2. leht 3-st

Re: Kas veojõukontroll on talvel tarbetu ja segav vidin?

PostitusPostitatud: 27 Jaan 2010, 17:21
Postitas tomkulibin
Tänapevane tendents- autot juhib elektroonika. "Vanasti" kui neid abilisi polnud, olid juhid sunnitud ise valitsema oma ratsusid ja seeläbi oldi ka osavamad ka ootamatustes olukordades(arvestades veel et autod olid algelisemad ja ka talverehvid on nii mõnelegi meis "uue aja trend"). Aga nüüd kus elektroonika aitab juhti- paraku vaid tetud piirini, sealt edasi peaks juht ise hakkama saama. Aga kui ekstreemi ika iga päev ei juhtu ja ise juhtimisega ei tegele, on see elektroonikalt juhtimise ülevõtmine endalegi ootamatul ajahetkel üllatuseks- kas siis saab ikka iga tavakodanik ratsu ohjad oma kätte?
Kindlasti on elektroonikast abi, aga mis ta teeb juhi endaga?- "laseb lõdvaks!"
minu arvamus/kogemus.

Re: Kas veojõukontroll on talvel tarbetu ja segav vidin?

PostitusPostitatud: 27 Jaan 2010, 19:41
Postitas Ch
ütleme niiet jube asi see mazzda elektroonika. kui üritad kõrvalteelt otse neljandasse ritta minna et tagasipõõre teha siis ei pruugi see õnnestuda :D Sest tundub tõesti et aju võtab mootori põõrded maha ja sellega kaasneb selline tunne et auto jääb keset teed seisma... Vääga aeglaseks muutub igatahes... Või siis ürita järve selveri taga asuvast väikesest mäest üles sõita ja kohe vasakule pöörata siis see ei õnnestu sest ratas käib ringi ja auto tahab seisma jääda... isegi kui gaasi järgi annad on juba hilja. jah aitab see sirgel. sedagi siis kui liiga palju talda annad, aga mis kasu sellest sirgel on? ainuke varjant millal sest kasu võib olla on vist kurvis kiirendades.

Re: Kas veojõukontroll on talvel tarbetu ja segav vidin?

PostitusPostitatud: 27 Jaan 2010, 19:55
Postitas aviar
Võibolla on asi selles, et arutame siin erinevate Mazda põlvkondade veojõukontrolle?
Selge see, et 10 aastat vana Mazda veojõukontroll ei saa olla sama hea kui kaasaegsem - kindlasti on midagi edasi arendatud. Samas võin oma tagumenditundega kindlalt öelda, et 1999 aasta Mercedese S320 veojõukontroll on koos kõige sinna juurde kuuluva kompotiga parem kui mistahes uue(ma) Mazda oma!

Re: Kas veojõukontroll on talvel tarbetu ja segav vidin?

PostitusPostitatud: 31 Jaan 2010, 17:45
Postitas evald112
skyline kirjutas:Järeldus Mazda ABSi kohta- pidurdusmaa lumel pikeneb tohutult, kuigi rattad pole blokeerunud on juhitavusega pidurdamisel endiselt probleeme.



Aga loomulikult läheb otse. Rattad ei blokeeru aga mingi libisemsie tegur jääb ikkagi sisse ja kuna pööramisel mängib suurt rolli ka differentsiaal siis on raske stab kontrollil aru saada kui kiirelt ja mis ratast tuleks lasta ringi käima. Teine asi, et auto kaalub üle tonni ja järsku keerates jääb inertsi vektor ikka otse sõidusuunas vahtima olenemata kõikidest kontrollidest ja värkidest....siin aitab ainult kaine mõistus ja sõifukogemus vastavates oludes.
Abs lülitub küll välja 20km/h. Kui sa järsult pidurdad siis sinu hetke kiirus jõuab ajuni ja sealt abs-i sama kiiresti kui uuema spidoga autodel displeile, ehk siis suht aeglaselt. Aga auto negatiivne kiirendus(ehk siis aeglustus) on kiirem. Seega sel hetkel(mis on küllaltki lühike hetk) kui auto reaalselt liigub 20km/h ei ole see invo veel jõudnud abs-ni....nii jääbki mulje et alles päris pidurduse lõpus, kui kiirus on kaugel alla 20e, rakendub abs-i seiskumine. Kui näiteks sõita stabiilselt 19km/h ja siis pidurdada, siis seiskub kohe abs-i töö.

