1. leht 1-st

Uue Mazda 2 kasutuskogemusi paluks?

PostitusPostitatud: 16 Aug 2008, 16:07
Postitas ksuuk
Plaan vahetada Mazda RX8 Mazda 2 1,5 5D Touring -u vastu, st see max mis saab ilma spoilaringita.

Põhjuseid mitu, peamine, et RX8 on ikka õlisheigi auto, kulutab ropult, ja vajadusel lapsitoole/lapsi, kolast rääkimata, sinna mahutada on pea võimatu.

Ja 2 on sellepärast valitud, et 3, kuigi suurem, on nagu kohitsetud 6, st ei miskit originaalset, lisaks mudel peagi aegunud. 2 aga värske ja omalaadne.

Tahaks kuulda just kasutajate arvamusi. Mis on katki läinud, mis häirib, mis rõõmustab? Mida juurde tellida, millega ettevaatlik olla jne?

PostitusPostitatud: 16 Aug 2008, 22:35
Postitas Ev.M
Proovin siis natuke aidata :) . Tegemist 1.3 Elegance-ga.
Täiesti alguses avastasin, et üks elektriline peegel ei liigu, see sai aga ruttu ära parandatud. Siis sissesõidu ajal juhtusin tegema ühe päris järsu pidurduse ja pärast seda mingi aeg (ei mäletagi enam, kui kaua täpselt, üle paari nädala kindlasti) oli ventilaatoris raginat kuulda, kuid ei tea, mis täpselt selle põhjustada võis, igaljuhul läks see iseenest üle. Talvel oli salongis bensiinilõhna pärast käivitust tunda, aga olen kuulnud, et see on olnud nii mõnelgi autoomanikul :roll: Kui oled pikk, või keegi pikk taga istub, siis pole seal niipalju ruumi, kui 3-es, 6-es jne, tegemist ikkagi väikeautoga; asjade vedamisega sama asi, et oleneb, palju vedada tahad, tagumised toolid saab kokku klappida. (pakiruum oli vist ikkagi tiba suurem kui nt Hyndai Getz-il). Ma ei tea, kui suur on 1.3 ja 1.5 vahe, aga pm linnas vedas ilusti ära, 3-4 täiskasvanut oli peal, tõusudega on nii, et nt see tõus seal Tähetorni juures, lähen 4-nda või 3-ndaga üles, kui alt tulles suurem hoog sees, on ka 5-ndaga välja vedanud , muidu kiirusel alates 55 üritan 5. käiku kasutada, et ehk säästab midagi (kui lõppastme koolituse juttu uskuda, nt.varem sõitsin 4-ndaga 60-ga)(sorry, kui ei ole tark jutt, pole ekspert nendes asjades :P ) Juurdetellimisega ei oska soovitada, sest ei ole siiamaani põhjust olnud, ning kasutan autot, nagu ta on, täiendamise/tuunimise teemaga pole tuttav. Meeldib välimus, ja kui ikka pöörded kasvavad, läheb küll :D Vahel meeldib 2-e käiguga kiirendada nii umb 60ni,(lihtsalt fakt selle kohta, et mzd2 tekitab minus isu sellistele asjadele; aga ega kahjuks ei ole võrdlust muu autoga sulle pakkuda) ja vabandan nüüd auto ees kui see talle kasulik pole (mhm, kindlasti läheb kiirenduste peale kütust, aga eks see vahel ununeb :) ) Kurve on ka mõnus võtta :) Aa, kütust võttis pikalt kusagil 6.3, pärast vahepealset nullimist on 5.7, võiks ju vähem, eriti paberite järgi, aga kõlbab vast küll... Ootan igaljuhul, et rooli taha saada :D Loodan, et tsipa said mingit infot, aga uuri veel, pädevamatelt isikutelt kui saad, või kui midagi konkreetset on, proovin ka vastata :)

PostitusPostitatud: 17 Aug 2008, 16:42
Postitas ksuuk
Plaan võtta Mazda 2 (või hoopis oodata uut Seat Ibiza -t?) pere teiseks autoks, millega 90% ajast sõidan üksi ja hommikuti lapsi lasteaeda viin, terve pere korraga koos sõidaks teise autoga.

Jah väikeauto on väikeauto ja ruumi vähe, eriti taga, kuid eesistet nihutama ei mahu täiskasvanu ka RX8 või Volvo S60 tagaistmele normaalselt istuma.

