11. leht 13-st

PostitusPostitatud: 16 Apr 2009, 13:46
Postitas revo5
mhm paneb mõtlema :wink: kuidas kütusekuluga on?

PostitusPostitatud: 16 Apr 2009, 18:54
Postitas -RS-
Palju maksma läks kui saladus ei ole? ja kaua protsess kestis?
Aga kohapealt ei saa nüüd vist enam üldse minema 8)

PostitusPostitatud: 16 Apr 2009, 19:38
Postitas HrHunt
Kas ta kuidagi arvestas konkreetse auto modidega ka või "one size fits all"? Ma just mõtlen et kui ntx lükata peale ja hiljem FMIC või tuuge sumps et siis ei peaks uuesti lätti kimama...

PostitusPostitatud: 24 Apr 2009, 15:48
Postitas HrHunt
Läbisõit 40000, keti pinguti ja VVT aktuaator lähevad vahetusse. Nii et kellel mootor tühikäigult kahtlaselt kõrisema või klõbisema hakkab on asi pmst teada.

PostitusPostitatud: 24 Apr 2009, 17:08
Postitas vvs
HrHunt kirjutas:Läbisõit 40000, keti pinguti ja VVT aktuaator lähevad vahetusse. Nii et kellel mootor tühikäigult kahtlaselt kõrisema või klõbisema hakkab on asi pmst teada.

Ilmselt garantiikorras siis? :)

PostitusPostitatud: 24 Apr 2009, 20:17
Postitas HrHunt
vvs kirjutas:Ilmselt garantiikorras siis? :)


Ikka ikka, VVT osas on suisa konkreetne TSB välja antud ja keti pingutiga on mujal maailmas ka probleeme olnud, sh ka MPS 6el. Kui garantiid ei ole siis OKOU... see on terve päeva töö...

PostitusPostitatud: 24 Apr 2009, 20:37
Postitas kd
Lol küsimus aga kas MPSi mootor on siis ketiga või :oops:

PostitusPostitatud: 24 Apr 2009, 20:39
Postitas em76
kd kirjutas:Lol küsimus aga kas MPSi mootor on siis ketiga või :oops:


Jah loomulikult!

PostitusPostitatud: 24 Apr 2009, 20:41
Postitas kd
Lol küsimus aga kas MPSi mootor on siis ketiga või


Jah loomulikult!


No siis ei saa vähemalt rihm lennata ja klapid pähe joosta :D Rihmavahetuse kulu jääb ka ära. Priima. Nüüd targem :wink:

PostitusPostitatud: 24 Apr 2009, 20:56
Postitas Mario
aga ärge unustage, et ketti peab ka vahetama :D :D
ja võib puruneda samamoodi.. Mazda 6 mootoriketti on soovitatav vahetada iga 130 000km järel.

PostitusPostitatud: 24 Apr 2009, 21:02
Postitas kd
aga ärge unustage, et ketti peab ka vahetama
ja võib puruneda samamoodi.. Mazda 6 mootoriketti on soovitatav vahetada iga 130 000km järel.


Tänud! Mul on veel natuke aega siis, 26 tuhat hakkab ette kerima just :lol:

PostitusPostitatud: 24 Apr 2009, 21:22
Postitas HrHunt

PostitusPostitatud: 25 Apr 2009, 08:49
Postitas em76
HrHunt kirjutas:TSB ise on muidu siin:

http://www.finishlineperformance.com/pd ... 8-1896.pdf


Herr Hunt, saatsin sulle PS-i :)

küsimus

PostitusPostitatud: 27 Apr 2009, 12:01
Postitas timz
gebolax kirjutas:mul ära vahetatud kõik stabika puksid, tagumine amort ja vist veel midagi. Probleemi garantii korras vahetamisega küll ei olnud aga tükk tegu oli enne kolisevate asjade leidmisega. esialgu eemaltati lihtsalt põhjakattelt lahtised kivid ja öeldi nüüd on korras. noh, võibolla mõni jääbki uskuma :D


kus sa vahetada lasid? mul ei leita esmas juba pikemat aega taga kolinat üles. hulk juppe juba ära vahetatud aga ei midagi. teeninduses käimine hakkab ära tüütama :P

