1. leht 1-st

Salong ei lähe soojaks

PostitusPostitatud: 29 Nov 2008, 16:09
Postitas tomkulibin
Mõtlesin, et peaks pidevalt korduvad teemade sisud siia kokku korjama.

Pakun omalt poolt mõnet mõtteterad.
1. Termostaat
Kui antud vidin oma tööd korralikult ei tee, jääb mootor külmaks või harvematel juhtudel kipub keema minema.
Enamuses on probleem selles, et termostaat ei sulgu ja seega jääb pidevalt töösse suur jahutuse ring, mis mootori töötemperatuuri alla kangutab- toimub ülejahutamine. Sealt ka madala temperatuuriga jahutusvedelik soenduse radikasse, mis omakorda jääb puudulikuks salongi soendamiseks.
Olukorda võib saada ka ilma kapotti avamata tuvastada. Töötava mootoriga mitte liikudes, või väiksel kiirusel liikudes on temp näidiku näit ok, ehk umbes skaala keskel. Liikudes kiiremini(ka 30-40 km/h on piisav) hakkab näit langema.

2. Õhk jahutussüsteemis.
Oluline detail süsteemist õhu eraldamiseks on radiaatori kork.
see koosneb kahest klapist, üks, mis laseb soojeneva/paisuva jahutusvedeliku paisupaaki(avanemise käigus väljub kõigepealt õhk) ja teine, mis mootori jahtudes avaneb ja laseb jahtuva/kahaneva vedeliku tagasi süsteemi.
Kui kork ei toimi korralikult(klapid ebatihedad või ka korgi enda tihend vigane), ei saa ka väita, et süsteemis õhku pole ja seega pole ka miskit garantiid, et salong soojaks võiks minna.
Oluline on asja juures veel ka see, et paisupaagis oleks vajalik kogus jahutusvedelikku(vajalik tase on märgitud paagi külgseinale).

3. Salongi soendi juhthoovad.
On olnud korduvalt juhuseid, kus nupp, millega sooja temperatuuri reguleeritakse, ei taga vajalikku sooja. Põhjus: trossi sukk on lahti pääsenud oma kinnituse vahelt ja ei liiguta klappe/siibreid piisavalt, ehk jääb poolde vinna, lastes soojal ja jahedal õhul seguneda. Tagajärg- salongis külm.

4. Tänane avastus- radiaator ise
Tegin 10 aastat vanale radikale keemilise läbipesu(võimalik teha ilma radikat demonteerimata). Kasutasin profesionaalset kemikaali, mis on ettenähtud vasest soojusvahetite keemiliseks läbipesuks(kasutatakse kütteseadmete korrastamisel). Peale esimest tsüklit ei olnud tulemus rahuldav, kordasin protsessi. Peale happe neutraliseerimist tegin loputuse, mille käigus avastasin, et ikka tuleb miskit jama sisikonnast. Tegin veelkord sama ainega läbipesu(betoonpõrandale tilkudes hakkas põrand vahutama :twisted: ), neutraliseerisin, loputasin, ikka jama sees. Proovisin torusiili, kohvimasina puhastit, "Domestos"t ja ka "fairy" osales katsetustes. Tulemus peale radika lahtivõtmist:
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Ehk et igasugune keemiline pesu on paras meelepettus. Ja ainuke positiivne tulemus on saavutatav vaid vana radika vahetamisega uue vastu.
Ütleme, et keemia teeb küll paremaks olukorra, aga mitte heaks.
Kui kellegil miskit lisada, andke minna. Oleks hea kogu antud teema koondada ühte kohta.

PostitusPostitatud: 30 Nov 2008, 00:17
Postitas tomkulibin
lines kirjutas:
choise kirjutas:Paned uue termostaadi ka ja kätt enam õhuava ees kaua ei hoia :D !
Vana termostaat avaneb liiga vara!


Õigus. Uue termostaadi/läbipesu/jahutusvedeliku vahetusega läks auto soovitult soojaks.

Ei läinudki palju energiat ja osi et auto soojaks saada :D . Aga eks iga vahetatud asi aitas tulemusele lähemale

- salongi hoob jäi valesse asendisse.
- uus salongi filter
- uus termostaat
- uus jahutusvedelik
- jahutussüsteemi läbipesu

Loodan et seda teemat enam ei ole mul põhjust täiendada- küll aga ehk kellegil siin olevast infost kasu.

