1. leht 1-st

Õli pasane ja sureb välja.

PostitusPostitatud: 07 Apr 2009, 20:22
Postitas MysticShark
Terv.
Kes mu eelmiste postitustega tutvunud, teab, et vahetasin hiljaaegu autot. Ca. nädal sõidetud. Pöörded kõikusid, kui mootor tühikäigule :!: läks :!: korraks (alla 500 ja siis normi tagsi) kohapeal tiksub normaalselt. Täna, kui sai natuke tuure antud, mootor tavapärasemast kuumemaks lastus- ja sõites käik välja võetud, läks mootor tühikäigule ja suri välja. :? 10min. seisu ja enam välja ei surnud.
Sai vaadatus ka õli, mis meenutas rohkem sulatõrva. Vahetatud ei ole seda vast oma 40-50 000 km. (olen näinud ka 70 000 km õli ) Kas oskab ehk keegi nõuandeid jagada. Paljast õlivahetusest vast ei aita, sest mootorisse vaadates on võll ise ka "paska" täis. Ehk puhastada millegiga, Või aitaks nt. 3x õlivahetus vms. :? Igasugused reaalsed ideed teretulnud.

PS: Sõimama ärga hakake, Tean et enda viga, et korraliku ostueelset kontrolli ei teinud :(

PostitusPostitatud: 07 Apr 2009, 21:25
Postitas IvarR
Tee mingi odavama õliga paar vahetusvälpa.
Ise olen kasutanud kõigepealt mineraalõli mõnedsajad km- ja siis vahetanud poolsündi vastu välja. ning siis ca 500km tagant korraliku poolsündi-täissündi sisse valanud.
Vaheta igakord õlifiltrit. Õnneks filtrid ei maksa palju.
IvarR

PostitusPostitatud: 07 Apr 2009, 21:44
Postitas MysticShark
Tänud, kuid nüüd viimased 10 km. hakkas mootr tühikäigul imelikult "krigisema" rohkem ei sõitnud. Tühikäigul- alguses on vait, siis hakkab vaikselt krigisema, ja kui veidi pööret lisada, siis läks krigin nii hulluks, et pidin pea kapotti alt ära võtma :? Selline tunne, et mootor töötab ilma õlita :cry: Armatuuris miskit märgutuld ei põle. Õlivarras näitab ka et õli ikka on. Kas tõesti võib asi olla õli nö. sitasuses. Ja kas see võik olla ka põhjuseks, et mootor nagu ei jõuaks tühikäigul tuksuda?? Ei tea, kas tasubki õli vahetada enam, või peaks mõtlema uue mootori soetamise peale?!?! Tänud abistajatele. :roll:

PostitusPostitatud: 08 Apr 2009, 06:40
Postitas tomkulibin
Kui oled kindel, et kriuks tuleb mootorst endast, mtte mingist rullikust või genekast, veepumbast, roolivõimu pumbast, siis ilmselt see masuut, mida ennist mootoriõliks nimetati on oma töö teinud. Õli lamp ei põle sel juhul, kui peamagistraalis on surve sees. Aga, kas ta ka saalede vahele jõuab?
Ilmselt tiheda vahetusvälbaga mootor pesu uue õliga- see on lootusetult hiljaks jäänud. Nüüd peaksd kõik kanalid mehhaanliselt puhastama, ehk mootori 100% osandamine ja kõik õlikanalid läbi puurima....

PostitusPostitatud: 08 Apr 2009, 22:30
Postitas MysticShark
Nii, tänase päeva jooksul siis selgunud niipalju, et mootoril päris korralikult kulunud nukkvõlli nukid vms. Ja seda niipalju, et vahetus ei tasuks vast ära. Niiet, kellel vedeleks ehk kuskil 2.0 85Kw Primera mootorit, siis ootan pakkumist. Siirdun ka ise nüüd uue mootori jahile... :roll:

PostitusPostitatud: 09 Apr 2009, 06:44
Postitas tomkulibin
MysticShark kirjutas:...kellel vedeleks ehk kuskil 2.0 85Kw Primera mootorit...

