8. leht 8-st

Re: Mazda 323 91a. BG sissepritse Zaporozetsile

PostitusPostitatud: 08 Juul 2015, 07:12
Postitas freerider
3. Juulil 2015 sai must sapikas endale ametliku tehnoülevaatuse.
Nüüd läheb pritsungi ehitamiseks. Ennem seda tuleb veel reis Tartusse teha ja siis lahkub vana karburaator sapika kapoti alt.

Paigaldada tuleb uus õhusuunamise plekk silindrite peale, pihustitega sisselaskekollektor, aju, juhtmestik, releed, kaitsmed, VAF õhulugeja, mõned andurid veel ja paaki bensiinipump tagasivooluga.

Praegu saab trassil sõita, aga linnas on ebamugav, tühipöörded kõiguvad ja tahab ära surra ristmikul.


Pildid kaa :D

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Re: Mazda 323 91a. BG sissepritse Zaporozetsile

PostitusPostitatud: 23 Nov 2015, 19:49
Postitas freerider
Talv on ehitamise aeg :D

Pilt

Re: Mazda 323 91a. BG sissepritse Zaporozetsile

PostitusPostitatud: 29 Nov 2015, 12:48
Postitas freerider
Kalle võitlus roostega sai endale eile lõpu.
Auto keret sai 4 korda töödeldud ortofosforhappega(buvanol) ja seejärel piinlikult puhastatud.
Tulemust võib näha siin:

Pilt

Pilt

Tehnika, mida ma kasutasin kruntimiseks:

Pilt


Pilt


Ja viimane kiht krunti..

Pilt

Pilt

Lõpuks jäi auto selline.

Pilt

Nüüd saab hakata pahteldama :roll:

Re: Mazda 323 91a. BG sissepritse Zaporozetsile

PostitusPostitatud: 29 Nov 2015, 15:20
Postitas tomkulibin
Palju õnne(kui peegliks tahad saada), ma tean, mida sa tundma hakkad... :wave:

Re: Mazda 323 91a. BG sissepritse Zaporozetsile

PostitusPostitatud: 18 Dets 2015, 01:39
Postitas freerider
Tänan Sind innustavate sõnade eest,Tom! ;)


Tänase seisuga auto teist korda krundi all ja tahab veel natuke pahtlit saada:

Pilt


Pilt

Re: Mazda 323 91a. BG sissepritse Zaporozetsile

PostitusPostitatud: 01 Okt 2017, 14:37
Postitas freerider
Leidsin eelmisel suvel piisavalt motivatsiooni ja viisin Mazda-sapika pritsesüsteemi ellu,
valmis sai selline kompott vt. pilti:

Pilt

Üksikutest ja erinevatest osadest tuli välja täitsa toimiv süsteem, millel on küll väikesed vimkad sees(kuumalt käivitumisel probleem näiteks).


Väga palju mööda ei pannudki selle varem postitatud inspireeriva pildiga (see valukatega sapakas pole minu oma, vaid oli näidiseks milline tulema peaks):

Pilt

Ja ta sai selline:


Pilt

Pilt


Pilt


Auto sai omale ka uue, viisakama välimuse ja ägedad "kellad" armatuuri.

Pilt

Pilt

Nüüdseks pritsega u 5000 km läbi uhatud.

Re: Mazda sissepritse Zaporozetsile

PostitusPostitatud: 01 Okt 2017, 18:03
Postitas kanemgi
Väga ülbe asi ja kindlasti tänaval võtab pead pöörama :)
Aga respekti ämbriga tehtud töö eest :)

Re: Mazda sissepritse Zaporozetsile

PostitusPostitatud: 01 Okt 2017, 20:14
Postitas freerider
kanemgi kirjutas:Väga ülbe asi ja kindlasti tänaval võtab pead pöörama :)
Aga respekti ämbriga tehtud töö eest :)


Aitäh, kusjuures enam ei keera, kõik on nii harjunud :p
Tavaline asi linnapildis :D