Lines

Radika probleemi ei esinenud, kuna autu veel "uueke".

PostitusPostitatud: 30 Nov 2008, 01:01
Postitas choise
On esinenud ka probleeme millal termostaat avaneb liigselt vara!Ehk siis mootori töötemp on normis kuid salongi õhk jääb vajaka!Sellistel puhkudel hakataxe viga igaltpoolt mujalt otsima!

PostitusPostitatud: 30 Nov 2008, 01:18
Postitas tomkulibin
Odavamas hinnagrupis ("B") on praaki juhtunud üsnagi.
Originaalid on kindla tempiga, "B" osa pakutakse erinevaid.Ühele/samale isendile 82 ja 88 kraadi.

PostitusPostitatud: 30 Nov 2008, 01:36
Postitas hardstyler
ma kusjuures loodan, et olen praagi otsa sattunud. Saaks lihtsamalt läbi. :wink:
Oma autol avastasin mitteavaneva termostaadi. Peale kaane tihendi vahetamist ja muu nipetnäpet tegemist läks mootor ikka kohe kuumaks. Ega ma autodest midagi ei tea kah. Lihtsalt katsetan ja teen järeldusi. Tol hetkel hakkasin mõtlema, miks radikas külm, kuigi mootor tuline ja temp põhjas. Hakkasin siis mööda lõdvikut järge ajama ja esimene asi, mis vastu tuli, oligi kinnine termostaat. Peale tolle detaili eemaldamist/pärast asendamist oli kõik tibens. Ega see vist teemasse ei lähe erit....

PostitusPostitatud: 30 Nov 2008, 09:09
Postitas tomkulibin
See ju kogemus/praktika. Kuulub jagamisele :D
Lisaks veel ühe nüansi termostaadi paigaldamisel. Termostaadil on tähistus peal, mis pidi teda sinna pesasse pannakse, kas noolekesega või on pisike auk(u 3-6 mmm) viimane peab olema üleval pool.

PostitusPostitatud: 30 Nov 2008, 13:39
Postitas choise
Mul sattus siia üx masin millel omaniku sõnul samuti term läbi!Siis kui vahetama sai hakatud tuli välja et veepumba rihm valepidi peale pandud,ühesõnaga pump käis valepidi ringi!Ja olidki termostaadi vead olemas:läx kuumax ja salong täiesti külm :D

PS:Alati tulex enne millegi vahetamist kõik üle vaadata ega midagi valesti kuskil kokku pole pandud!

PostitusPostitatud: 26 Veebr 2009, 13:13
Postitas hardstyler
Uued kogemused jälle : Salong ei läinud kuumaks ja sõites temp. langeb. Samuti hommikuti soojenemise aeg väga pikk. Viitab termostaadile? Jah. Vahetasin termostaadi, ja ei mingit muutust. :roll: Mis pidi see seal olema peab? Vedru ikka mootori poole? On kellelgi miskit mõtet, mida peale hakata?

PostitusPostitatud: 26 Veebr 2009, 14:58
Postitas cabernet1
hardstyler kirjutas:Uued kogemused jälle : Salong ei läinud kuumaks ja sõites temp. langeb. Samuti hommikuti soojenemise aeg väga pikk. Viitab termostaadile? Jah. Vahetasin termostaadi, ja ei mingit muutust. :roll: Mis pidi see seal olema peab? Vedru ikka mootori poole? On kellelgi miskit mõtet, mida peale hakata?

Kas tosooli tase on piisav ja lekkeid ei ole?
Viitab loogiliselt asjale, et vedelik ei soojenda salongi, samas ei aita ka radikat piisavalt soojas hoida... õiges temperatuuris siis.
Sõites õhk jahutab alati radikat....
Äkki sul seal vesi tosooli asemel hoopis, või ummistus. Vaheta tosool ära, pese radikas läbi. Äkki on abi :)

PostitusPostitatud: 26 Veebr 2009, 23:51
Postitas hardstyler
cabernet1 kirjutas:
hardstyler kirjutas:................. mida peale hakata?

