4. leht 16-st

Re: Siin saab kõigest rääkida...

PostitusPostitatud: 06 Veebr 2012, 18:49
Postitas pedak
Endal pole ka siiani (ptui ptui ptui) auto käivitamisega probleeme olnud. Muidu seisab maaaluses parklas kus on muidu 0 või sellest veits alla kraade, aga umbes kolmkorda nädalas pean autot käivitama naise korteri ees ja -20 ja veidi sellest üle pole siiani probleeme tekitanud. Eelmine aasta oli probleeme, aga see viga sai ka mullu eemaldatud, 4 eelsüüte küünlast läks korralikult punaseks ainult 1 :D , vahetasin kõik neli ära ja töötab nagu kellavärk.
Akude puhul on nii, et kui muidu on nagu korralik aku ja siis väga külmaga tahab ära kooleda, siis ei tasu seda akut veel maha kanda, sest mida külmem ilm, seda suurem on aku enda sisetakistus ja sellest tulenevalt väheneb ka vooluallika voolutugevus ja starter ei saa täisvõimsusel töödata ja ei jõuagi mootorit käima vedada...

Üks jama muidugi sellise suure külmaga mu mazdal on, iga aasta :D, CD kuramus ei taha mängida, hakkab hakkima ja halvimal juhul peksab üldse CD Check, see jamps aga kaob kui autos veits sooja juba on :)

Re: Siin saab kõigest rääkida...

PostitusPostitatud: 06 Veebr 2012, 20:04
Postitas cabernet1
Kuna kuulun kah nende hulka, kellel akutester näitab kirja battery dead, siis kodus istub masin õues, kuid laadija otsas... Kui termomeeter näitas õues -29,6 ning EMHI andmed lisasid tuulekülmana kokku mulgimaa pealinnas -36 kraadi (polnud kodus vaid tööl ja masin seisab lageda peal) oli siiski üllatuslik, et peale 4-ja ringi, tõmbas masina käima...
Otseselt probleeme ei ole, kuid tühi ja pidevat laadimist vajav aku annab tunda küttekulus.

Üleeile lasin masinal soojaks tiksuda, siis läksin maanteele ja uhasin paar km 2-se käiguga ringi, piip piiraja lähistel. Peale seda on käivitused muutunud kergemaks ja ka küttekulu alanenud.

Masin kodus seisab staadioni kõrval (lagedal) ning tööl samamoodi lagedal. Sõidan enamjaolt hommikul 6 paiku või õhtul 5-e paiku... Ots tööle või koju on 3,5 km ning ega see kindlasti head ei tähenda... Ausalt ei jõua selle ajaga isegi käed rooli küljest lahti sulada, akendest rääkimata...

Re: Siin saab kõigest rääkida...

PostitusPostitatud: 06 Veebr 2012, 20:43
Postitas KRANTS
cabernet1 kirjutas:ts tööle või koju on 3,5 km ning ega see kindlasti head ei tähenda... Ausalt ei jõua selle ajaga isegi käed rooli küljest lahti sulada, akendest rääkimata...

mul on 1 km võrra vähem. Seni pole õnneks akut veel ära kurnanud :roll:

Re: Siin saab kõigest rääkida...

PostitusPostitatud: 06 Veebr 2012, 21:22
Postitas eksole
Käte lahtisulamise koha pealt aitab roolisoojendus ... uskuge, jummalast hea asi :P

Re: Siin saab kõigest rääkida...

PostitusPostitatud: 06 Veebr 2012, 21:56
Postitas Mario
mul pole ka laadijat ja olin liiga laisk, et kärekülmaga akut tuppa tuua. Näed, ikka läks täna poolest pöördest käima, tegin kohe linnale tiiru peale ja koju tagasi. :) Igatepidi hea asi see surnud Varta Blue :D

Hankooki koha pealt - meile on juba osa partiist tagasi pöördunud - meie kliimasse sobimatu vedelik ja laseb akud lühisesse. :| Sellepärast tehti ka odav hind, et laos olnud jääk ruttu ära müüa. :thumbup:

Re: Siin saab kõigest rääkida...

PostitusPostitatud: 06 Veebr 2012, 22:02
Postitas pokenaut
Mario kirjutas:Hankooki koha pealt - meile on juba osa partiist tagasi pöördunud - meie kliimasse sobimatu vedelik ja laseb akud lühisesse. :| Sellepärast tehti ka odav hind, et laos olnud jääk ruttu ära müüa. :thumbup:

Sellekohta tekib mul ainult üks küsimus, miks endale peavalu kaasa tõmmata? Müüd odava hinnaga maha, et pärast saaksid "garantii" korras ringi vahetada.

Re: Siin saab kõigest rääkida...

