1. leht 1-st

Elektooniline kaitse- Rooste vastu. Nüüd oleme päästetud

PostitusPostitatud: 28 Juul 2010, 16:19
Postitas lines
Elektooniline kaitse- Rooste vastu. Nüüd oleme päästetud

http://kuldnebors.ee/search/varuosad-ja ... uage_id=ru

Elektrooniline kaitse rooste eest - kaitseb teie auto rooste eest. Pikendab auto elu (raua) kaks korda, Patent, Ukraina toode. Väga lihtne paigaldus.


Lines

Re: Elektooniline kaitse- Rooste vastu. Nüüd oleme päästetud

PostitusPostitatud: 28 Juul 2010, 18:56
Postitas commer
karm nali :lol:

Re: Elektooniline kaitse- Rooste vastu. Nüüd oleme päästetud

PostitusPostitatud: 28 Juul 2010, 19:25
Postitas MaSu
mis te naerate :wtf:
jumala kasulik asi, internetis oli kõik ilusti kirjas :think:
mul juba aasta aega küljes ja roostet pole ollagi.

Re: Elektooniline kaitse- Rooste vastu. Nüüd oleme päästetud

PostitusPostitatud: 28 Juul 2010, 19:31
Postitas aviar
Lugesin natuke pikemalt siit: http://istokzhizni.com.ua/index.php?opt ... &Itemid=28 (vene keeles)
Ei viitsinud siia ümber tõlkida, ehk viitsib Tomkulbin oma arvamuse lisada...

Isiklik arvamus:
Tundub sama teema nagu nende kütusekulu vähendavate tablettidega või mootoriõlisse lisatava hõõrdumist vähendava keemiaga :D
Aga eks kõige parem ongi siis ullikestelt raha kätte saada kui midagi on nö. teaduslikult "tõestatud".

Re: Elektooniline kaitse- Rooste vastu. Nüüd oleme päästetud

PostitusPostitatud: 28 Juul 2010, 19:43
Postitas Mario
ütleme siis nii, et ei liha ega kala..
olen ka kuulnud mikimaalt sellist juttu, et metalli ergutamine pideva voolu abil hoiab raua sisemisi keemilisi ühendeid ja peaks eemal hoidma roostepoisi.. Samas, ega enne ei usu, kui ise näen.

Re: Elektooniline kaitse- Rooste vastu. Nüüd oleme päästetud

PostitusPostitatud: 28 Juul 2010, 21:23
Postitas castor
Mul on koguaeg pikendusjuhtmega 220V autol küljes. Lisaks on mul katusel piksevarras, see raputab paariks aastaks roostekaitse peale.

Re: Elektooniline kaitse- Rooste vastu. Nüüd oleme päästetud

PostitusPostitatud: 28 Juul 2010, 23:03
Postitas arvutihdd
Tegelikult mõte ju huvitav, aga mul tekkis küsimus kas autole ei saaks panna mingit magneesium anoodi nagu boileritel ja kütte torustikel on või Terasest konstruktsioonidel randade lähedal. Põhimõte selle, et roostetama/hävima hakkab nõrgem metall. Või peab selleks kindlasti olema kogu aeg vesi või muu elektrit kandev kiht ümber ? Ehk peaks vee all võitma...

Re: Elektooniline kaitse- Rooste vastu. Nüüd oleme päästetud

PostitusPostitatud: 29 Juul 2010, 07:33
Postitas tomkulibin
aviar kirjutas: ...ehk viitsib Tomkulbin oma arvamuse lisada...

