1. leht 1-st

Kas kuskil on võimalik võtta kursusi mootori teemal?

PostitusPostitatud: 21 Sept 2008, 12:41
Postitas JaanMatti
Tervist. Õpin hetkel kooli kõrvalt ka autot tundma. Ostsin endale raamatu ,,Mootori Algõpe'' ja 1/4 sellest on nüüdseks peaaegu selge, kuid mitte päris. Ainult kuiva teooriat tuupides võib vist päris kiiresti ära ka ununeda.

Kas kuskil Tallinnas on võimalik võtta autoremondiga seoses kursuseid?

PostitusPostitatud: 21 Sept 2008, 12:59
Postitas RallyMees
kõige lihtsam (mugavam) lammuta mootor laiali ja siis uuesti pane kokku saad kõigeparemini selgeks selle...

PostitusPostitatud: 21 Sept 2008, 13:42
Postitas JaanMatti
andres393 kirjutas:Ja, arvan et eks nii saab kõige paremini teooriat kogeda, ostad mingi võrri mootoriga masina ja lammutad laiali ja lappad kokku:)

Mul õppematerjali oleks selleks tarbeks müüa :P


Tallinnasse transportimine on sellisel juhul suht keeruline vist :D Aga mis hinnaga muidu? Ja mis mootor?

PostitusPostitatud: 21 Sept 2008, 13:51
Postitas RallyMees
JaanMatti kirjutas:
andres393 kirjutas:Ja, arvan et eks nii saab kõige paremini teooriat kogeda, ostad mingi võrri mootoriga masina ja lammutad laiali ja lappad kokku:)

Mul õppematerjali oleks selleks tarbeks müüa :P


Tallinnasse transportimine on sellisel juhul suht keeruline vist :D Aga mis hinnaga muidu? Ja mis mootor?

kõige kasulikum sul mingi jube ront annad niipalju paaru kui kannatab lammutad moto laiali ja paned uuesti kokku...
hiljem kui selge siis viid emexisse

PostitusPostitatud: 21 Sept 2008, 14:25
Postitas JaanMatti
andres393 kirjutas:Transport ei oleks sugugi keeruline, autoga kannatab sõita küll. Ma tõin selle masina ise Pärnust 30km. eemalt. Maanteel rahulikult 80´ga kulgedes polnud midagi hullu.

Hind: 4k.


No sellisel ma parem uurin lammutusest 500-1000kr eest midagi :P

Aga siiski...keegi mõnda koolitust ka teab? Koolitustel on näiteks see pluss, et õpetatakse selgeks ka õiged töövõtted.

PostitusPostitatud: 21 Sept 2008, 14:28
Postitas Moss
Äkki õnnestuks ülikoolides loenguid kuulata mingi raha eest?

Muidu kirjandust (inglisekeelset siis) on jubepalju. Ma ei mõtle foorumeid aga just paberkandjal - nii lihtsamaid kui ka doktorikraadiga inimeste kirjutatud ning suunatud samuti inseneritaustaga inimestele.

Teooria on väga hea asi ja kõige algus aga ilma praktikata täiesti väärtusetu. Kui aga praktiseerima hakkad, osta näiteks kasvõi see raamat. Raamatu sisu on küll tegelikult vist juba dekaad või paar tagasi loodud ja usa-raua põhine kuid alustuseks hea siiski - annab mõtlemisele õige suuna kätte. Endal olemas sestap julgen soovitada.

On ka veel need. Ise pole saanud käes lapata kuid arvan, et tegu väärt kraamiga.

Kammi läbi TTÜ või Rahvusraamatukogu.
Samuti võib palju põnevat kuulda vanema generatsiooni tuunijate ehk Liiduaegsete rallimeeste käest :)

PostitusPostitatud: 21 Sept 2008, 14:44
Postitas JaanMatti
The Step-By-Step Guide to Engine Blueprinting: Practical Methods for Racing and Rebuilding - Tundub tõesti päris hea raamat. Ise hankisid Amazonist?

PostitusPostitatud: 27 Sept 2008, 20:07
Postitas asrol
Kasutaja RallyMees jutt on täitsa õige. Niimoodi õpid terve autot tundma(mootor, veermik jne). Soovitan karburaatoriga auto tegemiseks/rallitamiseks võtta. Lihtsam on mootorit lappida alustuseks. Sissepritse mootoridega pead raudselt teeninduses käima kui tahad pärast jälle natukene rallitada. Aga ma arvan, et kui ostad sellise auto, siis saad peale lapatsi andmist kõigepealt veermikku lappida :D Ja alles siis mootorit.

Kui tahad õppida, siis selleks on kindlast avatud loenguid olemas kutsekates(kõrgkoolide avatud loengud lähevad vist veits kalliks).

