2. leht 3-st

Re: MAZDA MOOTORID

PostitusPostitatud: 24 Mai 2010, 17:36
Postitas tomkulibin
heiks kirjutas:
tomkulibin kirjutas: pigem otsiks vastuseid Belli aabitsast.

eli , mis asi :D

üksikasjalik ja põhjalik raamat teemal turbo...
autoriks on Corky Bell ja raamatu nimi on
"Maximum Boost"
Designing
Testing and Installing
Turbocharger systems
Mina leidsin selle netiavarustest, mahtu on 249 lehekülje jagu. Juttu, pilte ja arvutamisi...

Re: MAZDA MOOTORID

PostitusPostitatud: 24 Mai 2010, 18:33
Postitas Siim
Mario kirjutas:isegi kui ongi tasuta saatmine, siis meile jõudmise puhul peaks rakenduma toll ja käsitlustasud, mis kohati on lausa mõrvarlikud.
Kui müüja kirjutab kasti peale "Present" või "Gift", siis võib sellest pääseda veidi väiksema rahaga.


Mootorit tellides tuleb arvestada 22% mingit haiget maksu meie riigi poolt,nimetavad seda impordimaksuks vms. muidu teiselpool lompi liigub igast vahvat kraami.

Re: MAZDA MOOTORID

PostitusPostitatud: 24 Mai 2010, 21:46
Postitas Ch
äh, üldiselt lootusetu sellega miskit teha. DET mootorit ei saa nagunii kuskilt...

Re: MAZDA MOOTORID

PostitusPostitatud: 24 Mai 2010, 23:00
Postitas Ch
samas, mingi väike võimalus on natuke juurde saada... FSH9 intake cam

http://www.corksport.com/product-32053.html

J-SPEC 2.0 FS-ZE intake camshaft. The J-Spec intake camshaft is the OEM piece from Mazda in the 170hp FS-ZE engine. The camshaft has added 10-12 whp on stock FS engines.

Re: MAZDA MOOTORID

PostitusPostitatud: 08 Juun 2010, 23:20
Postitas IvarR
Mario kirjutas:ilmselt on tarvis oodata IvarR'i sõna. :mrgreen:
mul sõber ehitas 100kW'isest FSist "DET"'i, siiani on motsioon laes, täpsemaid andmeid ei oska temagi öelda, kuna vedas endale Protege5 USAst siia, millel oli moto laiali ja kere üle nipli, kuid mootorijupid olid head, läbisõit oli ainult 43 000 miili.
Lubas millalgi Tallinnasse dünosse minna. Praegu on tal Protege'i aju peal, kuid ütles, et kohati jääb nagu millestki puudu. Lubas hoopis progeaju välja ajada ja siis otsida soomest osavama venna, kes suudab korraliku kütusekaarti koostada. Mingil hetkel tõmbab ikka hinge väga kinni ja siis jälle tuleb hoog sisse, kui seier jõuab punaseni..
Samas tema sõnul on see ikkagi suht lihtne viis tekitada palju jõudu ja hiljem suurema tootlikkusega turbo puhul vaid asenda fuelmap ja seadista sädet. Vähemalt tema jutu järgi on see nii lihtne. :mrgreen:


Esiteks ma loodan et ta sõidab 98-ga + mingi oktanarvu tõstjaga kuna usa kütus ja õhk on hoopis teine. 6sek dragipillid ei ole sama seadega üle ühe sõidu kestnud ja alla 8sek ka sõitnud.

FS-DET mis iganes mootoril on suur probleem, ikkagi on need makaronid kepsud alles (sama mis vabalthingava puhul) mis kipuvad katki minema. Fuelmapi näppimisega saab iga tont hakkama. Süütemap on see mis paneb selle asja kestvuse jne paika.
Mina võtaks tavalise FS-i ja ehitaks tolle ümber (sepiskepsud ja kolvid jne) või siis võtaks hea vanakooli FE3 ja lajataks sinna turbo otsa kuna tolle kepsud on ikka nagu kruiisilaeva ankrud võrreldes FS omadega ja kannatab 400hj vabalt :D

IvarR

Re: MAZDA MOOTORID

PostitusPostitatud: 27 Juun 2010, 19:52
Postitas heiks
tegelt tekkis selle FE3 kohta küss . niipalju kui erinevates foorumites olen lugenud ja kuipalju silma on jäänud siis antud kone istub 1:1le 88-92 MX6,626, ja Probele .
palju seal BJ tuleks ümber teha .

ivar sul omal oli mis kone vahel ?

Re: MAZDA MOOTORID

PostitusPostitatud: 27 Juun 2010, 20:10
Postitas Mario
BJ puhul on lihtsam kasutada ilmselt FSi. FE on vanema põlvkonna oma ja kõigele lisaks 12-klapiline.
Lisaks annab FS rohkem jõudu ja rohkem väänet. 100kW mootoreid on tekkinud nagu putru lammutustesse, saaks kätte lausa 5000.- kogu mootori ja juhtmestiku ja aju. :)

aga noh, turbotada on FE3 tõesti mõttekam.

Re: MAZDA MOOTORID

PostitusPostitatud: 27 Juun 2010, 20:14
Postitas heiks
fe3 on siiski ju 16 klapiline :D

Re: MAZDA MOOTORID

PostitusPostitatud: 27 Juun 2010, 20:25
Postitas Mario
aaa. FE-DOHC.. see küll jah, aga see oli vaid 626.. ja 103kW.. FE on siiski 12V.

See, mida siin populaarselt üritatakse tuunida, on 323F'i pealt 1.8 DOHC (94kW)

Re: MAZDA MOOTORID

PostitusPostitatud: 27 Juun 2010, 22:08
Postitas heiks
Mario kirjutas:aaa. FE-DOHC.. see küll jah, aga see oli vaid 626.. ja 103kW.. FE on siiski 12V.

See, mida siin populaarselt üritatakse tuunida, on 323F'i pealt 1.8 DOHC (94kW)



ma ei saa sust präägu üldse aru . kas me räägime üksteisest mööda , või embkumb meist eksib
Fe3 is a 2.0l 16v DOHC engine that is found in euro and japanese spec mx6, 626, and capplea cars.

Re: MAZDA MOOTORID

PostitusPostitatud: 27 Juun 2010, 23:35
Postitas tomkulibin
Mario kirjutas:FE on vanema põlvkonna oma ja kõigele lisaks 12-klapiline.

FE mootoreid on 8 ja 12 klapilisi, 16 klapiga ja DOHC on vaid FE3. Pealegi on veel ka F2 mootorid samast ajastust misd kah nii 8 kui ka 12 klapilised. Neid kasutati 626-tel
See nn popp tuunimismaterjal 323 aiste vahelt on nimega "BP" .

Re: MAZDA MOOTORID

PostitusPostitatud: 28 Juun 2010, 20:45
Postitas Mario
heiks kirjutas:
Mario kirjutas:aaa. FE-DOHC.. see küll jah, aga see oli vaid 626.. ja 103kW.. FE on siiski 12V.

See, mida siin populaarselt üritatakse tuunida, on 323F'i pealt 1.8 DOHC (94kW)



ma ei saa sust präägu üldse aru . kas me räägime üksteisest mööda , või embkumb meist eksib
Fe3 is a 2.0l 16v DOHC engine that is found in euro and japanese spec mx6, 626, and cappella cars.

FE3 nimetatakse seda harva, õige on ikka FE-DOHC, ka Mazda tehasekataloogis puudub FE3. Euroopas seda mujal, kui 626 ei rakendatud. Aasia ja Japsi siseturg sai igast lahedat nänni. Sõna Capella juba ütleb, et Euroopas seda ei jagatud.
Seda mootorit said viimased GC ja GD mudelid.

The FE3 motor part# FE3N was in the following cars: 87-92 626 Capella FWD &AWD, 626 Capella Coupe (MX-6), 626 Capella Wagon FWD & AWD,and a very limited edition 626 Capella AWD Turbo, and the Ford Telstar. They never used this engine in the Probes.

Sarnasus F2/F2T on niipalju, et plokk on sama, kolvikäik on sama. Erinevused on kaanes ja õli tagasivool kaanest.

FAQ:
These are the most asked questions...


Do the FE3 motor drops right into my ProbeGT or MX-6/626 GT?

Yes the motor drops right in.


Can I used the stock F2/F2T ECU to control the FE3 motor?

Well you can, but you have to modify the stock F2T distributor to fit. The FE3 distributor is longer, it actually extends further in the head than the F2 one. So you will have to extend the F2 distributor shaft to reach the FE3 exhaust cam. Both F2/FE3 cams are the same size on the distributor end.


Can I used the stock F2T transmission?

Yes you can! You can use the F2T transmission, flywheel, clutch, and motor mounts, and axles. Even the intermediate shaft of the transmission bolts right up to the FE3 block.


And yes you can use your stock motor mounts off your F2, and your alternator and bracket, powersteering and bracket, A/C and bracket on the FE3 motor.


Can I use the F2 sensors?

Yes you can, but you don't have to. The FE3 comes with the same sensors as the F2. The only difference is the distributor, and the VICS control solenoid, and the FE3 doesn't have a EGR valve.

