1. leht 1-st

Maki ühendamine!!!

PostitusPostitatud: 22 Mär 2006, 00:25
Postitas Anonymous
Mul küsimus et kuda saab ühendada nii maki ära, et kui võtmed ja süüte võtad välja jääks makk ikka tööle? Praegu on nii et kui võtad süüte välja lülitub makk ka välja ja kõik raadio jaamad ja seadistused kaovad ära :evil: Äkki on mõni abivalmis inimene pärnumaalt kes saaks mu mure lahedada?

PostitusPostitatud: 22 Mär 2006, 00:28
Postitas Laika
Kui makk pole väga võimas, otsi lihtsalt juhe, millel alati toide peal. Teine varjant, võta otse aku juurest toide, aga ära unusta kaitset vahele panna! See pole üldse nii keeruline, kui esialgu paistab.

PostitusPostitatud: 22 Mär 2006, 10:28
Postitas Anonymous
Punase ja kollase juhtme peaks ühendama maki küljes omavahel.

PostitusPostitatud: 22 Mär 2006, 19:29
Postitas bmw
mina pideva toite võtsin kaitsme karbist signaal kaitseme alt, siis jäid jaamad ja seaded meelde, pärast viisin ühe juhtme otse akul makile taha et saaks kuulata ka siis kui võtit pole süütelukus, kaitse jäi omal paigaldamata, aga vajadust pole seni olnud 8)

PostitusPostitatud: 22 Mär 2006, 20:14
Postitas Laika
bmw kirjutas:kaitse jäi omal paigaldamata, aga vajadust pole seni olnud 8)

Sul siis siiani vedanud! Soovitaksin selle kaitsme ikkagi panna, sest kui vajadus tekib, ei jõua isegi akult juhmeid maha tõmmata ega tulekustutit haarata, rääkimata kaitsme installist :wink:

PostitusPostitatud: 22 Mär 2006, 21:24
Postitas Anonymous
Ilma kaitsmeta juhtme vedamine on tõesti lauslollus. Kaitset lähebki vaid ükskord vaja. See on odavaim kindlustus - 4 kroonine asi võib päästa terve auto. Teatavasti põlevad ju autod enne maha, kui jõuad 112 valida.

Praegusel juhul tundub, et maki taga olevad punane ja kollane juhe on lihtsalt vahetuses.

PostitusPostitatud: 23 Mär 2006, 15:19
Postitas Anonymous
Muide mul läks auto põlema ükskord, aga sain kohe jaole, samamoodi mingi vanast muusikast jäänud juhe läks otse akult pagassi, aga sain jaole, siis kui leeke veel ei olnud, kogu salong oli paksu tossu täis.

PostitusPostitatud: 23 Mär 2006, 20:35
Postitas bmw
aga kui asi on korralikut ära ühendatud ja lahtiseid otsi ei vedele siis ei tohiks midagi juhtuda ju, aga teisteleise kah soovitan kaitset paigaldada:D

PostitusPostitatud: 26 Mär 2006, 17:58
Postitas Anonymous
bmw kirjutas:aga kui asi on korralikut ära ühendatud ja lahtiseid otsi ei vedele siis ei tohiks midagi juhtuda ju
Juhtub küll ja kuidas veel! Näiteks minul juhtus see nädal selline lugu, et kinnituisanud teest läbi sõites pressis lumi kapoti alla ja lükkas jahutusventika oma kohalt minema. Hiljem kapotialust puhastades leidsin eest paljakspõlenud juhtmete otsas rippuva läbipõlenud ventikamootori ning läbipõlenud kaitsme. Hoolimata sellest, et juhtmed olid alguses korralikult ühendatud ja isoleeritud, ei taha ma mõelda selle peale, mis oleks võinud juhtuda, kui kaitset poleks olnud, sest ventikajuhtmed olid kokkukeerdunud.

Maki puhul on väga levinud juhus, kus makki pessa lükates jääb mõni juhe maki (maki korpus on alati auto kerega ühenduses) ja raami vahele ning raam lõikab nagu nuga juhtmel isolaatori maha. Või läheb migagi maki sees lühisesse. Taolisi ettenähtavaid ja ettenähtamatuid äpardusi võib juhtuda iga juhtmega ning otse akult veetud juhtmel peab igal juhul kaitse vahel olema.