Ise teen nii et iga esimese lumega käin suurel autovabal platsil meenutamas kuidas libedaga sõita on ja siis teen omad järeldused.

Isiklikult arvan, et miski iga kahe kolme (kasvõi viie) aasta pärast võiks olla kohustuslik lõppastme koolitus(või sarnane asi)

Re: Kas veojõukontroll on talvel tarbetu ja segav vidin?

PostitusPostitatud: 23 Veebr 2010, 18:12
Postitas Nuclear M.A.N
Kas see on normaalne, et veokas ja ABS töölerakendudes teevad ysna valjut sellist vilinat?

Re: Kas veojõukontroll on talvel tarbetu ja segav vidin?

PostitusPostitatud: 24 Veebr 2010, 11:51
Postitas Mario
Nuclear M.A.N kirjutas:Kas see on normaalne, et veokas ja ABS töölerakendudes teevad ysna valjut sellist vilinat?

vägagi võimalik. Kui klots on märg/kulunud, siis teebki vilinat, kuna TCS reguleerib jõudu justnimelt pidurdamise teel ja kuna klotsi 100% kontakti ei lükata, siis hakkabki vilistama.. Ole rahulik, praeguse ilmaga normaalne nähtus. ;)

Re: Kas veojõukontroll on talvel tarbetu ja segav vidin?

PostitusPostitatud: 24 Veebr 2010, 23:05
Postitas Tihver
Mazda 6 veojõukontrolliga olen ülimalt rahul, paksust lumest auto lihtsalt roomab vaikselt läbi. Proovisin korra veojõukontrolli ka välja lülitada, aga siis oli täiesti lootusetu edasi liikuda. Samas Skoda Octavia II veojõukontroll on küll rohkem segav kui aitav abimees. VW Saharan veojõukontrollist suurta abi ei olnud, aga külglibisemisvastane abi toimetas ideaalselt ja sellest tunnen kõige rohkem puudust ka Skoda puhul. Julgelt võis minna kurvi sellise hooga, mida tead, et auto libedaga välja ei keera, aga elektroonika pidurdas rattaid nii, et kurv sai sujuvalt võetud.

Re: Kas veojõukontroll on talvel tarbetu ja segav vidin?

PostitusPostitatud: 25 Veebr 2010, 12:06
Postitas veekaheksa
GF 626 TCS 1.8 mootoriga on suht segav faktor. Xedos 9 KL-DE V6 ja A/T'ga oli väga mõnus. Lihtsalt pedaal põhja ja minek.

Re: Kas veojõukontroll on talvel tarbetu ja segav vidin?

PostitusPostitatud: 06 Mär 2010, 09:26
Postitas cabernet1
Esindan seda hulka, kes veojõukontrolli vajalikuks peavad.
Peale õndsa stagnaaja lõppu hakkas meie teedele üha rohkem sõidukeid tulema ning autokoolid alustasid eraettevõtlust. Iga eraettevõtte eesmärk kapitalistlikus ühiskonnas on teenida kasumit. St rohkem müüa.
Mida rohkem on meie teedel lubadega, kuid sõiduoskamatuid isikuid (olenemata soost) seda rohkem vajavad teised oskajad ja ka oskamatud juhid ning jalakäijad kaitset.
Liikluse sujuvamaks muutmisel on veojõukontroll kasulik, sest vähendab tõenäosust, et ristmikel mõni blondiin (kes pole veel jõudnud maasturit omale imeda) või mõni enne eelmise sajandi keskpaika sündinud papi (kellelt on maastur käest ära imetud) jääks keset ristmiku ketsi kerima ning oma künaga minema ei saa.
Segavaks vidinaks võib pidada rohkem stabiilsuskontrolli, mis lumevaalude korral maanteel möödasõidul takistavalt sekkub.
Aga kõik see, mis jääb korraliku seksi ja porno vahele, on kasuks. Edasi ja tagasi liikudes on piisavalt haaret ka mõõduka libeduse korral :shifty:

Re: Kas veojõukontroll on talvel tarbetu ja segav vidin?

