1. leht 1-st

Mazda esitleb - väike linnamaastur CX-5

PostitusPostitatud: 03 Aug 2011, 22:06
Postitas Vanapeer
"CX-7 on Mazdal juba olemas. See on sportlik linnamaastur, umbes midagi Nissan Murano masti, ent mitte nõnda lodev ja mitte nõnda mugav. CX-5 on aga otsene konkurent näiteks Mitsubishi beebipargimaasturile ASX ja Nissani elurõõmsale Juke'ile. Aga ka Audi Q5'le, kui see nõnda üleliia kallis poleks.

CX-5' 2,2-liitrine turbodiisel arendab 173 hj ning paiskab õhku 120 g CO2/km, kui kuuekäigulise manuaalkäigukastiga mudel valida. Kasutusel on Mazda uus ja uhke SkyActiv tehnoloogia, mis tähendab mootoris rõhku 14:1 ja ülimat säästlikkust, samas võimsusele lõivu maksmata."

http://forte.delfi.ee/news/auto/mazda-c ... d=50567275

Diisel küll vist ainult, nii palju kui Mazdalt aru pärisin, aga see-eest nii esi- kui 4vedu. :)
Igati asjalik.
Baseerub ta oma õel Ford Kuga, loodame, et tuleb natuke parem. :D

Re: Mazda esitleb - väike linnamaastur CX-5

PostitusPostitatud: 03 Aug 2011, 23:13
Postitas Siim
Ära kirjuta otse delfist maha,mõtle nõks kaasa ka :P


Dislakas ei tööta 14:1 numbrite juures,see kangemate otsepritsega bensukate pärusmaa :P

Re: Mazda esitleb - väike linnamaastur CX-5

PostitusPostitatud: 04 Aug 2011, 00:00
Postitas Vanapeer
mul seekord kirjaniku kont ei töötand, muude artiklite peale ära kulund.. :P läksin lihtsamat teed pidi..

noh jah.. see 2.2 diisel on muidugi vägev asi, Mazda6 peal on seesama SkyActiv juba mõnda aega olnud.. Öko on ta raibe küll..
kusjuures, ega see mootor ei käi küll eriti diisli moel.. peale väikese tahhomeetri näidu ja eelsüüte tulukese, ei reeda eriti miski... Aga huvitava vahemärkusena olgu öeldud, et nii diisel- kui ottomootor evivad mõlemad 14:1 surveastet. :idea:
Mazda uus SkyActiv on tegelikult kooslus mitmest komponendist - kuna sõna "taevas" on jaapanlastele väga oluline, siis seetõttu ka selline nimetus..
Komponendid on:
* Sky-G - uut tüüpi ottomootor, mis peaks olema fun-to-drive ja loodussõbralik. Lisaks hakkab tootma 30% väiksemat kütusekulu, kui seda oli Mazda6 mootoritel aastal 2008.
Seda saavutatakse vähendatud hõõrdumise, parema õhuvoolu, ideaalse põlemise ning kõrge surveastme abil. Bensiinimootor peab saama sama efektiivseks, kui diiselmootor. Samuti lubab nano-tehnoloogia abil toodetud katalüsaator kasutada 70% vähem vääris-metalle. :)
*Sky-D - uue põlvkonna diiselmootor, millel siis parendatud väändemoment nii madalatel kui kõrgetel pööretel. Samuti aitab ökonoomsusele kaasa ka eelpool nimetatud tehnika, lisaks siis alandatud surveaste, mis pidavat lubama paremat kütuse ärapõlemist. Mazda sõnul on just nemad leidnud selle kõige ideaalsema surveastu, mis lubab diiselmootoril efektiivsuseks lausa ligi 45%. Meenutagem siis, et diiselkütuse praegune kütteväärtus on kõigest 25-30%. Bensiini omal 15-20.. Samuti on diisli puhul kasutusel ka kõrgetasemeline keraamiline kübemefilter.
* Sky-Drive. Lisaks uute mootorite näitamisele, konstrueeritakse juba praegu ka uusi käigukaste. eriline rõhk on automaadil, millel siis laiendatakse turbiini lukustamise aega, et tekitada sportlikum tunne ja kiirem käiguvahetus, kui DSG kasti puhul. Ja peaks ka omakorda andma 5% parema kütusekulu, kui praegused Mazda 6-käigulised automaatkastid...

Eks näis, mis saama hakkab.. Nad võiks suuremad CX-id ka diisliks teha. Oleks päris sobilik.