Lisan siis lähtudes oma teadmistest.
Sarnast asja on ka sügaval stagna ajal pakutud. Siis oli küll tegemist keemilise kaitsega vs esiltetud elektrokeemilisega aga põhimõte on sama.
Tol kaugel ajal tundus endalegi asi vähe müstiline olema. ka paigaldamine (u 2x2cm plaadikesed, ühe kere kohta oli vist tükki 10) oli keerukam.
Olles seotud keskküttega ja ka gaasiga olen kokku puutunud nii gaasitrasside roostekaitse süsteemidega, kui ka kütte torustikega ja ka boilerite kaitsesüsteemidega. Valusaks probleemiks on elektrokeemiline erosioon, mis paigaldajate teadmatuse tõttu on raudtorud(u 3mm ja enama seina paksusega) ära ussitanud alla kahe aastase kasutusaja.
Selliste asjade tekitajadest peab olema teadlik, kui hakkad antud seemal vaidlema. Ehitajatele endilegi oli see "üllatuseks" kui paigaldati musta, värvilist ja plasttoru ühte süsteemi, mida omavahel elektriliselt ühendas vesi.
Roostest endast see asjandus küll ei vabasta, küll aga juhib aktiivse roosteatamise kerest eemale. Need va elektronid, mis mööda keret hulguvad üritatakse sättida sellise liikumissuunaga, et korrosioon kere rauast eemale suunata, mitte vastupidi, mis on kaitse puudumise puhul kaootiline.
See on ka üks põhjuseid, miks pakutakse kaitset u 70-30%(meelega märkisin vastupididelt müügireklaamile). Ka suuremate isendite puhul soovitatakse pakkuda enam, kui ühte seadet suurendamaks kaitse võimsust(tegelikult pole asja olemusele ikkagi veel päris täpselt pihta saadud).
Miks (auto)valmistaja ise ei pane selliseid asju külge?
Kui pikaks ajaks on auto eluaega arvestatud?
Kas mastiksid, kivikaitsed, värvkate pole piisav? Või oleks kõige selle asemel odavam ja tõhusam kasutada pakutavat elektroonilist või siis keemilist kaitset?
Mis toimub kerega siis kui roostekaitseelektroonika kooleb?
Arvestaks, et katsetused on olnud 30 päevase pikkusega( nii on väidetud valmistaja kirjades), mis toimub pikaajalises kasutuses? Kuskil peaks konsentreeruma agresiivsed ained...Kus? kas kere küljes või kukuvad ise kere kõljest?
Minu teadmised baseeruvad konkreetsemalt keskkondadega, mis ei ole seotud teekattetele kantava keemiaga. Ehk pole minagi jumal ja jagan vaid oma teadmisi, mõtteid.
Iseenesest usun, et miskine kaitse antud ajast ikkagi on, küsitav vaid kui dsuur kaitseVastaka eelnevatele küsimustele, saab tõele lähemale).

Re: Elektooniline kaitse- Rooste vastu. Nüüd oleme päästetud

PostitusPostitatud: 29 Juul 2010, 09:25
Postitas Haljazme
arvutihdd kirjutas:Tegelikult mõte ju huvitav, aga mul tekkis küsimus kas autole ei saaks panna mingit magneesium anoodi nagu boileritel ja kütte torustikel on või Terasest konstruktsioonidel randade lähedal. Põhimõte selle, et roostetama/hävima hakkab nõrgem metall. Või peab selleks kindlasti olema kogu aeg vesi või muu elektrit kandev kiht ümber ? Ehk peaks vee all võitma...


Mulle meenus ka keemiatund, kus sarnast asja räägiti (just maa-aluste trassidega seoses), seega võimatu poleks mingil moel
auto keret säästa, iseasi, kas antud julla toimiks.

EDIT: meenutasin tiba seda värki, tuleb moodustada galvaanipaar, seega tuleks auto kere külge kinnitada näiteks känakas tsinki (Kõikidel juhtudel korrudeerub metallide pingereas eespool asuv metall). Väidetavalt on ka suurte laevade kered samal meetodil kaitstud. Teadmata on ainult, kui kauaks seda tsinki jätkuks meie liiklustingimustes.

kipper.ee lehelt kirjutas:8. Milles seisneb protektorkaitse?
Protektorkaitse. Raud roostetab siis, kui ta osutub anoodiks. Seega kui ühendada raua külge (vt skeem 6.4, A) mõni temast negatiivsema potentsiaaliga metalli tükk – elektrood (Mg, Zn), saab anoodiks viimane:

Zn(t) – 2e¡ = Zn2+(t,v) (6.21)

raud on aga katoodiks, mille pinnal redutseerub õhuhapnik, raud ise säilib:

O2(g) + 2H2O(v) + 4e¡ = 4OH¡(v) (6.22)

Protektorkaitset kasutatakse: maa sees ja vees olevate metallkonstruktsioonide kaitseks; laeva kerede kaitseks; kodumajapidamistes veeboilerite ja pesumasinate kaitseks.

Metallide pingerida:
Li K Ba Ca Na Mg Al Mn Zn Cr Fe Co Ni Sn Pb H Cu Hg Ag Pt Au


Näiteks kui alumiiniumpaat mingi vasevärviga värvida, pidi suvega alumiiniumi ära sööma :lol: