1. leht 3-st

heliisolatsioon?

PostitusPostitatud: 26 Juul 2006, 19:07
Postitas Anonymous
Kas olete oma Mazda heliisolatsiooniga rahul?

PostitusPostitatud: 26 Juul 2006, 19:53
Postitas vvs
Hakkab looma :twisted:

PostitusPostitatud: 26 Juul 2006, 23:41
Postitas kaRRRL
originaalis ei ole..aga eks kui pigimatitamistamiseks läheb peaks vast paremaks minema. :P

PostitusPostitatud: 27 Juul 2006, 09:52
Postitas riits
ei ole rahul, müra tuleb kõvasti sisse.
nüüdseks on pagasnik ja uksed matitatud - läks veidi paremaks.
kui rattakoopad ka veel ära teha, siis peaks ehk üpris hea juba olema.

PostitusPostitatud: 27 Juul 2006, 11:17
Postitas Anonymous
Aga kas rehvid võivad ka kõvasti mõjutada müra tasemele?

PostitusPostitatud: 27 Juul 2006, 11:56
Postitas petslane
Serz kirjutas:Aga kas rehvid võivad ka kõvasti mõjutada müra tasemele?


Mul tuleb näiteks põhiline müra rehvidest, koobaste pigitamine aitas. Mul on suve-talve rehvid ka, paneks suvekummid alla, oleks vast parem.

PostitusPostitatud: 27 Juul 2006, 12:02
Postitas Mario
petslane kirjutas:
Serz kirjutas:Aga kas rehvid võivad ka kõvasti mõjutada müra tasemele?


Mul tuleb näiteks põhiline müra rehvidest, koobaste pigitamine aitas. Mul on suve-talve rehvid ka, paneks suvekummid alla, oleks vast parem.

tegelt ega vahet ei olegi.. suurim vahe ongi naelte ja m+s-i vahel..
nüüd said mul ju suvekummid alla.. ja sahin ikka samasugune.. aga jh, rattakoobaste pigimatitamine aitab ;)

PostitusPostitatud: 27 Juul 2006, 15:20
Postitas Anonymous
Aga kas rehvid võivad ka kõvasti mõjutada müra tasemele?



mull oli ka enne müra ja vahetasin kummid ära ja müra kadus ka ära :D

PostitusPostitatud: 27 Juul 2006, 17:09
Postitas Anonymous
To Janks:
Millised kummid sa panid peale?

PostitusPostitatud: 27 Juul 2006, 18:29
Postitas riits
jah, rehvid mõjutavad mürataset.
pehme seguga ja kõva seguga rehvid teevad ikka erinevat häält.

PostitusPostitatud: 27 Juul 2006, 23:27
Postitas via101
Varsti olen rahul aga praegu mitte 8)

PostitusPostitatud: 31 Juul 2006, 00:08
Postitas koer1
miks te inimesed siiamaani aru ei taha saada et pigimatt ei isoleeri müra???

PostitusPostitatud: 31 Juul 2006, 07:48
Postitas tomkulibin
Matid versus vatid.
Tegin mina kodus euro remonti, roovitus- vatt/vill- kipsplaat- viimistlus.
Müra isoleerimise eesmärgil sai ka roovitus(puidust isoleerib paremini ja odavam ka)seina(betoon) kinnitatud läbi kummipuhvrite(ise tegin linoleumist).
Kui roov koos vatiga seinas oli heliisolatsiooni tase selline, et enda hääl tundus sumbuvat iseenda sees, no oli tunne, et räägid, aga heli vaevu jõuab oma kõrvadeni.
Töötegemise lõbustamiseks oli ka miski leierkast toas. Kui vati panemisega hakkasin ühele poole saama, tuli "teine pool" asja uurima, et kas ma olen uttu tõmmanud, mürataseme järgi jäi mulje juskui on tegevus lõpetatud ja tegijad lahkunud. Niipaju heli lämmatamisest.
Järgmine etapp oli kipsiga katmine, selle töö lõpetades kõlas ja kajas kogu tuba. Ka läbi sena oli kuulda, kuigi summutuse efekt oli tuntav.
Järeldus: mida kõvem kattekiht, seda vähem summutust. Pehme aga neelab.
Isolatsiooni max. efekti saab, kui pehme kiht on erineva tihedusega, see soodustab erinevate sageduste summutamist. Kuna pigimatt on suht tihe, on ka tema summutusvõime tunduvalt viletsam pehmest.
Järeldused tehke ise, mida autosse toppida(raskem auto suuremad kulutused, mitte ainult kütusele).