Lugesin kõikvõimaliku netis leidiva Mazda 2 -e materjali läbi, arvamusi on servast serva, kes kiidab, kes laidab. Meie turul arvatakse, et naistekas, kusjuures aru ei saa, miks peavad mehed suurtega üksi tööle-koju ja naised just väiksemaga sõitma, eriti kui arvestada, et neil on reeglina rohkem asjaajamist, pluss lisaks lapsed kaasas. Enda peres oli ka enne nii, nüüd aga teistmoodi.

Imestama pani:

1) Et ei ole ega saa tellida tagaporilatakaid,
2) Tagumised trummelpidurid - kas ikka piisavalt head?
3) Üledisainitud (avatud)kindalaegas - kas mitte ebapraktiline, äkki saaks mingi luugi sinna ette?
4) 195/45 rehvid meie teedel - raputab segi?

Tahaks teada:

1) Kuidas oled rahul rooli tunnetusega, pidurite, ventilatsiooni ja kütusemõõdikuga?
2) Kas kompuutriekraan on vaid armatuuris ja raadio oma vaid raadiole?
3) Kas tuulevihin kostub väga sisse tihendite vahelt?
4) Kas rehvimüra kostub väga sisse?

PostitusPostitatud: 17 Aug 2008, 22:21
Postitas Ev.M
Nja, need, kes mõnes suuremas/võimekamas/võimalusterikkamas autos on istunud-sealtpoolt ilmselt seda laitust tuleb vast rohkem.. :roll: On ka mehi micras ja mujalgi istunud, ka isiklikult ei liigita autosid sedasi :P Aga -- jah see porilapakate asi pani mind ka imestama, ette lasin panna küll. Pidurite kohta niipalju, et siiamaani küll head, efektiivsed *ptui-ptui-ptui*, ka sugulane väitis sama kui proovisõidul käisime(ta oli siis roolis), ma ei oska neil trummel- või ketaspiduritel vahet teha, :oops: ei ole niiviisi meelega neid proovile pannud, aga mõned järsemad pidurdused on lihtsalt ette tulnud.
Jap, kindalaegas võiks vähe praktilisem olla, samas mõnikord on hea asju sisse lükata, ilma et peaks eraldi midagi avama ja üks kommentaar kõrvalistujalt oli, et hea et ta täiesti horisontaali ei avanenud, et on tulnud juhuseid kui kõik seesolev on sealt ilusti välja lennanud; ehk kindlasti kui oskusi/võimalust on, muuda endale sobivamaks.
See jäikus tuleb vist vedrustusest ka, kusagil juhtus vist silma paar rida, et nad seda meelega natuke sportlikumaks muutnud, aga vist ühel variandil 2-l on kaks erinevat vedrustust, mille vahel saad valida? Ei mäleta enam, niiet pead ei anna. Ma nende ühtede talve ja suverehvidega olengi olnud, mis komplektis oli, et ei oska öelda.. Mind pole see raputamine väga häirinud, aga on ju ka palju neid kes hindavad just mugavust/pehmemat vedrustust. Ehk olekski rehvide vahetusest abi, aga seda jällegi oleks targem kelleltki veel küsida, sest on plaanis veel 1 hooaeg nendesamadega sõita.
Rooli tunnetus hea, tundlik, seda on öelnud veel paar inimest, kes on sõitnud sellega,(pöörderaadius ka väike, numbri saab ehk ka kusagilt välja otsida) aga eks erinevuse nt RX8-ga saad ikka ise proovides. Piduritest oli juba eespool.
Konditsioneer tõmbab küll nt uduse akna kiiresti selgeks- aga pole võtta võrdlust, ja mul on tihti kas liiga palav või liiga külm, et mida rohkem puhuks, seda parem :) Nt sooja ilmaga nüüd suvel olen pannud regul. 2- le (ilma konditsioneerita, lihtsalt ventilaator, korra oli koos A/C-ga, kohe jahedamaks läks :) , aga kütusekulu huvides(ei tea palju see tegelt annab :roll: ) pole hullu ka niisama)+ akent rohkem/vähem lahti, ei tea, kuidas nt 30+ ja üle kraadidega oleks, siin tln-a pool pole see suvi vist nii palavaks läinud..? Kütusemõõdikut saan panna nii keskmise peale kui hetkekulu peale, ma pikalt ei nullinud seda ja sinna aega läks sissesõit + talvekülmad, nullisin , ja näitab siiamaani täpselt, hm, või oli 0.1 erinevus.. :roll: (arvutasin üle, peaks veel proovima) et mida pikemalt ei nulli, seda aeglasemalt see näit muutub, seda ebatäpsem ka ilmselt.
Ekraanid on jah eraldi, mugav tundub, ma arvasingi ,et need asjad ongi eraldi :P :oops: ? (Kell on raadio oma peal.)
Neid kahte viimast punkti ei tea. Nt lõppastmel üks mercedes tundus kiirendamise ajal vaiksem, aga on see mootori enda hääl, või tuulest, rehvidest ? :? Naastude ja tavaliste vahe oli küll muidugi.. Aga kuidas kindlaks teha, mis on tuul, rehvid või midagi kolmandat? Kuulan siis järgmine kord hoolikamalt :P

