1. leht 1-st

Ajalootund: Mazda MS-8

PostitusPostitatud: 22 Mär 2008, 12:14
Postitas Mario
Tegelikult pole tegu millegi uuega. Toodeti peamiselt Jaapani turule, kuid mõned isendid jõudsid ka mujale. Tegu siis Xedos9 ja viimase USA 929 "pojaga". Mootorivalikus olid 2.0 V6 ja 2.5V6 KL-ZE (mitte KL-DE, mis tavaliselt oli).

1992.a otsustas Mazda toota midagi üliluksuslikku. Viimane selline katsetus oli Mazda Luce Rotary Turbo, millel kõik võimalikud lisad - alates külmikuga tagaklaasi juures, lõpetades 10-suunas seatavate tagaistmetega...
Jaapanis pidi see masin asendama siis Mazda Persona ning Eunos 300, mida ehitati M-platvormile. MS-8 läks otseselt siis GE platvormile ning müüdi ka Efini märgi all.

Oma kujult on ta stiilne sedaan, millel ka kupee mõjusid märgata. Eripäraks on ka ülilai b-piilar, mis vööjoonest allpool on veidi laiem, kui ülevaltpoolt. Selline konstruktsioon lisas kerele jäikust, samas kui salong jäi endiselt ruumikas.

Salongis on mitu väga erilist featuuri - auto varustati ainult 4-käigulise automaatkastiga ning käiguvahetaja asetati hoopis armatuurile, kohe kliimaseadme juhtpaneeli kõrvale. See omakorda kaotas ära kardaanitunneli ning terve esiiste oli ühes tükis. (Prooviti järgida Chevrolet' Caprice'i). Tehaseaudio ja kliima juhtnupud asetsesid kõik armatuuri ülaosas.
Katuseluuk oli samuti oma aja kohta ülisuur, liikudes nii taha, et ka tagaistujad said nautida ilusat ilma.
MS-8't sai tellida ka ülikvaliteetse BOSE Acoustic Wave Guide audiosüsteemiga, milles sisaldus ka pisike subwoofer.

Lisavarustuse nimekirjas oli ka nelikroolimine, kuid see tegi hinna krõbedaks. See oli lisatud selleks, et üle viie meetri pikkust masinat oleks lihtsam kitsastel tänavatel roolida. Ja lisaks andis see stabiilsust suurematel kiirustel.

Tootmine lõpetati 1995.a majanduslike raskuste ning rahva vähese huvi tõttu.

Pilt

PostitusPostitatud: 26 Mai 2008, 01:23
Postitas commer
Pilt