PostitusPostitatud: 08 Mär 2010, 16:18
Postitas skyline
cabernet1 kirjutas:
Liikluse sujuvamaks muutmisel on veojõukontroll kasulik, sest vähendab tõenäosust, et ristmikel mõni blondiin (kes pole veel jõudnud maasturit omale imeda) või mõni enne eelmise sajandi keskpaika sündinud papi (kellelt on maastur käest ära imetud) jääks keset ristmiku ketsi kerima ning oma künaga minema ei saa.

Ristmikel on ikka peamine häda see, et magatakse roheline tuli täiesti maha või suretatakse auto välja. Mina isiklikult pole näinud ühtegi papit sinise rehvivingu saatel foori alt startimas näinud,samuti pole ka selliseid blondiine veel roolis näinud :)
Minu Mazdal mõjub küll veojõukontroll sujuvust pärssivalt.Korra poos mootori ka nii kinni, et suri ristmikule välja sõites üldse välja. Libedatelt kõvaltänavatelt kiiremini vahele süstimiseks lükkan selle vTRC älja, sest ei taha seda üllatust, et hakkan välja kiirendama ja siis veojõukontroll hoo nii maha võtab, et ma peateelt tulijale jalgu jään. Enne jätan välja lülitatud veojõukontrolliga see paar naela asfaldile kui riskin välja suretamisega ja jalgu jäämisega. Talvistes oludes on sellest rohkem häda kui abi.

Re: Kas veojõukontroll on talvel tarbetu ja segav vidin?

PostitusPostitatud: 08 Mär 2010, 17:10
Postitas aviar
cabernet1 kirjutas:Aga kõik see, mis jääb korraliku seksi ja porno vahele, on kasuks.

Ja see oleks.... :crazy:

Re: Kas veojõukontroll on talvel tarbetu ja segav vidin?

PostitusPostitatud: 11 Mär 2010, 22:37
Postitas risto_626
aviar kirjutas:
cabernet1 kirjutas:Aga kõik see, mis jääb korraliku seksi ja porno vahele, on kasuks.

Ja see oleks.... :crazy:


huvitaks ennastki :crazy:

Re: Kas veojõukontroll on talvel tarbetu ja segav vidin?

PostitusPostitatud: 21 Mär 2010, 17:38
Postitas evald112
risto_626 kirjutas:
aviar kirjutas:
cabernet1 kirjutas:Aga kõik see, mis jääb korraliku seksi ja porno vahele, on kasuks.

Ja see oleks.... :crazy:


huvitaks ennastki :crazy:

+1

Re: Kas veojõukontroll on talvel tarbetu ja segav vidin?

PostitusPostitatud: 22 Mär 2010, 18:58
Postitas Ch
Täna oligi juhus, kus keerasin järvevanalt pärnu mnt ja seal on foori taga väike tõus, selline hästi väike. Ja tuli läks roheliseks ja mina edasi ei liigu, mingi cm haaval vist tõesti, lamell ka all, lihtsalt poob kinni. Välja ka lülitada seda ei saa kui ta töötab. Taga juba anti signaali, no tõesti ei osand enam midagi teha, peab hakkama alati välja lülitama foori taga, sõites ei ole vist vahet...

Re: Kas veojõukontroll on talvel tarbetu ja segav vidin?

PostitusPostitatud: 22 Mär 2010, 20:08
Postitas esmo
Millal hakkab veojõukontroll tööle, siis kui rattas kraabib tyhja nii et ma arvan et ilma veojõukontrollita poleks olukord eriti targem olnud

Re: Kas veojõukontroll on talvel tarbetu ja segav vidin?

PostitusPostitatud: 22 Mär 2010, 20:13
Postitas Mario
jah, aga kui elektroonika killib sellegi jõu, siis pole midagi teha..
täna sain teada, mismoodi oleks, kui mu autol oleks töötav ABS ja TCs..
kokkuvõttes :thumbdown: :thumbdown: :thumbdown: :thumbdown:
pidurdamine on ikka tohutult kehvem, veojõukontroll ei suuda parklastki välja vedada..
peale välja lülitamist sain susiseva rattaga kenasti minema ja 3 korda suri välja, kui tahtsin kiirendada ristmikult.. Ratas kaotas haake ja suri kohe välja, kuna mul olid pöörded küllalt kõrgel.. ja nii 3x järjest.. päris mark oli paremakäeristmikul istuda, kuna auto otsustas nii..
ma isegi vist ei hakka vaeva nägema,et enda masinal need lisad taastada, sest libeda puhul pole neist mingit kasu ja kurvides ainult vilgutas paar korda, et "näe, ma stabiliseerin", kuigi reaalsus oli see, et hakkas rooli kangutama valele poole.. jällegi lülitasin välja..

ennem "põletan", kui istun keset risti ja kuulan, kuidas närvihaiged tuututavad..

Re: Kas veojõukontroll on talvel tarbetu ja segav vidin?

PostitusPostitatud: 22 Mär 2010, 20:54
Postitas Ch
esmo kirjutas:Millal hakkab veojõukontroll tööle, siis kui rattas kraabib tyhja nii et ma arvan et ilma veojõukontrollita poleks olukord eriti targem olnud

Kahjuks oleks. Siis oleks saand vähemalt ise gaasi doseerida vastavalt vajadusele. Praegu on nii et isegi kui minimmalselt gaasi anda siis pole ikka midagi enam teha, auto ei liigu enam kuhugile tcs on juba mootori seisma jätnud :( Kui ta veidigi ringi käiks siis saaks kasvõi hästi aeglaselt minema, praegu auto põhim. seisab kui see tööle hakkab. Kahju et see niimoodi tehtud on, muidu oleks hea asi küll. Eks siin aitab ainult nelivedu või naelkumm vist :D

Re: Kas veojõukontroll on talvel tarbetu ja segav vidin?

PostitusPostitatud: 27 Apr 2010, 10:47
Postitas cabernet1
cabernet1 kirjutas: Edasi ja tagasi liikudes on piisavalt haaret ka mõõduka libeduse korral :shifty:

Teie korduvate küsimuste peale taas see lause. See ongi minu arusaam olukorrast seksis kus erootika on seljataga (sokid on jalast läinud) ning räme porno pole veel käes (kasutage oma fantaasiat) :mrgreen:

Teemasse aga niipalju, et ju siis MAZDA veojõukontroll on vähem väärt, kui värske s*tt neegri tare soojustajana...
Kuna omal perekonnas ka 2006 Honda Civic, siis ei ütle küll midagi paha. Tõmmet on piisavalt, jalgu pole kellelegi siiani ei Viljandis, Tartus ega ka Tallinnas jäänud. Välja pole masin surnud ning ka hommikuti pole vaja olnud väga lund kaevata talvel, sest paraja Tshuktsielamu IGLU-na on see masin nagu lumine maanteemuhk igast olukorrast välja roninud. :thumbup:
Äkki peaks Mazda õppima veojõukontrollide ehitust just Honda või Nissani käest.

Re: Kas veojõukontroll on talvel tarbetu ja segav vidin?

