1. leht 3-st

Kas veojõukontroll on talvel tarbetu ja segav vidin?

PostitusPostitatud: 07 Jaan 2010, 15:22
Postitas skyline
Huvitab, et kuidas teistel Mazda omanikel veojõukontroll toimetab. Minu arvates praeguse lume ja libedaga omab see süsteem ainult segavat mõju.
TRC ehk veojõukontrolli ülesanne peaks olema mitte lasta rattaid läbi libisema, et tagada optimaalne paigaltvõtt. Minu 626 veojõukontroll aga laseb rattaid üsna jõuliselt läbi libiseda, enne kui hakkab rattaid pidurdama ja tulukest vilgutama ehk veojõukontroll rakendub alles siis kui ma olenpiltlikult öeldes juba pooled naelad asfaldile jätnud ja liikvele pääsenud :)
Lisaks ei lase see süsteem paksus lumes kinni jäädes autot nö kiikuma ajada vaid selleks puhuks peab ta välja lülitama. Talvistes oludes tundub küll täiesti mõttetu abimehena. Suvel ehk jah on abi ja ei lase sul tahtmatut burnouti teha :)
Eile sain ka taas tunnistust, et ka minu Mazda ABS toimib üsna idiootselt. Sõitsin kitsal lumerööpaid täis tänaval kui äkki viskas auto rööpast välja vasakule ja otse tänava äärde pargitud autode poole, vajutasin pidurit ja üritasin rooli pargitud autodest eemale keerata, aga krt ABS ainult kõristas ja auto pani ikka otse loha pargitud autode poole, veidi enne kokkupõrget ei jäänud muud üle kui piduripedaal vabastada ja tõmmata rooli järsult paremale, siis pani auto muidugi teisele poole teed hange suunas ajama, aga sain kuidagi kontrolli tagasi ning õnnestus lõpuks vältida otsasõitu nii pargitud autodele kui lumehangele.
Järeldus Mazda ABSi kohta- pidurdusmaa lumel pikeneb tohutult, kuigi rattad pole blokeerunud on juhitavusega pidurdamisel endiselt probleeme.
Minu viimasel kolmel autol on olnud ABS ja 2001a Mazda süsteem tundub olevat küll vist pärit ABS suht vanast põlvkonnast, sest ABSi primitiivne käitumine meenutab minu 90ndate alguse Nissan Primerat.
Hiljuti sai loetud kümmekond aastat vanu Tehnikamaailmasid, kus oli selle põlvkonna 626 kohta öeldud, et pidamine kaob äkki ja siis on vaja juba kogenud juhti, et auto taas kontrolli alla saada-tundub, et kahjuks peab see paika. Mazdal pole kombeks libedast eriti ette hoiatada, kui kontroll kaob, siis äkki.

Re: Kas veojõukontroll on talvel tarbetu ja segav vidin?

PostitusPostitatud: 07 Jaan 2010, 17:06
Postitas marx07
Mul ka samamoodi, laseb suhteliselt palju ratast all ringi. Kuskil 2000p juures hakkab pooma lihtsalt. Aga samas, kui välja lülitada siis ei saaks oma 2,5l üldse ohjes hoida, käiks pidevalt tühja kui vähegi vajutada, niiet ma arvan, et natuke on ikka kasu. :think:
Samamoodi ka piduriga, abs ragistab, aga mõnel juhul läheb ikka suht otse, samas mingil ajal, kui pole väga plöga ja jama peal siis jääb isegi roolimine toimima. Aga sai katsetatud, et kui täiesti hullu tee peal pidurdada kõvasti pedaali põhja surudes et abs ragistab, siis tõesti kuidagi aeglasemalt jääb seisma, et eitea kas ta lükkab pidurit liiga maha vms? Kui lasta ragistamise pealt tagasi pedaali natuke, siis on tunda, et aeglustab. :think:

Re: Kas veojõukontroll on talvel tarbetu ja segav vidin?

