Dubleeritud mootorijuhtimine/leiutame jalgratast...

Siin rääkida teemadel mis teiste teemade alla ei mahu

Dubleeritud mootorijuhtimine/leiutame jalgratast...

PostitusPostitas Siim » 14 Nov 2008, 00:17

idanes siin õhtust õlle juues selline napakas idee.

ei tea kas on võimalik panna 2 aju ühte mootorit juhtima?

mõlemal ajul eraldi pihustid,küünlad,õhulugejad aga samas jagaks andureid :D

kui keegi viitsib nii lollile ideele kaasa mõelda,siis pange siia omapoolne visioon :roll:
Viimati muutis Siim, 14 Nov 2008, 14:28, muudetud 1 kord kokku.
Est/Fin/Lt/Swe :)
Kasutaja avatar
Siim
 
Postitusi: 1895
Liitunud: 29 Nov 2007, 16:12
Asukoht: Juuru/Välismaa

PostitusPostitas leviathan » 14 Nov 2008, 00:55

et mis mõttes, mis kasutegur võix asjal olla? v6 siis pool motot 1 aju ja pool teine? või R4 mootor, siis kuidas eraldi pihustid? äkki on parem kui enam peale ei võta õlli
leviathan
 
Postitusi: 1426
Liitunud: 10 Mär 2005, 16:30

PostitusPostitas Siim » 14 Nov 2008, 01:05

eip,mõlemad juhiks tervet mootorit,kasutegur?poole rohkem õhku/kütust
:)
või siis kas peab alati olema kasutegur,
tegelikult mind hakkas huvitama mismoodi selline kooslus töötaks.








Nb:minu õllejoomine pole sinu asi kommenteerida
Est/Fin/Lt/Swe :)
Kasutaja avatar
Siim
 
Postitusi: 1895
Liitunud: 29 Nov 2007, 16:12
Asukoht: Juuru/Välismaa

PostitusPostitas mantuke12 » 14 Nov 2008, 02:14

eip,mõlemad juhiks tervet mootorit,kasutegur?poole rohkem õhku/kütust
Selleks tuleks lasta kellelgil üks tõsein aju valmis meisterdada, mis sellega ise hakkama saaks :)
tegelikult mind hakkas huvitama mismoodi selline kooslus töötaks.
Eks ta kuidagi ikka töötaks.. aga kuidas sa jagajaga küünlad täpselt ühte takti saad, et ei teki näiteks kolvi ülesse liikumisel juba plahvatust vms ?!
Nb:minu õllejoomine pole sinu asi kommenteerida
TÕSI :D

      Eks tegija suudaks kogu selle süsteemi lõpuks tööle panna aga ei tea kas aja/raha kulu ennast ka ära tasub.
mantuke12
 


PostitusPostitas tomkulibin » 14 Nov 2008, 08:03

Ehk lagendaks Sinu probleemid programeeritav aju. Sellega saad seadeid muuta nii palju kui vaja. Lisaks ka seadistatav kütuse rõhu regulaator. Aga kuis jääb hingamisega, eriti kui jääd vabalthingava peale. Liig jäme toru hakkab segama nn säästureziimil(väljalaske vasturõhk) ja kui hingamine jääb säästuka järgi, siis suurel võimsusel jääb takistama(vasturõhk liiga suur).
Kasutaja avatar
tomkulibin
 
Postitusi: 8359
Liitunud: 28 Okt 2005, 20:42
Asukoht: Tallinn tel:53435757

PostitusPostitas Siim » 14 Nov 2008, 11:07

Ma tean seda,et progetav aju oleks muidugi kõige lihtsam lahendus
ntx megasquirt.

plaanis endale muidugi midagi sellist ehitada ei olegi,kuna selle kaheldava kasuteguri ning töö ja vaeva asemel on tõesti lihtsam osta MS.