Re: Mazda esitleb - väike linnamaastur CX-5

PostitusPostitatud: 04 Aug 2011, 00:08
Postitas jann
_siim_ kirjutas:Ära kirjuta otse delfist maha,mõtle nõks kaasa ka :P


Dislakas ei tööta 14:1 numbrite juures,see kangemate otsepritsega bensukate pärusmaa :P


Kusjuures, ma lugesin sama juttu Autolehest! Surveaste ongi 14:1(maailma autotööstuse rekord), mis omakorda lubab mootori ehitamisel kasutada kergemaid materjale(mootor 10% kergem) ja lõppkokkuvõttes on küttekulu väiksem. Tavalisel diislil jääb see 16:1 ja 18:1 vahele. Selline inf siis AL-s ja see on Mazda uus SKYACTIV tehnoloogia, mida lahati artiklis pikalt-laialt. Minule kui autovõhikule tundus põnev lugemine, kuidas süsteem reaalselt töötab jne elame-näeme.

Re: Mazda esitleb - väike linnamaastur CX-5

PostitusPostitatud: 04 Aug 2011, 00:15
Postitas leviathan
_....._ ju vanakooli mees - uus tehnika ju ei tööta (mazda insenerid ei tea miskit ju tehnikast :lolno: )

Re: Mazda esitleb - väike linnamaastur CX-5

PostitusPostitatud: 04 Aug 2011, 00:40
Postitas tomkulibin
diiselkütuse praegune kütteväärtus on kõigest 25-30%. Bensiini omal 15-20..
:crazy:
Mario, mis asi on küttevärtus?
Ehk ikkagi mõtlesid mootori effektiivsust?

Re: Mazda esitleb - väike linnamaastur CX-5

PostitusPostitatud: 04 Aug 2011, 08:40
Postitas Siim
Ma pole veel autolehte lapanud ja need oja artiklid delfis ajavad täitsa naerma mõnikord :)
Vanemad diislid surveastmega ca 22.

Kui see tõesti hakkab tööle nii madala surveastmega siis peaks need uued diislid saama sama vaiksed nagu bensumootorid mis on ainult teretulnud.

Siin asjalik lugemine,mulle hakkas see uus diislisüsteem juba meeldima :P
http://www.caradvice.com.au/104992/mazd ... gy-driven/

Re: Mazda esitleb - väike linnamaastur CX-5

PostitusPostitatud: 04 Aug 2011, 11:12
Postitas Vanapeer
tomkulibin kirjutas:
diiselkütuse praegune kütteväärtus on kõigest 25-30%. Bensiini omal 15-20..
:crazy:
Mario, mis asi on küttevärtus?
Ehk ikkagi mõtlesid mootori effektiivsust?

ei, kütteväärtust.
Las ma seletan:
1 liiter kütust. sellest reaalset kasu saadakse vaid ette antud numbri jagu. Ülejäänud % kütust kulub abitaktidest üle saamiseks.
Seega kui nt. bensiinimootori kütusekulu on, oletame 8 liitrit, siis sealt reaalset tööd teeb vaid 2 liitrit. Ülejäänud 6 liitrit kulub puhtalt selleks, et abitakte ületada, ehk siis mootorit töös hoida. Kui keegi leiutaks mootori, kus vastupanu oleks 0, siis ehk saaks kütusekulu kõvasti väiksemaks. No Mazda nüüd seda oma SkyActiv tehnikaga üritabki.
Diislil on alati parem kütteväärtus ja seetõttu ongi diiselmootoritel ka väiksem kütusekulu. Meenutagem VW Lupo 3L, mille kütusekulu on 2.5L/100km/h kohta. Seal on suudetud hõõrdumine nii väikseks viia, et diiselkütus maksimaalselt enda kasuks tööle panna.. Muidugi suur pluss ja miinus üheaegselt on ka pumpdüüsid.
Ilmselt analoogi saad tuua oma küttesüsteemidest, kus torudes toimub soojakadu, ja selleks, et seda kadu kompenseerida, tuleb rohkem kütta..
Ütle nüüd, et sa ei teadnud seda... :D

Re: Mazda esitleb - väike linnamaastur CX-5

PostitusPostitatud: 04 Aug 2011, 11:31
Postitas londiste
kütteväärtus on füüsikas defineeritud kui teatud hulga kütuse täielikul ärapõlemisel eralduv energiahulk.
kui mälu ei peta, siis üks levinum mõõtühik on MJ/kg ja nii bensiinil kui diislil jääb kütteväärtus 40-50 MJ/kg vahele, bensiinil on see 4-5 ühikut suurem.