Oleks Sa sellest mootorst varem rääkinud(juhuslkult on kogemus), oleks ka täpsemaid juhiseid saanud.
Aga siin foorumis suht mõtetu hõigata Nissani mootori teemal.
Paremal juhul otsi "Mazdadega mitteseonduv" alt.

PostitusPostitatud: 09 Apr 2009, 11:48
Postitas MysticShark
tomkulibin kirjutas:
MysticShark kirjutas:...kellel vedeleks ehk kuskil 2.0 85Kw Primera mootorit...

Oleks Sa sellest mootorst varem rääkinud(juhuslkult on kogemus), oleks ka täpsemaid juhiseid saanud.
Aga siin foorumis suht mõtetu hõigata Nissani mootori teemal.
Paremal juhul otsi "Mazdadega mitteseonduv" alt.


Kuna Sul on õigus, et teema ei ole otseselt seotud Mazdaga, ja probleem teatudmõttes lahendatud, siis minupoolest kuuluks teema kustutamisele. Tänud nõuannete eest :wink:

PostitusPostitatud: 09 Apr 2009, 12:45
Postitas cabernet1
Vaidlen vastu
Ka nissani mootor on sisepõlemismootor ning antud häda eest ei ole ka mazdad kaitstud.
Leian, et teema peaks jääma juhuks, kui kellegi (poogen, mis marki masinal) peaks samalaadset jama olema.

IvaR-i õpetus ei jookse mööda külgi kellelgi.

PostitusPostitatud: 09 Apr 2009, 12:56
Postitas tomkulibin
Antud Nissani mootoril(teistest ei tea rääkda) on nukkvõlli ja nookurite kokkupuutepinna õlitamine lahendatud selliselt, et nukkvõlli kohal on toru, millel on avad puuritud kohtadesse, kust peaks õli jooksma nookurite peale. Paraku kipuvad need avad kinni kasvama kas harva hooldamise või liig suure õlivahetusvälba tõttu või ka vale õli kasutamse tõttu. Ise korra isegi puhastasin seda toru, aga ilmselt oli süsteem juba üleni jama täis ja u paarsada km uue ja hea õliga tõid ikkagi kaasa antud avade taas ummistumise. Mnust too mootor sellisena maha kandmisele läkski(esinduse rem. eelarve pakut alates 30 000 krooni).
Aga Mazda mootoritel antud torukesega õlitamist pole kohanud, kui et mõni disla. Seega ühist on siin vaid see, et õli oli on ja jääb tähtsaks komponendiks mootori elus.

PostitusPostitatud: 09 Apr 2009, 13:01
Postitas MysticShark
tomkulibin kirjutas:Antud Nissani mootoril(teistest ei tea rääkda) on nukkvõlli ja nookurite kokkupuutepinna õlitamine lahendatud selliselt, et nukkvõlli kohal on toru, millel on avad puuritud kohtadesse, kust peaks õli jooksma nookurite peale. Paraku kipuvad need avad kinni kasvama kas harva hooldamise või liig suure õlivahetusvälba tõttu või ka vale õli kasutamse tõttu. Ise korra isegi puhastasin seda toru, aga ilmselt oli süsteem juba üleni jama täis ja u paarsada km uue ja hea õliga tõid ikkagi kaasa antud avade taas ummistumise. Mnust too mootor sellisena maha kandmisele läkski(esinduse rem. eelarve pakut alates 30 000 krooni).
Aga Mazda mootoritel antud torukesega õlitamist pole kohanud, kui et mõni disla. Seega ühist on siin vaid see, et õli oli on ja jääb tähtsaks komponendiks mootori elus.


Õigus, see toru täiesti olemas. Minul siis sama jama, et sõidetud kehva õliga ja liiga kaua, ja seda vist mitte ühe korra. Nookurid kõik ebaühtlaselt kulunud ja kohati kuni 1mm.