PostitusPostitatud: 18 Aug 2008, 10:57
Postitas ksuuk
Tänan vastamast, küsin juurde:

1) Kuidas sõiduasend on? Soome testides mainiti miinusena, et ei saa eestistujate peatoe kallet ja rooli kaugust reguleerida?

2) Kuidas tuled on?

3) Kuidas talvel salong soojaks läks?

PostitusPostitatud: 18 Aug 2008, 18:45
Postitas Ch
Honda Jazzi peale pole mõelnud?

PostitusPostitatud: 18 Aug 2008, 20:00
Postitas ksuuk
Ch kirjutas:Honda Jazzi peale pole mõelnud?


Ei, sest see on igava välimusega ja peagi tootmisest maas mudel, kuigi pikem ja laiem kui M2.

PostitusPostitatud: 18 Aug 2008, 23:26
Postitas Ev.M
Peatugi häiris siis, kui tool ise oli püstisemas asendis, aga muutsin seljatuge, ning on ok. Kahjuks saab jah ainult kõrgust reguleerida, sättisin lihtsalt tooli paika ja olen ära harjunud, ei pidanud seda ostmisel probleemiks.
Mul on ilma udutuledeta, kaugtulesid ei ole nüüd ammu pidanud kasutama ning algajana ei jõua kõiki asju hinnata- peaasi, et ikka ettepoole näeks :oops: ja nägin/näen küll.
Salong läks minumeelest küll kiiresti soojaks, A/C sisse, regul. vaheldumisi 3-, 2-e peale, aga jääd akende pealt(õigemini kojameeste ümbert) oleks võinud kiiremini sulatada, vb asi ka selles, et ei tahtnud algul maksimumi ventilaatorit panna, ega esiklaasi millegiga kraapida.(jääst vabaks nt)

PostitusPostitatud: 19 Aug 2008, 09:27
Postitas cabernet1
Jagaks siinkohal ka oma kogemusi, kuigi minu kasutuses on eelmise põlvkinna M2 facelift. 2006 aasta detsembris nägin kurja vägikaikavedu rahakotiga, et saada kätte veel vana kerega auto, kuna vajadused olid pisikese kuid mahuka masina järele. Mootor siis 1,4 bensiin.
Ausalt ütlen, et kütusekulu on negatiivne kogemus. Kui ikka 800 km läbimisel maanteel teha arvutused ja leida kütusekuluks 6,3 l/100 km kohta, mis muide oli vaid 0,1 l vähem, kui sõbra 1,8 mondeo universaalil, siis tegi meele mõruks küll.
Samas pagasiruum on piisavalt suur, et sinna isegi väiksem lapsevanker mahutada ning oma põhiülesannet auto täidaks. Kuna vanemal on ka nn torutuled, siis valgustus on ülihea, kuigi seda tavaliste halogeenpirnide otsas. Kiirendus on piisav, kuigi maantee peal möödasõitudeks tuleb valida piisav vahe vastutulijaga.
Seat ibizat ma ei oska ei kiita ei laita, kuid VW on ikkagi VW. Osad kiidavad, teised laidavad - ise ma seda ei ostnud, kuigi hinnas ta minu valikute alla kuulus.
Hinnakirjas sarnane on ka Nissan Note, kuid nagu olen kuulnud - neil pidev mure esituledega. Pirnid pidevalt läbi.
Kui pagasiruum ei ole väga oluline - ei pane peale rohkem, kui 3 kilekotti, siis soovitaks hoopis suzuki swifti.
Selle masina eelised on sõiduomadused, tehaseandmete sisse mahtuv kütusekulu ja ülimalt head külgtuge pakkuvad mugavad istmed. Ainsana tasuks vältida swifti 4x4 varianti, sest selle kütusekulu on sarnane tunduvalt suurema Grand Vitara omale.