PostitusPostitatud: 06 Veebr 2012, 22:03
Postitas cabernet1
Üks vana Tartu akukeskuses teadis rääkida, et akusid toodetakse vaid hiinas. Tulevad sisse lihtsalt mustade kastidena, alustel kirjad mahutavuse kohta peal.
Teise alusega tulevad kastid, milles on kleebised firma nimega... Mis aku laost otsa saab, selle kleebis lüüakse "toorikule" külge ja läheb müüki.
Margieelistus on vaba valik. :shifty: :crazy:

Re: Siin saab kõigest rääkida...

PostitusPostitatud: 06 Veebr 2012, 22:11
Postitas Mario
pokenaut kirjutas:
Mario kirjutas:Hankooki koha pealt - meile on juba osa partiist tagasi pöördunud - meie kliimasse sobimatu vedelik ja laseb akud lühisesse. :| Sellepärast tehti ka odav hind, et laos olnud jääk ruttu ära müüa. :thumbup:

Sellekohta tekib mul ainult üks küsimus, miks endale peavalu kaasa tõmmata? Müüd odava hinnaga maha, et pärast saaksid "garantii" korras ringi vahetada.

mõne neist oleme suutnud ka uue dest. vee abil elustada ja toimib varuvariandina, mõni on lootusetult lühises.
Muidugi peame tänama ka seda suurt jumalat, kes mõtles välja akukesta, mis on sisuliselt villast põimitud kott, mis pidavat akut kuumuse eest kaitsma, kuid külma samuti minema ei lase. Üks klient ei saanudki aru, et tal aku puruks on, kuniks sisse ajasin (käivitus muidu normaalselt) ja kui sulamisprotsess algas, oli tööruum kirbet lõhna täis.. Ja oi oi seda segadust, mida üks akuhappe oskab kapoti all teha... Happest oli jäänud sinna ühte poolde vaid osa, sest nurk oli täiesti lõhki külmunud - vesine värk...
Eks peavalu jah, aga raha vaja ikka teenida ju. Ahjah, peavalu tekitajad on need 45-62Ah akud. Suured on kvaliteetsemad, nende tihedused ja asjad on täitsa tiptop.

Re: Siin saab kõigest rääkida...

PostitusPostitatud: 06 Veebr 2012, 23:17
Postitas Portos2
ivata on üle prahi.isegi vanad seerijad.ivataga saab isegi siis värvida kui vana ja väsinud aga satal läheb lehvik laijaks ja kaheks ja tahab hirmsat survet aada

Re: Siin saab kõigest rääkida...

PostitusPostitatud: 07 Veebr 2012, 16:38
Postitas iirlane
kas keegi on kursis EurostAutos müüdava akuga. Kirjade järgi nö nõuneim ja kiri AD peal (62 Ah). Pidi hästi sobima Mazda 6 2008a bens. Hinnaks 55 euri ja 3 aastat garatiid.
Seni pakutud veel alternatiivina Exide akut, samade andmetega aga 75 euri ja 2 aastat garantiid!

Re: Siin saab kõigest rääkida...

PostitusPostitatud: 07 Veebr 2012, 20:53
Postitas Mario
iirlane kirjutas:kas keegi on kursis EurostAutos müüdava akuga. Kirjade järgi nö nõuneim ja kiri AD peal (62 Ah). Pidi hästi sobima Mazda 6 2008a bens. Hinnaks 55 euri ja 3 aastat garatiid.
Seni pakutud veel alternatiivina Exide akut, samade andmetega aga 75 euri ja 2 aastat garantiid!

tegu on AcDelco akuga. Ei oska midagi arvata. Ameeriklaste bränd. Külmuvad täpselt samuti nagu teised akud. :D Aga hind on hea. Sellega ostaks isegi, kuigi Akukeskuses on praegu mingid soodukad, 66€ on miski Deta ja Centra ja sealt edasi lähevad...

Re: Siin saab kõigest rääkida...

PostitusPostitatud: 08 Veebr 2012, 06:41
Postitas tomkulibin
Mitte, et mul selle vastu midagi oleks, aga tehniline jutt, mis katub kõikide Mazdadega võiks olla näiteks siin: uldine-f13.html

Re: Siin saab kõigest rääkida...

PostitusPostitatud: 08 Veebr 2012, 22:54
Postitas Mario
http://tarmotamming.blogspot.com/
üks mees võttis vaevaks Mazda bussiga läbi aafrika tuiata.. Nujah, sealmaal on Hiace'd ja Urvan'id ja muud van'id populaarsed. Isegi Lada jupid on seal odavamad, kui Eestis ja abi leiab igaltpoolt.. hea julge minna :D

Re: Siin saab kõigest rääkida...

