Proovisõit CX-5-ga tehtud. Sõites jättis päris hea mulje. Seest on õige natuke väiksem kui RAV (millega sama päeva hommikul väikese tiiru tegin), aga saab hakkama. Rool ja roolimine on tuntavalt parem kui RAV-l. Juhikohal natuke segas (põhjendamatult) "turske" keskkonsooli ülaserv, mis laseb (minul) gaasipedaali kasutada ainult siis, kui iste kõige tagumises asendis. Tagaistmel oli seepärast ruumi tunduvalt vähem kui konkurendil.
Sõidutunnetus oli Mazdal peajagu üle, AGA suures osas tingis selle RAV-i täiesti ilge variaator - korraks proovisin ka käsitsi käike lapata, aga vead on kerged tulema ja lõpetasin kohe
Selles mõttes on dünaamiliselt liigeldes Mazda automaatkast väga palju parem kui Toyotal, AGA mu valik saab olema manuaalkast ja see ei puhu pilli.
Proovisõiduautol oli newground (vist!) varustus, millel oli see kiiruse ja liiklusmärkide kuvamine hologrammina - see oli päris äga, aga sellega kaasnesid mingid jubedad värvilised ventavade ümbrised, mida õnneks vision (MT, AWD) varustuses ei pakuta.
Nüüd siis tuleks mingi aeg ära otsustada "kes" ja kas päris uus või "otse saksast" vähekasutatud vana.
Tarneajaks pakkus Mazda 7 ja Toyota 6 kuud, kui kedagi huvitab.
PS Laupäeva mahutus tegelikult ka proovisõit Suzuki S-Crossiga (esiveoline DSG-ga, aga müüakse ka MT ja AWD). See oli täitsa äge liikur! Muidugi palju väiksem (ja odavam) kui CX-5 või RAV4, aga juhiistmel õnnestus minul saada palju parem isteasend kui suurematel konkurentidel. Tagaiste ei olnud kahjuks (minul) kasutatav (katus liiga madal ja jalaruum puudulk), aga väga paljud inimesed on väiksemad kui mina ja neile ilmselt sobiks. Roolimine ja sõidutunnetus oli mazdaga võrreldav (!), sisustuses aga kõva plastik, mis ühelt poolt peletab edevaid ostjaid, teiselt poolt oleks lihtne hooldada ...
Naisele mul selle Suzuki istmed ei meeldinud - toetas väidetavalt valest kohas ja kohati liiga kõva (valest kohast), aga ta ongi väga "pirtsakas"