1. leht 1-st

323 parema veovõlli tugilaagri vahetus

PostitusPostitatud: 21 Juun 2016, 22:13
Postitas käibkah
Heip,

97´ aasta 323.
Eelmisel paremal veovõllil väsis tugilaager ära.
Otsin siis romulast kastipoolse võlli osa koos tugilaagriga(väike lõtk oli sellel romulast ostetud tugilaagril sees).
Nüüd lööb kiirendamisel viba sisse, ehk siis ikkagi veovõlliga mingi kala.

Mõtlesin, et püüan sellel algsel võllil siis selle tugilaagri ära vahetada ja panna vana võlli täies pikkuses alla tagasi.
Ma saan aru, et see tugilaager peaks tulema kasti poole lahti, aga kuidas?


Tänud ette asjaliku nõu eest!

Re: 323 parema veovõlli tugilaagri vahetus

PostitusPostitatud: 22 Juun 2016, 00:07
Postitas tomkulibin
Kui laagripuki lased ploki küljest lahti, siis tuleb võll tõmmates kastist välja, ainiti õli ka :wave:
Laager ise on võlli peal stopper rõngaga fikseeritud, see on ilmselt simmerlingi all peidus.
Vibra probleem minu arust on enamasti seotud mitte laagri endaga vaid nuutidega ja selle jamaga, mis nuutide otsas käib(välimise võlli sisemine liigend). Ehk siis nn vahevõll üht otsapidi kastis(see nuutühendus on enamasti korras), teist otsa pidi välimise võlli sisemises liigendis, mis ongi arvatavasti kurja juur. Lahti saad sellest, kui kaotad ära lõtku nuutides, ehk vahetad vahevõlli ja välimise võlli sisemise liigendi. Lõtkuta võlli saadavus vast ainult esinduse hindadega.

Re: 323 parema veovõlli tugilaagri vahetus

PostitusPostitatud: 22 Juun 2016, 20:30
Postitas käibkah
Tänud vastuse eest!

Vahetasin sellel vanal võllil tugilaagri ära ja panin alla tagasi.
Viba kadus.

Mul on üks küsimus veel lisaks.
Kui nüüd võtta see vahevõlli keskmine liitmik. Üks on see nö kauss(vahevõlli mootoripoolse osa välimine ots) ja teine pool see kolmene nukiga osa(vahevõlli rattapoolne sisemine ots), millel laagrid otsas.
Selle nö kausi põhjas on väike "kork". Et võtad selle korgi ära, siis saad ligi sellele stopperseibile.

Mismoodi seda "korki" sealt inimlikult eest ära saab?

Re: 323 parema veovõlli tugilaagri vahetus

PostitusPostitatud: 22 Juun 2016, 22:17
Postitas tomkulibin
Kork on nn tehnoloogiline ava mis suletud, et nuudile mustus ligi ei pääseks.
Võlli nuutidel on päris võlli otsa juures soon, kuhu paigaldatakse lukustusrõngs/vedru. See fikseerib, et liigend võlli nuutide otsas oma kohal püsiks. Sisse on ta aetud lihtsalt, liigendi ava serv on koonuses ja koostamisel surutakse vedru/rõngas kokku ja laiali jookseb ta siis kui võlli ja liigendi stopperõnga soon on nende detailide vahel kohakuti.
Mahavõtmiseks tuleb otsa raskema vasaraga mõjutada. Enamasti see õnnestub, aga kindlasti mitte alati. Olen ühe liigendi relaka abil kunagi tükikaupa eemaldanud. Põhjuseks oli liiga kaua loksuv ots kasutuses olnud ja valtsis stopperi soone selliselt ära, et vedru ei suutnud oma soone põhja joosta, ehk oli lukustatud asendisse kinni valtsinud end.

Re: 323 parema veovõlli tugilaagri vahetus

PostitusPostitatud: 22 Juun 2016, 22:49
Postitas käibkah
Kokkupanemine oli tõesti oluliselt lihtsam, kui lahtivõtmine.
See lahtivõtmise pool jääb ikkagi natuke ebaselgeks.

Ma saan aru, et kõigepealt sa võtad selle korgi sealt ära eest.
Siis ma toetasin liigendi kruustangide vahele, lükkasin paar peenemat kruvikeerajat selle stopperi vahele ja koputasin võlli torni ja haamriga välja.
Küsimus just ongi, et mis tehnikaga see kork sealt eest ära saadakse. Mul läks see lõpuks täielikuks vägistamiseks ära. Retsisin ta nii ära, et pärast silikoonisin ta sinna paika. Vast kestab mul need 3000-4000km ära.

Re: 323 parema veovõlli tugilaagri vahetus

PostitusPostitatud: 22 Juun 2016, 23:10
Postitas tomkulibin
Kork ei kuulu eemaldamisele. Koos korgiga tuleb ta valmistajalt ja sellisena jõuab ka prügikasti!
Võll surutakse kruustangide vahele kinni ja haamriga koputatakse vastu liigendi korpuse serva, stopperrõngas vajub koputamise hetkel fikseerivast asendist paigaldusasendisse ja laseb liigendil nuutipidi võlli pealt maha joosta.

Re: 323 parema veovõlli tugilaagri vahetus

PostitusPostitatud: 23 Juun 2016, 10:15
Postitas käibkah
Ok, selge!

Tänud!