PostitusPostitatud: 07 Jaan 2010, 18:54
Postitas Mario
enda masinal on TCS, õnneks ei tööta. :D Vähem muret. ABS on, aga õnneks ei tööta ja puudust ka ei tunne.
Ütleks pigem nii, et mazda annab vägagi palju märku, kui libisema hakkab ja libisema saada on teda üsna raske, kui pidurit ei näpi..
sõitsin lumega kaetud jääteel, mis oli küllalt kurviline ja auto ei näidanud kordagi seda nägu, et tahaks libiseda, kui vale käiguga gaas põhja lüüa, vat siis tuli ka 90 pealt rooli kinni hoida, et käest ei läheks.. proovisin platsi peal ka 60ga rooli kakkuda, no ei õnnestu.. siiani rööbastes eeskujulikult käitunud ja pareerida aitab ainult käsipidur.
Samas ütleks, et veojõukontroll on hanges vajalik, kunagi tööauto oli golf 5, siis see alatasa jäi kinni ka sinna, kust mazda äsja välja ronis.. ja siis oli hea sellega tõgistada, aga kui vahepeal tekkis haardumine ja gaasi vajutasid natuke juurde, siis tõgistas ikka omasoodu ja ma sain ilma selle krdi ASRita väga hästi välja hangest..

Re: Kas veojõukontroll on talvel tarbetu ja segav vidin?

PostitusPostitatud: 07 Jaan 2010, 20:16
Postitas Ch
Praegu lülitan sõidu ajal tcs välja tavaliselt. Kohalt minnes on kasuks, lamellidega jääpealt veidi halb minema saada... Samas on see nii uimane et hakkab tööle alles siis kui mul ratas juba paar sekundit ringi on käind. Sõidu ajal asi rohkem segab kui aitab. Kurvis käib ratas ikka ringi ja auto läheb otse, aitab gaasi järele andmine ja veidi sabaga mängimine :) Samas kui kurvis tööle hakkab siis katkub rooli nilbelt... Teisalt jälle mäest üles minekuks on vägagi kasulik asi... Võiks ise seadistada saada. :D

Re: Kas veojõukontroll on talvel tarbetu ja segav vidin?

PostitusPostitatud: 07 Jaan 2010, 20:30
Postitas pokenaut
Premacy'l oli väga debiilne süsteem veojõukontrollil... nii kui ringi läks poos hinge kinni ja põhimõtteliselt sinna jäidki temaga(kui hästi läks suri välja ka!). 6'l oli juba parem süsteem, lasi veidike rattal ringi minna, mistõttu sai autoga liikuma, ei poo ka nii meeletult. Samas kui nüüd 6'ga veojõukontroll peal lapats põhjas lumel 400m kiirendada, siis 400m läbimiseks kulub veojõukontrolliga vähem aega, kui ilma(testitud mõlema 6'ga, ei aidanud oluliselt ka gaasiga mängimine). Üldiselt, kui lapats põhjas kuskil minna ei anna, siis veojõukontroll tööle ei rakendu, kerge läbilibisemine on pigem boonus, võrreldes räige poomisega, mida tegi Premacy veojõukas.

Stabiilsuskontrolli kohapealt töötab asi aga väga hästi, sekkub alles siis, kui vaja ja märkamatult... käsipiduriga aidates sekkub päris jõuliselt.

Samas ma sõidan nii kui nii enamus ajast DSC off, seega väga palju ei oska kaasa rääkida.

Terv,
Poke

Re: Kas veojõukontroll on talvel tarbetu ja segav vidin?

PostitusPostitatud: 07 Jaan 2010, 22:35
Postitas skyline
Sai vist ära sõnatud. Täna õhtul õnnestus just tänu veojõukontrolli abile lumme kinni jääda. Sai lumist teeotsa sõidetud kus oli vaja hooaläbi minna, ja nii kui ratta ringi lasi, nii poos gaasi kinni ja siis istusingi kõhu peal kinni. Hooga oleks ilusti läbi läinud. 10 minutit kaevamist ja sain välja. Edaspidi hommikul peale käivitamist esimene tegevus see gaasijala katkestus välja lülitada...vähemalt talvisel ajal :)

Re: Kas veojõukontroll on talvel tarbetu ja segav vidin?

PostitusPostitatud: 07 Jaan 2010, 23:01
Postitas MaSu
linnas on enamasti maas. maanteel lülitan sisse.

Re: Kas veojõukontroll on talvel tarbetu ja segav vidin?

PostitusPostitatud: 08 Jaan 2010, 00:02
Postitas Skorpion
Kuna siin paar kuud aint sõitnud oma M 6 sis ei oska ka väga kaasa rääkida. Aga isiklikult kui on näha et on vaja toorest jõudu siis saab ta ikke välja lülitatud. Aga linnas vast isegi aitab natsa paremini liikuda. Ei ketra niisama koha peal ratast vaid liigud ka :D Kässeriga olen mõned korrad ikke mõnda käänakut võtnud. Siis küll pole nagu tunda olnd et miskit sekkuks väga.