Re: MAZDA MOOTORID

PostitusPostitatud: 28 Juun 2010, 23:06
Postitas heiks
kuule sohc mootor ni 8 kui ka 12 klapiline on ju üldse eri tähistusega :roll:
teiseks fe3 on ju hoopiski 109 kw , mitte 103 nagu sina väidad
Mario kirjutas:FE3 nimetatakse seda harva
.


millepärast siis netiavarustes teatakse antud mootorit just fe3 järgi ? samamoodi ka inglise , usa kui ka jaapani juppide ja mootorite müügi saidid müüvad antud mootorit just fe3na .


üks kiire küss veel ühe teise mootori kohta , mis jäi silma . MPS 191/199 kw mootor .
kuid see on vist juba liig suuri ümberehitusi nõudev ja läheb vist suht ulmeliseks ära :D :crazy:
kuigi antud mootori saaks enamvähem sama rahaga , kui näiteks hakata suvalist FE-d või FS-i turbotama

Re: MAZDA MOOTORID

PostitusPostitatud: 28 Juun 2010, 23:13
Postitas Mario
noup. FE ongi 8V ja 12V SOHC'id. Ainuke DOHC sellest ajast on FE-DOHC. Millest omakorda ainuke turbo-versioon oli rallimeeste kasutada.
F2 on omakorda FE tuunitud variant, millest on 8klpiline B2200 kapoti all ja ülejäänud kõik 12klapilised ning F2T leidis oma tee ka Probe kapoti alla. Mazda nime all turbokad olid vaid jaapanlastele ja väikses osas ka RHD maades - Austraalia, UK
mul on tunne, et sul on miskit sassis praegu või sa otsid õiget asja vale nime alt. :mrgreen:

Re: MAZDA MOOTORID

PostitusPostitatud: 28 Juun 2010, 23:17
Postitas heiks
Mario kirjutas:noup. FE ongi 8V ja 12V SOHC'id. Ainuke DOHC sellest ajast on FE-DOHC. Millest omakorda ainuke turbo-versioon oli rallimeeste kasutada.
F2 on omakorda FE tuunitud variant, millest on 8klpiline B2200 kapoti all ja ülejäänud kõik 12klapilised ning F2T leidis oma tee ka Probe kapoti alla. Mazda nime all turbokad olid vaid jaapanlastele ja väikses osas ka RHD maades - Austraalia, UK
mul on tunne, et sul on miskit sassis praegu või sa otsid õiget asja vale nime alt. :mrgreen:



võimalik tõesti :thumbup:
sellepärast , ma siin ,,vaidlengi,, ja üritan asjast selgust saada :wink:

Re: MAZDA MOOTORID

PostitusPostitatud: 28 Juun 2010, 23:22
Postitas Mario
me aitame alati.
ei aga, mul läks juba meelest ära, tahad sa siis ikka turbot oma "punn"ile kapoti alla? :)

Re: MAZDA MOOTORID

PostitusPostitatud: 29 Juun 2010, 00:01
Postitas heiks
Mario kirjutas:me aitame alati.
ei aga, mul läks juba meelest ära, tahad sa siis ikka turbot oma "punn"ile kapoti alla? :)

jep täitsa õieti mäletad.
kuid siiski on see esialgu plaan , vaatan mis finanst olukord sügisel teeb ja siis saab edasi vaadata , kas jätta talveks garaazhi uue südame vahetusse või mitte

Re: MAZDA MOOTORID

PostitusPostitatud: 29 Juun 2010, 08:08
Postitas tomkulibin
Mario kirjutas:... Ainuke DOHC sellest ajast on FE-DOHC. Millest omakorda ainuke turbo-versioon oli rallimeeste kasutada...

Mis pole ka veel 100% tõde, aga väide: http://en.wikipedia.org/wiki/Mazda_F_engine
FE-DOHC
Main article: Mazda FE-DOHC engine

The FE-DOHC is the 16 valve DOHC variant of the FE. Commonly called the FE3 because of its head castings, it was used in some 626s from Europe, New Zealand and Japan; but not the U.S. or Australia. After the GD platform stopped production in 1992, FE-DOHCs continued production until the end of the GV wagon in 1997. The FE-DOHC was also produced under license by Kia for the 1995+ Kia Sportage.

The FE-DOHC shares the same dimensions as the original FE-SOHC, including the square 86mm bore x stroke and it has an ideal 1.74 rod/stroke ratio. The FE-DOHC is usually identified by a gold coloured cam cover, however not always. There were at least five different FE-DOHC engines available with various compression ratio, camshaft and ECU tuning combinations however none were fitted with a turbocharger from the factory.

