jõudsama vastu . Turbotada oleks ikkagi sellega ohtlik, kuna süüdet tuleb ikka ju muuta. Kui auto jätta vabalthingavaks, siis ilmselt muidugi annakas ka originaaliga midagi ette võtta.
Muide kui sa räägid originaaltehnikast siis ei ole seda ka ju torukolle, sport summ ega ka koonus filter.
Kasutaja avatar
unimyc
 
Postitusi: 22
Liitunud: 15 Juun 2010, 00:18
Asukoht: Pärnu

Re: BP DOHC probleemid ja ümberehitused!

PostitusPostitas Siim » 16 Juun 2010, 22:25

Need viimased on MS-i kõrval väikesed pisiasjad,kui juba minna standalone peale siis täie rauaga ja pauku peaks mõistliku seade korral enam kui piisavalt tulema.
Est/Fin/Lt/Swe :)
Kasutaja avatar
Siim
 
Postitusi: 1897
Liitunud: 29 Nov 2007, 16:12
Asukoht: Juuru/Välismaa

Re: BP DOHC probleemid ja ümberehitused!

PostitusPostitas unimyc » 16 Juun 2010, 22:34

Ega MS ka yksi suurt midagi juurde ei anna. Pigem ikka käivad kõik asjad käsikäes. Kui tahta midagigi saavutada, siis kindlasti on vaja teha mitu erinevat sõlme korraga.
Kasutaja avatar
unimyc
 
Postitusi: 22
Liitunud: 15 Juun 2010, 00:18
Asukoht: Pärnu

Re: BP DOHC probleemid ja ümberehitused!

PostitusPostitas tomkulibin » 16 Juun 2010, 23:55

To "unimyc": kas oled ka võrrelnud BP vabalthingava ja turboversiooni originaal mootori sisusid?
Ribalateks võib lasta ka ilma miskit ümer ehitamata, minu eesmõrk oli saavutada optimum, mitte maksimum- st et mitte kaotada ressursis ja saavutada suurem kasutegur. Mina olen oma eesmärgi saavutanud, kui olen lõpphäälestusega ühele poole jõudnud. Originaaljuppidest on asendatud vaid õhufiltri element ja väljalase peale katalüsaatorit.
Kasutaja avatar
tomkulibin
 
Postitusi: 7848
Liitunud: 28 Okt 2005, 20:42
Asukoht: Tallinn tel:53435757

Re: BP DOHC probleemid ja ümberehitused!

PostitusPostitas unimyc » 17 Juun 2010, 00:23

Ei kahjuks või õnneks ei ole ma näinud BP mootori sisse. Küll aga olen B6 ja paljude teiste sees nina õliseks saanud(see on mu töö) :D
Vahet tegelikult pole teooria jääb ikka samaks. Aga äkki sa seletad teistele kah mida sa seadistad tehase konditsioonis autol?
Keerad süüdet edasi tagasi? Üritad andureid petta? Kas kasutegur on suurem, kui autol on hääl kõvem, (summuti ja filter)? Oeh, sorry. peab vist ära lõpetama selle nalja, ega ma väga nendest enda ja teiste petjatest aru ei saa:)
Kasutaja avatar
unimyc
 
Postitusi: 22
Liitunud: 15 Juun 2010, 00:18
Asukoht: Pärnu

Re: BP DOHC probleemid ja ümberehitused!

PostitusPostitas tomkulibin » 17 Juun 2010, 06:54

unimyc kirjutas:Ei kahjuks või õnneks ei ole ma näinud BP mootori sisse...
...Vahet tegelikult pole teooria jääb ikka samaks...