Re: Kas veojõukontroll on talvel tarbetu ja segav vidin?

PostitusPostitatud: 08 Jaan 2010, 00:16
Postitas pokenaut
Skorpion kirjutas:Kässeriga olen mõned korrad ikke mõnda käänakut võtnud. Siis küll pole nagu tunda olnd et miskit sekkuks väga.

Kontra peab ka enne sisse viskama, muidu ei kipu eriti sekkuma. Minul täisnurka võttes ei hakka DSC tööle, kui kässariga seda 30 pealt võtta. 40-50 pealt kontraga aga vilgutab parajalt.

Re: Kas veojõukontroll on talvel tarbetu ja segav vidin?

PostitusPostitatud: 08 Jaan 2010, 00:31
Postitas roossaar
Ei tea ei sega.kahe aasta jooksul pole veel kinni jäänud. kogu aeg on sees kontroll. peab ikka vaatama kah kuhu minna ja mõistusega sõitma
ei ole mõtet kohe pedaali põrandasse raiuda.

Re: Kas veojõukontroll on talvel tarbetu ja segav vidin?

PostitusPostitatud: 08 Jaan 2010, 00:41
Postitas viper85
Tänavu aastased teeolud on tõesti erakordsed ja siinkohal soovitan varuda rohkem aega ja valida rahulik sõidustiil. Isiklik kogemus veojõukontrolliga on ainult tugevamal kiirendamisel libedates teeoludes. See on abiks, kui on vaja jõuliselt kiirendada aga kui juht ei soovi auto naelrehve liialt kulutada, siis tal pole vaja seda kiirendust ega ka veojõukontrolli.
Hetkel minu autol pole seda ja absoluutselt pole ka mingit vajadust, kuna seda ülesannet täidab parem jalg. Need vidinad on pigem abiks juhtidele, kes ei oska või ei taha mõistlikult gaasi vajutada ja valivad vale sõidukiiruse. Ja siin Tallinnas ma näen seda iga päev :?

Re: Kas veojõukontroll on talvel tarbetu ja segav vidin?

PostitusPostitatud: 08 Jaan 2010, 12:41
Postitas Hundipoeg
Ei sega ennast see TCS küll kuidagi moodi, kuigi ega pole roninud ka kõhuli lumme, ei tea kas peaks :think: . Sekkub minulgi ta suht hilja ja alles siis, kui ikka mõnuga pedaali vajutada.ABS poole pealt ütleks, et väikesel kiirusel pigem segab. Kuskilt teemast jooksis läbi, et alla 20km/h ABS ei rakendu, kuid ei saa seda enda auto puhul küll kinnitada.
Vist oli Mazda 2 1.4 59kW 06a. - cabernet1 teemas

Re: Kas veojõukontroll on talvel tarbetu ja segav vidin?

PostitusPostitatud: 08 Jaan 2010, 12:50
Postitas Mario
# When the vehicle speed goes below 20 km/h (12 mph), the ABS turns off.

Re: Kas veojõukontroll on talvel tarbetu ja segav vidin?

PostitusPostitatud: 08 Jaan 2010, 16:33
Postitas marx07
Ma täna proovisin absi käitumist huvipärast. Kinnitallutud lumega tee, no kiirus 40-50km/h ja vajutada abs ragisema jääb roolimine toimima möödapõike raadiuses(rooli keerata ~90-100 kraadi), et sain küll ühest tänava veerest teise vingerdada. Aga kui nüüd on oht nt tänavaotsast mööda sõita, st pidurdad absi ragistama ja tahaks ära keerata teise tänavasse täisnurkses kurvis, siis rool risti keeratult laseb suht otse.
Ja (alla 20km/h lülitatakse välja?!) kuskil jah viimased 0,5-1m laseb täiesti libisema. :)

Re: Kas veojõukontroll on talvel tarbetu ja segav vidin?

PostitusPostitatud: 08 Jaan 2010, 20:11
Postitas riisiveski
Mulle küll meeldib TCS ja DSC sellisel kujul, nagu nad GG/GY-l on.
Enamasti on sisse lülitatud, kuna rahuliku pereautona kasutades on veojõukontroll (TCS) väga mugav: ristmikult või foori tagant kiirendades vajutad lapatsit vana harjumuse kohaselt ja ei pea mõtlema, kas gaasi järgi anda või mitte. Laseb piisavalt nii palju rattad läbi libisema, et reaalselt ka edasi liikumine toimuks. Kuna Mazda puhul vähendab TCS mootori veojõudu, mitte ei pidurda ratast, siis ei toimu ka mingit liigset energia kulutamist.
Aga kui on vaja teha kässariga pöördeid, siis stabiilsuskontroll (DSC) segab. Sellisel juhul lülitan ikka välja.
Maanteel talvel sõites, enne läbi lumevaalude möödasõitude sooritamist, lülitan aga TCS/DSC välja. Samuti kui on minek kuhugi ülilibedale kõrvalteele või vaja väga paksust lumesupist läbi sumbata.