mõte tekkis sellest,et tuttaval vedeleb mingi 3 ohc sierrat :D
ja mul vedelevad mõned turbod,saaks sierra nii ära turbotada,et ei kuluks ühtegi raha :)
mingit ulmeprojekti sellest küll ei tuleks,rohkem selline asi mille peal oma viha maandada :D
siis peaks minu loogika järgi saama mootorisse poole rohkem õhku sisse?
Est/Fin/Lt/Swe :)
Kasutaja avatar
Siim
 
Postitusi: 1895
Liitunud: 29 Nov 2007, 16:12
Asukoht: Juuru/Välismaa

PostitusPostitas Kaarel » 14 Nov 2008, 12:16

IvarR kirjutas:Kõik säästuprojektid lendavad 100% kotti ning maksavad 1/3-1/2 korralikust ehitusest. Seega mõttekam ikkagi asi kohe korralikult ette võtta.
IvarR

ise kolad ka ju turbofoorumis ringi ja pooled projektid on "säästuprojektid"
ei lenda ju üldsegi kõik laiali
Kasutaja avatar
Kaarel
 
Postitusi: 191
Liitunud: 01 Apr 2008, 12:36
Asukoht: tallinn

1990 Mazda 323F

PostitusPostitas IvarR » 14 Nov 2008, 12:22

Kaarel kirjutas:
IvarR kirjutas:Kõik säästuprojektid lendavad 100% kotti ning maksavad 1/3-1/2 korralikust ehitusest. Seega mõttekam ikkagi asi kohe korralikult ette võtta.
IvarR

ise kolad ka ju turbofoorumis ringi ja pooled projektid on "säästuprojektid"
ei lenda ju üldsegi kõik laiali


Eranditult on kõik ikkagi laiali lennanud/probleemsed olnud ja siis on hakatud ehitama korralikult.

See kui sa võtad turboauto ja hakkad rõhku peale keerama on üks teema kuid kui vabalthingavat turbotad siis ikkagi ei ole mõtet minna kergema vastupanu teed.
Tuleks ikkagi meeles pidada selliseid asju nagu:
Wideband segukell (põhiline põhjus miks motosid laiali lastakse on see et usaldatakse narrowbandi)
ECU häälestus või progetav aju.
Ja kõige tähtsam et kuidas hoogu maha saada ehk pidurid.

Need on kokku ikkagi lõpuks odavamad kui uus mootor/kere/elu.

IvarR
Megasquirt ajude müük/paigaldus
Custom turboprojektid
Eesti kiireima Mazda ehitaja: Rx7 493whp/650nm
Kasutaja avatar
IvarR
Administraator
 
Postitusi: 1930
Liitunud: 01 Veebr 2005, 12:25
Asukoht: Keila-Tallinn

PostitusPostitas Kaarel » 14 Nov 2008, 13:46

_siim_ kirjutas:kui laiali siis mingu suure pauguga,kuna ma suht uskumatu toomas :P
ja enne ei usu kui ise näinud/katsunud/maitsenud :D

maksumuseks tuleks sellel ainult oma ajakulu ja natuke elektrit,keevitustraati

ehitan vaikselt endale ühte nissan silviat ca18et mootoriga,aga selle peal ma küll mingeid katseid tegema ei hakka :)

foorum.turboclub.ee sealt leiad kõik mis sul vaja on
võta veidi vaba aega ja sirvi "tehniline" ja "performance" läbi :wink:
ps.
ära kiirusta postitama,kuna siis viidatakse sulle otsingu nupu peale :!:
Kasutaja avatar
Kaarel
 
Postitusi: 191
Liitunud: 01 Apr 2008, 12:36
Asukoht: tallinn

1990 Mazda 323F

PostitusPostitas Kaarel » 14 Nov 2008, 14:04

IvarR kirjutas:
Kaarel kirjutas:
IvarR kirjutas:Kõik säästuprojektid lendavad 100% kotti ning maksavad 1/3-1/2 korralikust ehitusest. Seega mõttekam ikkagi asi kohe korralikult ette võtta.
IvarR

ise kolad ka ju turbofoorumis ringi ja pooled projektid on "säästuprojektid"
ei lenda ju üldsegi kõik laiali


Eranditult on kõik ikkagi laiali lennanud/probleemsed olnud ja siis on hakatud ehitama korralikult.

See kui sa võtad turboauto ja hakkad rõhku peale keerama on üks teema kuid kui vabalthingavat turbotad siis ikkagi ei ole mõtet minna kergema vastupanu teed.
Tuleks ikkagi meeles pidada selliseid asju nagu:
Wideband segukell (põhiline põhjus miks motosid laiali lastakse on see et usaldatakse narrowbandi)
ECU häälestus või progetav aju.
Ja kõige tähtsam et kuidas hoogu maha saada ehk pidurid.

Need on kokku ikkagi lõpuks odavamad kui uus mootor/kere/elu.

IvarR


mõõduka rõhuga kestavad ka stock vabalthingava sisuga mootorid,kotti lastakse ikka need millele keeratakse liialt rõhku peale ja mis ei saa õieti kütust kätte või pole piisavalt hea mootori juhtimine.
narrowband on muidugi tõesti ainult iluvidin mille võid salongi panna.
odavate projektide puhul ei pööra muidugi piduritele keegi üldiselt tähelepanu kahjuks...
väikese boostiga saab ka ilma progeajuta hakkama ju :wink:
Kasutaja avatar
Kaarel
 
Postitusi: 191
Liitunud: 01 Apr 2008, 12:36
Asukoht: tallinn

1990 Mazda 323F

PostitusPostitas Siim » 14 Nov 2008, 14:27

turboclubis olen päris pikka aega juba kasutaja
aga sellist ideed pole seal küll mõtet välja käia :)
pealegi on see ainult teooria hetkel,lihtsalt mõtlesin,kas nii saaks topeltkoguse õhku/kütet mootorisse.
topelt suuremad pihustid pole lahendus,kuna ühel hetkel jookseb õhulugeja lõppu ja edasi ikka midagi ei toimu.
aga minu teoorias peaks siis WOT asendis olema mõlemad õhulugejad ca poole peal ?
mis tähendam,et resurssi veel peaks olema,mis tähendab,et tuleb puhuda see ülejäänud õhk sisse,siis peaks saama lugejad lõpuni....
Est/Fin/Lt/Swe :)
Kasutaja avatar
Siim
 
Postitusi: 1895
Liitunud: 29 Nov 2007, 16:12
Asukoht: Juuru/Välismaa

PostitusPostitas Kaarel » 14 Nov 2008, 16:02

siis oleks lihtsam lihtsalt võimsama mootori pritse peale panna
Kasutaja avatar
Kaarel
 
Postitusi: 191
Liitunud: 01 Apr 2008, 12:36
Asukoht: tallinn

1990 Mazda 323F

PostitusPostitas kentaur » 14 Nov 2008, 16:56

Soovitaks lugeda megasquirti juhendit, see teeb palju asju selgemaks.

Kui tahad üle jala ehitada siis ainus meetod, mis ka toimib on FMU.

FMU on siis fuel management unit, mis võimaldab sissetuleva õhurõhu suurenemisel suurendada kütuse rõhku.
FMU pannakse kütuse rõhuregulaatori järele ja neid müüakse erinevate suhtarvudega (6:1, 8:1, 10:1, 12:1), täpsemalt loe ise netist.
Suhtarv näitab palju suurendatakse kütuse rõhku ühe ühiku õhurõhu tõusul.
Näiteks 6:1 - 6psi'd kütuserõhku 1 lb õhurõhu kohta.

Sinu idee - teha 2 õhuvõtu toru ja need eraldi aju taha panna ei tööta juba selle pärast, et kumbki aju ei tea palju õhku tegelikult mootorisse voolas.
Kuna õhu järgi arvutatakse kütuse kogus siis sellega pannaks ilmselgelt mööda.