kolin taga

PostitusPostitatud: 27 Apr 2009, 12:07
Postitas timz
-RS- kirjutas:Käisin siis teeninduses ära. Küsisin täpselt järgi ja öeldi et kõik silla jupid lähevad garantii alla, leiti ka minu tagasillas vead üles (ei tule hetkel meelde mis läbi oli) aga kohapeal neil loomulikult ühtegi juppi ei olnud, lubati tellida ja siis tagasi helistada. Ja siis hakati mulle väitma et taga pidurikettad on mul roostes, et arvatavasti supportid kinni. Et kui hakata tegema siis vaja pidurikettad ära vahetada (mis läheksid garantii korras) aga uued klotsid pean ise kinni maksma, kuna kasutatud klotsid pidavat kettad kohe ära rikkuma või midagi taolist:D ja taga klotside hind 2300- (minuarust müstika). Ütlesin et las see praegu jääda, ei osanud nagu midagi sellise jutu peale muud öelda. Järgmine päev proovisin järgi pidurid kõik ilusti töötavad: käsipidur ja külglibisemisvastaneseade ka võtab ilust tagumisi rattaid. Peale sõittu vaatasin kettad üle, ilusti haljas rant jookseb nagu peab, kettal üleval ääres kuhu klots ei puutu mõni rooste plekk (aga see nagu loogiline, kuna praegu garaazis suht niiske ja sõitmist vähe) ja kettad ilusti kuumad ka peale sõittu. Kui supportid kinni on siis oleks ketas ju üleni roostes iga natuke targem inimene ju teab seda, niisiis ma ei tea miks sellist juttu mulle üldse aeti seal.
Küsisin ka et kas esimesed kettad lähevad garantii alla (kui millalgi kõveraks peaks minema) öeldi et jah, ainult et uute panemise asemel treitakse vanad "uueks"!:P
Ja veel teadmiseks, küljespoilade tüübli hind on 100eeku tükk!:D


kas sa saad kusagilt vaadata mis sul tagasillas korda tehti?

Re: küsimus

PostitusPostitatud: 27 Apr 2009, 17:13
Postitas em76
timz kirjutas:
gebolax kirjutas:mul ära vahetatud kõik stabika puksid, tagumine amort ja vist veel midagi. Probleemi garantii korras vahetamisega küll ei olnud aga tükk tegu oli enne kolisevate asjade leidmisega. esialgu eemaltati lihtsalt põhjakattelt lahtised kivid ja öeldi nüüd on korras. noh, võibolla mõni jääbki uskuma :D


kus sa vahetada lasid? mul ei leita esmas juba pikemat aega taga kolinat üles. hulk juppe juba ära vahetatud aga ei midagi. teeninduses käimine hakkab ära tüütama :P


Esmas? Esma Auto minuteada juba mõnda aega tagasi hingusele läinud. Mazdadega tegeleb meil ju eksklusiivselt Inchcape Motors Estonia OÜ.

PostitusPostitatud: 30 Apr 2009, 12:23
Postitas -RS-
vist olid stabika puksid ja vardad...

PostitusPostitatud: 05 Mai 2009, 22:35
Postitas gebolax
esmas vahetati. olgu ta nimi nüüd mis tahes mina kutsun ikka esmaks sest nii on lühem ja lihtsam :D . 60000 juures nüüd siis läheb uuele ringile, vahetati tagumine stabika ots ja telliti mõlemad esimesed. lisaks veel esipiduriklotsid, mille hinnale mõeldes tuleb pisar silma...

PostitusPostitatud: 05 Mai 2009, 22:49
Postitas HrHunt
gebolax kirjutas:lisaks veel esipiduriklotsid, mille hinnale mõeldes tuleb pisar silma...


Kui suur see pisar on? Minu klotsid on varsti ka otsakorral :)

PostitusPostitatud: 05 Mai 2009, 23:20
Postitas Muri
minul oli 40 hooldus ja klotsid kokku vist 6000 eeku :wink:

PostitusPostitatud: 06 Mai 2009, 14:42
Postitas gebolax
HrHunt kirjutas:
gebolax kirjutas:lisaks veel esipiduriklotsid, mille hinnale mõeldes tuleb pisar silma...


Kui suur see pisar on? Minu klotsid on varsti ka otsakorral :)


esiklotsid 4016.-

Muri sa sõidad või pidurdad? :D

PostitusPostitatud: 06 Mai 2009, 15:16
Postitas BBabba
Mul on 45000km läbitud ja olen sõitnud nii kardiradadel kui ringradadel ja siiani on silma järgi klotsid alla poole kulunud. Käskisin veel 45000 hoolduses spetsiaalselt pidureid vaadata, et kas peab järgmise hoolduseni vastu - öeldi et no problem. Pidurdage rohkem käikudega :)

PostitusPostitatud: 06 Mai 2009, 15:46
Postitas Muri
gebolax kirjutas:Muri sa sõidad või pidurdad? :D


No ju ma siis pidurdan.. esinduses ka õeldi., et pidureid on sellel autol palju kasutatud :lol:

Keti pinguti

PostitusPostitatud: 10 Mai 2009, 18:34
Postitas HrHunt
Soovitus 2.3 mootori keti pinguti eluea pikendamiseks:

- kui parkida auto kallaku peale tuleb panna kallaku suunale vastav käik, et ei hakkaks mootorit "tagurpidi ringi ajama", ehk siis ninaga mäest alla tuleb panna edasikäik ja ninaga mäest üles tagasi käik

- julged jänesed ei pane üldse käiku sisse, kasutavad ainult kässarit

Talupojaloogika ütleb et see kehtib tegelikult suvalise ketiga mootori kohta.

Õlidest

PostitusPostitatud: 10 Mai 2009, 19:16
Postitas HrHunt
Kuna praeguse seisuga olen ma "ära teinud" nii pidurivedelikule kui õlile, pluss saanud tagasisidet eemaldatud klapikambri kaanega mootori seisukorra kohta siis võtaks kokku oma hiiglasliku uurimustöö tulemused :) Järgnev ei pretendeeri absoluutsele tõele kuid kindlasti on oluliselt adkevaatsem keskmise õlimüüja edastavast informatsioonist:

Nendele kes sõidab AINULT TÄNAVAL:

- kui rahakott kannatab, eelista alati sellise SAE numbriga õli kus kombinatsioonis XW-Y on X võimalikult väike. Y ei tohiks olla alla 30, va 100% penskarid, siis sobib ka 20. Ehk siis head õlid on 0W-30 ja 5W-30. ACEA standard peab olema A3, A5 või mõlemad. API standard SL või SM.

Nendele kes sõidavad tänaval kuid lisaks käivad ka TÕSISESAMLT TUURITAMAS olgu siis ringrajal või streetracel või kus iganes:

- kui ei ole võimalik 2x aastas, kevadel ja sügisel, õli vahetada siis kastuada 0W-40 mis vastab ACEA A3 standardile. API standard SL (väga üksikud sellised vastavad ka SM), käib ka 5W-40
- kui on võimalik 2x aastas vahetada siis talvel 0W-30, või isegi 0W-20 (kui talvel ei tuurita) ja suvel 0W-40 või 5W-40

Nendele kes sõidavad AINULT ringrajal või tuuritavad:

- jäävad XW-50 ja XW-60 õlid, kus X võib välja joosta isegi 20neni, nendel kes enamus ajast tänaval EI OLE tarvis neid oma autosse toppida, ajagu müügimehed misiganes jura.

***

Autos mis sõidab ka tänaval ja mille õli vahetusvälp on pikk (pikk on rohkem kui peale iga võistlust :) ) EI TOHI kasutada "racing only" õlisid nagu MOTUL 300V või Red Line tooted.

***

Veidi sellest mida need numbrid tähendavad:

SAE XW-Y:
X - voolavus madalatel temperatuuridel, määrav talvel ja külmkäivitusel
Y - voolavus normaalsel töötempratuuril 100C

ACEA:
A3 - "high performance"
A5 - "öko performance"

API:
SL - "high performance"
SM - "öko performance"

Kõigest mis ei ole API SL või SM ja sellest mis ei ole ACEA A3 või A5 tasub üldjuhul eemale hoida. 10W-Y, 15W-Y ja 20W-Y õlid ei ole samuti meie oludes tavakasutajale sobilikud.

***

Eelnev info oli MPSide mootori vaatevinklist, aga miks ka mitte suvalise muu kaasaegse ja sarnase mootori vaatevinklist.

***

Kui kedagi huvitavad konkreetsed õlid siis
- Mobili valikust on "rallimeestele" hea Mobil 1 New Life 0W-40 ning rahulikemale Mobil 1 ESP Formula 5W-30. Super FE Special 5W-30 on on ülehinnatud pask.
- Motuli valikust on klassikaline hea õli 8100 X-Cess 5W-40, ning veidi uuema aja ja vingem õli 8100 Ester E-Tech 0W-40. Motuli valik on üldiselt väga lai ja eks seal on muidki sobivaid, mina vaatan selle järgi kas on PORSCHE approved :)
- "ameerika" Pennzoil Platinum 5W-30 näitas ennast heast küljest, kuid ekstreemseks rallitamiseks ei sobi (ACEA A5, API SM ehk "öko")