Jätad mulje, et miskeid teadmisi sa omad, kui aga BP mootori sisikonnast konkreetset ülevaadet ei oma, siis uuri asja senne kui teema pealkirja suhtes mujale valgud:
BP DOHC probleemid ja ümberehitused!
unimyc kirjutas: Küll aga olen B6 ja paljude teiste sees nina õliseks saanud(see on mu töö) :D


unimyc kirjutas: Aga äkki sa seletad teistele kah mida sa seadistad tehase konditsioonis autol?
Keerad süüdet edasi tagasi?
Üritad andureid petta?
Kas kasutegur on suurem, kui autol on hääl kõvem, (summuti ja filter)?
Oeh, sorry. peab vist ära lõpetama selle nalja, ega ma väga nendest enda ja teiste petjatest aru ei saa:)

1. Süütehetke muutmine on seotud muutustega gaasijaotussüsteemis.
2. Andurid on ajule vajaliku infi edastamiseks. Kui on tehtud muutusi mootoris sees, aga ajusse sissekirjutatud programm sellest ei tea, siis ongi tarvis/võimalik andurite edastatava informatsiooniga mõjutada aju tegevust. Seega petan mitte andureid, vaid mõjutan/muudan aju tegevust.
3. Õhufiltri, lugeja ja väljalaske muutmise eesmärk ei olnud helitausta muutmine(pealegi on see muutunud minimaalselt), vaid tagamaks mootorile kergemat hingamist seoses suurema hulga olluse läbimisel kogu traktist.

Kuna tehase seade tavakasutuses olevatel autodel on miskit muud, kui minu kasutuseesmärk, siis ka vastavalt sellele on tehtud ka muudatusi.
Need kes müratausta suurendamise eesmärgil suuremaid aukusid ostavad lõpupütile, on teine kontingent, millesse mina ei kuulu. Kuna tava seade autode puhul on arvestuslik pöörete vahemik alla 3500 rpm ja minul mõnevõrra kõrgemad pööded olulised, siis originaalis olev torustik jääb pooma mootorit. Pealegi on antud mootoril ka muudetud gaasijaotuse faase(avamise/sulgemise nurki).
Hetke tulemus- tavapööretel/koormusel kütuse kulu madalam ja max võimsus suurem. Katalüsaator on süsteemis alles ja saastenormid tavakasutus reziimil originaalist madalamad.

unimyc kirjutas:Muide kui sa räägid originaaltehnikast siis ei ole seda ka ju torukolle, sport summ ega ka koonus filter.

Teadmiseks, et ka:
1. tehase originaals on olemas torukolle
2. kasutan "Simons"i komplekti antud mootorile
3. originaal filter ei mahtud minu isendi puhul mootori ruumi ja uue õhufiltri korpuse ehitamine praegu suht mõtetu(kuigi on plaanis).
PS tegemist minu puhul N/A mootoriga.
Kasutaja avatar
tomkulibin
 
Postitusi: 7848
Liitunud: 28 Okt 2005, 20:42
Asukoht: Tallinn tel:53435757

Re: BP DOHC probleemid ja ümberehitused!

PostitusPostitas IvarR » 17 Juun 2010, 17:24

unimyc kirjutas:IvarR. Kui sa aga juba turbot mainisid, siis ilmselt nende teadmistega lased sa kyll selle kohe laiali:D


Kas oled minu teadmiste suhtes pädev?
Või oled pädev piisavalt "BP" mootori ehituses/konstruktsioonis?
Olen ehitanud 14.5 sek 1/4miilil sõitva vabalthingava BP mootoriga BG323...
Teiseks olen 7a jooksul aidanud ehitada nii mõnegi tehaseandmetest suurema HJ-numbriga auto.


IvarR
Megasquirt ajude müük/paigaldus
Custom turboprojektid
Eesti kiireima Mazda ehitaja: Rx7 493whp/650nm
Kasutaja avatar
IvarR
Administraator
 
Postitusi: 1910
Liitunud: 01 Veebr 2005, 12:25
Asukoht: Keila-Tallinn

Re: BP DOHC probleemid ja ümberehitused!

PostitusPostitas tomkulibin » 18 Juun 2010, 06:40

Mina sain sellest aru nii, et sa ei adu, mis vahe on turbo ja vabalthingava vahel

Kõigepealt hangi endale ülevaade antud konkreetse mootori tehase komplektsustest/võimsustest.
Nii imelik, kui see ka pole on tehasest tulnud BP mootorid suht sarnased(kolvigrupp), sisikond on ikka vägagi suure varuga üles ehitatud ja seeriatootmisega ka tõestatud.
Aga egas midagi, teadmiste jagamise, kogemuste vahetusega jõuame edasi oma arendustega, anna minna(peaasi, et varba peale ei astuta :) )
Kasutaja avatar
tomkulibin
 
Postitusi: 7848
Liitunud: 28 Okt 2005, 20:42
Asukoht: Tallinn tel:53435757

Re: BP DOHC probleemid ja ümberehitused!

PostitusPostitas IvarR » 19 Juun 2010, 19:50

unimyc kirjutas: Lihtsalt see esimene post mille IvarR tegi oli väga veidra ülesehitusega. Sinu soovitused olid õiged sinna maani, kuni mainisid turbot.


Tegemist oli loeteluga. Kas mainisin kuskil et kõik korraga on hea?
Kui juba inimene turbotama hakkab siis teab ka ise et 18kraadi süütenurka ei kõlba selleks.
IvarR
Megasquirt ajude müük/paigaldus
Custom turboprojektid
Eesti kiireima Mazda ehitaja: Rx7 493whp/650nm
Kasutaja avatar
IvarR
Administraator
 
Postitusi: 1910
Liitunud: 01 Veebr 2005, 12:25
Asukoht: Keila-Tallinn

Re: BP DOHC probleemid ja ümberehitused!

PostitusPostitas Kaarel » 30 Juun 2010, 00:39

Hakkan oma BP-DOHC mootorit , millel on juba Ivari tehtud suurema läbilaskega õhulugeja, turbotama.Mootori juhtimiseks kasutan piggy-back aju (greddy E-manage).Kui asi reaalselt valmis hakkab saama, siis võin ka täpsemalt rääkida mida ja mismoodi tegin.

Tom :thumbup:
Viimati muutis Kaarel, 01 Juul 2010, 00:40, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar
Kaarel
 
Postitusi: 192
Liitunud: 01 Apr 2008, 12:36
Asukoht: tallinn

1990 Mazda 323F

Re: BP DOHC probleemid ja ümberehitused!

PostitusPostitas tomkulibin » 30 Juun 2010, 08:09

Olen teinud "puhastust antud teemas, vabandust, kui liiga tegin kellegile.
Kasutaja avatar
tomkulibin
 
Postitusi: 7848
Liitunud: 28 Okt 2005, 20:42
Asukoht: Tallinn tel:53435757

Re: BP DOHC probleemid ja ümberehitused!

PostitusPostitas IvarR » 02 Jaan 2011, 13:38

Kaarel kirjutas:Hakkan oma BP-DOHC mootorit , millel on juba Ivari tehtud suurema läbilaskega õhulugeja, turbotama.Mootori juhtimiseks kasutan piggy-back aju (greddy E-manage).Kui asi reaalselt valmis hakkab saama, siis võin ka täpsemalt rääkida mida ja mismoodi tegin.

Tom :thumbup:


Kuidas edeneb?

IvarR
Megasquirt ajude müük/paigaldus
Custom turboprojektid
Eesti kiireima Mazda ehitaja: Rx7 493whp/650nm
Kasutaja avatar
IvarR
Administraator
 
Postitusi: 1910
Liitunud: 01 Veebr 2005, 12:25
Asukoht: Keila-Tallinn

Re: BP DOHC probleemid ja ümberehitused!

PostitusPostitas Kaarel » 13 Jaan 2011, 16:31

esialgu ei edene kuhugi kahjuks,aega ja raha napib liialt praegu.auto läheb üldse varuosadeks vanamehe samasugusele f-ile (mootori ja sinnakuuluva jätan endale).
Kasutaja avatar
Kaarel
 
Postitusi: 192
Liitunud: 01 Apr 2008, 12:36
Asukoht: tallinn

1990 Mazda 323F

Re: BP DOHC probleemid ja ümberehitused!

PostitusPostitas jallx » 27 Aug 2011, 12:38

tere

lugesin teemat,midagi peale üksteise mustamise aru ei saanud.
oleks antud teema vastu huvi,kellega võiksin asja edasi arutada?ps-is näiteks?

tänud Jallx
jallx
 
Postitusi: 45
Liitunud: 31 Mai 2008, 11:23
Asukoht: Tartu

Re: BP DOHC probleemid ja ümberehitused!

PostitusPostitas tomkulibin » 27 Aug 2011, 12:53

Algus on ju tehtud, mustamise mustema poole koristasin ära. Miskeid viiteid ja vihjeid on jagatud...
On sul miskit konkreetset küsida?
Kasutaja avatar
tomkulibin
 
Postitusi: 7848
Liitunud: 28 Okt 2005, 20:42
Asukoht: Tallinn tel:53435757

Re: BP DOHC probleemid ja ümberehitused!

PostitusPostitas IvarR » 30 Aug 2011, 00:58

jallx kirjutas:tere

lugesin teemat,midagi peale üksteise mustamise aru ei saanud.
oleks antud teema vastu huvi,kellega võiksin asja edasi arutada?ps-is näiteks?

tänud Jallx


Oleneb mis teha soovid täpsemalt. Tomkulibinil ja minul kõige rohkem BP-ga kogemusi.
Kui kunagi mõnda isendit taas oman siis teen ka DIY koos piltidega jne. Hetkel pole see muidu võimalik.

Ütle millised on su rahalised võimalused ja soovid siis oskame täpsemalt soovitada.
Tomkulibini vabalthingava BP mootoriga 121-le näiteks 2008a FN2 Type-R (+ 75hp nitro shot) järgi ei jõudnud 0-160kmh kiirendusel ehk siis tema 121 peaks olema ka umbes 14.5sek 1/4miilil nagu minu 323 kunagi oli.

IvarR
Megasquirt ajude müük/paigaldus
Custom turboprojektid
Eesti kiireima Mazda ehitaja: Rx7 493whp/650nm
Kasutaja avatar
IvarR
Administraator
 
Postitusi: 1910
Liitunud: 01 Veebr 2005, 12:25
Asukoht: Keila-Tallinn

Re: BP DOHC probleemid ja ümberehitused!

PostitusPostitas IvarR » 15 Mär 2014, 07:54

Viimase aja tegemisi: topic19450.html
IvarR
Megasquirt ajude müük/paigaldus
Custom turboprojektid
Eesti kiireima Mazda ehitaja: Rx7 493whp/650nm
Kasutaja avatar
IvarR
Administraator
 
Postitusi: 1910
Liitunud: 01 Veebr 2005, 12:25
Asukoht: Keila-Tallinn

Re: BP DOHC probleemid ja ümberehitused!

PostitusPostitas Mel » 15 Mär 2014, 09:31

:thumbup:
keretööd,keevitus,maalimine 56849477
http://nagi.ee/photos/melkoiv/sets/
Kasutaja avatar
Mel
 
Postitusi: 2994
Liitunud: 20 Nov 2007, 21:34
Asukoht: Läänemaa

Re: BP DOHC probleemid ja ümberehitused!

PostitusPostitas madoc » 15 Mär 2014, 14:24

Mu küssa, kuidas 18 kraadise süütenurgaga tühikäik säilib? (10 kraadi ju tehase poolt ettenähtud). Mul varasema süütega tahmas tühikäigul küünlad ära nii, et sooja mootoriga vōis mootor isegi välja surra. Ka linnasõit oli ebaühtlasem ja jõnksamist rohkem. Kas tõesti piisab 98 bensiinist, et mootor madalatel pööretel ei detoneeriks? Andurit ju pole, mis süüdet hilisemaks ise keeraks.
Kasutaja avatar
madoc
 
Postitusi: 99
Liitunud: 04 Okt 2009, 18:46
Asukoht: Tallinn

Järgmine

Mine 323/MX-3/3/MX-5

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 0 külalist