Õhu mõõtjaid on vähemalt 3'e tüüpi:
* klapiga õhumõõtjad - sissetulev õhk lükkab klapi lahti ja klapp on ühendatud reostaadiga... mõõtja suudab mõõta õhku ainult mootori väikestel pööretel, suurtel pööretel võetakse õhu kogus ajus olevast tabelist.
* kuuma niidiga õhumõõtja - sissetulev õhk jahutab niiti ja niidi temperatuuriga langemisega leitakse õhu kogus, boonusena ei pea kasutama eraldi temperatuuriandurit õhu temperatuuri mõõtmiseks.
* õhurõhu andur, mõõdab otse sisselaskes olevat õhurõhku ja sealt arvutatakse õhu kogus. Referentsiks on ajus teine õhurõhu andur, mis mõõdab atmosfääri rõhku.

Kui sa soovid teha 0.3 bar ülelaadimist siis ilmselt veavad su tehase pihustid veel välja, suurema rõhu korral pead pihustid välja vahetama.
Ilma aju ümber häälestamata või FMU'ta uputaks su praegune aju suuremate pihustitega mootori tühikäigul kohe ära.

Nii et häälestamisega pead sa nii või teisiti vaeva nägema.
Häälestamiseks on sul vaja WB O2 sensorit koos näidikuga, igas ülevaatuse punktis on need seadmed muidugi ka olemas.

Wideband O2 sensori abil on sul võimalik operatiivselt mõõta väljalaske gaasides oleva hapniku hulka ja selle järgi otsustada, kas segu on rikas või lahja.

Pealehakkamine on pool võitu - nii et ära põnnama löö, otsi või laena asjad kuskilt kokku ja tee ära.

Vähemalt õpid midagi.
Kasutaja avatar
kentaur
Administraator
 
Postitusi: 401
Liitunud: 02 Veebr 2005, 22:17
Asukoht: Tartu

1992 Mazda MX-6

PostitusPostitas Siim » 14 Nov 2008, 23:55

jees jees :P

mul nissan s12 käib megasquirt 3.0 ga :P
hetkel ilma turbota,vanal oli wastegate kõrval suur pragu ja lõtk ka natsa suur siis sai vahelt minema visatud.
kuna esimene progetav projekt, WB on mul ka olemas,hetkel ca 4h kasutatud,seega ongi julgem ilma turbota katsetada,kui mapid ja ignition timing selge,dünosse veel ei kipu :P
igaks juhuks on veel 2 knock sensorit :D

esialgse eesmärgina olen paika pannud ca 150kw tehase 100 kw asemel
tasa ja targu,kuna ca18et-le pole just mootoriosi jalaga segada,vända vahetasin just välja...

seda teemat ei teinud ma mitte,et mul juhe koos aga tahaks aretada,lihtsalt mõtlesin mis värk nii olla võiks.
vaba teema ka sellepärast,niisama teoretiseerida võib ju:D
ja ega need sierra rondid ei maksa kah midagi,kui lendab laiali,saab pärast laiali lammutada ja uurida värki särki :)
Est/Fin/Lt/Swe :)
Kasutaja avatar
Siim
 
Postitusi: 1895
Liitunud: 29 Nov 2007, 16:12
Asukoht: Juuru/Välismaa

PostitusPostitas Haljazme » 16 Nov 2008, 19:29

Edu sulle, mida iganes sa plaanid.
TO leviathan: kui poleks selliseid veidraid inimesi, kes aretavad ja mõtlevad veidraid mõtteid, millest me kõik aru ei saa, oleks meie ühiskond ikka veel sealmaal, et me kõik oleks kõplaga põllul ja poleks autosid olemaski. Progress on olnud just tänu sellistele inimestele, kes ei viitsinud kõblatada ja istusid põlluveerde ning sirgeldasid puuoksaga tolmu sisse traktori.
Kui teil pole midagi tarka teha, siis palun ärge tehke seda siin ! Tel:51717-null-seitse
Kasutaja avatar
Haljazme
 
Postitusi: 627
Liitunud: 09 Sept 2007, 21:09
Asukoht: Aakre - Valgamaa (tööpäeviti - Elva)

2000 Mazda 626


Mine Vaba teema

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline

cron