Mis aga häirib, et ABSi ei saa välja lülitada :(

Re: Kas veojõukontroll on talvel tarbetu ja segav vidin?

PostitusPostitatud: 08 Jaan 2010, 22:00
Postitas Mario
riisiveski kirjutas:Mulle küll meeldib TCS ja DSC sellisel kujul, nagu nad GG/GY-l on.
Enamasti on sisse lülitatud, kuna rahuliku pereautona kasutades on veojõukontroll (TCS) väga mugav: ristmikult või foori tagant kiirendades vajutad lapatsit vana harjumuse kohaselt ja ei pea mõtlema, kas gaasi järgi anda või mitte. Laseb piisavalt nii palju rattad läbi libisema, et reaalselt ka edasi liikumine toimuks. Kuna Mazda puhul vähendab TCS mootori veojõudu, mitte ei pidurda ratast, siis ei toimu ka mingit liigset energia kulutamist.
Aga kui on vaja teha kässariga pöördeid, siis stabiilsuskontroll (DSC) segab. Sellisel juhul lülitan ikka välja.
Maanteel talvel sõites, enne läbi lumevaalude möödasõitude sooritamist, lülitan aga TCS/DSC välja. Samuti kui on minek kuhugi ülilibedale kõrvalteele või vaja väga paksust lumesupist läbi sumbata.

Mis aga häirib, et ABSi ei saa välja lülitada :(

saab,
tõmba paar korda hooga kässariga kurve ja näed, kuidas auto sulle tulukese põlema paneb kenasti. :)
teine variant on kaitse välja tõmmata.

Re: Kas veojõukontroll on talvel tarbetu ja segav vidin?

PostitusPostitatud: 08 Jaan 2010, 22:31
Postitas pokenaut
Mario kirjutas:
riisiveski kirjutas:Mis aga häirib, et ABSi ei saa välja lülitada :(

saab,
tõmba paar korda hooga kässariga kurve ja näed, kuidas auto sulle tulukese põlema paneb kenasti. :)
teine variant on kaitse välja tõmmata.

Kässariga kurvide tõmbamine ei aita. Ainult kaitse välja, aga sellega seoses kaob ära kohe ka veojõukontroll ja stabikas.

EDIT: Jutt käib 6'te kohta!

Re: Kas veojõukontroll on talvel tarbetu ja segav vidin?

PostitusPostitatud: 09 Jaan 2010, 18:35
Postitas skyline
Mario kirjutas:saab,
tõmba paar korda hooga kässariga kurve ja näed, kuidas auto sulle tulukese põlema paneb kenasti. :)
teine variant on kaitse välja tõmmata.


Kusjuures mingil veidral kombel niiviisi talitades tõepoolest saab ABSi maha. See nädal proovisin korra kässariga pööret, rebisin kangi üsna tugevalt, lõi põlema nii ABS, käsipiduritule kui ka turvapadja tule :)
Ja kusjuures tuled jäidki põlema, olgugi, et olin käsipiduri kangi vabastanud. Algul vaatasin ,et nüüd õnnestus küll aju segi ajada ja midagi ära lõhkuda, kuid õnneks peale restarti st auto uuesti käivitamist olid tuled kustunud. Kässar on peale seda tõmmet küll üsna vedela pidamisega ja ilmade soojenedes lasen selle üle vaadata.

Kas tõesti on tehase poolt selline meetod sisse programmeeritud või ajab kässariga möllamine auto aju segi?

Re: Kas veojõukontroll on talvel tarbetu ja segav vidin?

PostitusPostitatud: 09 Jaan 2010, 20:24
Postitas Mario
ajab segi ja seda niikauaks, kuni taas käivitad. Sakslased reageerivad samuti nii - VW, Audi ja teeb nii ka HOnda Accord.
Kässariteema on tavaline, et tundub "vedelam". Minu oma on juba nii vedel, et ma ei taha teadagi. :D

Re: Kas veojõukontroll on talvel tarbetu ja segav vidin?