Applications:

* 1988–1997 Mazda Capella/626
* 1992–1993 Ford Laser 2.0iRS and Meteor 2.0 16v (South Africa)
* 1995–2003 Kia Sportage
Jätab mulje et nn FE3T on miski Mazdaspeed aretis
Siin veel närimist samal teemal: http://www.answers.com/topic/mazda-fe-dohc-engine

Mulle isiklikult on jäänud mulje, et väljend "FE DOHC" on pärit jänkidelt. Siinpool poolkera eelistatakse ikka FE3 või täpsustavalt FE3N

Re: MAZDA MOOTORID

PostitusPostitatud: 30 Juun 2010, 19:02
Postitas Mario
Tööjuures kasutada olevad kataloogid muud ei näita, kui FE-DOHC, üks poolakate paberkandjal olev kataloog näitab küll ka FE3N

Re: MAZDA MOOTORID

PostitusPostitatud: 04 Juul 2010, 00:37
Postitas IvarR
Täna garaazis lugesime välja ,et mootori peal kirjas FE3N mitte fe-dohc
Pilt

Heigo, mul oli JDM BP omal auto peal.
Kõiki mootoreid saab igalepoole paigaldada kuid küsimus kui mahukas on töö ja kas on ikka mõtet.

Mina julgeks soovitada FE3N, F2T või BP kuna need on head ja korralikud vanakooli mootorid mis suudavad ka 400K läbi sõita. Tomkulibini valgel kuudil on F2T peal ja üle 300K ning käib edasi kui loom, samuti ta naisel on üle 300K sõitnud F2T mootoriga auto käivad nagu kellavärk. Ühe mootori sisu nägin 250K pealt ning hoonimisjäljed olid veel näha ilusti, kepsud on isased mitte spagetid nagu uuematel, kolbidest ja rõngastest ning saale tööpinna laiustest ei hakka rääkimagi.


V6 swap teema http://www.mazdas247.com/forum/showthre ... =123749499

IvarR

Re: MAZDA MOOTORID

PostitusPostitatud: 04 Juul 2010, 14:02
Postitas heiks
kuram . ma olen siin uurinud nädalake soome turgu .
ja kõik mis on silma jäänud , ning pilte vaadates ja kuulutust lugedes peaks olema siis see FE3N ( FE-DOHC ) on erinevate kw-dega . 103/106/109/110 ja üks isegi 116 (4ws)
kas mingi apsakas kuskil autoregistris või ,olen ma endiselt kuskil valel teel ja millestki valesti arusaanud :?

wiki järgi peaks vist olema 108kw :crazy:


heiksil on pea sassis juba nendest koodidest ja mootoritest :lol:

Re: MAZDA MOOTORID

PostitusPostitatud: 04 Juul 2010, 22:47
Postitas Mario
103 peaks olema. 108kW on F2T, 12klappi SOHC IHI turboga, mis oli Probe I kapoti all.
Ei ole välistatud, et erinevate turgude jaoks on erinev seadistus. Siiamaani mind kummitab mõte, et FS võiks olla 66kW, aga ometi nii on. :D

Re: MAZDA MOOTORID

PostitusPostitatud: 05 Juul 2010, 00:22
Postitas tomkulibin
FE3, millel 109 kW, see on enne facelift`i ja põhiline erinevus, et puudub lambda ja katalüsaator.
Need veel võimsamad, võib-olla isegi on kuskil olemas, sest erinevad surveastmed on antud mootoritele küll lubatud ja ka vastavaid kolbe on olemas. Ja ka ajusid on sellele jõuallikale kui ei eksi vist 12 tükki erinevaid ainuüksi euroopa regioonis.

Re: MAZDA MOOTORID

PostitusPostitatud: 08 Juul 2010, 20:49
Postitas heiks
nonii tarkpeade klubi :)
üks hinna küsimus , ja siis ma jätan teid natukeseks ajaks rahule . :D

nimelt pakuti mulle täna täiesti ootamatult ühte mazda 626 2,0 GT SS-i muidugi ma ei tea mida see SS endast kujutab :lol:

ös autol peal 103kw mootor tähisega FE3N LS 280+k
kaasa teine FE3N mootor ja kast LS 60+k
kuna aga huvi kadus siis jäi auto seisma .

hinda taheti saada 1000 €

on see reaalne hind või mitte ?

Re: MAZDA MOOTORID

PostitusPostitatud: 08 Juul 2010, 20:59
Postitas Mario
SSi võiks seostada "Sport Saloon", vähemalt nii soomlased oma foorumites kirjutavad.. üldiselt paistab äss diil olema, kuigi 15 000 on sutsu palju, kui just ei ole ka kere väga hea, saad kere kellelegi veel maha müüa :)