1. leht 2-st

manuaal või automaat?

PostitusPostitatud: 27 Mär 2011, 23:17
Postitas Saara
minu 45 a rullnokast sõbranna on algusest peale mind mõnitanud, et automaat pole miski asi ja vot kui kinni jääd ja ...veel 100 häda! nüüd on ta kolme aastaga volkari ja bemmi sodiks sõitnud, mul peale väikse mõlgi pole häda midagi, mu massin on mu paksust ja vedelast välja vedanud, kordagi pole kuhugi kinni jäänud (talveti sõidan iga päev!) ega muud jama olnud...
nüüd aga ahvatlev pakkumine, asemele saaksin suht uue pilli (mitte mazda) aga ta manuaal...ja ma pole ju harjunud ja ega ei taha ka...aga see-eest uus! mis teha? :crazy:

Re: manuaal või automaat?

PostitusPostitatud: 28 Mär 2011, 00:27
Postitas cabernet1
Kui ausalt öelda, siis minu kõrvus kostab sõna automaatkast kui mingi ilge roppus minu ema suunas...
Samas uued automaadid polegi nii pahad kui vanemad olid. Vahest isegi mõne naisterahva käes liikluses ohutum kui manuaal... Kinni jääda saab mõlema kastiga ja ka hangest välja saab mõlemaga... iseasi kuidas. Küttekulugi on osadel uutel juba madalam.
Samas ruunatud kasti puhul on oodata suuri kulutusi ning ka hoolduse eksimusi ei andesta automaat nii kergesti kui manuaal.
Kui oled harjunud automaadiga ning oled kindel, et uus masin on hea isend siis ei peaks väga kartma... mõnele ema, mõnele tütar... minule kindlasti manuaal kuid ma ei näe põhjust miks sina ei võiks automaati eelistada... kuidas kellelgi mugavam on.

Re: manuaal või automaat?

PostitusPostitatud: 28 Mär 2011, 01:30
Postitas JaanusM
Mul endal kõik masinad siiani Manualid olnud, kuid enne endale masina soetamist sõitsin koguaeg automaadiga ja järgmiseks ongi plaan automaat osta.

Kui sa sõidad kuskil külavahel või väikelinnas oma manuaaliga, siis sa ei saa arugi, miks need automaadid leiutatud on,
aga kui sõidad kohas kus pead pidevalt käike lappama, siis hakkad paratamatult mõtlema, et võiks automaat olla.

Minu arvamus asjast on see, et automaat on mugava inimese oma ja manuaal on viitsijatele.

Vaidlus on samaväärne, kellele ema kellele tütar nagu eelpool mainitud, maitsed on erinevad.

Ühesõnga, vali see kumb sulle omale rohkem meelejärgi on.

Re: manuaal või automaat?

PostitusPostitatud: 28 Mär 2011, 01:54
Postitas leviathan
omal on olnud hunnik manuaalse kaikaga autosid, kuid viimasel ajal eelistan automaati - võibolla sellepärast et liigapalju erinevate aparaatidega sõitnud või vanus(pereinimene - pole rullik)

Re: manuaal või automaat?

PostitusPostitatud: 28 Mär 2011, 08:06
Postitas Siim
:D endal üks auto universaal ning automaat,tiptronic siis ja teine 88a rullikas manuaalkastiga,loogiline et rullikas pole nii mugav linnas aga mõlemal autol on oma eesmärk.

Re: manuaal või automaat?

PostitusPostitatud: 28 Mär 2011, 08:11
Postitas eksole
Automaatkäigukast on asendamatu linnatingimustes, eriti kui satud tihti tipptunnil venima.
Muus osas puhtalt mugavuse küsimus.
Mul on sõidus mõlemad, isiklik on automaat, tööauto manuaal. Kui sõitmine selge, siis pole vahet.

Re: manuaal või automaat?

PostitusPostitatud: 28 Mär 2011, 10:17
Postitas tomkulibin
Kustutasin OT ja selle põhjuse :)
Saara kirjutas: ...ahvatlev pakkumine...
Vasta küsimusele: kas sul on seda vaja?. Vastus ei pea siin kajastuma.

Re: manuaal või automaat?

PostitusPostitatud: 28 Mär 2011, 11:33
Postitas Saara
...mind veel huvitaks, et kas automaadiga on siinolijad ka hätta jäänud ja mis siis saanud on?

Re: manuaal või automaat?