Kas tosooli tase on piisav ja lekkeid ei ole?
Viitab loogiliselt asjale, et vedelik ei soojenda salongi, samas ei aita ka radikat piisavalt soojas hoida... õiges temperatuuris siis.
Sõites õhk jahutab alati radikat....
Äkki sul seal vesi tosooli asemel hoopis, või ummistus. Vaheta tosool ära, pese radikas läbi. Äkki on abi :)


Kui vesi on tosooli asemel, läheb ikka soojaks. Kõigil masinatel (peale kõnealuse) olen suviti vett radikasse valanud. Tosooli on piisavalt, mis ei ole ka tegelikult väga määrav. Asi siis just selles, et vahetasin termostaadi aga ikka sama jama. Sõites jahtub ja külmast peast soojeneb kauem. Vaata enda auto temp. näidikut maanteel. Ikka 90 kraadi, kuna termostaat sulgub, kui vaja. Mul ei teinud seda ja vahetasin välja. Aga ei miskit... Imelik... Vb praak. Kulibin siin rääkis et odavamte seas praake leidub. Tea kas 125.- on odav ?

PostitusPostitatud: 27 Veebr 2009, 00:32
Postitas tomkulibin
hardstyler kirjutas:...Vedru ikka mootori poole?...
Ikka.
Paigaldamisel veel seegi, et pisike auguke, mis termostaadi plaadil on, see jääb üles poole.
125.- on odav, võimalik praak. saab kodusel teel kontrollida. pista vee keetjasse ja vaata kas enne keema minemist lahti läheb ja kas jahutades(külma veega) kinni läheb.
Pikalt soeneb ja soojaks salong ei lähe- jahutuse läbipesu ehk päästab, salongi radika kogemused on piltides esimeses postituses. ehk joppab ja saad päbipesuga puhtaks(puhtamaks).

PostitusPostitatud: 27 Veebr 2009, 00:43
Postitas hardstyler
tomkulibin kirjutas:
hardstyler kirjutas:...Vedru ikka mootori poole?...
Ikka.
Paigaldamisel veel seegi, et pisike auguke, mis termostaadi plaadil on, see jääb üles poole.
125.- on odav, võimalik praak. saab kodusel teel kontrollida. pista vee keetjasse ja vaata kas enne keema minemist lahti läheb ja kas jahutades(külma veega) kinni läheb.
Pikalt soeneb ja soojaks salong ei lähe- jahutuse läbipesu ehk päästab, salongi radika kogemused on piltides esimeses postituses. ehk joppab ja saad päbipesuga puhtaks(puhtamaks).


Selge. Homme kontrollin. Katsun süsteemi läbi ka pesta. Peaks miskit spets ainet ostma... :roll:

PostitusPostitatud: 27 Veebr 2009, 07:47
Postitas tomkulibin
hardstyler kirjutas:...Peaks miskit spets ainet ostma...

Prisma, suvaline pesuaine autovidinate letist. "Salome"- suurem valik sama jama.

PostitusPostitatud: 04 Mär 2009, 11:57
Postitas hardstyler
Ei ole veel läbipesu teinud aga eile maanteel sõites oli temp. stabiilne. Päris keskel ei olnud osuti..pool cmi allpool umbes. Täna hommikul hakkas leiget puhuma juba u. viis minutit peale käivitamist. Temp. osuti oli ka juba natuke tõusnud. Äkki läheb ise korda. :wink:

PostitusPostitatud: 05 Mär 2009, 19:27
Postitas kennu
minul oli eelmisel autol sama jama nagu sul. Sinu mootoriga masin ja vahetasin ära termostaadi, uus jahutusvedelik ning vahetasin ka ventilaatori spiraalid ära salongis et korralikult kõik puhuri astmed töötaksid. Ja selle tulemusena tuli ikka olulisemalt kuumemat õhku.

Re: Salong ei lähe soojaks

PostitusPostitatud: 30 Nov 2010, 05:06
Postitas tomkulibin
Uued ülevaated siis radikast peale läbipesu- /standart protseduur/(millele eelnes u 15 aastat kasutust):
Pilt
ja peale mehhaanilist puhastust:
Pilt
Siit saab siis pilte laenata, kui kessegil tekkib küsimusi teemal: "miks soojaks ei lähe, läbipesu tehtud...."