Üldiselt olen ma automaadi vihkaja, sest nendega sõit on enamasti nagu 100m jooks kui stardipakkudelt tõustes hoiab keegi sul püksikummist kinni ja see muudkui venib-ja venib ja venib, aga kiirus ei taha kasvada
Automaatkäigukasti pean mõistlikuks vaid aviari toodud arvamuse puhul, ehk automaatkast peab olema kombinatsioonis võimsa mootoriga.
aviar kirjutas:Kui tahad mugavust, siis võimalusel ikka automaat
, eriti suuremate (alates 3L) ottomootorite puhul. Väiksemad mootorid teevad heast sõidust uimase kulgemise.
Senini olen olude sunnil pidanud aeg-ajalt kasutama automaatkastiga autosid võimsusvahemikus 66-125 kw. Kõige õudsem on praegune tööauto, mis on 1,4 liitrise mootoriga ja easytronic robotkastiga. Möödasõidud automaatrežiimis on tõeline õudusununägu, sest kunagi ei tea kas ja kuna ta kiirendama hakkab ja kogu möödasõidu protsess käib vastikute nõksakate saatel. Tallinn-Tartu-luhamaa maanteel on automaatrežiimis selle autoga adrenaliinilaks igatahes alati kindel ... ja seda mitte kiirenduse vaid selle tõttu, et kunagi ei tea kas ikka jõuad möödasõidu ohutult lõpetada või mitte.
Sama kast käsitsivahetamise režiimis on veel talutav kui möödasõidul pöördeid hoida 4000-5500 rpm juures, mida oma autol never ei teeks
Üldiselt võib öelda, et õudsed on eelkõige vanakooli automaatkastid kus vaid 3-4 käiku või automaatkastid, mis on kombinatsioonis nõrga mootoriga. Tänapäevased automaadid toimetavad juba väga sujuvalt ja märkamatult, eriti MB ja Lexuse puhul.
Mina siiski eelistan manuaali, sest siis olen ma ise oma auto peremees 100%, ehk käiku ise valides saan ma valida hetkevõimsust, mitte ei pea ootama kuna elektroonika mõtleb, et kas ja mitu käiku ta nüüd alla vahetab ehk palju võimsust minu käsutusse annab.
Ehk olen valmis automaatkastiga autot ostma siis kui kulgen vaid ummikutes või autol on mingi V6 või V8 mootor alates 150 kw.
Siinkohal uuema aja rahvatarkus: Kahe pedaaliga on jalgratas, kiirel autol on manuaalkast!