PostitusPostitatud: 28 Mär 2011, 11:52
Postitas MaSu
eksole kirjutas:Automaatkäigukast on asendamatu linnatingimustes, eriti kui satud tihti tipptunnil venima.
Muus osas puhtalt mugavuse küsimus.
Mul on sõidus mõlemad, isiklik on automaat, tööauto manuaal. Kui sõitmine selge, siis pole vahet.


+1 laias laastus
kui palju ummikutes ukerdada siis on automaat parem. muidu pole vahet.

Re: manuaal või automaat?

PostitusPostitatud: 28 Mär 2011, 12:34
Postitas maaks
Automaat peaks põhimõtteliselt täitsa sõidetav olema, olen ise kah kunagi proovinud :-)
Automaadil on minusilmis suur (lausa korvamatu) puudus - 1 pedaal on puudu! Ja mingil kummalisel põhjusel ei ole hind 33% madam kui manuaalil.
Reaalselt pead arvestama suurema bensiinikuluga kui analoogne auto manuaalkastiga versioonis.
NB! Odavalt (turuhinnast odavamalt) müüakse ainult neid asju, millel mingi kiiks küljes on

Re: manuaal või automaat?

PostitusPostitatud: 28 Mär 2011, 13:07
Postitas Haljazme
Saara kirjutas:... nüüd aga ahvatlev pakkumine, asemele saaxin suht uue pilli (mitte mazda) aga ta manuaal...ja ma pole ju harjunud ja ega ei taha ka...aga see-eest uus! mis teha? :crazy:


1. Siin foorumis pole viisakas rääkida mazda vahetamisest mõne teise margi vastu :P (ok, nali)
2. Sa ise ütled, et ei taha manuaali, seega otsustatud, ära vaheta, kui on uuemat autot vaja, siis otsi uuem ka automaat-kastiga. Sa küll ei täpsustanud, mis tehingut plaanid, aga kui keegi pakub uuemat autot sinu vanema mazda vastu, siis peaks küll ettevaatlik olema ...

Re: manuaal või automaat?

PostitusPostitatud: 28 Mär 2011, 13:27
Postitas aviar
On olemas alalised küsimused: manuaalkäigukast vs automaatkäigukast, manuaalne kliima (konditsioneer) vs automaatne (kliimaautomaatik), nahksisu vs tekstiilsisu, väntaknad vs elektrilised, jne...
Enne otsuse tegemist tuleks oma vajadused ja ka võimalused paika panna.

Kui tahad mugavust, siis võimalusel ikka automaat :thumbup: , eriti suuremate (alates 3L) ottomootorite puhul. Väiksemad mootorid teevad heast sõidust uimase kulgemise. Minul on nii, et kui sõidan päeva-paar automaadiga, siis no kohe kuidagi ei taha enam manuaaliga sõita. :?

Re: manuaal või automaat?

PostitusPostitatud: 28 Mär 2011, 20:55
Postitas risto_626
Löön ka oma 2 kopikat lauale... :D
Omal ajal suhtusin ettevaatlikult automaatidesse, eriti vanematesse. Nüüd olen ise juba peaaegu aastakse automaadiga kulgenud ja olen väga rahul. :thumbup: Ma ei väida nüüd siinkohal, et ma never enam kepikasti ei osta, aga kui on võimalus valida siis läheb tõenäoliselt käiku automaat. Jh ta on mõnevõrra uimasem ja küttekulugi suurem. Aga...mugavus maksab ja kui oleksin mingit rämedat kiirenduspüssi tahtnud, oleks selle ka ostnud. Mingile pisikesele seljakotile on manuaal ehk parem, samas suuremat mõõtu ja vähegi kobedamat pada omaval autul on tomatikast igati asjakohane. Isiklikult ei kujutaks küll 7.ndat seeriat või a8-sat manuaalina :think:

Re: manuaal või automaat?

PostitusPostitatud: 28 Mär 2011, 21:04
Postitas tomkulibin
Saara kirjutas:...mind veel huvitaks, et kas automaadiga on siinolijad ka hätta jäänud ja mis siis saanud on?

Aga automaatkasiga masina käima lükkamine/tõmbamine on probleemiks(varem või hiljem ikka vib juhtuda...). Ja kui starter üles ütleb...

Re: manuaal või automaat?

PostitusPostitatud: 28 Mär 2011, 21:06
Postitas eksole
tomkulibin kirjutas:
Saara kirjutas:...mind veel huvitaks, et kas automaadiga on siinolijad ka hätta jäänud ja mis siis saanud on?