PostitusPostitatud: 24 Aug 2006, 23:41
Postitas riits
rääkides pigi- ja viltmatist:
teine koolkond teoretiseerib jällegi, et pigimatt summutab madalad helid ja viltmatt kõrged helid...keda siis kokkuvõttes uskuda? või peaks minema ja Tehnikaülikoolis füüsikakursuse loengud ära kuulama? :D

PostitusPostitatud: 25 Aug 2006, 00:34
Postitas martin
riits kirjutas:rääkides pigi- ja viltmatist:
teine koolkond teoretiseerib jällegi, et pigimatt summutab madalad helid ja viltmatt kõrged helid...keda siis kokkuvõttes uskuda? või peaks minema ja Tehnikaülikoolis füüsikakursuse loengud ära kuulama? :D

See tuleks vist nii või naa kasuks :)

PostitusPostitatud: 25 Aug 2006, 06:41
Postitas Anonymous
Nii palju kui ise kuulnud olen, siis tuleks ikke mõlemad panna et korralikku tulemust saada :roll:

PostitusPostitatud: 25 Aug 2006, 08:07
Postitas Haramount
Summutada tuleks ikka eelkõige seda, millega probleem on :)
Esimeses järjekorras on autos probleem teemüraga (madalad sagedused) ja sellega, et kõlarite taasesitatav madal sagedus paneb plekid kaasa lärisema. Nende mõlemate vastu aitab kenasti, kui plekitahvlid raskemaks muuta - resonantssagedus kolib allapoole kuulmispiiri, plekid ei kõmise enam kaasa. Teemüra jääb ka vaiksemaks - täpselt samal põhjusel - plekid ei kõmise kaasa. Pange bassikastile 4mm pigimatileht ette - vaadake, kas see hakkab 20-100Hz sagedusi summutama... ega eriti ei hakka, bassisagedused ronivad igalt poolt läbi.
Kõrgetega on teine teema. Neid summutab (hajutab) vilt või vill. Tugevalt homogeenselt materjalilt need sagedused pigem peegelduvad. Mida kõrgem heli, seda rohkem. Kust need tulevad? Mootorist? Järelikult tuleb tulemüür pehme vildiga katta. Uste sisse pole erilist mõtet panna.
Arvestage, ka seda, et need vildid-vatid korjavad paratamatult niiskust. Kuum mootor kuivatab viltmati ära aga uste sees, eriti talvel, pole lootagi. Mis siis juhtub, pole ilmselt vaja seletada.

PostitusPostitatud: 25 Aug 2006, 14:02
Postitas Anonymous
Noh :( Ja mis siis teha sõita nagu on? Kus on probleemi lahendus :?:

PostitusPostitatud: 25 Aug 2006, 14:46
Postitas vvs
Serz kirjutas:Noh :( Ja mis siis teha sõita nagu on? Kus on probleemi lahendus :?:

Kui tahad sama masinaga edasi sõita, siis tee need tegemata asjad veel ära (matt+vilt) ja kui ikka rahul pole - pead asjaga leppima ja muusikat kangemaks ehitama :twisted:

PostitusPostitatud: 25 Aug 2006, 20:00
Postitas koer1
hea vaadata et vähemalt mõned on omale asja korralikult selgeks teinud :idea:

PostitusPostitatud: 11 Sept 2006, 23:54
Postitas margus
igal rehvil on olemas oma müratase mida ta tekitab ja see on kindlate parameetritega paigas iga rehvi kohta, tuleb ainult küsida rehvimüüalt (loomulikult selliselt müüalt kes teab mida ta müüb-nurgatagant ei maksa osta). kes viitsib võib enne uute suverehvide ostu seda uurida - kavatsen isegi seda enne järgmist suve uued suverehvid osta. eks siis panen erinevate tootjate andmed üles (praegu ei viitsi sellega tegeleda)

heliisolatsioon aga muudab ka oluliselt helipilti näiteks uste sisse paigutatud kõlaritel kui uksed on seestpoolt pigimatiga üle käidud (bass hakkab oluliselt paremini välja tulema).

PostitusPostitatud: 12 Sept 2006, 07:04
Postitas tomkulibin
Kas keegi on vaadanud mõne helistuudio seintele, lakke? Ehk leiab sealt mingi lahenduse? Või uuriks ehituskonstruktsioonidele pakutavat müraisolatsiooni tehnoloogiat. Need lahendused on ilmselt meist targemate inimeste poolt läbi töötatud ja kui pole mõne projekteerija või ehitaja poolt kihva keeratud, siis kannavad ka vilja.

PostitusPostitatud: 12 Sept 2006, 08:07
Postitas Reix
kulibin kirjutas:Kas keegi on vaadanud mõne helistuudio seintele, lakke? Ehk leiab sealt mingi lahenduse? Või uuriks ehituskonstruktsioonidele pakutavat müraisolatsiooni tehnoloogiat. Need lahendused on ilmselt meist targemate inimeste poolt läbi töötatud ja kui pole mõne projekteerija või ehitaja poolt kihva keeratud, siis kannavad ka vilja.

helistuudio ja ehituskonstruktsioon ei liigu ratastel mööda maanteid

PostitusPostitatud: 12 Sept 2006, 10:32
Postitas Lennu
pange autosse munarestid.igati abx helisummutus.
Ma pigimatiga ei viitsi jamada, ehitasin vähe tümpsu juurde :D

PostitusPostitatud: 12 Sept 2006, 11:52
Postitas Haramount
kulibin kirjutas:Kas keegi on vaadanud mõne helistuudio seintele, lakke?


Parem vaadake SQ heliautode "seinu" ja "lagesid"... nagu juba öedi, stuudio ei sõida linnast linna. Ning mis kõige olulisem - stuudio ei ole nii idiootliku kujuga kui auto salong.