2. leht 2-st

Re: BP DOHC probleemid ja ümberehitused!

PostitusPostitatud: 15 Mär 2014, 17:32
Postitas IvarR
madoc kirjutas:Mu küssa, kuidas 18 kraadise süütenurgaga tühikäik säilib? (10 kraadi ju tehase poolt ettenähtud). Mul varasema süütega tahmas tühikäigul küünlad ära nii, et sooja mootoriga vōis mootor isegi välja surra. Ka linnasõit oli ebaühtlasem ja jõnksamist rohkem. Kas tõesti piisab 98 bensiinist, et mootor madalatel pööretel ei detoneeriks? Andurit ju pole, mis süüdet hilisemaks ise keeraks.


Keerad 18kraadile ja tõstad õhukruvist natukene pöördeid ja ei sure välja. Tahmab pigem üleliigsest kütusest mitte süütenurgast otseselt. (süütenurga muutmine muudab põlemist ning ka õhu/kütuse segu sama pihustatava kütusekoguse juures, mida sa orginaalajuga muuta ei saa)

Progeajuga 95-lt 98le üleminek näitab ära kui suur on kütusekvaliteedi vahe. Nt Mikensi auto sai alguses häälde 95-ga kuid 98ga oli koormuse all segu 1.5afr rikkam kohe ning pidi kütusekaarti kogu ulatuses muutma lahjemaks. Ehk 98-t kulub vähem sama hea põlemise saavutamiseks ning ühtlasi on võimalik süüdet oluliselt varasemaks tuua, mis omakorda tähendab rohkemat jõudu. Ilma detoklappide/kogemuste ja sügavamate teadmistega mootori juhtimise jne teemal ei soovita omal nahal katsetada väga.

IvarR

Re: BP DOHC probleemid ja ümberehitused!

PostitusPostitatud: 16 Mär 2014, 16:36
Postitas pokenaut
Kuna jututeemaks tuli korraks 95 vs 98, siis tehaseajuga autol ei anna 98 kasutamine tõenäoliselt mitte midagi muud juurde, kui tankides rahakotist kaduvat suuremat summat ja teadmist, et kütus on lihtsalt vähe parem?

Minu teadmised mootorijuhtimisest on küll üsna väikesed, aga nagu ma aru olen saanud, siis tehaseaju ei hiilga just eriliste oskuste poolest midagi kompenseerida/muuta, lülitab lihtsalt CEL'i põlema ja läheb mingi ette kirjutatud safe seade peale üle.

Re: BP DOHC probleemid ja ümberehitused!

PostitusPostitatud: 16 Mär 2014, 18:19
Postitas madoc
Uutel jagajateta ning det anduriga autodel on kindlasti 98st kasu, BP on sesmõttes vanakooli mootor, millel madal surveaste. IvarR jutust jäi pigem mulje, et 98 ajab BP segu rikkaks, sest põlemine on aeglasem. Ilmselt selline rahvakeeli jutt päris õige nagunii pole.

Re: BP DOHC probleemid ja ümberehitused!

PostitusPostitatud: 16 Mär 2014, 23:05
Postitas pokenaut
Läheb küll OT'ks, aga krt, on minu käest läbi käinud erinevaid autosi erinevatest aastakäikudest, mina pole ühelgi aru saanud, et kütusekulus näiteks mingit vahet oleks. Ainus auto, mis mingit vahet on näidanud on mu 2007 VR6 Passat, mis 95'ga sõites lööb CEL'i põlema, paar paaki 98'ga sõidad kustub uuesti ära.

Re: BP DOHC probleemid ja ümberehitused!

PostitusPostitatud: 17 Mär 2014, 00:17
Postitas madoc
No ega sa ilmselt laboritingimustes kütusekulu ei mõõtnud ka. Minu point oli pigem, et väike võimsuse muutus(1-3% ?) on kindlasti kõrgema oktaanarvuga, kui auto on uuem, det anduriga ja elektroonilise süütega.
Et post täitsa teemaväline poleks, siis enda autol olen alati küünlaid passinud, et neil mingeid märke detonatsioonist poleks.

Re: BP DOHC probleemid ja ümberehitused!

PostitusPostitatud: 18 Mär 2014, 12:23
Postitas S.R.
Nii FE3 kui ka BP DOHC peal on kütusekulu ja mootori töös 95 vs 98 kütusega selge vahe! olen proovinud mõlema mootoriga selle ära. Meie 95 on madalsurveastme mootoritele sobilik nagu on BG põlvkonna 1.8 SOHC millel surveaste oli 8,8 kui õieti mäletan. BP kui ka FE3 on aga surveastmega 9,2/9,4. Oma kunagisel FE3 mootoril millel oli kaane lihvimisega tõstetud originaal 9,2 asemel surveaste 9,4-9,5 peale, oli nende 2 kütuse erinevus väga hästi tunda. Algul oli paagis 95 ja peale mootori kokku panemsit ikka jättis soovida see mootori töö, paak tühjaks ja 98 sisse ning mootor hakkas palju ühtlasemlet tööle. Ka BP puhul peale Simonsi 2,5" catback ja custom intake paigaldamist sai proovitud mõlemat kütust ning vahe oli olemas. 2 käik hakkas juba 7200rpm peal kergelt pooma 95 kütusega aga 98-ga käis ilusti piitajasse 7700rpm peale. 98 kütusega sai Kasemetsa sirgel ka 235km/h kiirus kätte saadud ning enne kui pedaali lahti lasin siis oli veel jõudu et minna mitte ei poonud kinni.