Aga automaatkasiga masina käima lükkamine/tõmbamine on probleemiks(varem või hiljem ikka vib juhtuda...). Ja kui starter üles ütleb...

Siis tuleb hoida masin konditsioonis, et käima ei ole vaja vedada ega lükata

Re: manuaal või automaat?

PostitusPostitatud: 28 Mär 2011, 21:13
Postitas Haljazme
tomkulibin kirjutas:Aga automaatkasiga masina käima lükkamine/tõmbamine on probleemiks(varem või hiljem ikka vib juhtuda...). Ja kui starter üles ütleb...


Millal sul viimati nii juhtus ? Mina ei mäletagi, millal mul oli viimati vaja autot käima joosta ... talviti saksa masinaid peab jah vahel käima tõmbama ...

Re: manuaal või automaat?

PostitusPostitatud: 28 Mär 2011, 21:19
Postitas tomkulibin
Haljazme kirjutas:...Millal sul viimati nii juhtus ? Mina ei mäletagi, millal mul oli viimati vaja autot käima joosta ... talviti saksa masinaid peab jah vahel käima tõmbama ...

Oli küll ammu, aga ootamatu ja just siis, kui kiirstarti oli vaja...
Ja eelnevalt polnud ühtki "hoiatust". Minu jaoks oli vaid ebamugavus(tõmberelee ütles üles), aga enamuses inimsed seda sellise hädaga jäävad jänni.
Vist kisub OTks.

Re: manuaal või automaat?

PostitusPostitatud: 29 Mär 2011, 00:28
Postitas argo7up
Kui oled ikka tavaliikleja ja hindad mugavust, nagu mina, ning ei hooli külg ees sõitmisest, siis automaatkast. Siinkohal ei tahaks ma sõna anda neile, kes on eluaeg sõitnud manuaalkastiga, sest neil puudub isiklik pikem kogemus. Ise olen omanud eelnevalt kahte manuaalkastiga isendit ning nüüd pea aastake juba automaadiga ringi vuraund. Mõlemal on omad plussid ja miinused, mida eelnevalt juba mainitud, ning enam lahkama ei hakka. Kui on tiptronic/geartonic/steptronic käimar, siis omad ka natukest kontrolli sees oleva käigu üle - kui peaksid tahtma ka ise käiku vahetada. Ise pean parimaks isendiks full-time 4-veolist tiptonic käimariga.
Ja võimalik generaatori purunemine ei ole küll põhjus, miks manuaali automaadile eelistada. Sest seda tuleb selle sajandi autodega tõenäoliselt ette vaid kehvemal juhul korra paari asta jooksul.

Cheers,
Argo.

Re: manuaal või automaat?

PostitusPostitatud: 29 Mär 2011, 01:09
Postitas Evert
Kui pakutakse head diili, st. tõesti head, mitte kahtlaselt head, siis poleks mulle k.kasti tüüp oluline. Kuigi puhtalt subjektiivsest küljest eelistaksin manuaali. Mulle meeldib autoga sõitmise tegevus.

Re: manuaal või automaat?

PostitusPostitatud: 29 Mär 2011, 09:04
Postitas veekaheksa
Tegelikult võiks auto valik alguse saada ikka ja jälle sellest, mis on tema otstarve. Niisama kulgemise auto(kus hea mõtteid mõlgutada ja A'st B'ni igapäevaselt kulgeda, eriti linnasiseselt) võiks olla naisterahval automaatkastiga. Kui see on ainus auto ja sõitmisest ka naudingut saada vaja oleks jne(sportlike liigutuste tegemine, rinkakülastus, jäärada, õppesõit), siis võiks otsustada manuaali kasuks. Nii on autol laiemat otstarvet ja suurem praktiline väärtus. Palju oleneb, milleks seda autot kasutama hakatakse. Sellised asjad endale selgeks mõeldes, on palju lihtsam õige otsus langetada ja pärast rahulolu suurem.
Loomulikult tuleb arvesse võtta ka ökonoomsust ja kasutuskulusi, millega manuaal paremini silma paistab. Tänapäeval on turul autode valik üpris lai ja saab enamvähem iga kasutaja endale meelepärase koosluse mugavuse/juhitavuse/läbivuse/kulude/võimsuse/mootori/käigukasti/ruumikuse/prestiishi/väljanägemise näol.

Re: manuaal või automaat?

PostitusPostitatud: 29 Mär 2011, 10:53
Postitas Saara
ma tänan, et aitasite mul asja lõpuni mõelda ja jäängi ikka oma armsa automaadi juurde, samas on ikka irm, et kui vaja tõmmata-lükata (lumme või liiva kinnijäämine), mis siis saab? omal siuke kogemus veel puudub...