Re: Mazda 323 91a. BG sissepritse Zaporozetsile

PostitusPostitatud: 01 Okt 2017, 21:12
Postitas tomkulibin
freerider kirjutas:...Nüüdseks pritsega u 5000 km läbi uhatud.
Jaga kogemusi. Kudas liigub, kütuse kulu...
Vimkad mootori käitumises ehk ongi seepärast, et eri mudeli juppidest moto juhtimine koostatud. Aju ei tea, mida sa tahad, ta käitub vastavalt sissekirjutatud programmile, eeldades et jupid mis on kasutusel, on antud aju tarbeks.
Soojast peast uputab- ehk on jahutusvedeliku andur vales kohas, saadab ajule valet infi.

Re: Mazda 323 91a. BG sissepritse Zaporozetsile

PostitusPostitatud: 02 Okt 2017, 12:40
Postitas freerider
tomkulibin kirjutas:
freerider kirjutas:...Nüüdseks pritsega u 5000 km läbi uhatud.
Jaga kogemusi. Kudas liigub, kütuse kulu...


Just, ega aju pole mõeldud valedele ülkandearvudele, mazdal oli 90 km/h mootori pöörded u 2000...2500 aga sapakal 3400 p/min.

Kütusekulu katkise pihustiga, s.o. siis lahtise pistikuga (kui külge panin pistikud, siis hakkab jõnksutama, pihustil sees mingi kahjustus, vahel jääb avatuks vahel ei avane üldse) arvutasin maanteel Tartust Viljandi sõites 7 l /100 km kohta. Mis ei ole halb, aga jõudu vähe. Õnneks V-mootor käib ka kolme pütiga ja ei vibreerima, tal sees tasakaalustus võll...
Saaks pihusti vahetatud, näeks õiget kulu, mis peaks langema, sest mitte töötav silinder takistab tugevalt.
Kui see katkine pihustiga vahepeal tööle hakkas, rapsas masin edasi minna nagu loom.

Ainuke suurim probleem ongi kuumalt käivitumine.
Pihustite pritsenurk on selline, et tema teele jääb kohe süüteküünal. Tõenäoliselt antakse käivitamisel palju kütet peale ja tekib aurulukk, mis ei lase segul süttida.
Jah. vedeliku andur on silindipeas, ta peaks seal olema hea koha peal.

Lisan veel, et pihustit koputades hakkas see paremini tööle, aga vea saab jah, ikkagi teada ainult pihustit asendades.

Re: Mazda sissepritse Zaporozetsile

PostitusPostitatud: 03 Okt 2017, 12:42
Postitas psyaddict
Vau! vägev et pritse peal lõpuks ja toimib ja väljast ka igatpidi sile :)

Re: Mazda sissepritse Zaporozetsile

PostitusPostitatud: 03 Okt 2017, 21:52
Postitas freerider
psyaddict kirjutas:Vau! vägev et pritse peal lõpuks ja toimib...


Aga ta ei ole ikka valmis veel ;)

Re: Mazda sissepritse Zaporozetsile

PostitusPostitatud: 03 Okt 2017, 21:54
Postitas freerider
Lisan siia Youtube videoklippe sapika pritsungisüsteemi esimesest versioonist (keskmine kamber sai kogemata nii suur, et sõitsin mitu nädalat ilma mootoriruumi katteta ringi). :-D

Kusjuures, masin on läbinud nüüd mitu ametlikku puhast ülevaatust, ja mehed kiidavad, et pidi olema puhtamate gaasidega kui mõni KATi-ga pill...

https://youtu.be/gb8Y8ty2NII

Ja siin on kaks klippi sapaka pritse päris esimestest "sammudest", pooled aju juhtmed veel lahtiselt... :-)

https://youtu.be/cTw8yhCQyio

Siis veel pihustid kõik käisid korralikult.

https://youtu.be/_68JrBpmm-4

Pilt

Pilt

Re: Mazda sissepritse Zaporozetsile

PostitusPostitatud: 10 Okt 2017, 22:09
Postitas ValdurKivirand
:thumbup:müts maha ja kummardus minupoolt.