Re: BP DOHC probleemid ja ümberehitused!

PostitusPostitatud: 18 Mär 2014, 15:54
Postitas madoc
No minu 95a BP on CR 8.8 või 9,0. Pigem on auto 98ga uimasemaks läinud, aga kiiremaks küll mitte tunde järgi.
Süüte kohta jääb ikkagi õhku küsimus, et kui varasem süüde nihutab lihtsalt pöördemomendi kõverat madamale, siis on ju kõrgemate pööretega jõudu jälle vähem?

Re: BP DOHC probleemid ja ümberehitused!

PostitusPostitatud: 21 Mär 2014, 18:21
Postitas IvarR
pokenaut kirjutas:Läheb küll OT'ks, aga krt, on minu käest läbi käinud erinevaid autosi erinevatest aastakäikudest, mina pole ühelgi aru saanud, et kütusekulus näiteks mingit vahet oleks. Ainus auto, mis mingit vahet on näidanud on mu 2007 VR6 Passat, mis 95'ga sõites lööb CEL'i põlema, paar paaki 98'ga sõidad kustub uuesti ära.


Samamoodi õpib ta pikapeale ka 95ga sõitmise ära. VR6 on kasutusel 2või4 detoandurit ja 2WB lambdat mille alusel segu keeratakse, kuid see ümberseadistamine võtab pikalt aega ajul.

S.R. kirjutas:98 kütusega sai Kasemetsa sirgel ka 235km/h kiirus kätte saadud ning enne kui pedaali lahti lasin siis oli veel jõudu et minna mitte ei poonud kinni.

Spido järgi ma eeldan.
7700rpm ja viies käik saab otsa 323GT puhul 205/45r16 rehvi puhul 249kmh aga selle saavutamiseks on vaja vähemalt 135-140kw mootorist

madoc kirjutas:No minu 95a BP on CR 8.8 või 9,0. Pigem on auto 98ga uimasemaks läinud, aga kiiremaks küll mitte tunde järgi.
Süüte kohta jääb ikkagi õhku küsimus, et kui varasem süüde nihutab lihtsalt pöördemomendi kõverat madamale, siis on ju kõrgemate pööretega jõudu jälle vähem?

Varasem süüde tõstab pöördemomenti ja jõudu. Seda kas altotsast või ülevaltotsast mõjutab vabalthingava mootori puhul nukkvõllide ajastus ja tõusud jne. Jaapanlaste mootorite puhul üldiselt ei tohiks sa ülevaltotsast midagi kaotada juhul kui segu lahjaks ei jäe.

IvarR

Re: BP DOHC probleemid ja ümberehitused!

PostitusPostitatud: 21 Mär 2014, 19:42
Postitas S.R.
Spido kontrollitud ning 100km/h näidul näitas radar ja GPS 101km/h

Re: BP DOHC probleemid ja ümberehitused!

PostitusPostitatud: 21 Mär 2014, 20:43
Postitas S.R.
Autol F2 õhulugeja korpus milles BP05 sisu, CAI ja Simons 2,5" full catback. Ning 235 km/h saavutas masin 7100 rpm peal.

Re: BP DOHC probleemid ja ümberehitused!

PostitusPostitatud: 22 Mär 2014, 15:16
Postitas IvarR
S.R. kirjutas:Autol F2 õhulugeja korpus milles BP05 sisu, CAI ja Simons 2,5" full catback. Ning 235 km/h saavutas masin 7100 rpm peal.


3.85:1 differ 0.84 5s käik ja 205/50r16 rehv annab tulemuseks 7100rpm juures 240kmh (rehvi diameeter muutub suuremaks sellise kiiruse juures pea 2-3cm) ning 115kw juures 6.4kilomeetrit teepikkust. 1100kg ja 0.32 õhutakistusteguri juures.

http://www.youtube.com/watch?v=IQEuDETwQXM näha kuidas stock mootor ntx üle 200-210kmh enam väga minna ei taha

120kw juures sain mina kunagi lolli peaga isegi 251kmh kätte püstoliga mõõdetult aga see oli elu ootamine :D

Proovib see aasta ühel miilisõidul ära käia kui mx3 valmis saab ning 0.71 viienda käigu panna proovimiseks ning loota et käigukast vastu peab +500nm.

Kui keegi oma BP-d ehitada tahab siis mul jäävad GT-R kepsud, nukad ja sisselase üle, 2bar ülerõhku on nendega testitud.

IvarR