1. leht 1-st

Keevitusejutt

PostitusPostitatud: 17 Mai 2015, 13:21
Postitas nomore
Teadagi ei saa rohkem kui 5 aasta vanuse maasika omanik kuidagi hakkama ilma keretöödeta. :) Mõtlesin ka kätt proovida väheke ja suveks meelelahutust sebida, aga milline keevitus oleks peamiselt auto peal pruukimiseks sobiv? Eriti loomulikult Macda peenikese pleki pääl.
Netis leidub infot nii aastast 2003 kui ka 2015 ja peamiselt soovitatakse autole MIG keevitust, mis käib vist gaasiballooniga ühes? Ja siis kuskil tulevad mängu veel inverterkeevitus (sama mis MIG?) ja elektroodkeevitus...
Mitu amprit oleks tarvis, et autot keevitada?

Äkki on mõnel klubilasel mõni keevitus üle, millega saaks auto kallal katsetusi teha?

Re: Keevitusejutt

PostitusPostitatud: 17 Mai 2015, 18:39
Postitas Fredo
MIG igal juhul õige valiks kui hakkad keretäid tegema.
http://www.remonditehnika.ee/e-pood/mig ... 0f/120-695

Re: Keevitusejutt

PostitusPostitatud: 17 Mai 2015, 22:18
Postitas nomore
Fredo kirjutas:MIG igal juhul õige valiks kui hakkad keretäid tegema.
http://www.remonditehnika.ee/e-pood/mig ... 0f/120-695


Kirjutavad igal pool vaat et täidistraadiga on pullikaka. Õige asi ikka gaasiga. Ja mille järgi sealt lingilt aru saab, kas tegu on trahvo või inverteriga?

Mel kirjutas:http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=1315
Seal suuremalt osalt tartumaa sepad koos :)


Jep, lugesin sealt samuti, aga 24 lehte, mis algavad milleniumiga ja lõpevad praegu, on natuke segadusseajavad ja aukartustäratavad. Infot on muidugi hunnikutes, aga seda on juba veits liiga palju, et midagi aru saada.

Re: Keevitusejutt

PostitusPostitatud: 18 Mai 2015, 08:28
Postitas tomkulibin
MMA(elektrood) oleks odavam variant, aga ei kujuta ette, kuidas algaja sellega õhukest plekki keevitab.
MIG/MAG(traatkeevitus) oleks parim variant, eriti selline millel annaks sujuvalt nii traadi etteandmist muuta, kui ka voolu tugevust. Sellised on üldjuhul inverteritega(elektroonilise voolu muundajaga). Trafoga seade on suurema gabariidi ja kaaluga ja voolutugevuse reguleerimine on astmeline(mida rohkem astmeid, seda parem seadistatavus). Trafomasinad on odavamad ja keerulist/ilmselt ka lagunevat elektroonikat vähem, aga puuduseks tuleb ka välised mõjutusfaktorid(voolukõikumine) suurem kaal ja piiratum reguleerimine.
Endal oli alguseks võetud Telwini bimax trafoga masin(6 astet voolu + sujuv traadi etteande reguleerimine), ja sain parema tedmatuses hakkama, küll oli aga kõvasti mahakäiamisi peale keevitamist. See võis olla ka seotud algusega- kogenemattusega. Nüüd hankisin inverteri ja olen sellega rahul, tulemus on parem(kogemused?). Miskil ajal proovisin vana masinaga toimetada ja sain suht viisakalt hakkama.
Mell katsus kah korra seda masinat ja kuigi ta miskit ei maininud konkreetset, jäi mulje, et vist samahea või paremgi tema 3 faasilisest trafokeevitusest(3 faasilisi loetakse stabiilsemateks, aga ehk on see arvamus seotud võrdluseks vaid trafoseadmete vahel, mitte inverteritega).
Ehk kui tahad pikaajalist investeeringut teha, hangi korralikum masin, mis ilmselt pole odavaim. Kui tulevikus suurt keevitaja karjääri pole oodata, siis vaata miskit odavamat, millega saaksid 120-150A voolu käpale.

Re: Keevitusejutt

PostitusPostitatud: 18 Mai 2015, 12:11
Postitas nomore
tomkulibin kirjutas:MMA(elektrood) oleks odavam variant, aga ei kujuta ette, kuidas algaja sellega õhukest plekki keevitab.
MIG/MAG(traatkeevitus) oleks parim variant, eriti selline millel annaks sujuvalt nii traadi etteandmist muuta, kui ka voolu tugevust. Sellised on üldjuhul inverteritega(elektroonilise voolu muundajaga). Trafoga seade on suurema gabariidi ja kaaluga ja voolutugevuse reguleerimine on astmeline(mida rohkem astmeid, seda parem seadistatavus). Trafomasinad on odavamad ja keerulist/ilmselt ka lagunevat elektroonikat vähem, aga puuduseks tuleb ka välised mõjutusfaktorid(voolukõikumine) suurem kaal ja piiratum reguleerimine.
Endal oli alguseks võetud Telwini bimax trafoga masin(6 astet voolu + sujuv traadi etteande reguleerimine), ja sain parema tedmatuses hakkama, küll oli aga kõvasti mahakäiamisi peale keevitamist. See võis olla ka seotud algusega- kogenemattusega. Nüüd hankisin inverteri ja olen sellega rahul, tulemus on parem(kogemused?). Miskil ajal proovisin vana masinaga toimetada ja sain suht viisakalt hakkama.
Mell katsus kah korra seda masinat ja kuigi ta miskit ei maininud konkreetset, jäi mulje, et vist samahea või paremgi tema 3 faasilisest trafokeevitusest(3 faasilisi loetakse stabiilsemateks, aga ehk on see arvamus seotud võrdluseks vaid trafoseadmete vahel, mitte inverteritega).
Ehk kui tahad pikaajalist investeeringut teha, hangi korralikum masin, mis ilmselt pole odavaim. Kui tulevikus suurt keevitaja karjääri pole oodata, siis vaata miskit odavamat, millega saaksid 120-150A voolu käpale.