PostitusPostitatud: 19 Aug 2008, 13:16
Postitas ksuuk
Uus Ibiza vist juba Eestiski liiklemas aga täpseid müügihindu veel pole, need mis sain, näitavad, et hind tuleb umbes 10% soodsam kui Mazda 2 -l. Osad kiidavad Skoda Fabia -t aga mulle selle välimus ei meeldi, kuidagi liiga vanamoeline.

Suzuki omanik olen olnud, enam ei taha, lagunes kui jube ja jällemüügiväärtus pea olematu. Ka Nissan on olnud, kuid Note erilist vaimustust ei tekitanud, vast liiga eriline, et hiljem võib müügiga probleeme tekkida.

Seega võimalus mazda 2 võtta kuniks uus Mazda 3 välja tuleb?

PostitusPostitatud: 20 Aug 2008, 09:00
Postitas cabernet1
Nu krt. Ekstra käisin parklas ühte uut M2-te vaatamas. Oma 190 cm ja 120 kg-ga sain suhteliselt mugava isteasendi leitud. Sõita ma ei proovind, kuid tundus kobe küll. Erinevalt vanemast põlvkonnast enda järgi säetud juhiistme seljataga ma omale enam kohta ei saanud :P Selleks ikka liiga väike masin. Enivei omanik mainis ära, et kui osta kavatsed, siis ära koonerda - raba 1,5 liitrise töömahuga mootor. Eriti kui lapsi vaja transportida, las olla paar lisa hobujõudu juhuks, kui teed valearvestuse ja kokkupõrkest saab vältida vaid pidurdamise asemel kiirendamine.

PostitusPostitatud: 20 Aug 2008, 14:24
Postitas ksuuk
Plaan ongi võtta max varustuse (va spoilaring) ja mootoriga, teen proovisõidu (sellist proovisõiduautot muide pole kahjuks) ära, siis kauplen ja otsustan. Kui enamus teiste markide müüjaid annavad 5% summast pea kohe alla, siis Mazda müüjad on väga kehvad hinnas vastu tulema, kuigi kate on umbes 15-25% sõltuvalt autost.

PostitusPostitatud: 22 Aug 2008, 10:20
Postitas cabernet1
ksuuk kirjutas:Mazda müüjad on väga kehvad hinnas vastu tulema, kuigi kate on umbes 15-25% sõltuvalt autost.

Ma ei usu, et nad kitsid on, lihtsalt teatud mudelitel (odavamatel) niigi see hind vägisi alla kistud ja müügimees saab väiksema vaheltkasu, mis aga on teadaolevalt ainuke asi, kuskohast just TEMA soodukat teha saaks.

PostitusPostitatud: 22 Aug 2008, 10:22
Postitas cabernet1
BTW... ega sa ei ole mõelnud uue Ford FIESTA peale?
Tegemist pm sama masinaga, lihtsalt särtsakamas väljanägemises :P

PostitusPostitatud: 22 Aug 2008, 10:27
Postitas ksuuk
cabernet1 kirjutas:BTW... ega sa ei ole mõelnud uue Ford FIESTA peale?
Tegemist pm sama masinaga, lihtsalt särtsakamas väljanägemises :P


Päris sama pole, kuna Mazda 2 on ikkagi Jaapanis kokku pandud. Ja kui aus olla, siis Ford ja Opel on autod mida ei soovita ka vaenlasele...

PostitusPostitatud: 22 Aug 2008, 10:30
Postitas ksuuk
cabernet1 kirjutas:Ma ei usu, et nad kitsid on, lihtsalt teatud mudelitel (odavamatel) niigi see hind vägisi alla kistud ja müügimees saab väiksema vaheltkasu, mis aga on teadaolevalt ainuke asi, kuskohast just TEMA soodukat teha saaks.


Nii ja naa. Kate on müüjal tegelikult päris hea. Samas saavad müüjad (tehase)boonust kui nad üldse müüvad ja just neid mudeleid, mida hästi ei lähe, sestap kõik on suhteline.

