Salong ei lähe soojaks
Postitatud: 29 Nov 2008, 16:09
Mõtlesin, et peaks pidevalt korduvad teemade sisud siia kokku korjama.
Pakun omalt poolt mõnet mõtteterad.
1. Termostaat
Kui antud vidin oma tööd korralikult ei tee, jääb mootor külmaks või harvematel juhtudel kipub keema minema.
Enamuses on probleem selles, et termostaat ei sulgu ja seega jääb pidevalt töösse suur jahutuse ring, mis mootori töötemperatuuri alla kangutab- toimub ülejahutamine. Sealt ka madala temperatuuriga jahutusvedelik soenduse radikasse, mis omakorda jääb puudulikuks salongi soendamiseks.
Olukorda võib saada ka ilma kapotti avamata tuvastada. Töötava mootoriga mitte liikudes, või väiksel kiirusel liikudes on temp näidiku näit ok, ehk umbes skaala keskel. Liikudes kiiremini(ka 30-40 km/h on piisav) hakkab näit langema.
2. Õhk jahutussüsteemis.
Oluline detail süsteemist õhu eraldamiseks on radiaatori kork.
see koosneb kahest klapist, üks, mis laseb soojeneva/paisuva jahutusvedeliku paisupaaki(avanemise käigus väljub kõigepealt õhk) ja teine, mis mootori jahtudes avaneb ja laseb jahtuva/kahaneva vedeliku tagasi süsteemi.
Kui kork ei toimi korralikult(klapid ebatihedad või ka korgi enda tihend vigane), ei saa ka väita, et süsteemis õhku pole ja seega pole ka miskit garantiid, et salong soojaks võiks minna.
Oluline on asja juures veel ka see, et paisupaagis oleks vajalik kogus jahutusvedelikku(vajalik tase on märgitud paagi külgseinale).
3. Salongi soendi juhthoovad.
On olnud korduvalt juhuseid, kus nupp, millega sooja temperatuuri reguleeritakse, ei taga vajalikku sooja. Põhjus: trossi sukk on lahti pääsenud oma kinnituse vahelt ja ei liiguta klappe/siibreid piisavalt, ehk jääb poolde vinna, lastes soojal ja jahedal õhul seguneda. Tagajärg- salongis külm.
4. Tänane avastus- radiaator ise
Tegin 10 aastat vanale radikale keemilise läbipesu(võimalik teha ilma radikat demonteerimata). Kasutasin profesionaalset kemikaali, mis on ettenähtud vasest soojusvahetite keemiliseks läbipesuks(kasutatakse kütteseadmete korrastamisel). Peale esimest tsüklit ei olnud tulemus rahuldav, kordasin protsessi. Peale happe neutraliseerimist tegin loputuse, mille käigus avastasin, et ikka tuleb miskit jama sisikonnast. Tegin veelkord sama ainega läbipesu(betoonpõrandale tilkudes hakkas põrand vahutama ), neutraliseerisin, loputasin, ikka jama sees. Proovisin torusiili, kohvimasina puhastit, "Domestos"t ja ka "fairy" osales katsetustes. Tulemus peale radika lahtivõtmist:
Ehk et igasugune keemiline pesu on paras meelepettus. Ja ainuke positiivne tulemus on saavutatav vaid vana radika vahetamisega uue vastu.
Ütleme, et keemia teeb küll paremaks olukorra, aga mitte heaks.
Kui kellegil miskit lisada, andke minna. Oleks hea kogu antud teema koondada ühte kohta.
Pakun omalt poolt mõnet mõtteterad.
1. Termostaat
Kui antud vidin oma tööd korralikult ei tee, jääb mootor külmaks või harvematel juhtudel kipub keema minema.
Enamuses on probleem selles, et termostaat ei sulgu ja seega jääb pidevalt töösse suur jahutuse ring, mis mootori töötemperatuuri alla kangutab- toimub ülejahutamine. Sealt ka madala temperatuuriga jahutusvedelik soenduse radikasse, mis omakorda jääb puudulikuks salongi soendamiseks.
Olukorda võib saada ka ilma kapotti avamata tuvastada. Töötava mootoriga mitte liikudes, või väiksel kiirusel liikudes on temp näidiku näit ok, ehk umbes skaala keskel. Liikudes kiiremini(ka 30-40 km/h on piisav) hakkab näit langema.
2. Õhk jahutussüsteemis.
Oluline detail süsteemist õhu eraldamiseks on radiaatori kork.
see koosneb kahest klapist, üks, mis laseb soojeneva/paisuva jahutusvedeliku paisupaaki(avanemise käigus väljub kõigepealt õhk) ja teine, mis mootori jahtudes avaneb ja laseb jahtuva/kahaneva vedeliku tagasi süsteemi.
Kui kork ei toimi korralikult(klapid ebatihedad või ka korgi enda tihend vigane), ei saa ka väita, et süsteemis õhku pole ja seega pole ka miskit garantiid, et salong soojaks võiks minna.
Oluline on asja juures veel ka see, et paisupaagis oleks vajalik kogus jahutusvedelikku(vajalik tase on märgitud paagi külgseinale).
3. Salongi soendi juhthoovad.
On olnud korduvalt juhuseid, kus nupp, millega sooja temperatuuri reguleeritakse, ei taga vajalikku sooja. Põhjus: trossi sukk on lahti pääsenud oma kinnituse vahelt ja ei liiguta klappe/siibreid piisavalt, ehk jääb poolde vinna, lastes soojal ja jahedal õhul seguneda. Tagajärg- salongis külm.
4. Tänane avastus- radiaator ise
Tegin 10 aastat vanale radikale keemilise läbipesu(võimalik teha ilma radikat demonteerimata). Kasutasin profesionaalset kemikaali, mis on ettenähtud vasest soojusvahetite keemiliseks läbipesuks(kasutatakse kütteseadmete korrastamisel). Peale esimest tsüklit ei olnud tulemus rahuldav, kordasin protsessi. Peale happe neutraliseerimist tegin loputuse, mille käigus avastasin, et ikka tuleb miskit jama sisikonnast. Tegin veelkord sama ainega läbipesu(betoonpõrandale tilkudes hakkas põrand vahutama ), neutraliseerisin, loputasin, ikka jama sees. Proovisin torusiili, kohvimasina puhastit, "Domestos"t ja ka "fairy" osales katsetustes. Tulemus peale radika lahtivõtmist:
Ehk et igasugune keemiline pesu on paras meelepettus. Ja ainuke positiivne tulemus on saavutatav vaid vana radika vahetamisega uue vastu.
Ütleme, et keemia teeb küll paremaks olukorra, aga mitte heaks.
Kui kellegil miskit lisada, andke minna. Oleks hea kogu antud teema koondada ühte kohta.