Ohoh, vat see on hea konkreetne jutt! :) Kas sa kasutasid Telwinil täidistraati või gaasi? Ja kuidas on kogemused kummagagi?
Samuti, on see riistapuu sul nüüd ülearune või leiab mingit muud rakendust? Vaene üliõpilane-ajateenija nagu ma olen, vaatan pigem kasutatud kraami ja see kõlab alustamiseks enamvähem asjalikult.

Re: Keevitusejutt

PostitusPostitatud: 18 Mai 2015, 12:52
Postitas nomore
Kui täidistraadiga keevitada, siis peaks midagi sellist ka asja ära ajama?

Re: Keevitusejutt

PostitusPostitatud: 18 Mai 2015, 15:53
Postitas tomkulibin
See saab olema lärtsutaja. Pritsmeid ropult ja traadi hind on enam, kui gaas+paljas traat.
Vana riist pole ülearuseks jäänud, see nüüd lapsel õppevahendina kasutusel.
Kasutatuna temast õiget hinda vist ei saa ja ega isegi ei julgeks väga kasutatud riista võõralt soetama. Seega jäi peresse.
Uue riista puudused- sõimad valmistajat. Kasutatud riista puhul on süüdi müüja :wave:
Pakuksin, et normaalne oleks 160-200A võimsusega, kui autut tahad kõpitseda. Kui vajadust ka enama paksusega materjali kokku sulatada, siis 250A oleks ehk piisav eeldusel, et 10mm plekki ei keevita.

Re: Keevitusejutt

PostitusPostitatud: 02 Aug 2016, 10:26
Postitas IvarR
http://www.weldingtipsandtricks.com
Ja samanimeline youtube kanal aitab õppida ja ka valida aparaati

Re: Keevitusejutt

PostitusPostitatud: 02 Aug 2016, 17:09
Postitas Mel
IvarR kirjutas:Ja samanimeline youtube kanal aitab õppida ja ka valida aparaati


See nii vana teema,küllap on tegemist juba pool-proff tegelasega ja tegelt huvitks küll,kuda on ka kulgenud.Keevitus traati kulunud nüüd juba kilomeetreid :wtf:

http://www.rkrseadmed.ee/

Tuleb vist omal ka ikka teha 1 korralik investeering.

Re: Keevitusejutt

PostitusPostitatud: 05 Aug 2016, 08:56
Postitas Fredo
Mul on selline aparaat http://pood.handymann.ee/toode/mig-keevitus-axxel-130a/
Ükskõik kuidas ma teda ei seadistaks ja kui ettevaatlikult ei toimetaks ikka lööb augud läbi pleki, paksemat metalli ala aiaposti keevitades probleeme pole.
Ei tea mis valesti teen või on aparaadi viga. :crazy:

Re: Keevitusejutt

PostitusPostitatud: 05 Aug 2016, 10:58
Postitas tomkulibin
Mis selle masina min võimsus on? Traadi kiirus mõjutab kah lõpptulemust! On see gaasiga keevitamiseks, või ainult täitetraadile?

Re: Keevitusejutt

PostitusPostitatud: 06 Aug 2016, 19:47
Postitas Fredo
Thnx. Jooksen ostan peene vaatan mis siis juhtub :wave:

Re: Keevitusejutt

PostitusPostitatud: 07 Aug 2016, 02:16
Postitas tomkulibin
Sel masinal võmsus alates 50-...A, ehk min võimsus on plekile, mille paksus on kõvasti rohkem, kui 1mm. Netiavarustest ei saanudki ühest vastust, kas see imeriist suudab paljast traati keevitada või on vaid täidistraadi kasutamiseks ettenähtud, st et pole gaasiklappi sees ja ka käpas ei pruugi olla gaasivoolikut...

Re: Keevitusejutt

PostitusPostitatud: 07 Aug 2016, 20:13
Postitas Fredo

Re: Keevitusejutt

PostitusPostitatud: 25 Jaan 2018, 15:05
Postitas Fredo
Tooks vana teema korra üles. Kas see vasetatud traat (vasekarva) on ainult gaasiga keevitusele ?

Re: Keevitusejutt

PostitusPostitatud: 25 Jaan 2018, 15:27
Postitas tomkulibin
Punane/vasetatud traat on roostekaitsekihiga tavalise traadi värvus. See pole täidisega traat- st et ainult gaasiga keevitamiseks.
Tavaliselt on matkeeringus eraldi välja toodud, kas on täidisega. Ära tunneb ka täidistraadi kõvasti kõrgema hinna poolest :wave:

Re: Keevitusejutt

PostitusPostitatud: 25 Jaan 2018, 21:32
Postitas Fredo
Tänud :D