Aga jah, soovitan ka mingi auto otsida ja seal teooriat praktiseerida(Näiteks kui oled juba mootori laiali lasknud ja uuesti kokku pannud, siis võid juba järgminekord proovida mootori tuunimist: plokikaant lihvida, tasakaalustatud sisu panna, kolvirõngaid ümber puurida jne). Ühele vanale siguli 01 mootorile me näiteks panime 03 mootori sisu sisse :) Minek pärast kohe erksam aga kahjuks pole auto enam elavate hulgas :D

PostitusPostitatud: 27 Sept 2008, 20:31
Postitas tomkulibin
asrol kirjutas: kolvirõngaid ümber puurida
:shock:

asrol kirjutas: Ühele vanale siguli 01 mootorile me näiteks panime 03 mootori sisu sisse

"Arsol", kas tead, et 01 ja 03 mootorite vahe seisneb kolvikäigu ja seeläbi ka ploki kõrgustes. Misjuures 01 plokk on madalam. Seega tekkib küsimus: kuidas suutsid kepsud ja vända sisse sobitada, ilma et kolb plokikaant ei kergitaks.
Sellist õpetamist ma küll ei soovitaks. On küll olemas variante eel mainitud mootorite ristamiseks, aga sel juhul maini ka ära mida ja kuis teha. Antud juhul oled jätnud mulje, et üks ühele sobivus ilma miski modimiseta ja kohe läheb heaks.
Kindlasti oleks abi kirjandusest. Eestikeelsetest olen leidnud vanemate raamatute seast "sõiduautod" ja "autode remont". kindlasti oleka abi ka kataloogidest, neis on kõik detailid riburadapidi üles märgitud(vaata varuosade alt, leiad varuosade kataloogi internetis).
Ise olen heaks raamatuks pidanud "Haynes" katalooge. Ka siit foorumist on leida parandamisi kooskirja ja pildiga. Praktika teooria kõrval on ka minuarust kohustuslik kvaliteetse väljaõppe saamiseks. Ilmselt vist jah oleks hankida miski nn põllurallikas õppevahendiks. Omal ajal minu poisid käisid kokkuostmas sapakaid ja muid primitiivseid elukaid u 500.- per tükk. ilmselt saab nüüdsel ajal ehk miskit uuematki sama raha eest(metalli kokkuostu hind kukkus rängalt :D ).

PostitusPostitatud: 27 Sept 2008, 20:45
Postitas asrol
kulibin kirjutas:
asrol kirjutas: kolvirõngaid ümber puurida
:shock:

asrol kirjutas: Ühele vanale siguli 01 mootorile me näiteks panime 03 mootori sisu sisse

"Arsol", kas tead, et 01 ja 03 mootorite vahe seisneb kolvikäigu ja seeläbi ka ploki kõrgustes. Misjuures 01 plokk on madalam. Seega tekkib küsimus: kuidas suutsid kepsud ja vända sisse sobitada, ilma et kolb plokikaant ei kergitaks.
Sellist õpetamist ma küll ei soovitaks. On küll olemas variante eel mainitud mootorite ristamiseks, aga sel juhul maini ka ära mida ja kuis teha. Antud juhul oled jätnud mulje, et üks ühele sobivus ilma miski modimiseta ja kohe läheb heaks.


Kui ei usu, tule siis vaatama! Mootor on siiani kusagil garaashi nurgataga alles

PostitusPostitatud: 24 Juun 2009, 09:42
Postitas tomkulibin
asrol kirjutas:
kulibin kirjutas:
asrol kirjutas: kolvirõngaid ümber puurida
:shock:

asrol kirjutas: Ühele vanale siguli 01 mootorile me näiteks panime 03 mootori sisu sisse

"Arsol", kas tead, et 01 ja 03 mootorite vahe seisneb kolvikäigu ja seeläbi ka ploki kõrgustes. Misjuures 01 plokk on madalam. Seega tekkib küsimus: kuidas suutsid kepsud ja vända sisse sobitada, ilma et kolb plokikaant ei kergitaks.
Sellist õpetamist ma küll ei soovitaks. On küll olemas variante eel mainitud mootorite ristamiseks, aga sel juhul maini ka ära mida ja kuis teha. Antud juhul oled jätnud mulje, et üks ühele sobivus ilma miski modimiseta ja kohe läheb heaks.


Kui ei usu, tule siis vaatama! Mootor on siiani kusagil garaashi nurgataga alles

Kui nüüd keegi selle postituse lingi keegi Lada foorumisse üles riputaks, saaks sealsed kõvasti naerda.
Ilmselt oled miskid "pisiasjad" teostusest ära unustanud. Püüa end mitte rumalaks teha, leia enda ütlustele usutav põhjendus.

PostitusPostitatud: 24 Juun 2009, 16:20
Postitas Moss
Asrol, kuhu tulema peab et näha?

PostitusPostitatud: 24 Juun 2009, 22:38
Postitas Siim
:D suurte poiste lasteaed :D ,,tegin peedist pesumasinale trumli´´ änx :D

PostitusPostitatud: 14 Juul 2009, 15:41
Postitas asrol
Moss kirjutas:Asrol, kuhu tulema peab et näha?


Eks ikka Lääne-Virumaale.