PostitusPostitatud: 09 Veebr 2012, 13:53
Postitas JaanusM
Kuradi tubli olen, auto on tööjuures värava taga põhjapeal kinni mu igapäevasel parkimiskohal, aga "käsipiduriga kiire manöövriga"(Loe oma lollusega) sõitsin vanadest rööbastest mööda ja kinni ta jäigi.
Kuna see parkimis koht on mul nii geniaalne, et ma pean igapäev posti ja nn "pooluu" vahelt läbi sõitma, siis sain oma õppetunni kätte, tagumise tiiva ja elektriposti vahe on kuskil 20cm, ees on lumevall ja kui nüüd tagurdades tagumine ots ära vajub, siis on selle tiivaga kõik :D.

Häid ideid kellegil kuidas auto kätte saada peale tööd? :D. :D.
Nii kinni arvatavasti pole, et oma jõust väheks jääks aga see elektripost tekitab kõhedust. :D.

Re: Siin saab kõigest rääkida...

PostitusPostitatud: 09 Veebr 2012, 14:28
Postitas Rixx
Tee pilte, siis lihtsam nõu anda

Re: Siin saab kõigest rääkida...

PostitusPostitatud: 09 Veebr 2012, 14:57
Postitas Evert
Jah, nt. mis on "pooluu"?

Re: Siin saab kõigest rääkida...

PostitusPostitatud: 09 Veebr 2012, 16:07
Postitas JaanusM
Evert kirjutas:Jah, nt. mis on "pooluu"?

"poolkuu" üks täht jäi vist vahelt ära.
Pilte ei saa kuidagi tööjuurde arvuitsse aga seni kuni paremalt kõrvalt auto läinud on, seni pole probleemi väga vist, või siis uhan läbi vasakpoolse lumevalli, loodeteavasti jääb stange ette või siis jään veel hullemasse olukorda :D. ( Elus aint Kaks korda nii lootusetult kinni jäänud, et kõrvalist abi on vaja olnud. ) ja samamoodi mõlemad omast lollusest, üks käsipidurga teine lihtsalt randa sisenemine..
Kuigi jah Elektripost on täpselt samakaugel nagu bensubaagi luuk teiselpool seega paremale keerates on oht ikkagi külg maha saada.

Ei tasu ikka nii kavalaid manöövreid teha -.-

poolkuu all mõtlen seda pooleks lõigatud kivi kera vms ei oska seletatagi.
Eks varsti paistab mis saab.

Re: Siin saab kõigest rääkida...

PostitusPostitatud: 09 Veebr 2012, 16:35
Postitas R-go
Labidaga lund minema visates kuidagi liikumisruumi juurde ei anna tekitada?

Re: Siin saab kõigest rääkida...

PostitusPostitatud: 09 Veebr 2012, 16:42
Postitas JaanusM
R-go kirjutas:Labidaga lund minema visates kuidagi liikumisruumi juurde ei anna tekitada?

Labidat netu ja mingi lada on kõrvale ennast ajanud..
aga plaan juba olemas, kontori aknast hea kõrge ülevaade :P.

Ajan ninaga sinna jäisesse valli nii palju sisse kui saan ja üritan tagumise otsa sealt postist mööda saada, sealt edasi on juba kõik lihtne.
Stange nagunii endiselt suht räbal ( viisakam kui kunagi varem oli, aga siiski räbal ) kaotada on ainult udutuled :D.

E: Sai ukerdatud niikaua, et salong oli juba soe, aga kätte sain, tagumine ots poldki probleem peaaegu oleks nina maha tõmmanud. :D.

Re: Siin saab kõigest rääkida...

PostitusPostitatud: 11 Veebr 2012, 16:32
Postitas JaanusM
3 tundi külmumist Tallinn - Tartu maanteel ääres ja peal, võrust keerasin tallinna poole, tallasin kaasi ja Geneka rihm lendas laiali, mõtlesin esimese pauguga, et mis siis ikka proovin võimalikult kaugele jõuda, aga näedsa Geneka rihma otsas elab veepump ka? Lõi tembi ülesse, tosooli välja ja volaa, tõmbasin teeäärde ja jäin abi ootama.. Kuradi külm oli ikka, aga praegu veel elus vist, nüüd tuleb müttama minan, rihmad ja tosool olemas, vaja ära tabada see koht mille ta laiali lõi ja kust tosool valla pääses. Ideid?

Re: Siin saab kõigest rääkida...

PostitusPostitatud: 11 Veebr 2012, 16:35
Postitas tomkulibin
Ma lihtsalt niisama ajaviiteks vaatasin antud teema esimest postitust :roll:
_siim_ kirjutas:Alustame siis uuesti puhtalt lehelt kuna vana teema sisaldas liiga palju ebaolulist ja mittevajalikku infot(antud teema pesitses algselt Mazdadega seonduvas foorumis).
+ tomkulibinilt:
Mazda foorumistest tõstame ümber Mazdadega mitteseonduva siia. Siin Mazdadega seonduv on OT ja ei pruugi jääda kutsutamatuks. Püüdkem olla tähelepanelikud!