Aga proovida võib, vähemalt 5% müügihinnast peab küll saama.

PostitusPostitatud: 23 Aug 2008, 21:55
Postitas Dream On
ksuuk kirjutas:Plaan ongi võtta max varustuse (va spoilaring) ja mootoriga, teen proovisõidu (sellist proovisõiduautot muide pole kahjuks) ära, siis kauplen ja otsustan. Kui enamus teiste markide müüjaid annavad 5% summast pea kohe alla, siis Mazda müüjad on väga kehvad hinnas vastu tulema, kuigi kate on umbes 15-25% sõltuvalt autost.


Kui ikka asjast ei tea, siis pole motet selliseid oletusi teha. Mazda2 kate on praktiliselt olematu ja kui oled saanud 3% alla siis olenevalt varustusest on sulle juba rohkem kui pool voi pool alla tehtud. Osadel Mazda mudelilitel on toesti suurem kate aga seda 20% voi 25% kattega autot tahaks ise ka naha.

Vabandan, et tapitahed puuduvad.

PostitusPostitatud: 24 Aug 2008, 12:40
Postitas ksuuk
Dream On kirjutas:Kui ikka asjast ei tea, siis pole motet selliseid oletusi teha. Mazda2 kate on praktiliselt olematu ja kui oled saanud 3% alla siis olenevalt varustusest on sulle juba rohkem kui pool voi pool alla tehtud. Osadel Mazda mudelilitel on toesti suurem kate aga seda 20% voi 25% kattega autot tahaks ise ka naha.

Vabandan, et tapitahed puuduvad.


Kirjutasin enne täpsemalt aga võtsin maha, liiga detailne info pole hea:).

Kokkuvõtteks olen näinud tabeleid, kus 18% on siis soodustusega kate, ilma selleta on kate 28%.

Küsija suu peale ei lööda...

Aga see, et tehas kõiki va Mazda 2 -e müügiosas toetab, on küll imelik. Ja selles osas on Sul ka õigus, et Mazda 2 kate on väiksem. Räägi parem, palju see siis on? 7-10%?

PostitusPostitatud: 26 Aug 2008, 22:35
Postitas Dream On
Huvitav, mis tabeleid sa nainud oled - 4 aasta jooksul Mazdas pole mul neid veel onnestunud naha.

Kui raakida soodus kampaaniatest, siis need on alati maaletooja toel ja sellel ajaperioodil tarnitavad autod on odavadmad. Uhesonaga ei tahenda seda, et nae muidu ei taha me alla teha ja teenime naiteks 35 000.- rohkem, mida me kamaania puhul alla anname .

Mazda2 katte suurusjargu saad arvutada juba minu eelmisest postitusest - jaab alla sinu pakutud numbrite.

PostitusPostitatud: 26 Aug 2008, 23:28
Postitas IvarR
DreamOn räägib õigust. Uute autode puhul pole kate nii suur. Hooldus on see millest müüja elab põhiliselt.
IvarR

PostitusPostitatud: 29 Aug 2008, 14:38
Postitas ksuuk
Selge, mis siis teha, tuleb pakutuga leppida, auto tellitud, eks siis näeb kuis rahule jään:).

PostitusPostitatud: 29 Aug 2008, 14:40
Postitas ksuuk
Ev.M kirjutas:Aga -- jah see porilapakate asi pani mind ka imestama, ette lasin panna küll.


Tänase seisuga võin väita, et saab taha ka, hinnakirjas pole aga prooviautol olid peal, tellisin ka.

P.S. Nägin vist Su autot täna Mustakal seismas:).

PostitusPostitatud: 30 Aug 2008, 21:19
Postitas Ev.M
P.S. Nägin vist Su autot täna Mustakal seismas:).

:D Tore, kui keegi ära tunneb. Kusagil trollipeatuste vahel pisikesel parkimislapil? Enda kortermaja juures teetööd, niiet ajutiselt jap mujal..

PostitusPostitatud: 20 Sept 2008, 15:29
Postitas ksuuk
Ev.M kirjutas: Tore, kui keegi ära tunneb. Kusagil trollipeatuste vahel pisikesel parkimislapil? Enda kortermaja juures teetööd, niiet ajutiselt jap mujal..


Sama jah. Rohelise lehega.