Re: Mazda esitleb - väike linnamaastur CX-5

PostitusPostitatud: 04 Aug 2011, 18:19
Postitas tomkulibin
Mario, see millest sina räägid on mootori kasutegur, mitte kütteväärtus/energiamaht, ega kütuse materiaalne väärtus.
Mõnede terminite tähendused on füüsikute poolt paika pandud ja meil ei passi neid oma äranägemise järgi ümber nimetada.
Pealegi Kaasaegsete sisepõlemismootorite kasutegur on u 50% ümber lähtudes füüsikute arusaamadest.

Re: Mazda esitleb - väike linnamaastur CX-5

PostitusPostitatud: 05 Aug 2011, 02:02
Postitas Vanapeer
ptüi, kurat, ei tohi jah palavikuse peaga asju kirjutada.. asi mida ma mõtlesin oli kasumlik väärtustegur.
antud hetkel on siis bensiini puhul max 27% ja diisli puhul suudetud saavutada 38,2% .. ehk siis kasulik on omada diiselmootorit, tead, et rohkem kütust kulub reaalsele töötegemisele, kui mootori käitamisele.
Ja sisepõlemismootori kasutegur üldiselt on hetkel kuni 45%
Teoorias on võimalik neid numbreid muuta (mida Mazda hetkel üritabki), kuid asi jääb kütuse taha kinni. Et plahvatuse temperatuur on kõrge (T>1000 K), on kõrgem ka kasutegur. Piiri paneb kütuse detonatsioon temperatuuri liig suure tõusu korral kokkusurumise käigus. Olen 100% kindel, et CX-5 puhul enam 95 tankida ei tohi :D Ja japsid ilmselt ei teagi, mis solki siinmaal müüakse, ei imesta, kui hakkab neid ridamisi minema remonti.. Aga seda infot ei osanud Mazda mulle kinnitada.. Diisli puhul on loogilisem see, et rõhu alanedes töötemperatuur tõuseb ja kütus põleb tõhusamalt. Lausa ootan põnevusega seda numbrit. Postkasti potsatas kiri viisaka kutsega töövestlusele Mazdasse.. Peaks pulli pärast ära proovima need aparaadid, mis seal on. :)

Re: Mazda esitleb - väike linnamaastur CX-5

PostitusPostitatud: 15 Sept 2011, 09:32
Postitas Max Powers

Re: Mazda esitleb - väike linnamaastur CX-5

PostitusPostitatud: 29 Okt 2011, 23:32
Postitas IvarR
Täitsa kenakene teine ju.

Re: Mazda esitleb - väike linnamaastur CX-5

PostitusPostitatud: 28 Nov 2011, 12:22
Postitas Funk
Ostaks küll endale :thumbup:

Re: Mazda esitleb - väike linnamaastur CX-5

PostitusPostitatud: 28 Nov 2011, 18:28
Postitas Siim
Isegi mulle meeldib,natuke meenutab küll mitsut aga savi see :)

Re: Mazda esitleb - väike linnamaastur CX-5

PostitusPostitatud: 11 Veebr 2012, 20:56
Postitas informer
_siim_ kirjutas:Isegi mulle meeldib,natuke meenutab küll mitsut aga savi see :)


Mulle tuli ka kohe ASX silme ette, aga no Mazda on ikkagi ilusam :thumbup:

Re: Mazda esitleb - väike linnamaastur CX-5

PostitusPostitatud: 07 Apr 2012, 23:26
Postitas Motiv8
Kui silmad ei petnud, siis üks seisis neljapäeval Tartus Eurostauto esinduse ees. Peaks vist, siis varsti müüki jõudma, kahju, et hindu pole veel väljas.

Re: Mazda esitleb - väike linnamaastur CX-5

PostitusPostitatud: 04 Mai 2012, 21:52
Postitas jann
Artikkel proovisõidust - http://www.e24.ee/830400/proovisoit-mazda-cx-5/ Esitlusel käies pakuti mullegi, aga ei hakanud kõvaks ajama :D Pärast ei taha enda liikuriga üldse enam sõita :mrgreen:

Re: Mazda esitleb - väike linnamaastur CX-5

PostitusPostitatud: 05 Mai 2012, 09:39
Postitas Mario
Ega jah, ega midagi väga erilist seal ei olegi, peale selle imemootori. Üsna tuimalt läheb edasi ja väänet on pea samapalju, kui minu 14a vanal kuudil.. Eriline kiirenduspill ta just ei ole jah. Samas ruumi nagu oli, koduselt võib täitsa tunda seal. Ruumi kohta ütleks niipalju, et esimese põlvkonna Hyundai Santa Fe on ikkagi ruumikam.
Auto välimus mulle meeldib.