1. leht 1-st

Mootoripesu Näpunäited

PostitusPostitatud: 20 Sept 2012, 21:44
Postitas Snuffit
Hei!


Tekkis mõte autol teha mootoripesu, et kapotialune rohkem läikima saada. Kuna otsing soovitud tulemust ei andnud, teen siia uue teema.

Nimelt mida jälgida mootoripesu tehes ja mis kohad tuleks kindlasti kinni katta?


Tänud! 8)


Rein

Re: Mootoripesu Näpunäited

PostitusPostitatud: 21 Sept 2012, 01:45
Postitas Mario
otseselt pole vaja midagi kinni katta, peale pesu oleks hea aind suruõhku kasutada, et küünlaurud ja sellised kohad veest kiirelt puhtaks puhuda, muidu hakkab säde hüppama.
agregaatidele kahju ei tee, võib kasutada poeletilt ostetavat keemiat, aga antud kohal mina vastutust ei võta oma sõnade eest. olen mootoripesusi teinud lugematu arv kordi ja ainult enda auto ongi nöökinud, kuna küünlaurus oli niiskus :lolno:
tähtis on ka auto enne tulikuumaks sõita, hõlbustab kuivamist, kuivatamist.
omal riisikol võib kõike katsetada. :wave:

Re: Mootoripesu Näpunäited

PostitusPostitatud: 21 Sept 2012, 10:04
Postitas skyline
Oma Mazdal pole seda nn klassikalist mootoripesu teinud, aga enda varasematel autodel olen teinud. Eelnevalt olen kilekoti pähe tõmmanud generaatorile, jagajale, kommutaatorile jm elektrilistele või elektroonilistele vidinatele, kuhu ligi pääseb. Siis mootoripesuaine selga ja mõni minut hiljem survepesuriga üle.
Kuna Mazdal on see kapotialune igasugust värki tihkelt täis ja elektroonikat juba omajagu, siis olen piirdunud nii paar korda aastas ligipääsetavate kohtade lapiga ülekäimisega ning mootori metallosadele olen pihustanud mootoripesuainet ja siis aja möödudes lapiga üle käinud.
Ehk jah tegevus omal riisikol ja veega ei soovitaks väga ladistada kuna tegu pole just mõne vanakooli autoga, kus 95% kapotialusest sisust on vaid mehhaaniline. Küünlasüvenditesse ei tohiks enamasti üldse vett sattuda, sest mul on vähemalt autol sellised küünlajuhtmed, millel on kübar küljes, mis selle avavuse ära katab.

Re: Mootoripesu Näpunäited

PostitusPostitatud: 21 Sept 2012, 14:13
Postitas Mario
omast kogemusest ütlen, et itaalias on mootoripesu hoolduse käigus tähtis osa ja seal ei kata keegi midagi kinni. ainuke, mis selgituseks öeldi, et mootor peab tuline olema, muidu on jama.
survet lasti genekale, pumpa peale, igale poole, kuhu sai. pesuainet siiski jah igale poole ei tatistatud, vaid elektroonika osa jäi puutumata. seal on ka pesuaine vähe teine, kui siin. miskid orgaanilised ühendid, blabla.. kohalik toode. ei söövitanud eriti kätt ka, aga mootori pealt viis pasakihi minema küll. :)

Re: Mootoripesu Näpunäited

PostitusPostitatud: 21 Sept 2012, 15:11
Postitas vvs
Olulisemad asjad on ära öeldud :)

Kui mootor on pestud, siis soovitaksin auto käima panna ning las ta käib tühikäigul 5-10min. Üldiselt aurustub strateegilistest kohtadest vesi ära ja järgmine käivitus võiks olla probleemivaba :thumbup:

Re: Mootoripesu Näpunäited

PostitusPostitatud: 21 Sept 2012, 15:14
Postitas Snuffit
No selge, tänud vastajatele. Eks proovin tulevane nv ära 8)

Re: Mootoripesu Näpunäited

PostitusPostitatud: 14 Dets 2012, 19:12
Postitas hullkonn
Mina tegin saaremaal nii,et mingi huvitava vahendi ja nuustikuga alguses üle hõõrusin suurema šita lahti,ning pärast survekaga tuimalt üle.Pärast auto kuivas üle poole tunni rautselt ja käib siiamaani.Mootor oli soe kui sai hakatud müttama,ning suht kiirelt kuivas ära polnud probleemi!!!!Mul vähe elektroonikat kah õnneks.
Tänud janarile ja martinile!!! :wave:

Re: Mootoripesu Näpunäited

PostitusPostitatud: 15 Dets 2012, 00:16
Postitas Prema
Mina olen tavaliselt kasutanud tavalist välipesu leotusainet. See pole nii kange kui mootoripesuaine ja ei pese viimast õli raasu maha.
Nähtud küll neid kapotialuseid kus kõik oksüdeerub tänu karmile mootoripesule.
Oluline on abrasiivsed osakesed minema saada -- liiv ja tolm. Väike õli iseenesest halba ei tee.
Reeglina ei tee surveka pesu midagi hullu -- nii genekad kui jagajad toimivad edasi.

Re: Mootoripesu Näpunäited

PostitusPostitatud: 07 Mär 2013, 18:14
Postitas argzi
On täitsa olemas selline asi nagu mootoripesuvahend. Päris hästi võtab puhtaks, töö juures kõigi autode kapotialused sellega puhtaks lastud. Tavaliselt siis nii, et auto käib, pihustad mootori üle, sealhulgas kõik muud kohad mis möördunud õliga, näiteks esivõre, tuled, esiklaas jne jne... seejärel surveveega üle, ja laseme mingi 10-15 minutit käia, ongi kogu lugu. Võtab päris hästi puhtaks.

Re: Mootoripesu Näpunäited

PostitusPostitatud: 08 Mär 2013, 08:50
Postitas Fredo
Ma töötasin kunagi autopesulas, seal õpetati nii et natuke ikka lasta jahtuda motol, et päris kuum ei oleks (aine pidi kaotama mõju nii)
kinni katsime kilekotiga ainult signa kisendaja.

Kogu selle ajajooksul mis töötasin seal streikis ainult üks uus buumer, mis tahtis täkku saada et käivituda.