Re: Siin saab kõigest rääkida...

PostitusPostitatud: 11 Veebr 2012, 19:46
Postitas KRANTS
JaanusM kirjutas:3 tundi külmumist Tallinn - Tartu maanteel ääres ja peal, võrust keerasin tallinna poole, tallasin kaasi ja Geneka rihm lendas laiali, mõtlesin esimese pauguga, et mis siis ikka proovin võimalikult kaugele jõuda, aga näedsa Geneka rihma otsas elab veepump ka? Lõi tembi ülesse, tosooli välja ja volaa, tõmbasin teeäärde ja jäin abi ootama.. Kuradi külm oli ikka, aga praegu veel elus vist, nüüd tuleb müttama minan, rihmad ja tosool olemas, vaja ära tabada see koht mille ta laiali lõi ja kust tosool valla pääses. Ideid?

mul täna oli sarnane lugu. Sõitsin voya'ga maal teepervelt nats liiga alla ja käisin hangest läbi. Mingi lume-jää tükk sikutas rihma maha. Esimesena avastasin, et rool sigaraske. Kartsin, et roolivõimu rihma lõhkus ära/viskas maha. Kahjuks hakkas ka temp tõusma, aga seda avastasin alles seisma jäädes. Seisma jäin aga sellepärast, et õli tuli paar korda vilksatas ja piuksus, kuni hakkas loomamoodi karjuma. Paraku ka voya'l üks sigapikk rihm, mis käib üle kõigi rullikute. Õnneks ma seda keema ei lasknud ja ka rihm jäi terveks ja rullikutevahele. Peale poole tunnist ootamist (oli ka sigakülm) jõudis abivägi, kes asjad uuesti paika pani. Voya'l see hea, et üks rullik pingutab rihma automaatselt ja teeäärset mässamist praktiliselt ei olnudki. Õnneks ei läinud ka plokikaan kõveraks, kuna sain õigeaegselt jaole.
Mul läks tiba paremini :)

Re: Siin saab kõigest rääkida...

PostitusPostitatud: 12 Veebr 2012, 09:00
Postitas JaanusM
Ei läinud ka mul kõige hullemini, vahetasin kohe roolivõimu pumba rihma ka ära. 28€ rihmade eest, tööraha maksin 15€, sest ma lihtsalt ei suutnud leida ühtegi loogilist kohta kust välja võis lüüa, aga jah, lõpptulemus oli õnnelik tegelikult. Kaan sirge, pump korras ja lõi survega lihtsalt sellele veepumbast väljuvaale torule pisikese augu sisse, kust survega kogu tosooli pmst välja lõi.
Sisse valasin oma käega 4L ... :D.

Aga imelik oli see, et peale esimest käivitust oli genekas kinni, suretasime kähku välja, katsusime käega, liikus ilusti, proovisime uuesti käivitada korras.. Nüüd sai just Türi - Tallinn - Türi ots lõpetatud. Vahepeal auto seisis tallinnas 6 tundi, pold nagu mingit probleemi..

kas tõesti võis uduse ja külma ilmaga Genekas kinni külmuda?
Auto oli igaljuhul peale pukseerimist selline nagu oleks ööpäeva seisnud maja ees, kõik võimalikud asjad olid jääs, ka mootor oli pealt härmas.. :
Pilt

Ja noh, tänase päeva suurim ebaõnnestumine oli see, et sõidu pealt kiskus kõiki aknaid jääse, mõtsin et küllab niiskus aste autos eilsest nii suur. ( 4 täiskasvand meest istusid ju tunnikese autos ja hingasid klaase uduseks + pärast kogu see jääkraapimise nali esiaknalt. )

Aga Tallinna sõites alles tuli meelde, et sai eile Sise õhu peale ringlus pandud, et võimalikult vähe külma autosse siseneks. :D.

Re: Siin saab kõigest rääkida...

PostitusPostitatud: 14 Veebr 2012, 09:03
Postitas cabernet1
Tüüpiline kass. Mul kah nii, et kui õhta kaminasse tule teen ja vahest liiga palju puid peale panen, käib kuumalaine üle kanni nagu karm põhjatuul, mis tahab viimsegi karva välja kiskuda, kuid kass poosetab kaminauksest vaid 50 cm eemal ja naudib sooja???? Kuidas krt tema ää ei kõrbe...

Re: Siin saab kõigest rääkida...

PostitusPostitatud: 14 Veebr 2012, 18:37
Postitas eksole
Olete midagi kuulnud kassist ja tema üheksast elust? :shh: