otsija kirjutas:...kas nende lisamisel mingeid nn seadusi pole,et kui keskel koos või servas olema peaksid ...
Lisaks tasub mainida, et ennegi klapptuledega juhtund seda, et talvel lihtsalt kinni külmuvad või mootorid maha põlevad. Tulemuseks on kas ühesilmsed piraadid või suisa pimeduses rühkijad, kellele politsei juba tänasel päeval 3000 eeku riigi toetuseks välja võib kirjutada.Kaarel kirjutas:siin mõeldakse ilmselt seda et auto näeb kinniste klappidega hea välja.(mulle läheb ka peale)
Evert kirjutas:...Kordan veel, et tegemist on E- ja DRL tähistega e. täiesti legaalsete päevasõidutuledega.
Joonis 8. Põhilaterna klaasi tähistamine.
Kood 211. Eesmised ääretule laternad
Nõuded: 1) 1994. a ja hiljem valmistatud üle 2100 mm laiusel sõidukil peavad olema ülemised eesmised ääretule laternad (tähis «A»). Ülemisi eesmisi ääretule laternaid on lubatud paigaldada 1800 kuni 2100 mm laiusele sõidukile. Ülemised eesmised ääretule laternad peavad asetsema külgservast kuni 400 mm kaugusel. Ülemised eesmised ääretuled peavad asetsema M ja N kategooria sõidukil kõrgemal tuuleklaasi ülemisest servast ning O kategooria sõidukil võimalikult kõrgel arvestades sõiduki kereehituse eripära;
2) [kehtetu]
Joonis 14. [kehtetu]
3) M, N ja O kategooria sõiduki eesmised ääretule laternad peavad olema valmistaja juhendi kohased ja vastama E-reegli nr 7 või direktiivi 76/758/EMÜ nõuetele. Nende paigaldus peab vastama E-reegli nr 48 või direktiivi 76/756/EMÜ nõuetele. Eesmiste ääretulede värvus peab olema valge või valikkollane. Eesmiste ääretulede värvus võib olla merevaigukollane sõidukil:
–mis on saadud pärandvarana;
–mis kuulub väljastpoolt Euroopa Liidu liikmesriike Eestisse ümberasujale ja kui sõidukile on antud tollisoodustust;
–mis kuulub Euroopa Liidu liikmesriigist alaliselt Eestisse elama asujale ja kui sõiduk on olnud tema omandis enne Eestisse asumist;
–mis on välisriikide diplomaatiliste esinduste ja nende välisriikide kodanikest töötajate omanduses või valduses;
–mis on välisriikide sõjaväelaste omanduses või valduses või
–mis on lepingulisel tööl olevate välisriikide kodanike omanduses või valduses;
4) 1996. a või hiljem valmistatud L kategooria sõidukil peavad olema E-reegli nr 50 kohased ja E-reegli nr 53 või direktiivi 93/92/EMÜ nõuetele vastavalt paigaldatud eesmised ääretule laternad;
5) eesmised ääretuled peavad lülituma üheaegselt ja põlema koos kaug- ja lähituledega.
Kood 207. Päevatule laternad
Nõuded: 1) M ja N kategooria sõidukile võib E-reegli nr 48 või direktiivi 76/756/EMÜ kohaselt paigaldada kaks E-reegli nr 87 kohast päevatule laternat. Päevatule laterna valgusava ülaserv ei tohi asetseda kõrgemal kui 1500 mm ja alaserv madalamal kui 250 mm maapinnast. Laterna valgusava välisserv ei tohi olla kere välisgabariidist kaugemal kui 400 mm ja laternate valgusavade siseservade vahe ei tohi olla väiksem kui 600 mm (400 mm sõidukite korral, mille laius ei ületa 1300 mm). Haagisele on päevasõidutulede asetamine keelatud;
2) päevatule laternad võivad olla ühitatud teiste tulede laternatega;
3) ühe päevatule valgustugevus peab olema ≥ 400 cd ja ≤ 800 cd. Valgustpeegeldav pind (reflektor) peab olema vähemalt 40 cm 2 ;
4) peavad lülituma koos ääretuledega;
5) lubatud on kasutada või tähisega päevatule laternaid, mille hajutiklaasil peab olema päevatule tähis «RL». Päevatule värvus peab olema valge või valikkollane;
6) peab olema välistatud kasutamine koos lähi-, kaug- ja udutuledega.
otsija kirjutas:Ot mis tähistused seal päevatulel siis olema peavad peal kõik,et ment nokkima ei hakkaks?Ja kuskilt kuulsin,et LED tuled keelatakse ära üldse EV-s,ainult tehaseinstall võib olla..Kas on see siis nii?
otsija kirjutas:kui keskel koos või servas olema peaksid vms.
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline