Postitas tomkulibin » 02 Veebr 2009, 23:29
Sissejuhatuseks muutsin pealkirja ära(kepikõndimisest olen kuulnud, kohapeal käimine tekitas vastandlikke arusaamasid)
Külma mootoriga on õli paksem ja mootoril töötada raskem. Ka kütuse kondenseerumine nii sisselaske seintele, kui ka silindri seintele halvendab mootori tööd.
Külm motor peaks saama soojeneda nii palju, et kütus ei kondenseeruks, vaid aurustuks(toitesüsteem- pihustid/karpa suudavad vaid pihustada) ja õli oleks piisavalt vedel, et kleepuks hõõrduvate detailide seintele. Külma mootoriga suurtel pööretel või suurel koormusel hakkab õli kolvirõngaste piirkonnas kooruma ja saalede piirkonnas rulluma- ehk juskui polekski õli.
2minutit ja bla, bla, bla... kassi kaka. See on "roheliste" väljamõeldis.
Ajaliselt ei saa üldse seda asja paika panna (ümbritseva keskkonna temp on ju muutuv). Alustaks roheliselt: lased u 2-5 min kohapeal loksuda vastavalt tehase inseneride poolt mootori ajusse installitud programmile(tavaliselt on külma ilmaga käivitades esimesel hetkel pöörded madalad, kuni stabiliseerumiseni, siis tõstetakse vastavalt jahutuse temp andurile kohati ka 2000rpm+/-, soojenedes hakkavad pöörded tasapisi langema). Jätkuks hakkaks rahulikult ilma erksate kiirenduste ja koormuseta liikuma, kuni jahutuse temp näidik on jõudnud oma norm asendisse, ehk keskmisesse kolmandikku. Sealt maalt tuleks rakendada ka kõrgemaid pöördeid ja ka suuremaid koormusi, puhumaks põlemiskambrist ja hingamisteedest välja kõik selle, mille oleme soojendamise käigus lasnud täielikult põlemata kujul (tahm) kondenseeruda/kleepuda sisepindadele.
Enne mootori väljasuretamist peaks sammuti lasta mootoril töötada vähe rahulikumas reziimis, et temperatuure vähe alla tõmmata, sest mittetöötava mootori temp langeb algselt ikka väga järsku ja see pole teps mitte kasulik metallile(mikropragude teke). Misjuures ka külma mootori käivitamisel on vägagi äkiline temperatuuri tõus, ka see on vajalik pidurdada mõistliku mootori soojendamisega. Kui keegi veel ei tea, siis jahutusvedeliku temp töösojal mootoril on u 90 kraadi ümber, aga samal ajal rahulikus reziimis töötaval mootoril silindris keskmine temp on u 900kraadi ja kui pädali tallamiseks läheb ja kui veel süüde ja toide ka paigast on siis kipuvad temperatuurid üle 2100 kraadi minema(norm on u 1800 kraadi süttimise ajal silindris).
Pole mina ka miski teadlane sel teemal, aga miskit on tarkadest raamatutest külge jäänud(ühtki mootorit pole seni üle kuumutanud ja ka deformeerinud).
Vastuväited ja diskusiion on teretulnud.