1. leht 1-st

Automaatkäigukastiga auto pukseerimine.

PostitusPostitatud: 25 Sept 2011, 12:28
Postitas Mario
Poleemikat on selle üle nii ja naa palju. Ühed ütlevad, et võib, teised ütlevad, et ei või. Tegelikult on mõlemal õigus, kuna pukseerimine on lubatud ja määratletud konkreetse auto kasutusjuhendis, paraku raamatutarkus on tagantjärgi tarkus ja siis on remondiarve juba tuhendeid eurosid. :angel:

Kogusin kokku uurimustööga mõned punktid:

1. Automaatkäigukast.
Meie mõistes siis tegu klassikalise käigukastiga, kus on juhtimine lihtsalt keerulisem ja sisaldab hüdraulikat, planetaarülekandeid ja siduriplokke ning kogu seda kremplit juhib eraldi aju.
Reeglina on neil ka eraldi sõidurežiimid - öko, talvine, sport. Igal autol erinevalt tähistatud. uuematel on ka võimalus ise käiguvalitsat liigutades käike valida ning kasti aju on võimeline selgeks õppima ka juhi sõidustiili.
Kütusekulu ja kiirusomadused on natuke kehvemad -dünaamika on sama, kuid tahab reeglina kuni 2L rohkem, kui sama võimsusega ja manuaalkastiga auto.
Pukseerimisel võib sellise kastiga autot vedada N-asendis kiirusega kuni 50km/h ning kuni 150km. Nagu öeldud, erinevad need igal konkreetsel mudelil suuresti. Vanematel mudelitel, millel on ka eraldi õlivarras käigukastile, soovitatakse enne pukseerima asumist lisada vähemalt liiter õli, et vältida kulumist ja ülekuumenemist. Noh, pärim näide siia on "kvaliteetbränd" BMW.

2. DSG-käigukast.
Ehituselt on tegemist sisuliselt manuaalkäigukastiga, mille lülitamist juhib automaatika. Sisaldab täpselt samu hammasrattaid nagu manuaalkastki. Samas ühelt käigult teisele minek toimub astmeliselt ning täiturseade on kahe kettaga sidur. Ühel võllil on nt. 1. käik, siis samal ajal on teisel võllil juba teine käik sees ning ootab ainult sidurite ümberlülitamist. Sujuvuse tagab elektroonika ning kuigi pöörded käiguvahetusel kukuvad, siis auto kiirendab ühtlase kiirusega edasi.
Evib samuti erinevaid sõidurežiime, täpselt nagu tavaline automaatkast. Kütusekulu on tunduvalt väiksem, kui manuaalkastil ning käiguvahetus on sujuvam, kui tavalisel automaatkastil ning samuti kiirendab paremini, kui manuaaliga sõites.
Teada tuntud DSG-kasti kasutaja on VAG grupp, nendel kehtib raudne 50:50 reegel - autot ei tohi pukseerida kiiremini kui 50km/h ja mitte kaugemale, kui 50km.

3. Variaator-tüüpi käigukast.
CVT omadus on pidevalt muutuv ülekandearv, mis muutub suurima ja väikseima ülekandearvu vahel. Saadakse see kahe muudetava diameetriga ratta ning nendevahelise rihma või keti abil. puuduvad jõnksatused käigu vahetamisel. Ka variaatorkastil on erinevad sõidurežiimid, mille loogikat muudetakse siis pöörete ja liikumiskiiruse andurite poolt, kuid nüüdisaegsed masinad on erinevad. Lisaks saab ka juht valida ise vahetuspunkte (niiöelda Multitronic).
CVT kastid on samuti manuaalidest ökonoomsemad, kui lausa arvudesse süveneda, siis lausa 15% kütusekulus ning CO tase on ligi 6% väiksem. Variaator võimaldab hoida mootoripöördeid kõige optimaalsemas vahemikus, mida ei suuda ei manuaal-, ega ka automaatkast. Lõppkiirus ja kiirendus jääv veidi manuaalile siiski alla.
Pukseerimine on keelatud, kui vedavad rattad on maas. Vajadusel kasutada pukseerimisaluseid või treilerit.

4. Robotkäigukast.
Tööpõhimõte sarnaneb tavalise sünkroonitud manuaalkasti tööle, kuid käike valitakse, lülitatakse ning sidurit libistatakse automaatika abil. Tuntuim MMT-kasti turustaja on Toyota. Nende kastid on eraldi juhtplokiga ning töö, mida peaks tegema ära autojuht, teevad ära elektrimootorid. Saab samuti kasutada erinevaid sõidurežiime ning ka käsitsi käike valida. Kütusekulu kindlasti sõltub autost ja kasutajast, kui Toyota reklaamib, et MMT on manuaalkastist ökonoomsem bensiinimootori puhul. Diisli puhul on kütusekulu võrdne. MMT sobib rahulikku sõidustiili, sest õige käik valitakse ja lülitatakse sedasi, et kaitstud oleks keskkond (mootori heitmed võimalikult madalad) ja MMT mehaanika.
Pukseerimine - kuna tegu on sisuliselt manuaalkastiga, siis õlipump puudub, õlitus pole rõhu all ning N-asendis ei ole kiirus ega kaugus piiratud.

Re: Automaatkasti pukseerimine.

PostitusPostitatud: 25 Sept 2011, 16:39
Postitas KRANTS
:thumbup: Hea ülevaade. Lisa nüüd see ka, milline siis parim kast on, ehk siis testivõitja :clap:

Re: Automaatkasti pukseerimine.

PostitusPostitatud: 25 Sept 2011, 16:47
Postitas Siim
See on suhteline,minu arvamus on et kõige suurem nikstu on hetkel CVT,aga nagu ma ütlesin see on suhteline ja tegelikult näpuga ei saa näidata

Re: Automaatkasti pukseerimine.

PostitusPostitatud: 25 Sept 2011, 17:45
Postitas Mario
KRANTS kirjutas::thumbup: Hea ülevaade. Lisa nüüd see ka, milline siis parim kast on, ehk siis testivõitja :clap:

sellist ühest vastust polegi. kõik nad on oma ala PARIMAD :lol:
DSG lapsehädad on seesama sidurisüsteem (tuttava uus 8käiguline A4 läks samuti peale 17 000km juba kasti vahetusse).
Variaatoril kuluvad ketid üsna käppelt ära (C5 kerega A6 on esimene laiatarbe variaatoriga Multitronic ja on juba massiliselt kaste vahetatud, kulumiste tõttu)..
MMT kasti nõrk koht on elektrimootorid, et lumme kinni jäädes ei maksa pikalt piinata, kui peaks pidamine tekkima nii hea,et ratas ei veere, siis on üks mootoritest raudselt minekul ja ajud ei taha neil kesta. Amservis olles vahetati päris mitmel Yarisel aju ära, sest kast otsustas mitte enam käike vahetada.
Esimesena mainitud tavaline automaat on vist neist kokkuvõttes kõige töökindlam ja kõige keerulisem. :D

Siimuga täitsa nõus, et mõni neist töötab veatult, mõni ei taha üldse kesta.

Re: Automaatkasti pukseerimine.

PostitusPostitatud: 26 Nov 2011, 11:36
Postitas Prema
Mario kirjutas:Kütusekulu ja kiirusomadused on natuke kehvemad -dünaamika on sama, kuid tahab reeglina kuni 2L rohkem, kui sama võimsusega ja manuaalkastiga auto.


No kütusekulus nii suurt vahet küll ei tohiks olla, Mazda 6-l peaks ka seda tüüpi kast olema? Mul keskmine kulu 8L/100-le.

Re: Automaatkasti pukseerimine.

PostitusPostitatud: 29 Mai 2012, 23:10
Postitas Mario
Prema kirjutas:
Mario kirjutas:Kütusekulu ja kiirusomadused on natuke kehvemad -dünaamika on sama, kuid tahab reeglina kuni 2L rohkem, kui sama võimsusega ja manuaalkastiga auto.


No kütusekulus nii suurt vahet küll ei tohiks olla, Mazda 6-l peaks ka seda tüüpi kast olema? Mul keskmine kulu 8L/100-le.

6 on jah tavaline.
Superb TSI 1.8 118kW - DSG - keskmine kulu 6 liitrit.
Seat Ibiza COPA TSI 1.2 77kW - DSG - keskmine kulu 5.3 liitrit.
Avensis 1.8 CVT - keskmine 6 liitrit. Vähemalt ei ole Audi viga küljes. Ketid kestavad, iseasi nüüd, kui kaua. :D
Verso 1.8 MMT robotkast - keskmine 7.7 sajale.

samas, M6 facelift suutis ka keskmise 6-7 kanti sõita, kõik oleneb ka, kuidas sõita, kui palju sõita.. manuaalile ei saa lähedale, kuid automaat on dünaamilisem ja mugavus maksab ka midagi. :)
Niiet mina ei põeks.

Re: Automaatkasti pukseerimine.

PostitusPostitatud: 30 Mai 2012, 17:17
Postitas eksole
Kulub palju kulub, mina ei põe ... hea rahulik ka linnas roolis jäätist süüa :mrgreen:

Re: Automaatkasti pukseerimine.

PostitusPostitatud: 30 Mai 2012, 17:42
Postitas maaks
eksole kirjutas:Kulub palju kulub, mina ei põe ... hea rahulik ka linnas roolis jäätist süüa :mrgreen:

:wtf: Kas rahulikult jäätise söömine on nüüd lubatud ainult automaatkastiga või, ma siis suht tihti eksin selle regli vastu.
Mul muidu, nagu täiesti tervel inimesel, on 2 kätt kah.
Ja olen jätkuvalt arvamusel, et automaatkast sobib kõige paremini (fantaasi-, emotsiooni- jms) puudega inimesele. Ise kaaluksin tõsisemalt automaadi ostmist alles siis, kui hind oleks ca 30% väiksem manuaalkastiga autost (üks pedaal ju vähem) :lolno:

Re: Automaatkasti pukseerimine.

PostitusPostitatud: 30 Mai 2012, 18:07
Postitas eksole
maaks kirjutas: :wtf: Kas rahulikult jäätise söömine on nüüd lubatud ainult automaatkastiga või, ma siis suht tihti eksin selle regli vastu.
Mul muidu, nagu täiesti tervel inimesel, on 2 kätt kah.
Ja olen jätkuvalt arvamusel, et automaatkast sobib kõige paremini (fantaasi-, emotsiooni- jms) puudega inimesele. Ise kaaluksin tõsisemalt automaadi ostmist alles siis, kui hind oleks ca 30% väiksem manuaalkastiga autost (üks pedaal ju vähem) :lolno:

Tegelikult tule ja proovi Pärnu nimelises pommiaugus manuaalkastiga ülejõe vee- ja kanalisatsioonitrasside ehitamisel jäätist süües manuaalkastiga iga paarikümne meetri järel käike vahetada, aukude vahel laveerida ja samal ajal mõnuga jäätist limpsida.
Ma pean silmas, et see kõik toimuks sulle ja kaasliiklejaile ohutult :lol:

Re: Automaatkasti pukseerimine.

PostitusPostitatud: 30 Mai 2012, 19:01
Postitas cabernet1
eksole kirjutas: samal ajal mõnuga jäätist limpsida.