PostitusPostitatud: 27 Apr 2010, 11:20
Postitas Ch
ABS kah imelik mu autol... Läksin stockmanni ja keerasin peale tõkkepuud paremale parkimismajja. Seal oli mingi ummik ees ja pidurdasin. Ning üllatus üllatus ABS hakkas ragistama :D Võibolla on asi selles et seal on mingi kallak ja pidurdades oli nina allpool või ma ei tea :?

Re: Kas veojõukontroll on talvel tarbetu ja segav vidin?

PostitusPostitatud: 15 Dets 2010, 15:58
Postitas sininemazda
küsimus.
Kas talvel oleks parem kui seda veojõukontrolli ei ole peal vüi vastupidi?
Kuidas seda mazda 6-l maha saab võtta?

Re: Kas veojõukontroll on talvel tarbetu ja segav vidin?

PostitusPostitatud: 15 Dets 2010, 16:04
Postitas pokenaut
6'l on vasakul pool rooli, kus on kõrvalistuja padja välja lülitamise võimalus, nupp nimega DSC OFF või TCS OFF, vajutades lülitit lülitab stabiilsus- ja/või veojõukontrolli välja. Süsteemi ei lülita välja siis, kui veojõukontroll samal ajal tööd teeb.

2005 ja edasi 6'tel ta sõitmist ei sega, 2002-2005 aasta omaga pole sõitnud, ei oska tema tööd kommenteerida.

Re: Kas veojõukontroll on talvel tarbetu ja segav vidin?

PostitusPostitatud: 15 Dets 2010, 18:08
Postitas sininemazda
Tänkjuu.
Ongi 2002 aasta oma muidu:D

Re: Kas veojõukontroll on talvel tarbetu ja segav vidin?

PostitusPostitatud: 17 Dets 2010, 15:09
Postitas Funk
See nupp on DSC OFF. Ja pigem see aitab, mitte segab. Ja Mazda 6-l stabiilsuskontroll talvel on hea abimees! :thumbup:

Re: Kas veojõukontroll on talvel tarbetu ja segav vidin?

PostitusPostitatud: 21 Dets 2010, 11:48
Postitas cabernet1
Funk kirjutas:See nupp on DSC OFF. Ja pigem see aitab, mitte segab. Ja Mazda 6-l stabiilsuskontroll talvel on hea abimees! :thumbup:

Bjaad... TCS on veojõud ja DSC on dünaamiline stabiilsuskontroll, mis ei aita kuskil vedada. See on pigem juhitavuse taastamiseks piduritega mängimine st... kui ühel rattal tekib takistus, siis pidurdatakse sama telje teist ratast samamoodi, et masin jääks otse. Sellisest asjast on palju räägitud just teemal, et ohtliku möödasõidu korral, kus valesti valitud kohas on vaja KIIRESTI oma ritta tagasi tulla talvel, kuid seda üle lumevaalu, kus tee keskel olevad lörtsised ribad pidurdavad ühte esiratast, siis automaatika pidurdab ka teist ning võib jääda reastumine hoo raugemise tõttu hiljaks ning tekkida avarii. See on asi, mida EKSTREEMTINGIMUSTES loetakse saatanast olevaks.
TCS on aga veojõukontroll, mis suunab jõu sellele rattale, millel on parem haardumine, mitte ei lase kergema haarduvusega rattal niisama tühja kraapida. TCS on abiks kohaltvõttudel ja kiirendustel, et rattad niisama tühja ei käiks. Raskema jalaga isikutel vihma, lume ja sügislehtede peal pigem abimeheks.

Re: Kas veojõukontroll on talvel tarbetu ja segav vidin?

PostitusPostitatud: 21 Dets 2010, 15:59
Postitas tomkulibin
Ilus oli jälgida, kui klubilised järjekordselt kogunemiselt Mustika keldrist libedaga üritasid välja sõita :twisted:
Libedus ratta all kutsus esile selle saatanasigitise rakendumise, mistõttu mootor puuakse vaata, et suremiseni kinni...
Ma vanakooli mees ja harjunud ise oma liikurit juhtima. Mulle piisab kui nende lühendite nimistus vaid "INJ" on olemas.