PostitusPostitatud: 10 Jaan 2010, 11:21
Postitas Siim
veojõukontroll on saatanast :wtf:

Re: Kas veojõukontroll on talvel tarbetu ja segav vidin?

PostitusPostitatud: 11 Jaan 2010, 10:43
Postitas riisiveski
pokenaut kirjutas:
Mario kirjutas:
riisiveski kirjutas:Mis aga häirib, et ABSi ei saa välja lülitada :(

saab,
tõmba paar korda hooga kässariga kurve ja näed, kuidas auto sulle tulukese põlema paneb kenasti. :)
teine variant on kaitse välja tõmmata.

Kässariga kurvide tõmbamine ei aita. Ainult kaitse välja, aga sellega seoses kaob ära kohe ka veojõukontroll ja stabikas.

Minu jutu mõte ABSi kohta oli, et ma ei saa seda samamoodi nupust sisse/välja lülitada, nagu TCS/DSC-i.

6 aastat tagasi oli mul GE, millel panin ABSi kaitsmele lüliti juurde - sõidu ajal sai selle abil ABSi välja lülitada. Kahjuks aga sisse lülitamiseks pidi mootoriga restardi tegema, mistõttu see lahendus mulle lõppkokkuvõttes ei meeldinud ja ei ole hakanud seda ka nüüd GY-l proovima.

Re: Kas veojõukontroll on talvel tarbetu ja segav vidin?

PostitusPostitatud: 11 Jaan 2010, 20:24
Postitas veekaheksa
Ei ütleks, et mõttetu vidin on. MPV peal toimetab ta kah justkui mootori jõudu maha võttes, mitte liiga hilja ega ka mitte liiga vara. Parasjagu toimetab. Maha pole viitsinud küll võtta. Ja ABS on kah normaalne.

Re: Kas veojõukontroll on talvel tarbetu ja segav vidin?

PostitusPostitatud: 26 Jaan 2010, 22:23
Postitas skyline
pokenaut kirjutas:Premacy'l oli väga debiilne süsteem veojõukontrollil... nii kui ringi läks poos hinge kinni ja põhimõtteliselt sinna jäidki temaga(kui hästi läks suri välja ka!)...

Mul õnnestus ka täna veojõukontrollil mootor nii kinni puua, et auto suri välja. Tegemist oli libedalt paremakäe ristmikult veidi vastu mäge liikuma hakkamisega, lasi ratast ringi ja siis poos nii kinni et suri välja...ülimalt idootne süsteem, kahjuks pole meeles seda ka pidevalt välja lülitada. Jääb arusaamatuks, et kellele seda süsteemi üldse vaja on? Talvel rohkem hädaks. Ainus pluss ehk suvel kui mõni liigraske gaasiajalaga tegelane võib muidu kogu rehviturvise asfaldile jätta.
Nagu tuttavatelt kuulen osutub ka ESP liigne agarus talvel tihti probleemiks.

Re: Kas veojõukontroll on talvel tarbetu ja segav vidin?

PostitusPostitatud: 26 Jaan 2010, 23:05
Postitas aviar
Toon just vastupidise näite veojõukontrolli kasulikkusest.
Hiiul Sõbra spordihoone juurest üles sõites on tegemist suht järsu tõusuga, mis talvel tänu kergelt peale sadanud lumele on parajaks takistuseks nii mõnegi sõiduvahendi jaoks. Oma 6-ga tulin sealt just tänu veojõukontrollile vaikselt ilma pingutamata üles nagu vana mees ja kui oleks DSC OFF olnud, siis ma vist oleksin seal risti-põiki lihvinud enne kui oleksin mäel olnud. Risti -põiki jäljed oli just enne mind rõõmsalt maha jätnud vana rull-bemm, kari rullnokkasid juures. Sõitsin vaikse muigega piimavuntsidest mööda. :wave:
Sõidan tihti ka Mercedes W210-ne(4,2) ja W220-ga(3,2) ning loomulikult on talvel alati veojõukontroll sees - ilma on libedaga täiesti mõeldamatu, lausa ohtlik, sest iga kergema vajutusega oleks kohe külg ees. :shock:

Re: Kas veojõukontroll on talvel tarbetu ja segav vidin?

PostitusPostitatud: 27 Jaan 2010, 16:15
Postitas raido357
Minu BF'i veojõukontroll asetseb kahes jalas ja neid jalgu juhtivas ajus.

Olen tegelt vejõukontrolli omavaga masinaga ka sõitnud, isiklikult pigem sõidaksin ilma.