Re: manuaal või automaat?

PostitusPostitatud: 29 Mär 2011, 10:55
Postitas Haljazme
Saara kirjutas:ma tänan, et aitasite mul asja lõpuni mõelda ja jäängi ikka oma armsa automaadi juurde, samas on ikka irm, et kui vaja tõmmata-lükata (lumme või liiva kinnijäämine), mis siis saab? omal siuke kogemus veel puudub...


Nu tõmmata-lükata saab ju ikka, ega siin automaat rolli ei mängi. Lihtsalt automaadiga on kinnijäämise oht suurem (ei saa autot kiigutada), samas enamus naisi ei oska ka manuaali sel puhul kasutada, niiet vahet pole :P

Re: manuaal või automaat?

PostitusPostitatud: 29 Mär 2011, 11:10
Postitas eksole
Mis puutub lumme või kuhu iganes kinnijäämisse, siis see ei sõltu käigukasti tüübist ... kes tahab, jääb kinni igal juhul. Mõistlik igale poole ei roni (no kui on ilmne võimalus kinni jääda).

Re: manuaal või automaat?

PostitusPostitatud: 29 Mär 2011, 11:56
Postitas risto_626
automaadil saab edukalt nõksutada ilma kasti lammutamiseta, kui panna 2. käigu peale ja hakata gaasiga mängima. proovitud ja toimib. samas ntx paksu lumesupi sees pane 1. käik ja ronib nagu tank. :thumbup:
ainus jama on jh, kui kooleb starter või bensupump- käima ei tõmba ja pikem pukseerimine on ka nii ja naa. uuematel seda küll tihti ei juhtu, samas vanemate autode puhul pole see mitte võimatu.

Re: manuaal või automaat?

PostitusPostitatud: 04 Apr 2011, 15:06
Postitas skyline
Üldiselt olen ma automaadi vihkaja, sest nendega sõit on enamasti nagu 100m jooks kui stardipakkudelt tõustes hoiab keegi sul püksikummist kinni ja see muudkui venib-ja venib ja venib, aga kiirus ei taha kasvada :)

Automaatkäigukasti pean mõistlikuks vaid aviari toodud arvamuse puhul, ehk automaatkast peab olema kombinatsioonis võimsa mootoriga.
aviar kirjutas:Kui tahad mugavust, siis võimalusel ikka automaat :thumbup: , eriti suuremate (alates 3L) ottomootorite puhul. Väiksemad mootorid teevad heast sõidust uimase kulgemise.


Senini olen olude sunnil pidanud aeg-ajalt kasutama automaatkastiga autosid võimsusvahemikus 66-125 kw. Kõige õudsem on praegune tööauto, mis on 1,4 liitrise mootoriga ja easytronic robotkastiga. Möödasõidud automaatrežiimis on tõeline õudusununägu, sest kunagi ei tea kas ja kuna ta kiirendama hakkab ja kogu möödasõidu protsess käib vastikute nõksakate saatel. Tallinn-Tartu-luhamaa maanteel on automaatrežiimis selle autoga adrenaliinilaks igatahes alati kindel ... ja seda mitte kiirenduse vaid selle tõttu, et kunagi ei tea kas ikka jõuad möödasõidu ohutult lõpetada või mitte.
Sama kast käsitsivahetamise režiimis on veel talutav kui möödasõidul pöördeid hoida 4000-5500 rpm juures, mida oma autol never ei teeks :) Üldiselt võib öelda, et õudsed on eelkõige vanakooli automaatkastid kus vaid 3-4 käiku või automaatkastid, mis on kombinatsioonis nõrga mootoriga. Tänapäevased automaadid toimetavad juba väga sujuvalt ja märkamatult, eriti MB ja Lexuse puhul.
Mina siiski eelistan manuaali, sest siis olen ma ise oma auto peremees 100%, ehk käiku ise valides saan ma valida hetkevõimsust, mitte ei pea ootama kuna elektroonika mõtleb, et kas ja mitu käiku ta nüüd alla vahetab ehk palju võimsust minu käsutusse annab.

Ehk olen valmis automaatkastiga autot ostma siis kui kulgen vaid ummikutes või autol on mingi V6 või V8 mootor alates 150 kw.

Siinkohal uuema aja rahvatarkus: Kahe pedaaliga on jalgratas, kiirel autol on manuaalkast! :)