Ka manuaalkastiga auto juht võib lasta kellelgi Pärnu ummikutes oma jäätist mõnuga limpsida :mrgreen:
Enivei roolis söömine ja joomine on aga keelatud tegevused, sest autojuht peaks tegelema vaid auto juhtimisega, mitte kõrvaliste - segavate teguritega. Samas olen ka ise korduvalt seal linnas liiklend ja jäätist nautinud... manuaalkastiga. Samamoodi ka Tallinna tänavad, Tartu... jne jne...
Ilmselt on kasti valik pigem igaühe era asi. Meie peres on BMW ropp sõna, mille eest palutakse külalisel lahkuda. Automaatkäigukast on ropp sõna, mille eest saab sinise silma.
Kui aga näete minu aiast kõrge kaarega väljalendavat sinise silmaga kodanikku, võite olla kindlad, et ta kiitles oma automaatkastiga bemmiga... :mrgreen:

Aga nii nagu tähed on roppudeski sõnades samad, mis ilusates, võibolla tulevikus isegi pööran oma pilgu automaadile, diislile ja ... heaküll ärme liiale lähe.
Hetkel on teada vaid, et kasutatud masin tasub osta manuaal, uuega võib aga juba riskida. Pukseerida võib, kuid lühikest maad. Alati on võimalik ka vedav sildüles tõsta nagu autoabi seda teeb. Ka käima saab automaati tõmmata, kuid vaid kiirusel 80 + km, mis on taaskord keelatud bla bla bla... Automaatkäigukast ei ole paha valik... pigem on asi kinni nn võimu käestandmise dilemmas...

Re: Automaatkasti pukseerimine.

PostitusPostitatud: 30 Mai 2012, 19:33
Postitas eksole
:clap:
Et siis kokkuvõtlikult:
-kellele ema
-kellele tütar
-mõnele vanaema

Re: Automaatkasti pukseerimine.

PostitusPostitatud: 30 Mai 2012, 21:56
Postitas risto_626
no see vana manuaali või uue automaadi ostmine on ikka pigem seisukorras ja muus sellises kinni. mu eelmisel autol (Hondal) oli läbisõitu 300 000 ning automaatkast oli seal üks probleemivabamatest asjadest. samas remondib mõni oma mõneaasta vanusel juba kasti, seega võta sa kinni :crazy:

Re: Automaatkasti pukseerimine.

PostitusPostitatud: 30 Mai 2012, 22:54
Postitas leviathan
cabernet1 kirjutas:. Ka käima saab automaati tõmmata, kuid vaid kiirusel 80 + km, mis on taaskord keelatud bla bla bla...

käima saab tõmmata ainult teatud tüübi kastiga vanemaid masinaid, krt. võid ka 200-ga pukseerida praeguseid autosid aga turbiini sa käima ei saa - st et autoabi on ikka odavam pukserimiseks kui kastivahetus

Re: Automaatkasti pukseerimine.

PostitusPostitatud: 31 Mai 2012, 01:30
Postitas pokenaut
Käima saab tõmmata neid kaste, millel ka tagumises otsas õlipump on. Kõige tavalisem automaat läheb ka käima, aga alles siis, kui kettapakid kokku on sulanud ja kastist põhimõtteliselt midagi järgi pole.

Neid kaste, millel õlipump tagumises otsas ka on, on väga vähe. Mingisugustel vanadel mersudel nad peal on, aga millistel jään vastuse võlgu.

Re: Automaatkasti pukseerimine.

PostitusPostitatud: 31 Mai 2012, 07:30
Postitas Mario
99.a Grand Cherokee läks ka täitsa käima aga siis natuke aega hiljem omanik tuli kurtma, et kast ei vaheta viimastele käikudele ja on tihti avariirežiimis.
Proovisõit näitas, et kast on avariis sellepärast, kuna siseneva ja välja võlli kiiruserinevused on niivõrd suured, et aju ei oska nende numbritega midagi peale hakata ning õli läheb maru kähku keema.
Loomulikult oldki kõik kettapakid siledad, koolis sai tookord lammutatud ja teise kasti seest laenatud korralikumad kettad ja saime kasti kokku ja peaks siiamaani sõitma, kuid jah, õige asi ta enam pole. Pole mõtet lõhkuda.

Re: Automaatkäigukastiga auto pukseerimine.

PostitusPostitatud: 31 Mai 2012, 18:59
Postitas Siim
Mersu mootor sangjongi peal 2,9 diisel automaat,seal on kahe pumbaga ja sai koguaeg seda käima tiritud kui enam veljevärviga ei läinud :D